Ghostplane 9/11

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
meiosis

Bericht door meiosis » 08 jan 2008, 16:05

Barrel schreef: Allemaal redelijk vreemd, zeker in het licht van het feit dat er oefeningen gedaan werden boven Canada, waar precies vliegtuigen naartoe gecommandeerd waren die op de bases gestationeerd waren die die onderscheppingen moeten doen (o.a. van Langley). Bovendien was er gelijktijdig een oefening bezig, waarin vliegtuigen gekaapt waren. Werkte nogal verwarrend ...
des te meer reden om een aanslag op dat moment te plegen dunkt mij ?
Barrel schreef:Is toch wel raar, niet waar?
nee....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 jan 2008, 16:54

meiosis schreef:
Barrel schreef:Allemaal redelijk vreemd, zeker in het licht van het feit dat er oefeningen gedaan werden boven Canada, waar precies vliegtuigen naartoe gecommandeerd waren die op de bases gestationeerd waren die die onderscheppingen moeten doen (o.a. van Langley). Bovendien was er gelijktijdig een oefening bezig, waarin vliegtuigen gekaapt waren.
des te meer reden om een aanslag op dat moment te plegen dunkt mij ?
Ik zie geen reden om aan te nemen dat de kapers op de hoogte waren van deze activiteiten. (Waarvan ik betwijfel of het zo plaatsvond als Barrel schetst, maar ik heb nu geen tijd/zin om dat op te zoeken.)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 jan 2008, 17:21

Barrel schreef:Langley ligt slechts een paar minuten vliegen van het Pentagon,
De vliegtuigen van Langley gingen de lucht in om 9:30 uur, dus 8 minuten voordat 77 zich in het Pentagon boorde.
Op het moment van opstijgen wisten de piloten nog niet *waarom* ze gestuurd werden, dus ze vlogen in eerste instantie de vertrouwde route naar hun trainingsgebied. Daar hebben ze ongtwijfeld tijd mee verloren, maar dan nog blijft het de vraag of ze vlucht 77 binnen 8 minuten hadden kunnen onderscheppen.

Een uitgebreid artikel over NORAD en de gebeurtenissen van 9/11:
http://www.debunk911myths.org/topics/in ... itle=NORAD

In het artikel wordt ook een 'unarmed National Guard C130H cargo aircraft' genoemd dat vlucht 77 zag en volgde; misschien is dat de 'ghost plane' waar dit topic over gaat.

meiosis

Bericht door meiosis » 08 jan 2008, 20:52

MetalPig schreef:Ik zie geen reden om aan te nemen dat de kapers op de hoogte waren van deze activiteiten. (Waarvan ik betwijfel of het zo plaatsvond als Barrel schetst, maar ik heb nu geen tijd/zin om dat op te zoeken.)
nou ja kijk, als we toch aan het doemdenken zijn dan ga ik er ook maar voor het gemak van uit dat die knakkers in den bergen dat wel weten :mrgreen:

mensen gaan altijd zo moeilijk denken enzo met dit soort dingen terwijl de waarheid meestal heel simpel is, waarschijnlijk heeft george bush junior meneer osama vroeger beledigt met zijn besneden piemeltje ofzoiets dergelijks :mrgreen:

willy5

Bericht door willy5 » 19 jan 2008, 02:36

Nog meer vragen onbeantwoord!

http://www.rense.com/general67/fbicl.htm

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 19 jan 2008, 11:21

willy5 schreef:Nog meer vragen onbeantwoord!
http://www.rense.com/general67/fbicl.htm
Rense.com is een no-planer.

Even voor de duidelijkheid: is er volgens jou een vliegtuig in het Pentagon gevlogen?

willy5

Bericht door willy5 » 22 jan 2008, 01:16

Beste Metal Pig,

uit jouw reacties verneem ik dat je absoluut geen interesse hebt om bepaalde zaken over 911 te onderzoeken en alle onopgeloste, merkwaardige zaken direct in de prullemand te gooien.

Toch zijn er miljoenen mensen die hier anders over denken. Mensen uit alle lagen van de bevolking, waaronder militairen, geleerden, politici, inlichtingen officieren etc.

Als het officiele verhaal van de regering nou 'duidelijk van waarheid' naar buiten was gekomen zaten we nu hier ook niet over te discussieren.

Wat ik persoonlijk denk is dat de regering of een kleine machtige groep betrokken is geweest bij 911.
Is er een vliegtuig in het Pentagon gevlogen? Waarschijnlijk wel. Ik heb alleen mijn vraagtekens over hoe, wat, wie, waarmee het vliegtuig met zo'n precisie het gerestaureerde gedeelte na de bocht en snelheid deze heeft weten te raken. De 'piloten' zouden in een zeer hoge mate van spanning/ stress deze actie in precisie hebben moeten uitgevoerd. Dat waren dan verdomd goede piloten en zeer stressbestendig. Targetrate van 75%.

