Een nieuwe kijk op quantum-mechanica?

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Plaats reactie
Xar

Een nieuwe kijk op quantum-mechanica?

Bericht door Xar » 05 sep 2006, 20:54

Ik ben bij het zoeken naar zero point energy en anti-zwaartekracht op het internet op een site gestuit van een instituut, het Quantum AetherDynamics Institute.

2 mannen hebben samen een theorie ontwikkeld die The Theory of Everything aan de kaak stelt, en een andere inzicht geeft op fundamentele begrippen.

Ik heb de site even bekeken, maar het gaat mijn verstand te boven momenteel.

Misschien dat een meer ervaren persoon in quantumfisica het wel kan begrijpen, en er zijn oordeel over vellen.

Ik vind het reuze interresant dat sommige mensen hele nieuwe ideen hebben over hoe alles werkt, en die ook uitproberen.

Hier is de site:

http://www.quantumaetherdynamics.com/intro.html

Hier nog een site over anti-zwaartekracht:
(misschien staat er veel onzin in, maar ook dingen die mij intrigeren, met name het Hutchinson-effect, en het Searl-effect)

http://www.americanantigravity.com/classic.shtml

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Re: Een nieuwe kijk op quantum-mechanica?

Bericht door deheerst » 05 sep 2006, 23:51

Xar schreef: ....knip....

Ik heb de site even bekeken, maar het gaat mijn verstand te boven momenteel.

Misschien dat een meer ervaren persoon in quantumfisica het wel kan begrijpen, en er zijn oordeel over vellen.

....knip...
Ik kan je helaas niet helpen.
Ik snap er weinig van.

Maar als ik het goed begrijp menen ze dat het heelal niet bestaat uit een vacuum, maar uit een levend iets?
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 06 sep 2006, 08:28

Nee, niet een levend iets, maar ether. Experimenten hebben in 1887 aangetoond dat ether niet bestaat, en 18 jaar later kwam Einstein met zijn relativiteitstheorieen.

Probleempje is dat er 'donkere materie' moet zijn om sommige zaken in het heelal te verklaren.
De ether-mensen stellen voor dat ether toch bestaat, en verantwoordelijk is voor de verschijnselen die nu nog toegeschreven worden aan donkere materie.

Interessant idee.

(Ik moet zeggen dat ik de links in de openingspost niet heb gelezen, ik las dit op een ander forum waar een nieuwe ether-theorie ter sprake kwam. Ik ben er maar vanuitgegaan dat het over hetzelfde gaat.)

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 06 sep 2006, 12:46

Ik denk dat ik het foutief heb geinterpreteerd.
Imagine that the universe is an ocean of living energy
Ze bedoelen waarschijnlijk actief, met living.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Animal

Bericht door Animal » 06 sep 2006, 12:57

Sorry,
Kost me net even iets te veel tijd om me in die materie te verdiepen.
[alien2]

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 06 sep 2006, 13:09

Animal schreef:Sorry,
Kost me net even iets te veel tijd om me in die materie te verdiepen.
[alien2]
Is gewoon basiskennis man!
Groep 5 lagere school stof.
:mrgreen: :wink:
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Animal

Bericht door Animal » 06 sep 2006, 13:16

ohhhh,
Dan zal ik mijn oude boekies weer uit mijn schooltas moeten halen.
lol hahaha [alien2]

Gisterenavond op nieuws dat de helft van de VMBO'ers nog niet kon begrijpend lezen.
Auww. Moet ik toch weer terug naar school.

The Return

Bericht door The Return » 06 sep 2006, 14:12

Huh? Sinds wanneer is quantum mechanica basisschoolstof?

Xar

Bericht door Xar » 06 sep 2006, 19:21

Ik kon Stephen Hawking nog wel redelijk volgen, maar sommige dingen vragen een wel erg hoog wiskundig inzicht (met formules, je weet wel).
Toch vind ik het wel interresant dat sommigen op een andere manier tegen zaken aankijken, wat soms wel verfrissend is.

Tc99metastabiel

Bericht door Tc99metastabiel » 16 okt 2006, 19:18

wow!!

Voor wat ik eruit kan halen gaat het voor een deel over de protonenspin die zij hebben gedefinieerd. een geladen deeltje en zijn anti-deel zijn dan te beinvloeden.

Plaats reactie