Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
4l13N

Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door 4l13N » 28 mar 2020, 10:38

De resultaten van een recent experiment suggereren dat niet alleen dieren het magnetisme van onze planeet kunnen waarnemen.
Het klinkt misschien als een van de mutanten van de X-Men, maar volgens wetenschappers is het idee dat we 'magnetoreceptoren' bezitten die het natuurlijke magnetisme van de aarde kunnen oppikken, misschien niet zo vergezocht.

Vorig jaar hebben Caltech-geofysicus Joseph Kirschvink en neurowetenschapper Shin Shimojo een experiment opgezet waarbij een kamer werd gebouwd die interferentie van buitenaf kon filteren.

Deelnemers werden vervolgens in de kamer geplaatst (die zelf in een Faraday-kooi was geplaatst) terwijl hun hersengolven werden gevolgd via elektro-encefalogram (EEG).

Elke sessie duurde ongeveer een uur en de deelnemers kregen de opdracht om stil te blijven staan ​​terwijl de kamer was geconfigureerd om het magnetische veld herhaaldelijk te roteren.

Hoewel geen van de deelnemende mensen bewust iets kon waarnemen, bleek uit hun hersenmetingen dat ze 'een sterke, specifieke menselijke hersenreactie' hadden opgepikt.

"Onze resultaten geven aan dat menselijke hersenen inderdaad gerichte invoer van magnetische veldreceptoren verzamelen en selectief verwerken", concludeerden de onderzoekers.

"Dergelijke neurale activiteit is een noodzakelijke voorwaarde voor elke volgende gedragsuitdrukking van magnetoreceptie, en het vormt een startpunt om te testen of een dergelijke expressie bestaat."

Interessant is dat, net als bij dieren zoals vogels die het magnetische veld van de aarde gebruiken om te migreren, de mensen het magnetische veld als een direct biologisch signaal leken te voelen.

Zou dit een overgebleven perceptie kunnen zijn die onze voorouders duizenden jaren geleden gebruikten?

Gebruiken we dit magnetische zintuig nog steeds onbewust in ons dagelijks leven zonder het te beseffen?

https://www.popularmechanics.com/scienc ... tic-field/

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door univers » 28 mar 2020, 11:12

Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?
Volmondig : Ja.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door Osiris » 28 mar 2020, 11:31

univers schreef:
28 mar 2020, 11:12
Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?
Volmondig : Ja.
Zeker bij fluctuaties van het veld door zon-activiteit, de coronal holes zonnewinden/stormen en zonnevlek of filament-uitbarstingen.
En ik geloof ook bij uitlijningen van planeten en hemellichamen binnen ons zonnestelsel ( waarvan bekendste de zon en maan eclipsen ), omdat die de uitwerking van reguliere zonnewinden kunnen verstoren, vanwege de blokkade ,die ze opwerpen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door taigitu » 28 mar 2020, 11:56

Zwak magnetisch veld op het hoofd verschuift pijngrens

22 april 2013

Gezonde proefpersonen die een zwak magnetisch veld op het hoofd krijgen, worden minder gevoelig voor hittepijn.
“Het is een geheel nieuwe methode voor pijnbestrijding die we aan het ontwikkelen zijn,” vertelt dr. Ruud Kortekaas
van de afdeling Neurowetenschappen van het UMCG. De onderzoekers publiceerden hun bevindingen afgelopen vrijdag
in het toonaangevende tijdschrift PLoS ONE.

“Het zwakke magnetische veld wordt opgewekt met spoeltjes die vastzitten aan een cap,” aldus Kortekaas.
De proefpersonen kregen de cap een half uur lang op hun hoofd en wisten niet wanneer de spoeltjes aan waren of niet.
Hij legt de proefopzet uit. “Tijdens de proef werd de ene hand van de deelnemers langzaam opgewarmd met een speciaal apparaat.
Bij pijn konden zij de opwarming zelf uitzetten met een ontsnappingsknop in de andere hand.”
Op deze manier konden de onderzoekers vaststellen dat de pijngrens verschuift onder invloed van de zwakke magnetische velden.