Ach ja, het blijft toch een welles nietes spel. Zoals alle complottheorieen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 22 jan 2008, 08:35

willy5 schreef:uit jouw reacties verneem ik dat je absoluut geen interesse hebt om bepaalde zaken over 911 te onderzoeken en alle onopgeloste, merkwaardige zaken direct in de prullemand te gooien.
Je kunt niet verder van de waarheid zitten. Ik vind de complottheorieen verschrikkelijk interessant, en sommige vragen die de truthers stellen waren ooit goede vragen.
Waar ik mij aan erger is dat CT-ers zich niets aantrekken van feiten, en hun 'onopgeloste zaken' blijven ophoesten terwijl de meeste ervan al lang zijn verklaard.
willy5 schreef:Als het officiele verhaal van de regering nou 'duidelijk van waarheid' naar buiten was gekomen zaten we nu hier ook niet over te discussieren.
19 terroristen hebben 4 vliegtuigen gekaapt waarvan er 3 in gebouwen zijn gevlogen.
Wat is daar onduidelijk aan?
willy5 schreef:Wat ik persoonlijk denk is dat de regering of een kleine machtige groep betrokken is geweest bij 911.
Op basis van welke feiten?
willy5 schreef:Is er een vliegtuig in het Pentagon gevlogen? Waarschijnlijk wel. Ik heb alleen mijn vraagtekens over hoe, wat, wie, waarmee het vliegtuig met zo'n precisie
Precisie! Weer zo'n CT-haarbal. De bocht was *niet* precies. Sla de data van de zwarte doos er maar op na, en zie hoe de hoek en 'descent rate' fluctueren.
willy5 schreef: het gerestaureerde gedeelte na de bocht en snelheid deze heeft weten te raken.
Als je het doel eenmaal in het vizier hebt is het een kwestie van gasgeven.
willy5 schreef:Dat waren dan verdomd goede piloten en zeer stressbestendig.
Verdomd goed? Waarom? Opstijgen en landen hoefden ze niet te doen; dat zijn de moelijke zaken aan vliegen.
willy5 schreef:Ach ja, het blijft toch een welles nietes spel. Zoals alle complottheorieen.
Als je de feiten in de prullenbak blijft gooien wel ja. Heb *jij* eigenlijk wel interesse om bepaalde zaken over 9/11 te onderzoeken?

meiosis

Bericht door meiosis » 23 jan 2008, 09:01

MetalPig schreef:Je kunt.......te onderzoeken?
1 woord... powned :) je verwoordt het mooi metalpig... kon het niet beter zeggen..

willy5

Bericht door willy5 » 24 jan 2008, 00:27

Metalpig schreef:
willy5 schreef:
Wat ik persoonlijk denk is dat de regering of een kleine machtige groep betrokken is geweest bij 911.

Op basis van welke feiten?
Op basis van het onderzoek. De reactie van de President in de klas. De leugen van de president achteraf dat hij het eerste vliegtuig erin zag vliegen. De aandelen van American Airlines die verhandelt zijn door een regeringsambtenaar. Voorkennis van bepaalde mensen? De info van de harde schijven die nog gered konden worden door een Duits bedrijf die nu haar mondje moet stil houden.
Metalpig schreef:
willy5 schreef:
het gerestaureerde gedeelte na de bocht en snelheid deze heeft weten te raken.

Als je het doel eenmaal in het vizier hebt is het een kwestie van gasgeven.
Het doel eenmaal in het vizier vanaf 300 km en 10.000 meter hoogte. Dan heb je wel scherpe ogen. Als je het doel eenmaal in het vizier hebt, dan heb je maar enkele seconden om je doel 100% te raken. Het was geen F 16 of een Spitfire.

Maar waarschijnlijk wist de piloot om het afweergeschut van het pentagon te ontwijken en daar te raken waar de minste slachtoffers en de minste schade te behalen was. Ook wisten de piloten dat er toevallig wargames van de aanslagen waren die dag en 'de 1 billion defensive' om de tuin te leiden.

Ook wisten de piloten dat Vice President Cheney (Orders still stands) in het Pentagon zat en het allemaal liet gebeuren.

Als je alle punten bij elkaar optelt zijn er die dag vele wonderen gebeurt. Daarmee kun je wel een nieuwe geloofwaardige bijbel mee beginnen.

Kan ik het mis hebben? Ja natuurlijk kan dat. Ik ben geen God. Helaas weet ik vanuit de geschiedenis wel het 1 en ander hoe machthebbers, leiders kunnen werken.

Zo duurde het ook meer dan 5 jaar dat 'het complottheorie' over de concentratiekampen WO II toch de ware realiteit was. En zelfs vandaag de dag heb je mensen die het niet geloven/ontkennen. Maar daar staat zoals je weet een straf op. Miljoenen fanatieke duitse Rooms Katholieken die tegen hun geloof tot zulke wanpraktijken in staat waren. Dat is al een complottheorie op zich. En zo zijn er tal van gebeurtenissen in de geschiedenis te vinden.

En helaas herhaalt de geschiedenis zich zo vaak.

Helaas voor de sceptici is dit niet iets nieuws.
Was de brand in het Rijksdaggebouw een communistische samenzwering, zoals Hitler beweerde? Of was die door zijn trawanten op touw gezet om een excuus te hebben voor de beëindiging van het parlementaire bewind in Duitsland? De schijnprocessen die op de brand volgden, bewezen niets, en nog steeds is de ware achtergrond van de geruchtmakende brand een mysterie.
http://www.verzet.org/content/view/617/69/
The planned, but never executed, 1962 Operation Northwoods plot by the US Department of Defense for a war with Cuba involved scenarios such as hijacking a passenger plane, sinking a U.S. ship, burning crops and blaming such actions on Cuba. It was authored by the Joint Chiefs of Staff, nixed by John F. Kennedy, came to light through the Freedom of Information Act and was publicized by James Bamford.
http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag

Wat als JFK toch wel deze plannen had doorgevoerd? Was hij dan vandaag nog levend? En dan hadden we weer een nieuwe topic erbij.

