Het einde van de dinosaurussen

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Xar

Bericht door Xar » 18 apr 2005, 17:10

Ik brand je niet af hoor, DeHeerst :wink:
Er zijn veel dingen die je beschreven hebt waar ik me wel in kan vinden.
En zeker, mutaties die leiden tot een nieuwe soort, gebeuren niet in een nacht.
Het omgekeerd denken is wel grappig. Vaak wordt vanuit oude theorien, nieuwe geboren en leidt tot denken vanuit één richting.

Deze man (Bruce Cathy) is tot een theorie gekomen vanuit een heel andere zienswijze.
http://www.whale.to/m/cathie.html

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 18 apr 2005, 20:57

:shock:
Die ga ik op een wat helderder moment 'ns nader bestuderen.
Op dit moment snap ik er niet zo veel van.
:wink:
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Xar

Bericht door Xar » 18 apr 2005, 23:56

Hehe, ik snap het ook niet helemaal :D , maar het ging ook niet helemaal om het snappen, maar meer de methode.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 22 apr 2005, 12:50

Xar schreef:Hehe, ik snap het ook niet helemaal :D , maar het ging ook niet helemaal om het snappen, maar meer de methode.
Oh, haha, gelukkig, ik voelde me ineens zo dom!
:mrgreen:
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Shizo

Bericht door Shizo » 08 jun 2005, 07:10

Tammy schreef:Deheerst, beste kerel wat een prachtige theorie :D
Dat we niet van deze aarde komen weet ik al heel mijn leven.
Dat van die atoombom is zo gek nog niet bedacht, maar daar zouden toch sporen van moeten te vinden zijn in de grond?
Interresante topic.
Wie spreekt van een Atoombom?
Ik dacht dat er een soort bom is die geen schade achter laat,
niets achter laat maar alle levende organismen gewoon dood.

En die Schildpadden theorie, de schildpadden kun je niet vergelijken met degene van nu stel, een dier past zich aan aan zijn nieuwe omgeving zoals meestal een kamelion doet. Als een schildpad nu eens zijn schild niet had. Door de inslag beginnen veranderen met een schild om zich beter te beschermen.

Is maar een theorie'tje ..

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 11 jun 2005, 05:28

Shizo,

bedoel je dat een schildpad geen schild heeft, maar dat hij die gaat creeeren omdat hij het nodig heeft om te overleven?

Als je dat bedoelt, praat je dus over de evolutietheorie.
En ik geloof niet in die theorie.
Want desbetreffende schildpad heeft niet de tijd om op z'n gemak een schild te evolueren.
Hij is al dood voor hij nazaten heeft gekregen die het schild ook hebben.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Anet

Bericht door Anet » 11 jun 2005, 16:22

Evolueren gaat langzaam en heeft tijd nodig, dat klopt!
Even voor alle duidelijkheid, Deheerst, geloof jij dat een mens dus in z'n
geheel niet KAN evolueren?
En dieren ook niet?

Shizo

Bericht door Shizo » 11 jun 2005, 18:45

Lol, ik heb er een strip van gelezen
Ken je die serie : Robert en bertrand?

Komt er in een striptverhaal ruimteschepen voor die dinosaurussen van aarde halen.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 13 jun 2005, 20:27

Anet schreef:Evolueren gaat langzaam en heeft tijd nodig, dat klopt!
Even voor alle duidelijkheid, Deheerst, geloof jij dat een mens dus in z'n
geheel niet KAN evolueren?
En dieren ook niet?
Precies.

Tenminste, ik geloof wel in evolutie, maar niet vooruit.
Achteruit!
We verliezen eigenschappen, in plaats dat we die erbij krijgen.
Dit wordt volgens mij ook wel de "devolutietheorie".

Het is in principe ook veel logischer.
Alle zwakke levensvormen sterven uit, slechts die bepaalde eigenschappen hebben overleven.
Een ijsbeer overleeft op de pool omdat hij wit is.
Hij is niet wit omdat hij op de pool leeft.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Anet

Bericht door Anet » 13 jun 2005, 21:31

deheerst schreef:
Anet schreef:Evolueren gaat langzaam en heeft tijd nodig, dat klopt!
Even voor alle duidelijkheid, Deheerst, geloof jij dat een mens dus in z'n
geheel niet KAN evolueren?
En dieren ook niet?
Precies.