Toepassing
Pijn is niet altijd goed te behandelen met bestaande pijnbestrijding en sommige pijnstillers hebben vervelende bijwerkingen.
“Wij zien mogelijke toepassingen bij pijn die door weefselschade wordt veroorzaakt en als pijnstillers teveel bijwerkingen geven,” licht Kortekaas toe.
“Sommige mensen hebben pijn door beschadigingen aan hun zenuwen. Dit soort pijn reageert slecht op medicijnen en we willen graag onderzoeken
of de methode met zwakke magnetische velden deze mensen kan helpen.” De onderzoekers zijn inmiddels met een bedrijf in Groningen bezig
om de methode verder te ontwikkelen. Tegelijkertijd werken de onderzoekers samen met technici en studenten van de Rijksuniversiteit Groningen
aan verbetering van de techniek.

Voelen

De deelnemers aan deze proef konden niet voelen wanneer de spoeltjes in de cap aan waren en wanneer niet.
“We vroegen de proefpersonen of ze dachten met het magnetisch veld of met placebo te zijn behandeld, maar ze gokten even vaak goed als verkeerd,”
aldus Kortekaas. De proefpersonen gaven ook aan geen bijwerkingen te ondervinden. Onderzoeken waar patiënten met pijn aan deelnemen
worden momenteel uitgevoerd. Ook worden vervolgstudies uitgevoerd om na te gaan hoe lang de pijnstilling aanhoudt.

https://www.umcg.nl/NL/UMCG/Nieuws/Pers ... grens.aspx

Afbeelding
Magnetiet

Dit is een artikel van het UMC in Groningen waar ze deze testen deden in 2013.
Zelf heb ik een aantal jaren mensen behandeld door het magnetiseren met mijn handen.
Niet tegen betaling maar omdat ik wilde ervaren in een leerproces wat ik er mee kon
nadat ik mijn moeder van rugpijn afhielp waar de arts niets meer mee kon behalve pijnstillers.
Voor mij is het dus geen vraag of we het magnetisch veld van de aarde kunnen voelen,
we kunnen \elf ons eigen magnetisch veld voelen/gebruiken om onszelf en anderen te helen.

Tevens kunnen we in de winkel magnetiet-stenen kopen en daarmee werken.
Of je echt magnetiet koopt kan je testen door de steen aan een stuk ijzer te 'plakken'....
Ik zag eens iemand op een beurs denken dat hij een magnetiet in zijn handen had.
Toen ik vroeg of hij het wilde controleren met een stukje ijzer begreep hij dat hij fout zat.
Magnesiet en hematiet lijken er precies op maar zijn niet magnetisch.
Ik heb redelijk veel half-edelstenen waarbij ook kralen van magnetiet waar ik armbandjes
van maak of verwerk met andere kralen van half-edelsteen.
Kettingen is lastiger want als de magnetietkralen elkaar raken blijven ze kleven en dan
krijgt de ketting een andere vorm dan bedoeld.
Dus of de mens het magnistisch veld van de aarde kan voelen...... Lijkt me logisch.
Soms bewust en zeker onbewust.

Link naar de site over de werking van magnetiet.
https://elohim-edelstenen.nl/magnetiet
Meer informatie over onderzoek naar zwakke Transcraniale Magnetische Stimulatie (microTMS) is te vinden op: http://www.magnetisme.nu/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door Witte wel » 28 mar 2020, 13:03

Ik vind het nogal geld, € 9,- voor zo'n steentje of € 25,- per kwartier behandeling. [think]
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door univers » 28 mar 2020, 14:07

9 euro is niet veel, kan niet op tegen prijzen van de pijnbestrijders.
Voor mij is het een wondersteen.
Gebruik het al jaren voor mijn onderrug.
€ 25,- per kwartier behandeling.
Als ik dar gerekend had, was ik nu stervens rijk geweest.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door Witte wel » 28 mar 2020, 14:14

Wat ik bedoelde te zeggen is dat de eerste link wel interessant is. De tweede en derde is gewoon reclame en verwijst naar een te kopen steen of een behandeling. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door Fenna » 28 mar 2020, 15:03

4l13N schreef:
28 mar 2020, 10:38
Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?
Jazeker.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door taigitu » 28 mar 2020, 15:36

Witte wel schreef:
28 mar 2020, 14:14
Wat ik bedoelde te zeggen is dat de eerste link wel interessant is. De tweede en derde is gewoon reclame en verwijst naar een te kopen steen of een behandeling. :wink:
Ja, dat is zo, en net zo onvermijdelijk als je een link plaats van de Volkskrant of andere kranten
die je ook een abonnement wil verkopen. Ze publiceren niet voor niets op het internet.
Het positieve er aan is dat je tegelijkertijd (in veel gevallen.... en als je goed oplet) je er wel
wijzer/slimmer van kan worden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door Witte wel » 28 mar 2020, 17:03