Maar METALPIG wat gaat er in je om als je deze plannen leest van in die tijd de nog als 'Helden' en 'Heilige' US die ons had bevrijd?
Of is 'Operation Northwoods' ook een complottheorie op zichzelf?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 24 jan 2008, 07:52

willy5 schreef:het afweergeschut van het pentagon
Verder dan dit heb ik niet gelezen. Je weet echt helemaal niks. Je gelooft alles wat Jones en Avery je voorschotelen, en bent niet op zoek naar de waarheid. Anders had je al lang geweten dat het Pentagon geen afweergeschut heeft. En dan had je ook geweten dat de aantallen verhandelde vliegmaatschappij-aandelen niet ongewoon hoog waren vlak voor 9/11.

Jouw 'kennis' dateert van eind september 2001. We zijn intussen ruim 6 jaar verder en er zijn erg veel vragen beantwoord. Waarom weet jij dat niet? Interesseert het je eigenlijk toch niet?

gusteman

Re: Ghostplane 9/11

Bericht door gusteman » 07 jun 2010, 00:31

6 Juni 2010.
We zijn nu al twee jaar verder.
Dat zou dus moeten inhouden: twee jaar van meer antwoorden op de vragen.
Er zijn in die twee jaar alleen nog maar meer vragen bij gekomen.
Onder andere: het aanpassen van het verzekeringskontrakt, twee dagen voor de WTC torens werden geraakt door vliegtuigen.
Aan het kontrakt werd één zinnetje toegevoegd: wanneer de gebouwen het doelwit zouden worden van terroristische aanslagen met vliegtuigen.
Nou, moe!!
De inkt was nog nbiet eens droog of het eerste vliegtuig boorde zich al in de torens.
Allemaal puur toeval natuurlijk.
En oh ja, nog een kleine opmerking, twee in feite:
ten eerste: AirForceOne', het presidentiële vliegtuig: wanneer de president van de VSA zich moet verplaatsen met dit toestel vertrekken er drie (3) vliegtuigen: één vervoert de president, één de vice-president en het derde dient als reserve. Geen van de piloten weet op voorhand in welk toestel precies de president zal plaatsnemen. Alleen de veiligheidsdiensten beslissen dit. Hetzelfde geldt voor de helicopter waarmee de president binnenlandse vluchten van korte afstand aflegt.
ten tweede: MetalPig schreef:
In het artikel wordt ook een 'unarmed National Guard C130H cargo aircraft' genoemd dat vlucht 77 zag en volgde; misschien is dat de 'ghost plane' waar dit topic over gaat.
Ik weet niet of MetalPig ooit een C130 heeft gezien, maar de foto's die onder dit topic werden vertoond tonen absoluut geen C130. De C130 heeft vier turbo-prop motoren (propellors dus) daar waar het toestel dat als "ghost" wordt aangeduid zonder twijfel straalaandrijving heeft. Om nog maar te zwijgen over alle andere uiterlijke kenmerken.
Om maar eventjes terug te komen op het toestel dat in het Pentagon terechtkwam: ik werk al jaren bij de Krijgsmacht. onze dienst heeft als "core-business" het opruimen van wrakken van neergestorte (militaire) vliegtuigen. Ik, en mèt mij alle mensen die dergelijk werk verrichten, kan iedereen verzekeren: het gat in het Pentagon kan ONMOGELIJK veroorzaakt zijn door een vliegtuig, van de omvang zoals wordt beweerd door de Amerikaanse overheid, dat zich daarin zou hebben geboord. Als je voldoende crash-sites hebt opgeruimd, de vaststellingen hebt gedaan, de brokstukken hebt moeten zoeken, de sporen van brand, ontploffing, verwrongen metaal, inslagkracht en dergelijke ontelbare keren hebt genoteerd en vergeleken, dan weet je het wel zeker: de officiële versie is klinkklare nonsens. Ik begrijp zelfs niet dat de overheid het lef had om deze versie naar voor te schuiven. Ofwel is er iets misgelopen met hun scenario en was het al te laat om op hun woorden terug te keren. Maar dat is blijkbaar niet nieuw in gans deze affaire.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ghostplane 9/11