Tenminste, ik geloof wel in evolutie, maar niet vooruit.
Achteruit!
We verliezen eigenschappen, in plaats dat we die erbij krijgen.
Dit wordt volgens mij ook wel de "devolutietheorie".

Het is in principe ook veel logischer.
Alle zwakke levensvormen sterven uit, slechts die bepaalde eigenschappen hebben overleven.
Een ijsbeer overleeft op de pool omdat hij wit is.
Hij is niet wit omdat hij op de pool leeft.
Maar wordt dit dan niet gewoon het "Kip, eiverhaal" als je het zo steld?
Of zie ik dit verkeerd. :?:

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 15 jun 2005, 00:07

Niet echt.

Je moet het proberen in te beelden.

Ik ben zelf niet heel erg bekend met materie zoals dna en genen, maar ik heb er wel wat over gelezen.
Wat ik begrijp is dat de eigenschappen van organismen in dna zijn vastgelegd, dmv genen dus.
Die eigenschappen krijg je van je ouders, een mengeling van hun beiden genen. Heel beknopt zou je kunnen stellen dat als het genetisch bepaald is, je ergens een gen voor moet hebben.

Een voorbeeld om te verduidelijken wat ik bedoel:
Sommige ziekten zijngenetisch bepaald.
Heb je die niet in de familie, dan heb je het gen dus niet, en zul je die ziekte ook nooit krijgen.
Als uiteindelijk alle mensen met dit gen geen kinderen zouden krijgen, is het gen totaal verdwenen en krijgt nooit meer iemand die ziekte.
Dat is iets waar ook de wetenschap aan werkt.
(overigens is een gen volgens mij altijd wel aanwezig, maar staat het aan of uit, maar dan wordt het mij te complex om hier uit te leggen)

Zo werkt het dus met dna.
Je hebt het of niet.
Als niemand het heeft, komt het ook niet.
Uiteindelijk verlies je dus bepaalde genen en dus ook bijbehorende eigenschappen.
Je krijgt niet ineens van de een op de andere dag een nieuw gen.

Overigens is het wel bekend dat genen of dna kunnen muteren, maar dat is een zeer complex iets.
Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar wat ik ervan begrepen heb is dat een mutatie van echt vitale eigenschappen (kieuwen naar longen) onmogelijk is, omdat het wezen dan niet levensvatbaar is en dus zichzelf om zeep helpt.

Het is zeer lastig uit te leggen, maar google 'ns op degeneratie of degeneratietheorie.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Anet

Bericht door Anet » 24 jul 2005, 11:19

Vergelijkend onderzoek aan het DNA van acht soorten zoogdieren laat zien dat chromosomen bij voorkeur op hele bepaalde plekken breken. Die breekpunten kunnen wel eens een sleutelrol spelen bij het ontstaan van kanker. Bovendien ontdekten de onderzoekers dat zoogdieren een extra evolutionaire groeispurt hebben gemaakt sinds het uitsterven van de dinosauriërs.

U dacht dat de evolutie subtiel was? Met hier en daar, eens in de miljoenen jaren, een kleine mutatie in het DNA, als ware het een spellingshervorming in het erfelijk materiaal? Vergeet het maar. Chromosomen pakken dat heel anders aan. Stukken DNA verwisselen van plaats in het chromosoom, of, nog woester, verhuizen integraal van het ene naar het andere chromosoom.

Lees verder: http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/23294952/

Anet

Bericht door Anet » 01 sep 2005, 17:34

Afbeelding


Als sterkste bewijs van de evolutietheorie treden op de twintigste dag der kiemontwikkeling aan de hals van alle landwezens, ook bij de menselijke kiem (zie foto) vier paar kieuwen op. (de ademhalingsorganen van de vis). Ook heeft de mens onder zijn tong een gekarteld lapje als ondertong, dit is de oude tong van de reptielen. Sommige kinderen worden zelfs met open kieuwen aan de hals geboren, of komen met een haarvacht ter wereld. Hier ontstond de legende van de weerwolf uit! Tegen het einde van de eerste maand is er een uitstekend punt van de wervelkolom onze vroegere staart! Wij hebben allemaal trouwens nog ons staartbeen! Daarbij komt dat het bloed van de mens dat voor 60 % uit water bestaat volledig te vergelijken is met zeewater. Het bevat dezelfde zouten in dezelfde verhouding. Trouwens een foetus leeft 9 maand in het vruchtwater.
Het schedeloog van de oerhagedis ontwikkelde zich tot pijnappelklier, de trilhaargeul werd de schildklier en de kieuwen werden amandelen.