Het verschil tussen een site die informatie verstrekt om te verkopen of iets aan te bieden en een site die gewoon informatie verstrekt is dat als er geen verkoop stimulatie in het verhaal zit men de informatie beter op pikt en dus nuttiger is. De informatie is dan ook betrouwbaarder wat een verkooppraatje niet is. Daar wordt je veel wijzer en slimmer van.
En het is niet onvermijdelijk want wat gepubliceerd wordt op internet daar kies je zelf voor het door te linken. Ook zij halen hun informatie ergens vandaan en gebruiken dit als aanvulling op hun verkoop. Als je een wetenschappelijke studie volgt dan staan er in het studiemateriaal bij de omschrijving van gesteente niet dat je daar ook hangertjes bij kunt dragen om een natuurlijk effect te verkrijgen. Bij behandelmethodes voor de mens staan ook geen tarieven per behandelaar maar enkel wat de kwaal is en de mogelijke oplossing zou zijn. En die informatie is volop te vinden maar je linkte ook hier weer naar commercie en ik voel me zo vrij daar iets over te zeggen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door taigitu » 28 mar 2020, 18:07

Witte wel schreef:
28 mar 2020, 17:03
Het verschil tussen een site die informatie verstrekt om te verkopen of iets aan te bieden
en een site die gewoon informatie verstrekt is dat als er geen verkoop stimulatie in het verhaal zit
men de informatie beter op pikt en dus nuttiger is.
De informatie is dan ook betrouwbaarder wat een verkooppraatje niet is.
Daar wordt je veel wijzer en slimmer van.
Ik ben zo brutaal geweest om je mening te splitsen in, wat ik zie als tegenstellingen.
Hoezo is informatie betrouwbaarder als er geen verkooppraatje aan hangt.
Ik zie dat beslist niet als een garantie. Want over het algemeen zou ik zeggen dat
wat iemand plaatst op het internet, er inherent een persoonlijke bedoeling aan vast zit.

Een voorbeeld is Wikipedia?

Een oproep van Wikipedia-oprichter Jimmy Wales

Geld verdienen is prima. Adverteren is niet 'slecht'. Maar hier hoort het niet. Niet op Wikipedia.

Wikipedia is iets speciaals. Het is te vergelijken met een bibliotheek of een openbaar park.
Het is een tempel voor de geest: een plek waar we allemaal naar toe kunnen gaan om na te denken, te leren en onze kennis te delen met anderen.

Toen ik Wikipedia oprichtte, had ik er een commercieel bedrijf van kunnen maken met reclameboodschappen.
Maar ik wilde het anders doen. We hebben de afgelopen jaren hard gewerkt om te zorgen dat Wikipedia een lichte en compacte website blijft.
We willen niet meedoen aan verspilling en vervuiling.

Als iedereen die dit leest €5 zou doneren, hoeven we slechts één dag per jaar fondsen te werven.
Niet iedereen kan of zal doneren, maar dat is geen ramp: elk jaar zijn er net genoeg mensen die besluiten een bijdrage te leveren.

Overweeg om dit jaar een donatie te geven van €5, €20, €50 of wat je maar kunt missen, om Wikipedia te beschermen en te onderhouden.

Bedankt,

Jimmy Wales
Oprichter van Wikipedia

https://nl.wikipedia.org/wiki/Magnetiet
Dus als ik iets van Wikipedia plaats op het forum verwacht ik dat het geen reclame maak/doorgeef aan de lezers.
Maar dan ontdek ik dat Wikipedia zelf het verkooppraatje plaatst via de linkse kolom onder het kopje 'donaties'...
Want hoe je het ook bekijk, het is een verdienmodel want anders bestond Wiki niet.

