Star Trek transporter weer een stapje dichterbij

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Romaine

Bericht door Romaine » 26 mei 2007, 22:21

Tammy schreef:Ook veiliger lijkt mij.
Veiligheid bestaat niet, veiligheid is het denken dat je niets overkomt. Denken dus!

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 27 mei 2007, 00:02

Wat die onderdelen betreft zit je er ver naast, ik denk dat er miljoenen onderdelen nodig zijn om een transporter te maken.

Romaine

Bericht door Romaine » 27 mei 2007, 00:07

tofu_kronos schreef:Wat die onderdelen betreft zit je er ver naast, ik denk dat er miljoenen onderdelen nodig zijn om een transporter te maken.
Tja, daar bestond de eerste televiecamera vroeger ook uit, maar dat was dan wel een bakbeest die een volledige kamer vulde. Met de huidige snelheid van ontwikkeling zijn die grote bakbeesten al achterhaald voordat er een tweede gebouwd is...

Maar ik denk dat het uiteindelijk de mens zelf is die in staat is om te teleporteren zonder machina die dat doet voor de mens, hooguit een kastje die de mens een extra energie geeft om het tot stand te brengen.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 27 mei 2007, 00:12

Jij hebt het nu over zoiets als een out of body experience, waarbij je een hoog spiritueel niveau berijkt en je lichaam verlaat als een soort energie. In die staat kun je bijwijze met de snelheid van het licht reizen, omdat je pure energie bent en die heeft geen massa.

Romaine

Bericht door Romaine » 27 mei 2007, 00:14

tofu_kronos schreef:Jij hebt het nu over zoiets als een out of body experience, waarbij je een hoog spiritueel niveau berijkt en je lichaam verlaat als een soort energie. In die staat kun je bijwijze met de snelheid van het licht reizen, omdat je pure energie bent en die heeft geen massa.
Nee, die bedoelde ik niet, al zou ik dat ook leuk vinden.
Ik bedoelde letterlijk dat we door energie te bundelen een verbinding tot stand kunnen leggen tussen twee plekken op aarde en we middels die verbinding, doorgang, kunnen reizen zonder reistijd.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 27 mei 2007, 00:16

Romaine schreef:
tofu_kronos schreef:Jij hebt het nu over zoiets als een out of body experience, waarbij je een hoog spiritueel niveau berijkt en je lichaam verlaat als een soort energie. In die staat kun je bijwijze met de snelheid van het licht reizen, omdat je pure energie bent en die heeft geen massa.
Nee, die bedoelde ik niet, al zou ik dat ook leuk vinden.
Ik bedoelde letterlijk dat we door energie te bundelen een verbinding tot stand kunnen leggen tussen twee plekken op aarde en we middels die verbinding, doorgang, kunnen reizen zonder reistijd.
Shit, nu moet ik toch even brainstormen voor een antwoord.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 27 mei 2007, 00:20

Zoiets als in Earth: Final Conflict. Maar deze tech lijkt eerder op wormhole tech. Dan op transporter tech.

Romaine

Bericht door Romaine » 27 mei 2007, 00:27

tofu_kronos schreef:Zoiets als in Earth: Final Conflict. Maar deze tech lijkt eerder op wormhole tech. Dan op transporter tech.
Heel simpel: je tekent op een A4-tje 2 stippen ieder enigzins uit elkaar op het vel. Dat zijn het vertrek en aankomstpunt, willekeurig waar. Je vouwt vervolgens dat papiertje zo dat die twee punten op elkaar komen te liggen. Nu kun je met een potlood door het papier prikken en je hebt een directe verbinding gemaakt met die andere plek.

Dus geen wormhole, geen opstralen en neerstralen, maar twee plekken met elkaar tijdelijk verbinden.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 27 mei 2007, 00:30

Wat je zojuist beschreef is wel degelijk wormhole tech.

Afbeelding

Romaine

Bericht door Romaine » 27 mei 2007, 00:32

Bij een wormhole zit er bij mijn weten ruimte tussen punt a en punt b:

Afbeelding

Bij mijn beschreving zit er juist geen ruimte meer tussen.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 27 mei 2007, 00:41

Krijg hier hoofdpijn van, das onmogelijk. Dan zou de omringende ruimte van punt A in contact komen met de omringende ruimte van punt B. De zwaarte kracht golven van de omringende ruimtes zouden het tijd ruimte continuem verstoren, met catastrofale gevolgen.

Romaine

Bericht door Romaine » 27 mei 2007, 00:42

tofu_kronos schreef:Krijg hier hoofdpijn van, das onmogelijk. Dan zou de omringende ruimte van punt A in contact komen met de omringende ruimte van punt B. De zwaarte kracht golven van de omringende ruimtes zouden het tijd ruimte continuem verstoren, met catastrofale gevolgen.
Als het onmogelijk is, waarom doen buitenaardsen het dan zo?

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 27 mei 2007, 00:43

Wie zegt dat zij het zo doen.

Romaine

Bericht door Romaine » 27 mei 2007, 00:44

tofu_kronos schreef:Wie zegt dat zij het zo doen.
ik

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 27 mei 2007, 00:48

Waar heb jij die info dan vandaan.

Romaine

Bericht door Romaine » 27 mei 2007, 00:48

tofu_kronos schreef:Waar heb jij die info dan vandaan.
Rechtstreeks van hen + was erbij.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 27 mei 2007, 00:54

Romaine schreef:
tofu_kronos schreef:Waar heb jij die info dan vandaan.
Rechtstreeks van hen + was erbij.
Waren ze ongeveer 1,5 meter, grote zwarte ogen en lang dik zwart haar tot op de schouders en een huids kleur zoals ons want die had ik een keer aan mijn bed staan. Zo niet beschrijf ze dan eens.

Romaine

Bericht door Romaine » 27 mei 2007, 01:01

tofu_kronos schreef:Waren ze ongeveer 1,5 meter, grote zwarte ogen en lang dik zwart haar tot op de schouders en een huids kleur zoals ons want die had ik een keer aan mijn bed staan. Zo niet beschrijf ze dan eens.
Weet ik niet meer, was een van deze. Teveel gezien om ze allemaal te onthouden per moment. Maar we dwalen af...

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 27 mei 2007, 01:10

Heb eens gebrainstormd, sub dimensional warp zou mogelijk zijn. Hierbij creeren ze een sterk EM veld, jumpen ze in subspace en komen ze weer een seconde later op de plaats van bestemming waar dan ook.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Philadelphia-experiment

http://www.indiadaily.com/editorial/14839.asp

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 27 mei 2007, 01:12

Foto 4 is de mijne.

Plaats reactie