Het kippenvel is ook nog een aandenken uit de tijd dat wij dierlijk behaard waren en ons tegen de koude konden beschermen door de haren rechtop te zetten. enz.



G.Vermeire

Bladerkronkeltroll

Bericht door Bladerkronkeltroll » 04 sep 2005, 18:00

Anet schreef: Als sterkste bewijs van de evolutietheorie treden op de twintigste dag der kiemontwikkeling aan de hals van alle landwezens, ook bij de menselijke kiem (zie foto) vier paar kieuwen op. (de ademhalingsorganen van de vis). Ook heeft de mens onder zijn tong een gekarteld lapje als ondertong, dit is de oude tong van de reptielen. Sommige kinderen worden zelfs met open kieuwen aan de hals geboren, of komen met een haarvacht ter wereld. Hier ontstond de legende van de weerwolf uit! Tegen het einde van de eerste maand is er een uitstekend punt van de wervelkolom onze vroegere staart! Wij hebben allemaal trouwens nog ons staartbeen! Daarbij komt dat het bloed van de mens dat voor 60 % uit water bestaat volledig te vergelijken is met zeewater. Het bevat dezelfde zouten in dezelfde verhouding. Trouwens een foetus leeft 9 maand in het vruchtwater.
Het schedeloog van de oerhagedis ontwikkelde zich tot pijnappelklier, de trilhaargeul werd de schildklier en de kieuwen werden amandelen.

Het kippenvel is ook nog een aandenken uit de tijd dat wij dierlijk behaard waren en ons tegen de koude konden beschermen door de haren rechtop te zetten. enz.

G.Vermeire
Ja, ik had dat erges gehoord en is dat echt waar :o
Het lijkt mij een versnelde evolutie. Leuk :)
Dus bij onze nakomelingen zal er een soort van baby
te zien zijn tijdens de zwangerschap?

Anet

Bericht door Anet » 04 sep 2005, 18:32

Dus bij onze nakomelingen zal er een soort van baby
te zien zijn tijdens de zwangerschap?
Hoe bedoel je, Bladerkronkeltroll?

Bladerkronkeltroll

Bericht door Bladerkronkeltroll » 04 sep 2005, 20:12

Anet schreef:
Dus bij onze nakomelingen zal er een soort van baby
te zien zijn tijdens de zwangerschap?
Hoe bedoel je, Bladerkronkeltroll?
't Is maar een gedachte.. bij een foetus van ons herken je een vis en reptielen, later herken je in foetussen van nakomelingen van ons mensen.. maar laat et maar, het was maar even een gedachte :wink:

Anet

Bericht door Anet » 04 sep 2005, 20:16

Okee! :wink:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 07 sep 2005, 22:57

[TV TIP]

23:00 - NGC - ASTEROIDS: THE DOOMSDAY ROCK

In 2002 raasde er een asteroïde ter grootte van een voetbalveld volledig onopgemerkt langs de aarde. Als hij de aarde had geraakt, waren de gevolgen niet te overzien geweest.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 08 sep 2005, 00:08

FoX schreef:[TV TIP]

23:00 - NGC - ASTEROIDS: THE DOOMSDAY ROCK

In 2002 raasde er een asteroïde ter grootte van een voetbalveld volledig onopgemerkt langs de aarde. Als hij de aarde had geraakt, waren de gevolgen niet te overzien geweest.
Het was ansich best boeiend maar het meeste wist ik al ;)

Romaine

Bericht door Romaine » 13 sep 2005, 11:28

Er zijn overigens aanwijzingen dat er midden in het oerwoud nog steeds dinosaurussen leven. Door de ontoegankelijkheid van het gebied wordt het onderzoek er naar bemoeilijkt: moerassen...

Verder zijn er ook berichten over dino-vogels. Deze zouden zich in de uitgestrekte gebieden van Mexico leven.

Verder zijn er ook berichten door de marine dat een onderzeeboot is aangevallen door een groot onbekend dier, met zuignappen.

Allemaal serieus!!


Zijn de dinosaurussen wel uitgestorven?????

Plaats reactie