Ook is er een link (Externe Links) op de pagina van Wikipedia naar het magazine Scientist.
https://newscientist.nl/nieuws/oude-mar ... che-leven/
Dat kan je zien als info, is prima, maar je kan het ook zien als reclame voor dat blad?
Het is maar waar je op klik, hoe of welke waarde je geeft aan die info.
Geen reclame is niet gelijk aan info of nieuws wat betrouwbaarder zou zijn.
Het zou het wel heel wat makkelijker maken om direct te weten welke waarde je toe moet kennen
aan de info die je voorgeschoteld krijgt op een site. Maar dat gaan we niet beleven.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door Witte wel » 28 mar 2020, 22:49

En dan ga je Wikipedia als voorbeeld gebruiken om een betrouwbaardere site aan te geven.
Of je begrijpt gewoon niet wat ik bedoel, of je begrijpt het heel erg goed wat ik bedoel.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door taigitu » 29 mar 2020, 11:24

4l13N schreef:
28 mar 2020, 10:38

"Onze resultaten geven aan dat menselijke hersenen inderdaad gerichte invoer van magnetische veldreceptoren verzamelen en selectief verwerken", concludeerden de onderzoekers.
"Dergelijke neurale activiteit is een noodzakelijke voorwaarde voor elke volgende gedragsuitdrukking van magnetoreceptie, en het vormt een startpunt om te testen of een dergelijke expressie bestaat."
Interessant is dat, net als bij dieren zoals vogels die het magnetische veld van de aarde gebruiken om te migreren, de mensen het magnetische veld als een direct biologisch signaal leken te voelen.
Zou dit een overgebleven perceptie kunnen zijn die onze voorouders duizenden jaren geleden gebruikten?
Gebruiken we dit magnetische zintuig nog steeds onbewust in ons dagelijks leven zonder het te beseffen?
De helende kracht van magneetveld-therapie

Magneetveld-therapie is een complementaire geneeswijze die ook preventief kan worden ingezet. Door lichaamsdelen bloot te stellen aan een correct gedoseerd magnetisch veld, kunnen positieve effecten gecreëerd worden op de gezondheid van mens en dier.

Elektromagnetisme in en rondom ons
Op de aarde worden we omringd door elektromagnetische velden, die onzichtbaar zijn voor het menselijke oog. Om te beginnen is de aarde zelf een magneet met een noord- en een zuidpool. Het magnetische veld rondom de aarde is essentieel voor alle leven op aarde. Zo beschermt het ons onder andere tegen gevaarlijke straling van de zonnewind. Vogels, vissen en bepaalde insecten zijn dan weer van het aardmagnetische veld afhankelijk om zich te oriënteren. Naast dit natuurlijke magnetische veld worden er ook elektromagnetische velden geproduceerd door allerlei elektrische toestellen, zoals tv, computer, microgolfoven, elektrische bedrading, telecommunicatie,… Allemaal staan we zo dagelijks bloot aan verschillende elektrische en elektromagnetische velden. Ook in ons lichaam zelf worden er van nature kleine elektrische stroompjes opgewekt. Zo dragen zenuwcellen bijvoorbeeld signalen over met behulp van elektrische impulsen, of kan de elektrische activiteit van ons hart worden vastgesteld met een elektrocardiogram.

Celstofwisseling

De magneetveldtherapie is een wetenschappelijk onderbouwde geneeswijze, die zowel onze gezondheid als onze vitaliteit bevordert en ondersteunt. Als gevolg van de steeds maar toenemende milieuvervuiling en elektrosmog, komt ons magnetisch evenwicht steeds onder grotere druk, en geraakt daardoor uiteindelijk zelfs volledig uit evenwicht. Op deze manier wordt ook de goede werking van onze celstofwisseling meer en meer bemoeilijkt. Dit resulteert in een groeiend aantal gezondheidsklachten gaande van oververmoeidheid, tot allerlei chronische aandoeningen, chronische pijnen, angst, stress en burn-out. De snel evoluerende magneetveldtherapie, kan nu perfect op al deze aandoeningen worden afgestemd. Zodanig zelfs dat deze meer en meer in de topsport wordt gebruikt.

De laatste jaren is er in de media veel te doen over de mogelijke negatieve gezondheidseffecten van onnatuurlijke elektromagnetische velden, bijvoorbeeld afkomstig van gsm-masten en -toestellen of draadloze internetverbindingen. Maar elektromagnetische straling wordt ook positieve eigenschappen toegeschreven, tenminste als deze onder gecontroleerde omstandigheden wordt aangewend. Het inzicht dat magnetische velden het lichaam op positieve en negatieve manier kunnen beïnvloeden, leidde tot de magneetveldtherapie. Er zijn duizenden jaren oude aanwijzingen dat in China, Japan, India en Egypte magneten werden gebruikt bij de genezing. In deze tijden werkte men met vaste magneten in de vorm van magnetiet-gesteente. Met de uitvinding van de elektriciteit werd het mogelijk onder gecontroleerde omstandigheden sterkere magnetische velden op te wekken dan die van vaste magneten.

