Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Peer » 30 apr 2023, 21:21

Witte wel schreef:
30 apr 2023, 20:44
Dan had je in het verleden op moeten letten, ik heb dit begrip al eerder uitgelegd in een topic. :wink:
Je kan ook gewoon schrijven wat het betekend :wink:
We zitten hier immers op een Nederlandstalig forum.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Witte wel » 01 mei 2023, 00:06

Peer schreef:
30 apr 2023, 21:21
Je kan ook gewoon schrijven wat het betekend :wink:
Je kan ook zelf de moeite doen het te leren begrijpen. Gemakkelijk hè als alles zomaar aangereikt wordt. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Tet » 01 mei 2023, 15:21

Ja joh, gewoon even Russisch leren... altijd handig.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Witte wel » 01 mei 2023, 18:54

Had ik het in het Engels of Duits geschreven dan had er geen haan naar gekraaid. Maar het is Russisch en dat moeten we demoniseren natuurlijk.
Jij en jou ooft kompaan lijken wel de overheid, die doet vergelijkbaar hetzelfde.
Inderdaad, een nederlands forum. Nederland is een multicultureel land en daar worden meerdere talen toegepast en soms moet je dan een woordje of begrip opzoeken. Ik ben niemands sloofje dus doe je zelf maar de moeite het op te zoeken. Maar het gaat hier niet om de betekenis van het woord. Het is een Russisch woord en o wee als die taal gebruikt wordt in nederland, dat kan niet en mag niet van de overheid en velen voeren daardoor de zelfde koers. Alle vreemdtalige woorden of begrippen die niet meteen begrepen worden worden zonder mokken even opgezocht maar bij deze niet, deze komt uit Россия.

Herken je deze laatste wél? Deze komt vaak in het nieuws tegenwoordig, die moet je kennen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Tet » 01 mei 2023, 19:16

Wat een onzin Witte wel, niks geen demoniseren, ik spreek gewoon geen Russisch. Wel Engels of Duits; heb ik op school gekregen.
En ik had het woord opgezocht op verschillende sites en kwam ook op “leugens” uit.
Of die sites hebben het mis, of jij.
Het laatste Russische woord betekend “Rusland”, heb ik ook moeten opzoeken... sorry dat ik geen talenknobbel heb.

Maar plaats zoveel Russische woorden als je wilt, het zal alleen niet begrepen worden.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Tammy » 01 mei 2023, 19:53

Witte wel schreef :
Had ik het in het Engels of Duits geschreven dan had er geen haan naar gekraaid. Maar het is Russisch en dat moeten we demoniseren natuurlijk.
Sorry hoor maar dat is echt onzin wat je nu verteld.
Russisch is een prachtige taal vind ik zelf maar ik versta het niet en ik kan het niet lezen.
Zoals Tet al schreef, Engels en Duits hebben we allemaal geleerd op school.
Russisch niet.
Dus ik zoek de vertaling en dat zegt dat het leugens betekend.
Jij zegt van niet, ook goed maar ik ga op de Google vertaling af.
Het is een Russisch woord en o wee als die taal gebruikt wordt in nederland, dat kan niet en mag niet van de overheid en velen voeren daardoor de zelfde koers. Alle vreemdtalige woorden of begrippen die niet meteen begrepen worden worden zonder mokken even opgezocht maar bij deze niet, deze komt uit Россия.
Sinds wanneer mag je geen Russisch spreken in dit land van de overheid Witte wel ?
Ben je niet een beetje aan het doorslaan als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen ?
Waarom zou men geen Russisch woord opzoeken ?

Natuurlijk doen mensen dat wel als ze een woord niet verstaan.
Of het nou Russisch of Portugees is of Zweeds of wat dan ook.
Jij maakt een probleem van iets wat helemaal geen probleem is.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Witte wel » 01 mei 2023, 23:35

Tammy schreef:
01 mei 2023, 19:53
Sinds wanneer mag je geen Russisch spreken in dit land van de overheid Witte wel ?
Ben je niet een beetje aan het doorslaan als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen ?
Waarom zou men geen Russisch woord opzoeken ?
Je mag wel Russisch spreken in nederland alleen scoor je daar geen punten mee.
Nee, ik sla niet door.
Dat doet men blijkens niet of niet verder dan de neus lang is.
Jij maakt een probleem van iets wat helemaal geen probleem is.
Ik heb nergens problemen mee hoor, al denken sommigen dat ik volledig pro Russisch ben. Ik ben wel voorstander van de huidige Russische actie m.b.t. Oekraïne. Ik ben ook overtuigd dat nederland veel beter af zou zijn zaken te doen met Rusland in tegenstelling tot de VS. Economisch, industrieel en technologisch zou nederland hier veel verder mee komen en het nederlandse volk zou hiervan veel meer kunnen profiteren dan uit het huidige VS systeem. Maar goed, de nederlandse politiek heeft andere instructies gekregen en verfoeit alles wat met Rusland te maken heeft. Het oude communistische Russische systeem is al lang niet meer wat het was en het westen neigt nu zelf wél naar een dergelijk systeem toe te gaan. Alleen dat wil men hier in het westen niet in zien. Het westen stevent af op een bankroet en daar hoef je echt geen volledige financiële marktkenner voor te zijn en wil dit compenseren middels een digitaal financieel systeem. Een systeem met de nadruk op het reguleren van het totale financiële systeem wat eigendom en vrijheden van het volk beperkt. Jarenlang werd dat betiteld als complottheorie, de huidige werkelijkheid toont het nu keer op keer aan dat dit geen complotten blijken te zijn geweest maar een vooropgestelde planning. Alle westerse landen puilen uit van de staatsschulden die onmogelijk nog terug te betalen zijn, een ziek financieel systeem dat nu middels een digitale reset opgelost moet gaan worden. De kredietverstrekker heeft duidelijk het roer in handen en bepaald wat de cliënt moet doen, waar naar toe moeten we anders de schuldenlast herleiden. Iemand of iets heeft toch die leningen verstrekt of hebben we onszelf leningen verstrekt. Beetje vreemd, niet. De overheid is enkel een uitvoerend orgaan dat moet reguleren voor de investeerder en de investeerder heeft het laatste woord. Ditzelfde principe wordt in de westerse economieën veelvoudig toegepast. Investeerder, organisatie en uitvoerenden. De organisatie heeft vaak geen kennis van zaken en heeft het organiseren als taak. Zo kan de investeerder ongemoeid de doelstelling stellen zonder tussenkomst van bezwaarmaking. De investeerder en de uitvoerenden hebben kennis van zaken. De organisatie beschermd de investeerder tegen de eventuele weerstand van de uitvoerenden. De organisatie wordt rijkelijk beloond als ze hun werk goed doen. Dit is een onderdeel van een unipolair systeem en Rusland streeft naar een multipolair systeem en dat zal uiteindelijk de overhand verkrijgen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Tammy » 02 mei 2023, 06:30

Witte wel schreef :
Je mag wel Russisch spreken in nederland alleen scoor je daar geen punten mee.
Nee, ik sla niet door.
Over punten scoren moet je je niet druk maken, is totaal niet belangrijk in het leven.
Jij bent geen tiener die zich laat leiden door duimpjes op social media zoals zoveel mensen tegenwoordig wel doen.
En fijn dat je niet doorslaat, want tegenwoordig zie je dat steeds vaker helaas.

Over het banksysteem kan ik niet meepraten dus dat doe ik ook niet.
Op af en toe een artikeltje daarover te plaatsen kom ik niet.
Ik en cijfers zijn een beroerde combinatie.

Ik ben een talenmens, en sommige talen vind ik erg mooi klinken ook al versta ik het niet.
Russisch hoort daarbij, al jaren.
Heeft niks met Poetin en Oekraïne te maken.
Vind het gewoon een mooie taal.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Osiris » 02 mei 2023, 06:50

