Het klonen van mensen dichterbij dan ooit.

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 21 jun 2007, 14:21

Tammy schreef:Noem eens een paar negatieve gevolgen volgens jou?
Ik kan me voorstellen dat er mensen op het idee komen om een superras te gaan kweken.
Duitsers waarschijnlijk :twisted:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80645
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 21 jun 2007, 14:26

Ja Hitler wou dat al he?
Scherp gezien MetalPig, dat is inderdaad een negatieve ontwikkeling :|

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gijs

Bericht door Gijs » 22 jun 2007, 16:15

Tammy schreef:FoX schreef:
Maar heeft een gekloond iemand wel een bewustzijn of een ziel?
Om op die vraag antwoord te geven moeten we eerst zelf weten waarom wij mensen dat hebben gekregen. En hoe.
Ik denk eerlijk gezegd van wel, maar kan het niet beargumenteren.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een gekloonde mens zonder bewustzijn is.

Tardis, ja dat is een mooie oplossing, organen klonen, dan worden we echt onsterfelijk.

Leuk FoX dat jij die film ook hebt gezien, ik heb er heel veel over nagedacht na het zien van deze film.
Is een ziel en bewustzijn hetzelfde? Ik denk van niet. Ik denk dat bacterien al een ziel hebben want ze leven. Een bewustzijn is iets ge-evolueerds. Ik denk ook dat je pas naar je volgende leven gaat als je helemaal dood bent. Daarmee bedoel ik niet als je hersens ermee stoppen. Ik bedoel dan als al je cellen vernietigd zijn. En dat gebeurd dan ook uiteindelijk. Want uiteindelijk wordt je opgevreten en rot je weg. Soms duurd dit tientallen jaren daarom geloof ik ook niet in die verhalen van mensen die gekke tunnels zagen toen hun hard stilstond. En als je je afvraagt hoe weet jij dat nou? Nou mijn antwoord daarop is dat weet ik niet dit is wat ik geloof. Het bestaat niet uit feiten alleen uit wat ik het logischt vind. Want wie zegt dat je dood bent als je hersens of je hard ermee stoppen? Dat heeft de mens zelf verzonnen dat criterium van dood zijn. En de natuur (behalve als je in god gelooft) denkt niet na. Dus houd zich niet aan dit criterium. En waarom zou je ziel zich dan aan dit criterium houden. Toch geloof ik in reïncarnatie. En wanneer moet je ziel wel uit je lichaam? Als er geen lichaam meer over is. Dus zo vond ik dat het logischt maar nogmaals dat is uit mijn geloofs-uitgangspunt. Want waarom zouden bacterien niet reïncarneren? En alleen maar hogere intelligente wezens zoals mensen en andere zoogdieren dat doen? Dat is ook een criterium verzonnen door de mens wat intelligent is en wat niet. Dus kwam ik tot de conclusie dat bacteriën ook een ziel hebben. Alleen geen bewustzijn. Wat leeft is natuurlijk ook iets door de mens is verzonnen. Alleen als je daar weer overnadenkt snap je dat stenen niet evolueren. Dus zeker niet leven. En mischien hebben evolutie en ziel wel wat met elkaar te maken. Daarmee bedoel ik dus genen en ziel. Want evolutie zelf heeft duidelijk niks met ziel te maken. (Als je de evolutie-theorie snapt.) Dit is dan mijn inzicht in "ziel" uit mijn geloofs uitgangspunt.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 22 jun 2007, 16:31

Gijs schreef:Wat leeft is natuurlijk ook iets door de mens is verzonnen. Alleen als je daar weer overnadenkt snap je dat stenen niet evolueren. Dus zeker niet leven.
Hoezo volgt dat daaruit?

En het is natuurlijk wel zo dat verschillende steensoorten in de bodem zijn gekoppeld aan bepaalde tijdperken. Daaruit zou je kunnen concluderen dat stenen wel evolueren, en dus leven. Waarom geloof jij van niet?

En waarom geloof jij in het bestaan van een ziel als iets dat los kan bestaan van het lichaam?

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 22 jun 2007, 20:16

Tammy schreef:Ja Hitler wou dat al he?
Scherp gezien MetalPig, dat is inderdaad een negatieve ontwikkeling :|
Een superras zie ik eerder als positief zolang ze de normale maar met rust laten.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80645
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 22 jun 2007, 20:37

Waarom zie jij een superras als positief Tofu?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Shizo

Bericht door Shizo » 22 jun 2007, 20:38

Superrassen vind ik best negatief. Gaan toch automatisch de minderwaardige rassen aan de kant schuiven en/of bestrijden.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 22 jun 2007, 20:39

Misschien omdat ze het in de ruimte wat langer uithouden. Of resident zijn tegen virussen die de rest nekt.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 22 jun 2007, 20:40

Shizo schreef:Superrassen vind ik best negatief. Gaan toch automatisch de minderwaardige rassen aan de kant schuiven en/of bestrijden.
Dan geef je ze toch gewoon de kogel. Als ze ons proberen te overmeesteren.

Shizo

Bericht door Shizo » 22 jun 2007, 20:45

Zoals je al zei, een superras. Denk jij dat een superras zich zomaar zal laten neerschieten?

The Return

Bericht door The Return » 23 jun 2007, 14:12

Het verwijderde is allemaal behoorlijk offtopic en heeft niets met wetenschap te maken. Als tofu_kronos het over 'anuniki' wilt hebben raad ik je aan om gewoon een topic daarover in 'Mysterie' te maken. Hier wordt de 'discussie' daarover beëindigd.

Plaats reactie