De gezonde lichaamscellen trillen voortdurend
Onze gezonde lichaamscellen trillen, en zijn dus voortdurend in beweging. Met een vaste frequentie, nemen onze lichaamscellen zowel voedsel als zuurstof op, en stoten ze onze afvalstoffen uit. Dit proces verloopt hoofdzakelijk via ionenpompen. Deze ionenpompen bevinden zich in de wand van onze lichaamscellen. Door het bestaande spanningsverschil tussen binnen- en buitenzijde van onze celwand, ontstaat een magnetisch veld rond onze lichaamscellen. Deze celfrequentie verschilt van orgaan tot orgaan. Alle ziekteprocessen, en dus zeker ook alle processen eigen aan lichaamsveroudering kunnen, via deze magneetveldtherapie aanzienlijk worden vertraagd, en in sommige gevallen zelfs gestopt worden.

Ontstaan van een ziekte

Een gezonde lichaamscel heeft een elektrische lading van minstens zeventig millivolt. Bij een lagere spanning, gaan onze lichaamscellen steeds minder voedingsstoffen en water opnemen, en zullen daardoor ook steeds minder koolstofdioxide en andere afvalstoffen afvoeren. Zo gaan onze cellen verzuren en uiteindelijk ziek worden.

Beschadigd zenuwweefsel
Het is wetenschappelijk bewezen dat magneetveldtherapie in staat is zwaar beschadigd, of zelfs volledig vernietigd zenuwweefsel, te herstellen. Zo werd reeds de volledige regeneratie van een door ouderdomsziekte als osteoporose aangetast botweefsel, aangetoond. De behandelingsduur met deze magneetveldtherapie verschilt uiteraard van de aard en de ernst van de te behandelen aandoening.

Ouderdomsziekten en topsport
Bij welke gezondheidsklachten biedt deze magneetveldtherapie nu uitkomst? Magneetveldtherapie is afdoend gebleken bij de versnelde heling van allerlei wonden en botbreuken, bij de genezing en revalidatie van allerlei heelkundige ingrepen, bij rugklachten en bij allerlei leeftijdsgebonden aandoeningen. De magneetveldtherapie wordt verder ook succesvol ingezet bij allerlei reumatische aandoeningen, bij het Chronisch Vermoeidheids-syndroom (CVS) en bij fybromyalgie, migraine, angst, stress en depressie. De jongste tijd worden met deze magneetveldtherapie ook uitstekende resultaten geboekt bij de behandeling van kanker en multiple sclerode (MS), en bij ouderdomsziekten als de ziekte van Alzheimer en bij de ziekte van Parkinson. Patiënten met het Frozen Shoulder Syndroom, en met libidoproblemen vonden bij de magneetveldtherapie de oplossing van hun gezondheidsprobleem. Deze magneetveldtherapie wordt ook meer en meer ingezet om allerlei letsels bij topsporters sneller te genezen.

Magneetvelden

Magneetveld-therapie maakt gebruik van magneetvelden, in de juiste sterkte en frequenties wordt het transport van ionen, voedingsstoffen en afvalstoffen door de celwand van onze lichaamscellen vergemakkelijkt. De inwerking van een juist pulserend magneetveld zorgt voor een betere cel-activiteit en daardoor een beter functioneren van de organen en van het hele lichaam. Dit werkingsmechanisme van magneetveld-therapie is het belangrijkste en heeft de meest omvattende invloed op onze gezondheid. Het verklaart de veelzijdigheid van de therapiemethode en diens geschiktheid als preventieve zorg. Laag energetisch pulserende magnetische velden bewerkstelligen de gewenste en optimale elektrische spanning op de celwand van de lichaamscellen. Als het extern magnetische veld de juiste frequentie heeft, kan de opgewekte stroom organen en weefsels stimuleren en andere biologische processen beïnvloeden.

Magneetveld-therapie kan worden toegepast om lichamelijke en emotionele pijn te verzachten. Het wordt vooral ingezet bij de behandeling van onderstaande zaken:


Stress reductie
Diepe ontspanning
Allergieën
Alzheimer
Autistisch spectrum
Infecties
Cel regeneratie
Ondersteuning bij chemo therapie
Chronische vermoeidheid
OCD
Oor (oorsuizen) – & oogproblemen
Emotionele instabiliteit
Woede aanvallen
Gedragsproblemen
Bedplassen
Fibromyalgie
Ontgiften
Versterking van het immuunsysteem
Verbetering van de concentratie
Geheugen verbetering
Migraine

Multipele sclerose
Centrale verlammingsverschijnselen
Neuralgieën
Chronische pijnklachten
Gewrichten
Artritis
Depressies
Letsels aan spieren
Ligamenten of pezen
Slaapstoornissen
Brandwonden
Orgaan problemen
Verhoogde beschikbaarstelling van zuurstof
Spataderen en zweren
Afvoer van lymfe-oedeem
Reuma
Verwondingen van bindweefsel
Littekenpijn
Problemen na implanteren van endo-prothesen
Decubitus (doorliggen)

Andere behandelgebieden zijn:
- Pijntherapie : betere functionaliteit van het bewegingsapparaat (spierpijn, rugpijn, spierspanning, Lumbago, neksyndromen, fibromyalgie, CVS, MS);
- Versterken van het immuunsysteem : verhoging van de afweer (chronisch ontstoken darm), betere kalkvorming en sneller herstel van botbreuken of sportblessures;
- Verbetering van zuurstoftransport door rode bloedlichaampjes (hart- en vaatziekten, migraine)
- Wondgenezing, bloedsomloopstoornissen, duizeligheid, oorsuizen (tinnitus), ademhalingsbeperkingen, coronaire ziekten;
- Stimulering en verbetering van het metabolisme : desintoxificatie, ontslakking, ontzuring;
- Harmonisatie van het vegetatieve zenuwstelsel: slaapstoornissen, stress vermindering, mentale stabiliteit, migraine, hypertensie, functionele stoornissen;
- Genezen van huid-aandoeningen : eczeem, psoriasis, ulcera cruris, brandwonden, wondgenezing, afsterven weefsel (necrosen);
- Rehabilitatie : sneller herstel na beroerte;
- Hulp bij psychische aandoeningen : depressie, depressieve gemoedstoestand.

Een van de waargenomen effecten is een betere doorbloeding wat de zuurstofopnamecapaciteit ten goede komt en de stofwisseling bevordert. Ook heeft magneetveld-therapie een duidelijk waarneembaar effect op de botvorming. Als botten mechanisch belast worden, door te bewegen of sporten, ontstaan aan de oppervlakte zwakke elektrische stroompjes. Deze leiden tot een verhoogde stofwisseling en celdeling waardoor het bot spontaan groeit en herstelt. Dezelfde stimulatie op het mechanisme van botgroei kan men bereiken door het gebruik van pulserende elektromagnetische velden.

Groot succes
De therapie wordt dan ook met groot succes ingezet bij osteoporose, botbreuken en artrose, omdat zenuwcellen zelf elektromagnetische stroompjes genereren, zijn ze erg ontvankelijk voor elektromagnetische velden. Zowel de pijnstillende werking van magneetveld-therapie door het verhogen van de pijngrens alsook de in evenwicht brengende, kalmerende en spierontspannende werking laat zich uit deze mechanismen verklaren. Magneetveld-therapie zorgt ook voor een afname van zwellingen en ontsteking of een genezing van wonden.

Het gebruik van magneetveld-therapie is zowel in de topsport als bij de actieve sporter populair geworden.
De voordelen zijn talrijk: een verminderd blessurerisico, betere prestaties, kortere regeneratietijd, sneller bereiken van compensatiefase zonder gevaar voor over-training, en een sneller herstel bij blessures.

https://www.magnetichealthcare.nl/infor ... -therapie/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door Gast1 » 29 mar 2020, 18:27

Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?
Goeie vraag, antwoord: jazeker ...
Mensen kunnen het magnetische veld voelen, maar de meeste mensen wellicht niet.
Ze hebben teveel afstand van de Natuur genomen, tal van andere diersoorten voelen het magnetisch veld 'gewoon'.
Ze navigeren er zelf op, wellicht dat een belangrijk orgaan hen hier bij helpt. :wink:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door Witte wel » 29 mar 2020, 19:10

Ik zoek mij suf op de site van magnetic health care. nl naar enige wetenschappelijke onderbouwing van wat er allemaal staat geschreven. Ik kan het niet vinden.
Een wetenschappelijke onderbouwing voor o.a.;
De magneetveldtherapie is een wetenschappelijk onderbouwde geneeswijze

Als gevolg van de steeds maar toenemende milieuvervuiling en elektrosmog, komt ons magnetisch evenwicht steeds onder grotere druk, en geraakt daardoor uiteindelijk zelfs volledig uit evenwicht.

Het is wetenschappelijk bewezen dat magneetveldtherapie in staat is zwaar beschadigd, of zelfs volledig vernietigd zenuwweefsel, te herstellen.

Ook heeft magneetveld-therapie een duidelijk waarneembaar effect op de botvorming.

Ik vind enkel een door link naar de webshop met producten voor mens, hond en paard.
Nu wil ik niet de indruk wekken dat het hele magneetgebeuren onzin is, in tegendeel. Ik weet dat de effecten van magneten op levende organismen hier op aarde enorm positief of negatief kunnen zijn. Magneet behandeling wordt al generaties lang gebruikt. Het wordt ook als militair wapen gebruikt in een pulsvorm. En het kent nog vele overige toepassingen.
Het vele effect van magnetisme op de mens wordt al jaren wetenschappelijk onderzocht.
Maar als men iets stelt in een tekst dat het onderbouwd of bewezen is en de onderbouwing of bewijs ontbreekt, dan schiet je te kort.
Wederom een tekst om mensen te bewegen iets aan te schaffen wat zgn bewezen zou zijn.

Het wordt vooral ingezet bij de behandeling van onderstaande zaken:, wordt er gesteld.
Nou iedereen mankeert wel iets uit die lange waslijst. En dan te bedenken dat er maar 4 stuks producten voor toepassing bij de mens staan in de webshop. Dat is dan weer vreemd. Een hele waslijst menselijke kwalen en maar 4 product voor de mens.
Maar laat mij dan die wetenschappelijke onderbouwing eens zien dan.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door Gast1 » 30 mar 2020, 08:40

Zou dit een overgebleven perceptie kunnen zijn die onze voorouders duizenden jaren geleden gebruikten?
Ja!
Gebruiken we dit magnetische zintuig nog steeds onbewust in ons dagelijks leven zonder het te beseffen?
Jain ... de Natuurvolken zeker (maar mogelijk beseffen ze dat ook), anderen ook -zelfs in de westerse wereld- (maar mogelijk beseffen ze dat ook), maar de meesten waarschijnlijk niet.

De mensen die de afstand tot de natuur vergroot hebben -in tal van opzichten- hebben de perceptie van het magnetisch veld mogelijk zelfs helemaal niet meer.

Het dierlijk (en menselijk) kompas bevindt zich in de epifyse, de pijnappelklier.

Gast1

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door Gast1 » 30 mar 2020, 08:54

Witte wel schreef:
29 mar 2020, 19:10
Maar laat mij dan die wetenschappelijke onderbouwing eens zien dan.
In het geval van een probatio diabolica stel ik voor een (betrouwbare) wetenschappelijke onderbouwing te geven dat magneetveld-therapie niet werkt. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door univers » 30 mar 2020, 08:56

Witte een uur geleden, kon ik amper lopen van de pijn, als ik een stap zette, kon ik wel door de grond zakken.
Heb een magnetiet net boven mijn stuitje geplakt, kan nu weer zonder pijn lopen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door Osiris » 30 mar 2020, 18:09

Hou de komende twee dagen wat bewuster in de gaten wat je voelt, waarschijnlijk nu al bijna gaande.
Zon-activiteit d.m.v. een Coronal Hole zal verhoogde zonnewind brengen en daarmee de deeltjes die het magnetisch veld beinvloeden.
Dus zou voelbaar moeten zijn voor degenen die gevoeliger zijn.

https://services.swpc.noaa.gov/images/g ... -1-day.png
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Kunnen mensen het magnetische veld van de aarde voelen?

Bericht door univers » 30 mar 2020, 18:13

Paar dagen geleden al een seintje gehad.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie