Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
4l13N

Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven

Bericht door 4l13N » 10 apr 2020, 11:59

Van alle Italiaanse coronadoden is officieel slechts 12 procent gestorven aan Covid-19, blijkt uit gegevens van het Italiaanse gezondheidsinstituut ISS.

https://off-guardian.org/2020/04/05/cov ... -estimate/

https://www.ninefornews.nl/waarom-je-de ... t-geloven/

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven

Bericht door Determinist » 10 apr 2020, 12:51

Er zijn waarschijnlijk meer mensen aan Covid-19 gestorven, niet minder. Logisch, omdat mensen die gestorven zijn meestal niet getest worden op SARS-COV-2 omdat er een tekort is aan tests.
(liever een test besteden aan iemand die nog leeft dan deze gebruiken om achteraf besmetting te bepalen die al dood is).

Dit is trouwens wat we zien aan oversterfte welke een stuk hoger ligt dan we aan gerapporteerde besmettingen zouden verwachten.

https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland


Afbeelding


https://www.nu.nl/coronavirus/6044005/e ... ddeld.html

4l13N

Re: Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven

Bericht door 4l13N » 10 apr 2020, 13:39

Determinist schreef:
10 apr 2020, 12:51
Er zijn waarschijnlijk meer mensen aan Covid-19 gestorven, niet minder. Logisch, omdat mensen die gestorven zijn meestal niet getest worden op SARS-COV-2 omdat er een tekort is aan tests.
(liever een test besteden aan iemand die nog leeft dan deze gebruiken om achteraf besmetting te bepalen die al dood is).
Nee dus. Artsen moeten corona altijd opgeven als doodsoorzaak zonder te testen.

https://www.valleynewslive.com/content/ ... 58361.html

https://www.ninefornews.nl/arts-doet-sc ... te-testen/

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven

Bericht door Vitharr » 10 apr 2020, 15:05

Dus het CBS liegt volgens jou? Die geven immers ook niet-Coronadoden op.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven

Bericht door univers » 10 apr 2020, 16:34

Zo worden hele volksstammen gek gemaakt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven

Bericht door herman50 » 11 apr 2020, 11:54

UnI,,,, :hands: :post:
alles van waarde is weerloos

4l13N

Re: Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven

Bericht door 4l13N » 11 apr 2020, 13:40

Een video waarin een gerenommeerde Amerikaanse arts onthullingen doet over geknoei met overlijdensaktes is al honderdduizenden keren bekeken.



https://newstalk955.com/kalispell-doc-c ... nipulated/

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven

Bericht door MetalPig » 14 apr 2020, 11:43

4l13N schreef:
10 apr 2020, 11:59
Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven
Of iets minder sensationalistisch: waarom je goed moet opletten wat de cijfers die je leest precies betekenen, want dat verschilt nogal.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven

Bericht door Vitharr » 14 apr 2020, 12:22

:post:

Ik las gisteren dat het RIVM nu ook de ongeteste maar wel verdachte personen gaat meerekenen in hun statistiek. Dat vind ik wel wat raar. Het RIVM gaf bevestigde Coronacijfers en het CBS totaalcijfers. Ik zie het nut niet zo als ze in dezelfde statistieken worden meegenomen. Een deel van de RIVM data wordt hiermee immers onzeker.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven

Bericht door Maxi » 15 apr 2020, 03:39

Ook tellen alle landen anders.
In belgie kwamen er plots honderden bij maar blijken al 2 weken geleden gestorven te zijn.

Er word dus verkeerde tellingen gedaan door een gebrek aan tests, en fouten. Maar volgens mij ligt het aantal besmettingen en doden wel 100x hoger. in Europa kan men niet tellen, in China wil men de juiste cijfers niet vrijgeven(doofpot),
Noord-Korea heeft geen virus (yeah right), In Turkmenistan is Corona taboo en er is een verbod om er nog maar over te praten, en in vele Afrikaanse landen gaat alles niet zo officieel. enz..enz..

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven

Bericht door Fenna » 15 apr 2020, 07:38

Vitharr schreef:
14 apr 2020, 12:22
Ik las gisteren dat het RIVM nu ook de ongeteste maar wel verdachte personen gaat meerekenen in hun statistiek. Dat vind ik wel wat raar. Het RIVM gaf bevestigde Coronacijfers en het CBS totaalcijfers. Ik zie het nut niet zo als ze in dezelfde statistieken worden meegenomen. Een deel van de RIVM data wordt hiermee immers onzeker.
:post:
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven

Bericht door Mypos » 04 mei 2020, 22:04

Vitharr schreef:
14 apr 2020, 12:22
:post:

Ik las gisteren dat het RIVM nu ook de ongeteste maar wel verdachte personen gaat meerekenen in hun statistiek. Dat vind ik wel wat raar. Het RIVM gaf bevestigde Coronacijfers en het CBS totaalcijfers. Ik zie het nut niet zo als ze in dezelfde statistieken worden meegenomen. Een deel van de RIVM data wordt hiermee immers onzeker.
Het RIVM is dan ook verre van een betrouwbare bron. Totale belangenverstengeling met Big Pharma en de Directeur Jaap van Dissel staat op de Zwarte Lijst van Artsen.

https://www.zwartelijstartsen.com/zwart ... sel-j-van/

gusteman

Re: Waarom je de officiële cijfers over het aantal coronadoden niet moet geloven

Bericht door gusteman » 03 jun 2020, 08:47

Cijfertjes cijfertjes cijfertjes ... voor de één betekenen ze de onomstotelijke waarheid, voor de ander zorgen ze enkel voor verwarring en ingewikkelde grafieken, statistieken, prognoses, en wat weet ik nog al meer.

Feit is dat cijfertjes geen emotie oproepen en dat is natuurlijk een handig middeltje in de handen van lui die worden verondersteld in te staan voor het welzijn van de gemeenschap.

De gemeenschap .... dat hoor je ook niet meer zo vaak, het gaat altijd weer over de maatschappij, de samenleving maar het begrip 'gemeenschap' lijkt zijn beste tijden te hebben gekend in het verleden.

Ik herinner mij anders goed de zeventiger jaren waar wij, als Vlamingen, opkeken naar het 'Nederlandse model' ... want in Nederland had men het telkens weer over 'gemeenschapsgeld' daar waar het in België 'overheidsgeld' werd genoemd.
Je denkt misschien "och, gewoon een ander woord voor hetzelfde fenomeen, een synoniem dus" maar er zit toch wel een duidelijk verschil in: bij 'gemeenschapsgeld' blijf je het gevoel hebben dat jouw deel, jouw ingeleverde belastingen, toch nog altijd van jou blijven, of jou op zijn minst toch zullen ten goede komen.
Bij 'overheidsgeld' krijg je een heel ander gevoel, namelijk: nu is dat niet meer van mij maar van de overheid ..... en wie weet wat die ermee zullen aanvangen, waar komt dat straks terecht?

Maar nu dus terug naar de cijfertjes: op de Vlaamse openbare omroep VRT kan je nu een artikel vinden over cijfertjes, namelijk een vergelijking tussen het aantal overlijdens in de afgelopen maanden en een zelfde periode in het verleden ... de gemiddelden dus, of ook: statistieken.

En, wat leren we dan uit die statistieken?

Op basis van dit soort gegevens blijkt overduidelijk dat de meeste landen behoorlijk gesjoemeld hebben met die cijfers, de gegevens tonen aan dat er beduidend meer doden moeten gevallen zijn door Covid-19 dan de respectieve overheden hebben laten uitschijnen.
BRON schreef:Uit die oversterftecijfers blijkt dat veel landen meer overlijdens aan COVID-19 moeten betreuren dan hun officiële cijfers weergeven. In België, waar we ook vermoedelijke overlijdens meenemen in de sterftecijfers, komen de cijfers behoorlijk overeen.
Dat verklaart meteen waarom België door de buurlanden zo argwanend werd bekeken, want in dat kleine landje vielen verhoudingsgewijs veel meer doden te betreuren dan bij hen.

Blijkt nu dat de rollen dienen omgekeerd te worden: België hanteerde correcte cijfers, de buurlanden telden af in plaats van op. "solved:

En dus kan ik niet anders dan instemmen met de titel van dit onderwerp ..... ook al zal de topicstarter het waarschijnlijk niet eens zijn met de argumenten die ik daarvoor aanbreng.

Wat leren we ook uit dergelijke statistieken?
BRON schreef:Maar een periode van oversterfte kan niet eindeloos duren. Uit de meest recente berichten van Sciensano blijkt dat in België in de week van 11 mei voor het eerst weer ondersterfte plaatsvond: dan overlijden er dus minder mensen dan verwacht.

Het is de vraag of deze trend blijft aanhouden. Gebeurt dat inderdaad en overlijden er de komende maanden steeds veel minder mensen dan normaal, dan zou dat een aanwijzing kunnen zijn dat veel mensen die overleden aan het coronavirus, dit jaar sowieso zouden komen te overlijden.
Waardoor het dus ook weleens zou kunnen gebeuren dat overheden het aantal Corona-doden zouden kunnen terugschroeven.

Och ja, en zo blijven we bezig, nietwaar? [clap] :roll:

BRON: Oversterfte

Plaats reactie