Ook apen liepen in oertijd op twee benen

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80373
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Ook apen liepen in oertijd op twee benen

Bericht door Tammy » 01 jun 2007, 11:06

Afbeelding

Ook apen die miljoenen jaren geleden in bomen leefden konden op twee benen lopen. Zij hielden zich met hun armen vast aan hoger gelegen takken. Dat blijkt uit een Britse studie die is gepubliceerd in het blad Science. Dit zou betekenen dat het gangbare idee, die zegt dat het mogelijk is om te zien of het gaat om een voorouder van de mens of een aap door te kijken naar de manier van lopen, niet klopt.

Volgens de Britten liepen de apen op dunne takken op twee benen en lieten ze zich alleen op vier poten zakken als ze zich over dikke takken voortbewogen. De onderzoekers baseren hun theorie op observatie van orang-oetans in de jungle van Borneo. Deze mensapen brengen het grootste deel van hun leven door in bomen en kunnen daarom volgens de Britten dienen als modellen voor de menselijke voorvaderen van miljoenen jaren geleden.

Bron

**********************************

Interessant dit.
Men gaat er dus anders naar kijken.
Toch geloof ik niet dat de apen onze voorouderen zijn.
Vroeger geloofde ik dat wel, maar nu al jaren niet meer.
Ik denk dat we gekloond zijn door buitenaardsen, maar kan het niet hard maken.
Gewoon een theorie die ik heb.

Geloven jullie wel dat we van de apen afstammen?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Romaine

Bericht door Romaine » 01 jun 2007, 16:58

Waarom 'klonen', waarom niet een of ander fokprogramma?
Mensen zijn net konijnen, je zet ze in een hok en vervolgens gaan ze konijnen, klonen is veel te omslachtig.

The Return

Bericht door The Return » 01 jun 2007, 17:29

Nou Romaine, ik ga echt niet met iedereen naar bed. Ook niet na een bepaalde tijd.

MMe

Bericht door MMe » 01 jun 2007, 17:35

Ik geloof ook wel van buitenaardse invloed, dat buitenaardsen de evolutie een stapje geholpen hebben, anders zouden ze toch allang de missing link gevonden hebben :?

Maan

Bericht door Maan » 01 jun 2007, 17:39

Ik geloof echt niet dat aliens ons gemuteerd hebben. Waarom zouden we überhaupt van de apen afstammen? Het kan toch dat wij een op ons zelf staande soort zijn. Ookal zijn er zoveel overeenkomsten.

Romaine

Bericht door Romaine » 01 jun 2007, 17:39

The Return schreef:Nou Romaine, ik ga echt niet met iedereen naar bed. Ook niet na een bepaalde tijd.
Ok, dat jij niet in het profiel past neemt niet weg dat er genoeg mensen van nu in het profiel passen, en daarnaast ging het niet over het nu maar over het toen. Want wij in deze tijd zijn immers "beschaafd"...

The Return

Bericht door The Return » 01 jun 2007, 17:59

Ik had ook al een beetje spijt toen ik op 'ok' drukte. Beetje een rare reactie van me. Ik geef je maar gelijk.

Suus

Bericht door Suus » 01 jun 2007, 20:24

The Return schreef:Ik had ook al een beetje spijt toen ik op 'ok' drukte. Beetje een rare reactie van me. Ik geef je maar gelijk.
Twee keer op één dag?
[verbaasde mode] [klap] [/verbaasde mode]

Pix

Bericht door Pix » 01 jun 2007, 21:25

Ik geloof niet in buitenaardsen die ons verderhielpen. Geef mij maar de "Mens was vroeger aap" theorie. Klinkt geloofwaardiger :wink:

The Return

Bericht door The Return » 01 jun 2007, 21:48

Het is ook aannemelijker pix ;)

Pix

Bericht door Pix » 01 jun 2007, 22:53

En minder vergezocht dan "buitenaardsen" die ons hielpen. Er is gewoon geen enkel bewijs van, dus zolang ik geen bewijs voor mijn neus heb geloof ik in de aaptheorie.

Romaine

Bericht door Romaine » 01 jun 2007, 22:57

Pix schreef:En minder vergezocht dan "buitenaardsen" die ons hielpen. Er is gewoon geen enkel bewijs van, dus zolang ik geen bewijs voor mijn neus heb geloof ik in de aaptheorie.
Heb je dan wel bewijs voor de aaptheorie?

Pix

Bericht door Pix » 01 jun 2007, 22:58

Ja, er is veel meer bewijs voor de Aaptheorie (oké, geen gegrond bewijs maar toch overtuigend genoeg) dan buitenaardsen die een experimentje doen en voor god spelen. Zolang ik geen bewijs heb van buitenaardsen (geen verhaaltjes over dit of dat.. gewoon wetenschappelijk) geloof ik in de aaptheorie.

Romaine

Bericht door Romaine » 01 jun 2007, 23:03

Pix schreef:Ja, er is veel meer bewijs voor de Aaptheorie (oké, geen gegrond bewijs maar toch overtuigend genoeg) dan buitenaardsen die een experimentje doen en voor god spelen. Zolang ik geen bewijs heb van buitenaardsen (geen verhaaltjes over dit of dat.. gewoon wetenschappelijk) geloof ik in de aaptheorie.
Er is dus zowel geen gegrond bewijs voor de aaptheorie als voor de buitenaardsen theorie. Dus, samenvattend betekent het dat de aaptheorie voor jouw geloofwaardiger klinkt, een persoonlijke voorkeur dus. Mijn persoonlijke voorkeur ligt iets anders omdat ik er wel ervaringen mee heb. Zolang we maar respecteren dat de ander er anders over kan denken is alles goed.

Pix

Bericht door Pix » 01 jun 2007, 23:06

Ook voor vele wetenschappers klinkt de aaptheorie beter dan wat buitenaardse mannetjes! De oerang oetans (het spijt me als ik dit fout schrijf) zouden ook waardige opvolgers van de mens zijn, ze hebben een erg hoog percentage gemeen met de mens! Ik respecteer jouw mening, en jouw ervaring, en geef toe dat aaptheorie voor mij beter klinkt maar ik denk niet dat velen geloven in het God-was-een-Alien verhaal.

Romaine

Bericht door Romaine » 01 jun 2007, 23:12

Pix schreef:Ook voor vele wetenschappers klinkt de aaptheorie beter dan wat buitenaardse mannetjes! De oerang oetans (het spijt me als ik dit fout schrijf) zouden ook waardige opvolgers van de mens zijn, ze hebben een erg hoog percentage gemeen met de mens! Ik respecteer jouw mening, en jouw ervaring, en geef toe dat aaptheorie voor mij beter klinkt maar ik denk niet dat velen geloven in het God-was-een-Alien verhaal.
Tja, in deze wereld waarin we leven heeft de wetenschap een dogma of fobie ontwikkeld voor buitenaardsen die op aarde komen. De wetenschap kijkt op meer vlakken gekleurd.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Bericht door Maxi » 02 jun 2007, 15:25

geloof in de van aap tot mens evolutie. aldaniet met alien hulp.

maar lijk MMe zegt: "dat buitenaardsen de evolutie een stapje geholpen hebben, anders zouden ze toch al lang de missing link gevonden hebben". Zou wel eens kunnen. Het valt mij op dat ook bij vele andere diersoorten de de evolutie-theorieen een "missing link" hebben. misschien is er ergens in de geschieden iets gebeurt. het meest logische zou zijn buitenaardsen. of misschien nog iets onbekender. :?

Romaine

Bericht door Romaine » 02 jun 2007, 22:12

Maxi schreef:geloof in de van aap tot mens evolutie. aldaniet met alien hulp.

maar lijk MMe zegt: "dat buitenaardsen de evolutie een stapje geholpen hebben, anders zouden ze toch al lang de missing link gevonden hebben". Zou wel eens kunnen. Het valt mij op dat ook bij vele andere diersoorten de de evolutie-theorieen een "missing link" hebben. misschien is er ergens in de geschieden iets gebeurt. het meest logische zou zijn buitenaardsen. of misschien nog iets onbekender. :?
Weet niet hoe groot je de missing-links bedoeld, maar als je ziet hoe groot de gaten in de evolutietheorie zijn, dan krijg ik A niet aan Z geknoopt via die theorie.

Frans

Bericht door Frans » 15 jun 2007, 12:39

:lol: :lol: mensen komen van de aap... hahahaha, lache!!!

Waarom zijn er nu dan nog apen? .... Hoe verklaar je de rassen dan? .... komt de een van de chimp en de andere van de gorilla ??

onzin natuurlijk. Maar mensen die echt geloven dat ze van de aap afstammen, vind ik natuurlijk best! Ik geloof ze ook nog ook! :) haha/

Maar er zijn anatomisch perfect menselijke voetafdrukken gevonden naast dinosaurus afdrukken uit DEZELFDE periode. Dus .... hoe kan dat dan?

Waar is nou dan ook alweer de ontbrekende schakel? ... nergens dus... tja, ... evolutie theorie is niet echt vatbaar voor de huidige wetenschap. Er is geen enkel bewijs, alleen maar gedachtengoed.... ideeën, ... zelfs Darwin geloofde zijn eigen theorie niet! hahaha, ironisch toch....

En ja, ... "zij kwamen uit de hemel naar de aarde" .... klinkt inderdaad best aannemelijk in mijn oren.
(zoals de Dogon stam kon melden met hoogst uitzonderlijke preciese informatie van het Sirius stelsel wat de westerse wetenschap pas 40 jaar geleden kon bevestigen.)

The Return

Bericht door The Return » 15 jun 2007, 13:13

Frans schreef:Waarom zijn er nu dan nog apen? .... Hoe verklaar je de rassen dan? .... komt de een van de chimp en de andere van de gorilla ??
Beide levensvormen hebben dus kunnen overleven.

Maar er zijn anatomisch perfect menselijke voetafdrukken gevonden naast dinosaurus afdrukken uit DEZELFDE periode. Dus .... hoe kan dat dan?
Daar is mij weinig van bekend. Heb je een link daar naar?

Waar is nou dan ook alweer de ontbrekende schakel? ... nergens dus... tja, ... evolutie theorie is niet echt vatbaar voor de huidige wetenschap. Er is geen enkel bewijs, alleen maar gedachtengoed.... ideeën, ...
In de evolutietheorie bestaan een boel significante aanwijzingen. Omdat er een ding niet klopt betekend niet per direct dat de theorie niet klopt maar dat deze aangepast dient te worden.

zelfs Darwin geloofde zijn eigen theorie niet! hahaha, ironisch toch....
Gelukkig kon hij ratio en gevoel goed uit elkaar houden.

En ja, ... "zij kwamen uit de hemel naar de aarde" .... klinkt inderdaad best aannemelijk in mijn oren.
(zoals de Dogon stam kon melden met hoogst uitzonderlijke preciese informatie van het Sirius stelsel wat de westerse wetenschap pas 40 jaar geleden kon bevestigen.)
Ja het klinkt voor jou aannemelijker dat iemand wat zegt dan de belastbare stukken op tafel. Dat zegt ook wel een beetje iets over je realistische insteek om de evolutietheorie aan te vallen. Die is er namelijk niet.

Plaats reactie