Half jaar cel geëist tegen complotdenker: ‘Trap er niet in! Ze zijn kwaadaardig’

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Half jaar cel geëist tegen complotdenker: ‘Trap er niet in! Ze zijn kwaadaardig’

Bericht door Tammy » 25 nov 2023, 07:57

Afbeelding

Half jaar cel geëist tegen complotdenker: ‘Trap er niet in! Ze zijn kwaadaardig’

Waar complotdenker Huig Plug zegt dat hij strijdt tegen ‘een elite die kinderen verkracht en baby's vermoordt', stelt een van de vrouwen die volgens hem misbruikt zou zijn, dat er niets van Plugs verhaal klopt. ‘Trap er niet in. Het is een kwaadaardige actie van drie niets ontziende complotdenkers’, schrijft ze in een verklaring. In de rechtbank Breda werd vrijdag negen maanden cel, waarvan drie voorwaardelijk, tegen Plug geëist vanwege stalking en smaad.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/binnenland/half-jaar- ... ~a2f1dda4/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Peer
Onderzoeker
Berichten: 286
Lid geworden op: 25 mar 2023, 21:06

Re: Half jaar cel geëist tegen complotdenker: ‘Trap er niet in! Ze zijn kwaadaardig’

Bericht door Peer » 23 apr 2024, 22:07

Het vervelende met types zoals Huig Plug is dat hij een hele aanhang heeft die zijn onzin gelooft.

Petrus
Student
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 sep 2023, 22:21

Re: Half jaar cel geëist tegen complotdenker: ‘Trap er niet in! Ze zijn kwaadaardig’

Bericht door Petrus » 23 apr 2024, 22:15

Huig Plug heeft niks meer te verliezen, en heeft een sponsor (familie parlevliet) met hele diepe zakken.

Hij is een beetje de nieuwe micha kat.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Half jaar cel geëist tegen complotdenker: ‘Trap er niet in! Ze zijn kwaadaardig’

Bericht door Tammy » 24 apr 2024, 11:05

Peer schreef :
Het vervelende met types zoals Huig Plug is dat hij een hele aanhang heeft die zijn onzin gelooft.
Ik kende deze man niet maar kwam vorig jaar dit artikel tegen en vond het wel passen in dit subforum.
Complotdenkers hebben altijd een hele aanhang achter zich.
Af en toe denk je waar die hersens van die mensen zitten.

Complottheorieën zijn van alle tijden.

Het hoort ook wel een beetje bij de mens waarvan je kan zien dat sommige kuddegedrag vertonen .
Gedrag trouwens die ze zelf toeschrijven aan de NIET complotdenkers , ze hebben humor dat moet ik ze nageven. :mrgreen:
Want mensen die niet geloven in een complottheorie die denken niet na en leven in een bubbel en nog meer blabla.
Daar zijn compltdenkers van overtuigd.

Niet wetende dat zij zelf , de complotdenker dus , gevangen zitten in een wereld waar voor ze word gedacht maar dat hebben ze zelf niet in de gaten.

Complottheorieën zijn trouwens niet altijd onzin.
Sommige hebben een kern van waarheid en bij sommigen misschien wel meer dan een kern van waarheid.
Je moet de echte er zien uit te pikken.

En dat is best moeilijk en eigenlijk kom je er pas achter als je verder in de toekomst bent en daar even stil staat en achterom kijkt.

Dan kijk je naar wat men noemt Geschiedenis en daar ligt de waarheid. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Petrus
Student
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 sep 2023, 22:21

Re: Half jaar cel geëist tegen complotdenker: ‘Trap er niet in! Ze zijn kwaadaardig’

Bericht door Petrus » 24 apr 2024, 15:03

Tammy schreef:
24 apr 2024, 11:05

Het hoort ook wel een beetje bij de mens waarvan je kan zien dat sommige kuddegedrag vertonen .
Gedrag trouwens die ze zelf toeschrijven aan de NIET complotdenkers , ze hebben humor dat moet ik ze nageven. :mrgreen:
Want mensen die niet geloven in een complottheorie die denken niet na en leven in een bubbel en nog meer blabla.
Daar zijn compltdenkers van overtuigd.

Niet wetende dat zij zelf , de complotdenker dus , gevangen zitten in een wereld waar voor ze word gedacht maar dat hebben ze zelf niet in de gaten.
Excact!


Maar vanuit je zolderkamertje zitten complotten over 5g, Soros, corona en de maanlanding is nog redelijk onschuldig.

Huig Plug gaat, oa gemotiveerd door wrok, iemand in zijn straat met een megafoon uitmaken voor pedo en babymoordenaar, en zet het op internet. Dat vind ik best ver gaan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Half jaar cel geëist tegen complotdenker: ‘Trap er niet in! Ze zijn kwaadaardig’

Bericht door Tammy » 24 apr 2024, 15:37

Zoals ik al schreef Petrus ik kende deze man niet.
Je hebt helemaal gelijk dat dit wel wat anders is dan Soros en alle anderen dingen die je opnoemt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Half jaar cel geëist tegen complotdenker: ‘Trap er niet in! Ze zijn kwaadaardig’

Bericht door Witte wel » 24 apr 2024, 16:38

Tammy schreef:
24 apr 2024, 11:05
Complottheorieën zijn trouwens niet altijd onzin.
Sommige hebben een kern van waarheid en bij sommigen misschien wel meer dan een kern van waarheid.
Je moet de echte er zien uit te pikken.
Waarom noem je deze theorie dan toch complottheorie, omdat anderen dat ook doen?
Als iets een halve of hele waarheid heeft dan is het toch geen complottheorie meer. Door die naamgeving alsnog toe te passen, en dat gebeurd dagelijks in de media, wordt er gesuggereerd dat de theorie op voorhand een complottheorie is en daardoor niet geloofwaardig. Dat doen sommigen hier op het forum ook.
Er blijkt toch waarheid in te zitten, dan is het een halve leugen en geen complottheorie.
Je geeft hier goed aan wat de meesten nu denken, onzin is een complottheorie. Je schrijft het andersom, het brein doet daar iets anders mee. Op voorhand wordt dan onzin gezien als complottheorie en wordt daarna bijgesteld door het verstand. Memetisch gezien is dit de herkenning om de trigger te bewerkstelligen die een denkpiste laat ontstaan die niet correct is maar wel als zijnde geaccepteerd.
In dit geval een dwaling dus.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Half jaar cel geëist tegen complotdenker: ‘Trap er niet in! Ze zijn kwaadaardig’

Bericht door Tammy » 24 apr 2024, 17:46

Ik schrijf complottheorie Witte wel omdat we het daarover hebben.
En ik leg uit hoe ik het zie.
Jij kan er dan van alles bijhalen en vanuit verschillende uitvalshoeken kijken en analyseren maar dat is aan jou.

We zitten in het subforum complottheorieën en mijn visie gaat over dat.
Is niet moeilijk om dat te zien.
Maar misschien voor jou wel, maar dat geeft niks.
Ik leg uit hoe ik iets zie, dat je dat niet begrijpt is no problem.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Half jaar cel geëist tegen complotdenker: ‘Trap er niet in! Ze zijn kwaadaardig’

Bericht door Witte wel » 24 apr 2024, 22:57

Je begrijpt mij verkeerd Tammy, ik doelde niet direct op wat jij schreef maar hoe het geschreven was. Had ik misschien iets anders moeten schrijven.
"Je" had ik beter als "men", in zijn algemeenheid, kunnen schrijven. Ik bedoelde mijn reactie dus in zijn algemeenheid en niet naar jou mening of zienswijze. Heb daarvoor wel dat stukje uit jou tekst geplukt en misschien mede daardoor dat je dacht dat het naar jou toe gericht was. Dat was niet de bedoeling met wat ik schreef. En ik zie haarscherp hoor, heb daar geen problemen mee.
Jij voelde je aangevallen op je uiting misschien , dat was hier niet mijn bedoeling.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Half jaar cel geëist tegen complotdenker: ‘Trap er niet in! Ze zijn kwaadaardig’

Bericht door Tammy » 25 apr 2024, 07:21

Witte wel dank voor je uitleg.
Maar ik voel mij niet aangevallen door jou, waarom zou ik ?
Ik geef gewoon antwoord op wat ik dacht dat aan mij gericht was .

Ik ben 64 jaar, ik behoor niet tot de groep snowflakes die om het minste gering gekwetst of beledigd zijn in deze softe woke tijd. :mrgreen:

Ik ben gewoon Tammy Witte wel, ik val niet om als iemand iets zegt tegen of over mij waar ik het niet mee eens ben.
Dus no problem Witte wel . :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Half jaar cel geëist tegen complotdenker: ‘Trap er niet in! Ze zijn kwaadaardig’

Bericht door MetalPig » 25 apr 2024, 08:25

Witte wel schreef:
24 apr 2024, 16:38
Als iets een halve of hele waarheid heeft dan is het toch geen complottheorie meer.
Complottheorie gaat naar mijn mening ook over *hoe* je tot je conclusies komt. Als je redeneerfouten maakt en nauwelijks bewijsmateriaal hebt, dan ben je met een complottheorie bezig, ook al blijkt achteraf dat je goed gegokt hebt.

Plaats reactie