Witte wel schreef:
01 mei 2023, 23:35

Ik heb nergens problemen mee hoor, al denken sommigen dat ik volledig pro Russisch ben. Ik ben wel voorstander van de huidige Russische actie m.b.t. Oekraïne. Ik ben ook overtuigd dat nederland veel beter af zou zijn zaken te doen met Rusland in tegenstelling tot de VS. Economisch, industrieel en technologisch zou nederland hier veel verder mee komen en het nederlandse volk zou hiervan veel meer kunnen profiteren dan uit het huidige VS systeem. Maar goed, de nederlandse politiek heeft andere instructies gekregen en verfoeit alles wat met Rusland te maken heeft. Het oude communistische Russische systeem is al lang niet meer wat het was en het westen neigt nu zelf wél naar een dergelijk systeem toe te gaan. Alleen dat wil men hier in het westen niet in zien. Het westen stevent af op een bankroet en daar hoef je echt geen volledige financiële marktkenner voor te zijn en wil dit compenseren middels een digitaal financieel systeem. Een systeem met de nadruk op het reguleren van het totale financiële systeem wat eigendom en vrijheden van het volk beperkt. Jarenlang werd dat betiteld als complottheorie, de huidige werkelijkheid toont het nu keer op keer aan dat dit geen complotten blijken te zijn geweest maar een vooropgestelde planning. Alle westerse landen puilen uit van de staatsschulden die onmogelijk nog terug te betalen zijn, een ziek financieel systeem dat nu middels een digitale reset opgelost moet gaan worden. De kredietverstrekker heeft duidelijk het roer in handen en bepaald wat de cliënt moet doen, waar naar toe moeten we anders de schuldenlast herleiden. Iemand of iets heeft toch die leningen verstrekt of hebben we onszelf leningen verstrekt.
Precies wat de Great Reset voorstelt .
VS en westen gaan de kant op van voormalig communistisch Sovjet Unie , niet te verwarren met huidig Rusland , wat juist steeds democratischer word onder Poetin .

Er is al een bank CEO in VS die stelt dat huizen en grondbezit afgeschaft moet worden om staatsschuld en uitgaven onder controle te krijgen.
Ook onder mom, natuurlijk , van klimaatinvesteringen.
Net als hier boeren onteigent zouden moeten worden om zelfde reden , hoe zat dat ook weer in SU met voedselvoorziening/verbouwing ??
Hoe communistisch wil je het hebben , alles onder staatsbeheer .

https://www.niburu.co/het-complot/18513 ... -te-pakken

Zo'n 100 jaar geleden, tijdens the great depression, ging de staat in VS , huizen langs om al het goud van mensen ( prive bezit ) te confisqeren .
Om toenmalige schulden te bekostigen en uit recessie te komen.

Elke keer weer laat de staat de schulden ( doelbewust ) uit de hand lopen, om vervolgens burgers alles af te kunnen pakken .

Straks mag je onder gratie van de staat je huis gaan huren of een veldje om je eigen eten te verbouwen.

Wat was het ook weer; ' you'll own nothing , but you'll be happy ' ??
Inderdaad communisme ten top.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Osiris » 02 mei 2023, 07:01

Nog iets wat nu in NL speelt .

Koophuizen worden steeds minder gebouwd,hele projecten afgeblazen.
Reden ; te weinig animo,te duur.

Bestaande woningen worden weliswaar goedkoper, maar rente gaat omhoog ; lood om oud ijzer .
Dus worden sommige nieuwe bouwprojecten omgeturnd van koophuizen naar .....huurhuizen.

Hetzelfde geldt voor autobezit.
De push naar elektrisch rijden , zonder straks een ander alternatief , zal voor de helft van rijdend,pendelend Nederland , niet te bekostigen zijn
( benodigde grondstoffen zullen steeds schaarser worden,wat ze allang wisten ).

Ook zal de prijs van elektriciteit de pan uit gaan rijzen ( want te weinig capaciteit op het net ) .
Uiteraard met gratie van de banken/staat ( afhankelijk van je inkomen etc ) kun je wel leasen .
Gewoon dure huur , zonder dat de auto je bezit word.

Owning nothing, paying for everything .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Tammy » 02 mei 2023, 07:32

Osiris schreef :
Wat was het ook weer; ' you'll own nothing , but you'll be happy ' ??
Ja wat was het ook alweer he Osiris ?
Nou dit dus wat al jaren bekend is behalve bij jou niet.
De tekst ‘You will own nothing and you’ll be happy‘ is dus geen doel van het WEF tegen 2030, maar een verkorte weergave van het opiniestuk van de Deense politica Auken.
https://www.knack.be/factcheck/factchec ... fschaffen/

https://fd.nl/samenleving/1426965/hoe-d ... rd-gekaapt

Of eigenlijk is het wel bekend bij jou want ik heb het vaker geplaatst maar jij wilt het echt niet zien.
Is jouw goed recht hoor, blijf maar gewoon Nibiru volgen in plaats van wat die uitspraak echt betekend.

Have a nice day. [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Osiris » 02 mei 2023, 07:59

Ach ja , het word regelmatig gebruikt door WEF.
Of die uitspraak nu door WEF uitgevonden is of gekaapt , doet er dan helemaal niet toe .
Ze hebben er hun credo van gemaakt in een aantal WEF presentaties die ik gezien heb. :peace:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Tammy » 02 mei 2023, 08:10

Osiris schreef :
Ach ja , het word regelmatig gebruikt door WEF.
Of die uitspraak nu door WEF uitgevonden is of gekaapt , doet er dan helemaal niet toe .
Ooh mijn hemel , het is nog erger dan ik dacht.
Dream on Osiris, want zo kunnen alle dingen die niet kloppen recht worden gebreid.
Best knap als je dat kunt. :mrgreen:

Wat was het ook alweer ?……………….iets met schapen volgens mij…….

Ik wens je oprecht een fijne en zonnige dag toe.

Ciao. [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Witte wel » 02 mei 2023, 08:44

Ik weet niet Tammy, het WEF is een feit en geen fabel.
De koude kermis zal voor velen "ijs koud" zijn valt op te merken. Ook ik heb diverse keren direct gelinkt naar het WEF maar dat wordt ook hier niet serieus genomen.
Prima, maar ook niet piepen straks hè.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Tammy » 02 mei 2023, 08:58

Witte wel schreef :
Ik weet niet Tammy, het WEF is een feit en geen fabel.
Sorry Witte wel maar dat weet ik allang.
Complotten bestaan ook, als je de echte ziet.
Ik heb niet voor niks een subforum hier op het forum over Complottheorieën.
Je bericht geeft duidelijk aan dat je niet begrijpt waar ik het over heb.

En dat geeft ook niks natuurlijk.
Ik ga het ook niet meer uitleggen , want als dit je antwoord is op mijn bericht naar Osiris dan snap je echt niet wat ik bedoel.

En ik piep niet beste Witte wel.
Maak je maar niet druk om mij.[wave]

Ps : kijk eens naar mijn Avatar Witte wel.
Voor mij is de landing op dat vliegveldje heel persoonlijk.
Maar weet je wie daar elk jaar ook landen voor een groot congres ?
Die groep bestaat ook net als WEF, ik zie meer dan jij denkt beste kerel.

Ooh en nog een nieuwsfeitje wat buiten de topic valt:

Jackson Hole Airport is het enigste vliegveld in Amerika dat in een Nationaal Park ligt.
Mommy “dearest” zei altijd : aldoende leert men.
Vandaar even deze kleine toevoeging en nee het is geen complottheorie. :mrgreen:

Have a nice day. [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Osiris » 02 mei 2023, 16:18

Ook Fox News heeft het over inbeslagname prive bezit, volgens JP Morgan CEO ( bank die net weer groter is geworden door overname First Republic ).
Als alles overwaait uit de VS zullen ook hier huiseigenaren 'm gaan knijpen , de boeren zijn eerst aan de beurt.
Maar je krijgt een vergoeding , kun je mooi de huur van een andere woning betalen.....
Oh nee , die zijn er niet....

Kijken of iedereen dan nog steeds zo ' happy ' is , want je doet het toch voor het klimaat :rolfl:

https://www.foxnews.com/media/jp-morgan ... nitiatives
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Osiris » 04 mei 2023, 19:14

The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Vitharr » 04 mei 2023, 19:40

Bij Starfleet bezitten ze ook niks en dat heeft voor- en nadelen waar je blij van kan worden tenzij je Borg bent want die vinden geluk niet relevant. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Vitharr » 04 mei 2023, 19:43

“In critical moments, men sometimes see exactly what they wish to see.”

Spock – Star Trek, season 3, episode 9 (“The Tholian Web,” 1968)
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Moeilijk om tot complotdenker door te dringen: 'Voorkomen is beter'

Bericht door Kristof Piessens » 04 mei 2023, 22:28

Niets bezitten heeft misschien wel een waardevolle invloed ?
Eigenaarschap is dan onpersoonlijk, hedendaags is dat altijd persoonlijk.
Maar zich beroepen op het eigenaarschap is dan een voorzienigheid voor de duur van een mensenleven, je moet betalen voor dit en voor dat, maar als je mag wonen binnen het land waar je bent geboren dan is rent -schap een voordeliger manier van ruil ten opzichte van de verplichting om eigenaar te zijn van een woning waar de rechten op het goed in feite bij de aarde ligt want waarom zou je nog eens betalen voor een stukje woonplaats dat in feite is ontstaan door wat de aarde aan grondstoffen heeft opgebouwd ?
In ieder geval bewoning zou een basis recht moeten zijn, maar je kunt dat niet een recht noemen omdat het woonbeleid niet is aangepast aan de problematieken van vandaag, hoe los je in hemelsnaam een transitie op als je de tegenstellingen niet eens verenigbaar acht met de context van het persoonlijke ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie