wetenschap de komende 50 jaar

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
The Return

Bericht door The Return » 17 nov 2006, 20:46

Dat zou alleen kunnen als deze buitenaardsen sneller dan het licht kunnen reizen. Dan inderdaad zou er contact kunnen zijn, maar dan moet je eerder denken in eeuwen dan in decennia.
Als er daadwerkelijk buitenaards leven is en die kans bestaat dan is het nog niet zo dat het een intelligente levensvorm is. Wij zijn de enige die boven de dieren uitstijgen. Probeer ze dan maar eens te vinden, buitenaardsen die intelligent(er) zijn en zich sneller hebben geëvolueerd dan wij. En ook nog eens betere technieken hebben.
Die kans is nihil... Tenzij men een techniek heeft ontwikkeld zoals de teleporter in star trek die alle deeltjes omzet en ze ergens anders weer helemaal kan opbouwen. Het zelfde idee als email dat ook altijd in stukjes wordt verstuurd. Alleen daar heb je ook weer een poort nodig die die stukjes omzet. Dus nee..


Wat ik wel denk is dat we dichter bij het eeuwige leven komen door celonderzoek en dat we zelf bepalen wanneer we dood willen. Dat zal meestal zijn wanneer we het psychologisch niet meer aan kunnen. Maar misschien zijn we zelfs dan al zo ver dat we onze menselijk variant van de nirvana maken. We 'zuiveren' onze herinneringen en ervaringen en beginnen opnieuw. Omdat onze vorige persoonlijkheid dat graag wilde. En zo opnieuw dingen leren om een nog beter mens te zijn.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 17 nov 2006, 22:04

MetalPig schreef:
FoX schreef:Ik geloof dat we binnen 25 tot 30 jaar officieel contact krijgen met buitenaardse intelligentie.
Ik niet.
Ik denk niet dat de aarde opvallend genoeg is om ontdekt te worden, of interessant genoeg om te bezoeken.
Ik wil hiermee niet zeggen dat buitenaardsen ons komen opzoeken maar meer dat we misschien toevallig (geluids) signalen opvangen van een ander planeet of dat we een lichtsein terug gekaatst krijgen. Maar ik geloof ook dat we niet interessant genoeg zijn en omdat we eigenlijk pas komen kijken.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 17 nov 2006, 22:07

The Return schreef:Dat zou alleen kunnen als deze buitenaardsen sneller dan het licht kunnen reizen. Dan inderdaad zou er contact kunnen zijn, maar dan moet je eerder denken in eeuwen dan in decennia.
Waarom zou een buitenaards leven evenlang duren als een mensenleven? Misschien kunnen dergelijke levensvormen wel duizende jaren worden en zo het geduld hebben om miljoenen zo niet miljarden lichtjaren te reizen.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 17 nov 2006, 22:23

FoX schreef:
The Return schreef:Dat zou alleen kunnen als deze buitenaardsen sneller dan het licht kunnen reizen. Dan inderdaad zou er contact kunnen zijn, maar dan moet je eerder denken in eeuwen dan in decennia.
Waarom zou een buitenaards leven evenlang duren als een mensenleven? Misschien kunnen dergelijke levensvormen wel duizende jaren worden en zo het geduld hebben om miljoenen zo niet miljarden lichtjaren te reizen.
Stel dat ze een paar miljoen jaar onderweg zouden zijn naar ons.
En stel dat ze rond deze tijd aankomen hier. Zou betekenen dat ze vertrokken zijn een paar miljoen jaar geleden, dus voor het mensentijdperk. Dus ze als ze hier dan komen, is het niet voor mensjes te bestuderen/ ontvoeren/...
Plato roeleert

Anet

Bericht door Anet » 18 nov 2006, 00:48

Tammy schreef:Ik ben echt te vroeg geboren verdorie :cry: :?
Hoe kun je dit nu zeggen, pumkin. :wink: :lol:
Je bent precies optijd geboren ... anders had je mij niet ontmoet. :wink: [dance]

Ontopic verder ... :roll:

The Return

Bericht door The Return » 18 nov 2006, 00:58

Wil je dat aandragen als positief punt?

The Return

Bericht door The Return » 18 nov 2006, 01:01

FoX schreef:
The Return schreef:Dat zou alleen kunnen als deze buitenaardsen sneller dan het licht kunnen reizen. Dan inderdaad zou er contact kunnen zijn, maar dan moet je eerder denken in eeuwen dan in decennia.
Waarom zou een buitenaards leven evenlang duren als een mensenleven? Misschien kunnen dergelijke levensvormen wel duizende jaren worden en zo het geduld hebben om miljoenen zo niet miljarden lichtjaren te reizen.
Daar gaat het niet om. Het heelal is nog jong. Evolueren en de kans daartoe is daarmee zeer beperkt. De aarde is relatief snel ontstaan na de big bang. Dus zal er er ook een planeet in de buurt moeten zijn waar men de kans heeft om te evolueren. Die planeet is er niet en dus zal het qua tijd best wel veel schelen.

mieke

Bericht door mieke » 18 nov 2006, 10:34

The Return schreef:
FoX schreef:
The Return schreef:Dat zou alleen kunnen als deze buitenaardsen sneller dan het licht kunnen reizen. Dan inderdaad zou er contact kunnen zijn, maar dan moet je eerder denken in eeuwen dan in decennia.
Waarom zou een buitenaards leven evenlang duren als een mensenleven? Misschien kunnen dergelijke levensvormen wel duizende jaren worden en zo het geduld hebben om miljoenen zo niet miljarden lichtjaren te reizen.
Daar gaat het niet om. Het heelal is nog jong. Evolueren en de kans daartoe is daarmee zeer beperkt. De aarde is relatief snel ontstaan na de big bang. Dus zal er er ook een planeet in de buurt moeten zijn waar men de kans heeft om te evolueren. Die planeet is er niet en dus zal het qua tijd best wel veel schelen.
Volgens mij zitten wij in het meer geëvolueerde deel van het heelal, maar er is ook nog een deel dat langer bestaat als ons (zo is het toch denk ik, verbeter me als ik fout ben), de kans bestaat dus wel degelijk dat op een andere planeet het leven verder geëvolueerd is als op de onze.
Wat dan ook weer de kans vergroot dat ze ons vinden.
(als dat nog niet reeds gebeurd zou zijn :wink: )

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 18 nov 2006, 11:04

The Return schreef: De aarde is relatief snel ontstaan na de big bang.
Dat vind ik wel meevallen. Het heelal bijna 3 keer zo oud als de aarde.
Als ik mij niet vergis is onze zon een ster van de tweede generatie, oftewel ontstaan uit de resten van een gestorven ster.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80649
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 18 nov 2006, 11:05

Anet schreef:
Hoe kun je dit nu zeggen, pumkin. :wink: :lol:
Je bent precies optijd geboren ... anders had je mij niet ontmoet. :wink: [dance]

Ontopic verder ... :roll:

Hahahaha, dat is waar sweetty! :mrgreen:


ontopic :P .....

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 18 nov 2006, 11:18

Tammy schreef:Anet schreef:
Hoe kun je dit nu zeggen, pumkin. :wink: :lol:
Je bent precies optijd geboren ... anders had je mij niet ontmoet. :wink: [dance]
Ontopic verder ... :roll:
Hahahaha, dat is waar sweetty! :mrgreen:
ontopic :P .....
Kan dat soort off-topic-geneuzel dan niet per PM?

En on-topic maar weer :roll:

Anet

Bericht door Anet » 18 nov 2006, 11:24

@Mieke:
De Aarde is ruim 5 milard jaar uit, het heelal zelf 20 miljard jaar.
Uiteraard worden deze cijfers steeds weer bijgesteld, omdat de wetenschap steeds meer ontdekkingen doet.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 18 nov 2006, 14:01

@Return

Het heelal is nog jong.
Je bedoelt dat óf onze melkweg óf ons sterrenstelsel nog jong is. Het heelal is niet jong. De aarde en onze melkweg wel ja.
Evolueren en de kans daartoe is daarmee zeer beperkt.
Waarom evolueert alles volgens hetzelfde principe volgens jouw? Misschien gaat het evoluatieproces in andere stelsels en op andere planeten er wel heel anders aan toe, daar zijn misschien andere eigenschappen nodig om leven te doen laten ontstaan en gebeurd dat veel sneller.
Dus zal er er ook een planeet in de buurt moeten zijn waar men de kans heeft om te evolueren. Die planeet is er niet en dus zal het qua tijd best wel veel schelen.
In onze melkweg misschien niet (misschien op de maan genaamd Europa, diep onder de grond ;) ) maar elders wel.
Waarom is tijd zo belangrijk? Voor ons welja, voor andere beschavingen is dat wellicht helemaal geen issue.

The Return

Bericht door The Return » 18 nov 2006, 18:02

FoX schreef:Je bedoelt dat óf onze melkweg óf ons sterrenstelsel nog jong is. Het heelal is niet jong. De aarde en onze melkweg wel ja.
Nee het heelal is nog jong. Alles zit nog relatief dicht bij elkaar.
Waarom evolueert alles volgens hetzelfde principe volgens jouw? Misschien gaat het evoluatieproces in andere stelsels en op andere planeten er wel heel anders aan toe, daar zijn misschien andere eigenschappen nodig om leven te doen laten ontstaan en gebeurd dat veel sneller.
Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Maar waarschijnlijk vergeet je ook een paar andere factoren: vijanden en obstakels. Als dat er niet is, is er weinig om te evolueren.

In onze melkweg misschien niet (misschien op de maan genaamd Europa, diep onder de grond ;) ) maar elders wel.
Waarom is tijd zo belangrijk? Voor ons welja, voor andere beschavingen is dat wellicht helemaal geen issue.
Tijd is belangrijk omdat je zo handelingen kan uitvoeren. Als een andere beschaving geen tijd nodig heeft betekend dat in de meeste gevallen dat ze geen flikker uitvoeren. Tijd zou alleen niks betekenen als deze vormen niet verbonden zijn aan bewegingen en een ander soort bewustzijn hebben.

Hermes of the Night

Bericht door Hermes of the Night » 27 mei 2007, 01:01

Medicijnen

Speciale boerderijen telen in de toekomst menselijke organen, waardoor donororganen niet meer nodig zullen zijn. De deskundigen verwachten ook dat medicijnen de hergroei van ledematen en organen kunnen stimuleren. "Over vijftig jaar is het routine om het hele lichaam te vervangen", voorspelde de Amerikaanse arts Ellen Heber-Katz.
The Island. Klonen van mensen en hun organen afstaan aan de echte mensen.
Seks

Seks zal evenmin zijn wat het geweest is. Vrouwen kunnen decennia langer vruchtbaar zijn door eitjes op te slaan. ,"Seksueel geweld en misbruik zal zijn uitgebannen en de verspreiding van seksueel overdraagbare aandoeningen tot staan gebracht", hoopt de secretaris-generaal van de World Association for Sexual Health, Berverly Whipple.
Equilibrium. Politiestaat. Geen geweld, drugs, sex.
Dieren

Het raadsel van de oerknal is over een halve eeuw ontrafeld en de aarde heeft koloniën in het Heelal. Een speciaal apparaat dat de gedachten van dieren kan ontcijferen, zou volgens visserijdeskundige Daniel Pauly kunnen leiden tot de redding van de oceanen. "Dat zou uiteraard een wereldwijde afkeer veroorzaken van vlees eten en we zouden allemaal vegetariër worden."
:?

Gijs

Bericht door Gijs » 19 jun 2007, 17:47

deheerst schreef:Haha, als we allemaal vegetarier worden is het snel over met de mensheid als "intelligente levensvorm" vrees ik..

Wel grappig stukje trouwens.
Het zal nog tegenvallen denk ik.
Die snap ik even niet. Als we allemaal vegetariers zijn dan eet niemand meer vlees wat heeft dat nou weer met intelligentie te maken? Wat ik trouwens ook niet snap is dat als iets een gevoel heeft het slecht is om het dood te maken waarom? Ik snap dat niet maarja. Kijk je mag geen mensen doodmaken omdat dat slecht is voor de mensheid en onze eigen soort. Dan gaat iedereen elkaar afmaken= geen ontwikkeling meer. Of iedereen sterft dan uit omdatr iedereen elkaar afmaakt of iedereen sterft uit omdat het te chaotisch is om ontwikkeling te boeken en iedereen gaat dood aan ziektes en dat soort dingen.

Barrel

Bericht door Barrel » 15 sep 2007, 23:42

Gaat er in ieder geval van uit dat we ons de komende 50 jaar stabiel verder ontwikkelen, zonder extreme gebeurtenissen.

Is dat reeel?

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 16 sep 2007, 00:32

Gijs schreef:
deheerst schreef:Haha, als we allemaal vegetarier worden is het snel over met de mensheid als "intelligente levensvorm" vrees ik..

Wel grappig stukje trouwens.
Het zal nog tegenvallen denk ik.
Die snap ik even niet. Als we allemaal vegetariers zijn dan eet niemand meer vlees wat heeft dat nou weer met intelligentie te maken? Wat ik trouwens ook niet snap is dat als iets een gevoel heeft het slecht is om het dood te maken waarom? Ik snap dat niet maarja. Kijk je mag geen mensen doodmaken omdat dat slecht is voor de mensheid en onze eigen soort. Dan gaat iedereen elkaar afmaken= geen ontwikkeling meer. Of iedereen sterft dan uit omdatr iedereen elkaar afmaakt of iedereen sterft uit omdat het te chaotisch is om ontwikkeling te boeken en iedereen gaat dood aan ziektes en dat soort dingen.
Onze hersenen hebben dierlijke proteine nodig om te groeien, en verder te evolueren.

Aenimaxequal

Bericht door Aenimaxequal » 16 sep 2007, 00:56

Ga dat maar eens tegen Gaia vertellen [klap]

Gijs

Bericht door Gijs » 16 sep 2007, 01:37

Hebben ze echt dierlijke proteïne nodig? Kunnen we die niet zelf maken?

Plaats reactie