Bericht door MetalPig » 17 jun 2010, 11:25

gusteman schreef:Onder andere: het aanpassen van het verzekeringskontrakt, twee dagen voor de WTC torens werden geraakt door vliegtuigen.
Aan het kontrakt werd één zinnetje toegevoegd: wanneer de gebouwen het doelwit zouden worden van terroristische aanslagen met vliegtuigen.
Die is nieuw (voor mij althans). Heb je daar een bron voor? Ik heb naar aanleiding van deze opmerking het nodige gelezen over de verzekering van de torens, maar ik heb niets gevonden over een wijziging van de voorwaarden op 9 september.
gusteman schreef:ten tweede: MetalPig schreef:
In het artikel wordt ook een 'unarmed National Guard C130H cargo aircraft' genoemd dat vlucht 77 zag en volgde; misschien is dat de 'ghost plane' waar dit topic over gaat.
Ik weet niet of MetalPig ooit een C130 heeft gezien, maar de foto's die onder dit topic werden vertoond tonen absoluut geen C130.
Ik weet inderdaad niet hoe een C130 er uit ziet, dus dit neem ik van je aan.
gusteman schreef:Om maar eventjes terug te komen op het toestel dat in het Pentagon terechtkwam: ik werk al jaren bij de Krijgsmacht. onze dienst heeft als "core-business" het opruimen van wrakken van neergestorte (militaire) vliegtuigen. Ik, en mèt mij alle mensen die dergelijk werk verrichten, kan iedereen verzekeren: het gat in het Pentagon kan ONMOGELIJK veroorzaakt zijn door een vliegtuig, van de omvang zoals wordt beweerd door de Amerikaanse overheid, dat zich daarin zou hebben geboord.
Waarom? Is het gat te groot? Te klein? Wat scheelt er precies aan?
gusteman schreef: Als je voldoende crash-sites hebt opgeruimd, de vaststellingen hebt gedaan, de brokstukken hebt moeten zoeken, de sporen van brand, ontploffing, verwrongen metaal, inslagkracht en dergelijke ontelbare keren hebt genoteerd en vergeleken, dan weet je het wel zeker: de officiële versie is klinkklare nonsens.
Hoeveel ervaring heb je met crashes in gebouwen die zo stevig zijn als het Pentagon?

gusteman

Re: Ghostplane 9/11

Bericht door gusteman » 18 jun 2010, 03:45

Hoi MetalPig,
zal proberen te antwoorden.
Die is nieuw (voor mij althans). Heb je daar een bron voor? Ik heb naar aanleiding van deze opmerking het nodige gelezen over de verzekering van de torens, maar ik heb niets gevonden over een wijziging van de voorwaarden op 9 september.
Op deze vraag kan ik (nog) niet antwoorden. Ik had dit enkele jaren terug gevonden oop een Amerikaanse site, maar toen vorig jaar mijn PC is gecrasht ben ik al mijn data verloren. Ik dacht nochtans dat het relaas over die verzekering niet zo onbekend was. Maar soit, wanneer ik het terug vind zal ik het zeker posten.
Ik weet inderdaad niet hoe een C130 er uit ziet, dus dit neem ik van je aan.
Een C130 (ook bekend als Hercules, wordt onder meer gebruikt door de Nederlandse en Belgische Luchtmacht) is een viermotorig vliegtuig, aangedreven door propellors en heeft een top-vleugel en grote laadklep in de staart-sectie. Dit toestel valt totaal niet te verwarren met een standaard-lijnvliegtuig. Gewoon even in Google C130 intikken en je merkt het zelf wel.
Waarom? Is het gat te groot? Te klein? Wat scheelt er precies aan?
Het gat zou perfect kunnen gemaakt zijn door een raket-achtig tuig, maar dan een waarvan de springlading niet geactiveerd was of zelfs helemaal onbestaand. Het grootste probleem bij de beschadiging aan de buitenzijde van het Pentagon is dat er totaal geen resten zijn van vleugels, maar voornamelijk geen sporen van de gondels. Twee vliegtuigmotoren, met elk een gewicht van zo'n tweeënhalve ton, en een diameter van ongeveer 1,70 meter zijn gewoon in het niets opgegaan, in stof veranderd. Die gondels bevinden zich elk op ongeveer 8 meter van het middelpunt van het vliegtuig. Gemeten vanaf het centerpunt van de opening in het Pentagon zijn op de buitenmuren op die respectieve afstanden geen sporen van inslag of beschadiging. Toch uiterst bevreemdend.
Hoeveel ervaring heb je met crashes in gebouwen die zo stevig zijn als het Pentagon?
Totaal geen enkele ervaring, maar wel met twee crashes tegen kale bergwanden, eentje in Noorwegen en één in Turkije.
Lijkt jou dat stevig genoeg?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ghostplane 9/11

Bericht door MetalPig » 18 jun 2010, 09:13

gusteman schreef:
Hoeveel ervaring heb je met crashes in gebouwen die zo stevig zijn als het Pentagon?
Totaal geen enkele ervaring, maar wel met twee crashes tegen kale bergwanden, eentje in Noorwegen en één in Turkije.
Lijkt jou dat stevig genoeg?
Stevig zat :-) maar niet te vergelijken met het Pentagon natuurlijk.
gusteman schreef:
Waarom? Is het gat te groot? Te klein? Wat scheelt er precies aan?
Twee vliegtuigmotoren, met elk een gewicht van zo'n tweeënhalve ton, en een diameter van ongeveer 1,70 meter zijn gewoon in het niets opgegaan, in stof veranderd.
Er zijn wel degelijk onderdelen van de motoren gevonden:
Afbeelding
Afbeelding

Lees meer: http://www.aerospaceweb.org/question/co ... 0265.shtml

Verder is het landingsgestel ook gevonden. Ik ben benieuwd van welk "raket-achtig tuig" jij denkt dat dat afkomstig is.
gusteman schreef:Die gondels bevinden zich elk op ongeveer 8 meter van het middelpunt van het vliegtuig. Gemeten vanaf het centerpunt van de opening in het Pentagon zijn op de buitenmuren op die respectieve afstanden geen sporen van inslag of beschadiging. Toch uiterst bevreemdend.
Geen sporen van inslag of schade? Zie de pijlen die wijzen naar "left wing impact damage", "left wing impact hole" en "right wing impact damage":

Afbeelding

Afkomstig van http://911review.com/articles/stjarna/e ... amage.html

gusteman

Re: Ghostplane 9/11

Bericht door gusteman » 18 jun 2010, 17:40

Hallo zeg, goed gedocumenteerd, dat mag ik wel zeggen.
We zitten natuurlijk met die complot-theorie, en zoals ik gisteren aanhaalde ben ik al mijn data kwijt door een PC-crash (harde schijf deed het plots niet meer).
We zijn nu natuurlijk ook 10 jaar verder, en de info die ik had heb ik gevonden rond 2004/2005.
Ik weet wel nog dat de foto's die ik toen heb gezien een totaal ander beeld gaven dan wat jij nu in je post plaatst. De hoeveelheid "debris" was beduidend kleiner, en op de toenmalig gepubliceerde foto's waren geen motoren of vleugelonderdelen te zien. Nochtans waren het foto's genomen vanuit verschillende hoeken, echter niet vanuit de lucht, wat toen totaal onmogelijk was. Maar ook de foto's vanop de grond genomen lieten veel minder brokstukken zien dan de foto die jij hebt aangehaald.
Complot? Zo ja, door wie georchestreerd?
Het kan net zo goed dat getruceerde foto's over het internet werden verspreid. Maar dan weer: door wie?
Is de foto hierboven een juiste versie? Ik weet het niet.
Ik weet wèl dat onze geschiedenis bol staat van complotten en intriges.
De geheime diensten van over de ganse wereld vormen een soort wereld op zich, leven zo goed als wetteloos, en zijn bijna oncontroleerbaar.
Dat hebben we toch ook gemerkt bij het aantreden van Obama toen bleek dat hij van een groot deel van de onderzoeken van de FBI niet op de hoogte werd gesteld.
En dan hebben we het nog niet eens over de CIA. En wie weet welke andere obscure diensten er zo nog bestaan.
Ok, een natie heeft een veiligheidsprogramma nodig, en de beste resultaten worden geboekt wanneer je de vijand verslaat met zijn eigen wapens.
Maar, om op 9/11 terug te komen, het zou niet de eerste keer zijn dat, in het nationaal belang, mensen zomaar worden opgeofferd.
In de jaren vijftig hebben de Amerikaanse veiligheidsdiensten bij herhaling proeven gedaan met zwaar besmettelijke virussen, welke op diverse manieren op de Amerikaanse bevolking werden los gelaten (sproeien door vliegtuigen, gasflessen in metro-stations, enz...).
Bij nucleaire testen werden zelfs troepen in de Nevada woestijn geplaatst om de impact van een kernexplosie zo getrouw mogelijk te meten. Allemaal stralingsziekte, natuurlijk. Maar ja, de nationale veiligheid komt op de eerste plaats.
Als je hierover meer info wil, moet ik dat even natrekken. Ik heb het gehaald uit een opleidings-film van het Amerikaanse leger die eind vorige eeuw werd vrijgegeven, en welke ik heb gezien tijdens een cursus bij het leger.
Dus, om te besluiten, tegen je argument met de foto kan ik nu niets inbrengen. Zal de foto eerst eens grondig moeten bestuderen. Op het eerste zicht zit er al een probleempje. De schade door de linkervleugel vertoont een horizontale lijn, terwijl die van de rechtervleugel schuin rechts omhoog loopt. Dit kan, wanneer het toestel eerst de grond raakt voor het in het gebouw dringt. En voor zover ik me herinner waren er geen sporen van een vliegtuig dat voor de impact de grond had geraakt, maar dat moet ik even checken.
Wordt dus weer heel wat opzoekwerk, en dus voor binnen een tweetal weken, wanneer het verlof er eindelijk is.
Als je nog van die links hebt, MetalPig, mag je die gerust plaatsen. Dan kan ik even vergelijken.
Dooeeeiiii

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ghostplane 9/11

Bericht door MetalPig » 21 jun 2010, 09:00

gusteman schreef:Hallo zeg, goed gedocumenteerd, dat mag ik wel zeggen.
We zitten natuurlijk met die complot-theorie,
Het zou mooi zijn als de complot-denkers hun ideeen net zo goed zouden kunnen onderbouwen als de debunkers dat doen.

De meeste ideeen van de complot-denkers zijn vrij simpel onderuit te halen. Er wordt geroepen: "Het gat is te klein!", maar ze kunnen niet uitleggen waarom.
En ook als we geen foto's hadden van het gat, dan nog zou het geen reden tot twijfel zijn, aangezien er enorm veel van het vliegtuig is teruggevonden. Er is DNA van alle passagiers gevonden. De zwarte doos is gevonden, met de vluchtgegevens die laten zien wat het vliegtuig de laatste minuten gedaan heeft. Het vliegtuig is vanaf opstijgen tot aan crash gevolgd door radar.

Complotdenkers zeggen dat het heel gemakkelijk is om het vliegtuig even om te ruilen voor een raket, maar ze kunnen vervolgens niet uitleggen hoe en door wie al dat bewijsmateriaal geplant zou moeten zijn.
gusteman schreef:Als je nog van die links hebt, MetalPig, mag je die gerust plaatsen. Dan kan ik even vergelijken.
Dooeeeiiii
Het forum van de James Randi Educational Foundation heeft een subforum over 9/11 complottheorieen: http://forums.randi.org/forumdisplay.php?f=64
Daar zijn mensen actief met expertise op diverse relevante gebieden, zoals vliegtuigen, explosieven, natuurkunde en noem maar op. Enkele leden zijn betrokken geweest bij de opruimwerkzaamheden na de aanslagen en kunnen dus uit de eerste hand vertellen.
Mocht je je vragen daar willen stellen, zoek dan eerst in de historie, want er is een grote kans dat jouw vraag al vaker is gesteld. De vaste kern van debunkers worden wat ongeduldig en zelfs onvriendelijk als er weer eens een noob komt met vragen die al tientallen malen beantwoord zijn.

In het sub-subforum "Useful links" is enorm veel informatie te vinden over alles wat met 9/11 te maken heeft: http://forums.randi.org/local_links.php?catid=18

Barrel

Re: Ghostplane 9/11

Bericht door Barrel » 22 jun 2010, 00:28

Hmm, lang geleden dat ik dit gecheckt had. Heb echter in de hele post niets kunnen vinden ter verklaring van de 'ghost plane'.

Blijft bij mij toch hangen dat het allemaal heel vreemd is, dat een uur (of zoiets, pin me der niet op vast) na de 2e crash, terwijl men wist dat er kapingen gaande waren (pentagon verklaarde dat ze het tweede vliegtuig hebben proberen te onderscheppen; in de hele commanstructuur betekent dat heel veel), een vliegtuig in het best bewaakte stukje airspace ter wereld vliegt, rustig een rondje doet, en dan in precies dat stuk Pentagon crasht wat nou juist ontruimd is.

En Metalpig, bewonder je in je persistentie om ct'ers te debunken. In de meeste gevallen heb je volkomen gelijk. Echter, de som der details is in mijn ogen in dit geval simpel weg niet gelijk aan het geheel.
Postte ooit een foto over de brokstukken van de Bijlmerramp. Heb op geen enkele manier hetzelfde gezien van de Pentagon ramp. Al zijn er verschillende foto's van verschillende brokstukken geweest, allemaal los van elkaar. Er klopt simpelweg iets niet.

Is het dus geen terroristische actie geweest? Ja, natuurlijk wel. Echter, twijfel of de regering hier helemaal eerlijk mee omgegaan is. Sluit geenszins uit dat er lagen in de regering waren die er van wisten, en het simpel weg niet met man en macht hebben proberen te voorkomen.

Verder is de discussie veel te ver verwaterd. Bestaat veel te veel uit los van elkaar gepresenteerde feiten. Ja inderdaad, heel veel vragen van ct'ers zijn correct beantwoord, en ja, er blijven ct'ers komen die diezelfde vragen opnieuw stellen.

Waar ik in ieder geval 100% van overtuigd ben is dat de Bush regering gefaald heeft. Gefaald om een gebeurtenis, die in een tijdsbestek van 2 uur de wereld volledig veranderde, tot op het bot uit te zoeken. En dat is verwijdbaar. Er had veel meer gedaan kunnen worden om duidelijkheid te creeeren. Maar men is direct naar conclusies gesprongen, heeft wat onderzoek gedaan, en is simpelweg ten oorlog getrokken.

Zie je in veel problemen. Neem nu een ander favouriet onderwerp. Klimaatverandering. Ook die discussie is inmiddels zo verwatered dat het grote publiek volledig de weg kwijt is. En ja, ten dele is dat bewust gedaan. En ja, aan beide kanten wordt erg slecht met bewijsmateriaal om gesprongen (IPCC). Echter, in de bottom line blijft het een simpele vraag of het slim is om in je eigen badwater te pissen.

We zijn inmiddels een paar jaar verder, maar ben wel veranderd ook door dit soort zaken. Ben iig tot de conclusie gekomen dat de wereld niet zo simpel in elkaar zit. Zelden, op globaal vlak, gebeuren dingen om de redenen die ervoor opgegeven worden. Nee, dit is niet een herhaling van zetten, voor mij is het duidelijk dat de volledige waarheid (ook als is dat wel een totale verrassende terroristische aanslag) nooit boven tafel zal komen, simpelweg omdat de mensen in de macht er geen baat bij hebben. En voor de duidelijkheid, met een volledige waarheid bedoel ik een volledig onderbouwde waarheid, in een consistent verhaal, alle losse eindjes onderzocht, duidelijk over wat onduidelijk is, etc. Het is simpelweg al lang geleden af gedaan. En voor een dergelijke impactvolle gebeurtenis vind ik dit volkomen belachelijk.

Ach, lives goes on, maar het blijft me ergens wel verdrietig maken, dat de wereld zo in elkaar steekt. Reageer hier maar niet op, want ik schrijf het na een aantal whiskeys, na een lange voldoenende dag werken. De vraag blijft voortgaan: in wat voor een wereld groeien mijn kinderen op? Je kunt ten alle tijden een eigen wereld creeeren waar je de illusie kunt geloven dat het allemaal wel goed komt. Denk het niet. Denk dat ik tot de 'eye witness' generatie behoor. De generatie die getuige zal zijn van de collapse van de moderne menselijke beschaving. Wordt er alleen niet meer zo depressief van. Wordt overschillig. Haal mijn schouders op als er weer eens een olieramp gebeurt. Als we de snelwegen gaan verbreden, nieuwe kolencentrales gaan bouwen. Als er weer ergens een oorlog om feitelijk niets uitbreekt, dat er ontelbaar veel kinderen omkomen van de honger, dat er weer een diersoort stopt met bestaan, dat er leiders zijn, die uiteindelijk vooral acteren om de macht die ze bezitten te behouden. Nobel prijzen van de vrede worden aan machtige nieuwe lieders gegeven, maar het kan de toekomst niet redden. We laten ons polariseren om onze problemen aan bepaalde minderheden te wijten, een ieder denkt dat hij gelijk heeft, en het goed ziet. Feiten bestaan feitelijk al lang niet meer sinds multimedia is uitgevonden. Maar goed, besef ook wel dat degenen die deze allinea zijn begonnen, deze zin waarschijnlijk niet meer lezen ...

En wellicht is dat nogwel het ergste. Dat het zo gaat. Dat je uiteindelijk onverschillig wordt. Ben het ook anders gaan zien. Ben anders naar de reden en oorzaak van ons bestaan gaan kijken. Dat is in vele fasen gekomen, soms weer terug naar af. En het huidige leven is simpelweg nog niet het leven dat de eeuwigheid zal bezitten. We zijn omgekeerd ontstaan (een schitterend ongeluk, kent iemand dit, ergens jaren 90, VPRO?). We komen telkens eerst achter onze mogelijkheden, en veel later pas achter de gevolgen. We leven te kort om dit te voorkomen en onze wijsheid door te kunnen geven. We geven slechts kennis door. Wijsheid is niet aan ons besteed. Wellicht is dat dan weer reden om te geloven dat als er ooit aliens onze aarde bezoeken, het van een andere soort zal zijn. Een die dat kennis / wijsheid, mogelijkheid / impact heeft weten te onstijgen. Ze zouden simpelweg niet zoals ons kunnen zijn, omdat ze zichzelf dan al lang voordat ze ons kunnen bereiken, uigeroeid hadden. Plaatsgemaakt voor weer een nieuwe golf leven.

Hoop alleen dat we dan niet te ver gaan als mensheid qua kunnen, dat we de wereld te veel verpesten voor volgend leven. Wie weet wat er op Mars gebeurd is (zie andere draadje). Daar is volgens mij zeker leven geweest, maar het is nu een dode boel. Dat zou nou pas echt sonde zijn. Als we het zover laten komen, dat er zelfs na ons geen leven meer mogelijk is.

Laten we in dat laatste geval dan gewoon maar de zon de schuld geven. Blijkbaar niet de ster die overlevend leven kan voortbrengen. Wellicht omdat we kunnen zien?

Mocht iemand die 'ghost plane' kunnen verklaren (waar of niet waar), post dat dan nog eens. Wellicht kom ik het dan toch nog eens tegen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ghostplane 9/11

Bericht door MetalPig » 22 jun 2010, 08:45

Barrel schreef:Hmm, lang geleden dat ik dit gecheckt had. Heb echter in de hele post niets kunnen vinden ter verklaring van de 'ghost plane'.
Nee, we zijn wat afgedwaald. Ik heb geen idee wie of wat de ghost plane is.
Barrel schreef:Blijft bij mij toch hangen dat het allemaal heel vreemd is, dat een uur (of zoiets, pin me der niet op vast) na de 2e crash,
34 minuten slechts.
Barrel schreef:En Metalpig, bewonder je in je persistentie om ct'ers te debunken. In de meeste gevallen heb je volkomen gelijk. Echter, de som der details is in mijn ogen in dit geval simpel weg niet gelijk aan het geheel.
Postte ooit een foto over de brokstukken van de Bijlmerramp. Heb op geen enkele manier hetzelfde gezien van de Pentagon ramp. Al zijn er verschillende foto's van verschillende brokstukken geweest, allemaal los van elkaar. Er klopt simpelweg iets niet.
Kun je wat specifieker zijn? Wat mis je?
Barrel schreef:Waar ik in ieder geval 100% van overtuigd ben is dat de Bush regering gefaald heeft. Gefaald om een gebeurtenis, die in een tijdsbestek van 2 uur de wereld volledig veranderde, tot op het bot uit te zoeken. En dat is verwijdbaar. Er had veel meer gedaan kunnen worden om duidelijkheid te creeeren. Maar men is direct naar conclusies gesprongen, heeft wat onderzoek gedaan, en is simpelweg ten oorlog getrokken.
Het was vrij snel duidelijk wie er achter de aanslagen zat.
Wat moet er volgens jou nog uitgezocht worden?
Barrel schreef:<...>Maar goed, besef ook wel dat degenen die deze allinea zijn begonnen, deze zin waarschijnlijk niet meer lezen ...
Ik ben er nog hoor :) En ik ben het met je eens dat 'we' onverschillig worden. We spreken nog over een samenleving, maar er is weinig *samen* meer aan. Wat boeit het mij nou dat er in de Golf van Mexico 100.000 barrels olie per dag de zee in stromen? Eigenlijk niks, ik ben alleen nieuwsgierig naar de technische oplossing van het probleem. Ver-van-mijn-bed-show.

Barrel

Re: Ghostplane 9/11

Bericht door Barrel » 22 jun 2010, 09:26

MetalPig schreef:
Barrel schreef:En Metalpig, bewonder je in je persistentie om ct'ers te debunken. In de meeste gevallen heb je volkomen gelijk. Echter, de som der details is in mijn ogen in dit geval simpel weg niet gelijk aan het geheel.
Postte ooit een foto over de brokstukken van de Bijlmerramp. Heb op geen enkele manier hetzelfde gezien van de Pentagon ramp. Al zijn er verschillende foto's van verschillende brokstukken geweest, allemaal los van elkaar. Er klopt simpelweg iets niet.
Kun je wat specifieker zijn? Wat mis je?
Foto's die een overzicht geven van alle brokstukken. Heb telkens foto's gezien van een stukje. Een stukje van een landingsgestel, met de verklaring dat het een landingsgestel is, foto's van een stukje metaal op het gras. Wat brokstukken tegen een muur gesmeten (met als commentaar dat het van het Pentagon vliegtuig moest zijn, want de muur waar ze tegen aan lagen leek op die van het Pentagon). Alles bij elkaar niet meer dan een tiende van het totale brokstukken overzicht van de Bijlmerramp. En allemaal zodanig dat slechts door het commentaar bij de foto geconcludeerd wordt dat het over het Pentagon vliegtuig gaat. Ik mis het overzicht. Ik mis dus ook de intentie om dat verhaal helemaal compleet weer te geven. Zou het niet heel normaal zijn dat alle brokstukken verzameld worden op een centrale plaats, en dat daar simpelweg een overzicht van is? Allemaal te fragmentarisch.
Kan me nog een foto herinneren van een raam wat heel was vlak naast de impact zone. Zo ongeveer waar de vleugel doorheen moet zijn gegaan.
MetalPig schreef:
Barrel schreef:Waar ik in ieder geval 100% van overtuigd ben is dat de Bush regering gefaald heeft. Gefaald om een gebeurtenis, die in een tijdsbestek van 2 uur de wereld volledig veranderde, tot op het bot uit te zoeken. En dat is verwijdbaar. Er had veel meer gedaan kunnen worden om duidelijkheid te creeeren. Maar men is direct naar conclusies gesprongen, heeft wat onderzoek gedaan, en is simpelweg ten oorlog getrokken.
Het was vrij snel duidelijk wie er achter de aanslagen zat.
Wat moet er volgens jou nog uitgezocht worden?
Dat is juist het vreemde. Men ging er van uit dat het vrij snel duidelijk was wie er achter de aanslagen zaten. Echter, de eerste lijst met 19 foto's bleek niet te kloppen. Een aantal bleken nog in leven. De hele lijst is een aantal keren weer veranderd. Dus het was geenszins direct duidelijk, men ging ervan uit dat het duidelijk was en is toen naar die waarheid gaan zoeken. Beetje zoals de Puttense moordzaak.

Wat ik met name gemist heb in the end is de nuance. Uiteindelijk is het een discussie geworden tussen ct'ers en debunkers. Met aan beide zijde extremen, al gaan ct'ers wel heel erg ver.
Daar zit echter nog iets tussen. Zonder over een complot te beginnen, of direct een andere verklaring te hebben, gewoon gedegen onderzoek, en de eis dat er kosten nog moeite gespaard worden om een dergelijke wereldveranderende gebeurtenis voor het nageslacht 'unambiguous' vast te leggen.

Uiteindelijk heeft men aan de ene kant aangetoond dat het hier ging om een van de grotere criminele activiteiten van de laatste jaren, maar heeft men gefaald om het als een crimescene te behandelen. In elke normale zaak wordt mogelijk bewijs materiaal nog heel lang bewaard. Hier niet, na 3 maanden is men al begonnen met het omsmelten van mogelijk bewijs materiaal.
Hadden ze het wel als een echte 'crime' behandelt, had dat later heel veel discussie kunnen schelen.

En dan nog al die vreemde zaken daaromheen. Een Giuliani die zijn directe personeel bij de toren wegroept omdat deze toren zou gaan instorten, maar ondertussen 400+ brandweerlieden hun dood tegemoet laat rennen. Bush met zijn uitspraak over de beelden van het eerste vliegtuig op de eerste dag, de 'ghost plane'. Wellicht allemaal al een keer beantwoord. Maar de discussie is zo verwaterd (met name door ct'ers) dat feit en fictie haast niet meer te onderscheiden zijn.

En om nog maar even over die olieramp te beginnen, en de mogelijke technische oplossing. Is zo'n lek echt niet te pluggen? Laten collapsen? Een puntvormig metalen wig erin schieten? De buis zelf pneumatisch dichtknijpen? Heb toch ergens het idee dat men meer bezig is om zeker te weten dat de site niet verloren gaat, dan met alle mogelijke middelen het lek te dichten. Maar ja, dat is maar zo'n gevoel. Dacht dat we technisch tot wat meer in staat waren. Zal overigens vast wel een draadje over zijn elders.

Plaats reactie