De oorsprong van de mens.

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

De oorsprong van de mens.

Bericht door Tammy » 27 jun 2007, 14:00

Afbeelding

Hai, ik wil het met jullie over de oorsprong van de mens hebben.
Daar hebben we wel eens vaker over gepraat op dit forum, maar nu door nieuwe DNA technieken komen we dichterbij een antwoord.
Stammen wij van de Neanderthalers af?
Ze leken wel veel op ons.
Een member zei tegen mij dat we van de Cro-Magnonmens afstammen.
Het was een latere tijdgenoot van de Neanderthaler. De Cro-Magnonmens verschijnt blijkens archeologische vondsten ca. 40.000 jaar geleden in Europa.

Heel mooi allemaal maar er is nog zoiets als de Missing Link
Daar ben ik heel gefascineerd door.
Waar is dat ontbrekende stukje?
Kunnen we het niet vinden omdat het misschien buitenaards is?
Geloven jullie in de Missing Link of heeft het nooit bestaan alleen in de hoofden van wetenschappers?
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Europese wetenschappers hebben naar eigen zeggen een manier gevonden om het volledige DNA-profiel van Neanderthalers te kunnen reconstrueren. Eerder leverde dat grote problemen op omdat het DNA in de dertigduizend jaar oude overblijfselen van Neanderthalers ernstig beschadigd of onvolledig was.



Leeshier verder....

Afbeelding

**********************************
Laatst gewijzigd door Tammy op 29 jun 2007, 06:25, 5 keer totaal gewijzigd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Shizo

Bericht door Shizo » 27 jun 2007, 14:12

Wij stammen toch ook van ze af? Wij zijn toch geëvolueerd uit Neanderthalers tot onze huidige vorm, of heb ik dit mis? (Corigeer me als ik het mis heb)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 27 jun 2007, 14:15

Ik weet niet of je het mis hebt Shizo maar er is nog zoiets als de Missing Link.
Dus dat we van de Neanderthaler afstammen is nog helemaal niet zeker.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

billy bonny

Re: De oorsprong van de mens.

Bericht door billy bonny » 27 okt 2008, 09:43

Dat er een missing link is dat is duidelijk anders kunnen er nooit zoveel verschillende volkeren zijn en iemand word niet lichter van kleur door koude anders zouden de eskimos veel lichter moeten zijn als dat wij europeanen zijn en dat is het geval dus niet
Modern europeanen zijn vrijwel ineens komen opdagen in de geschiedenis dus where the hel did we come from???

In de 90er jaren was er eem programma op discovery of NG dat weet ik niet meer maar het was van Arthur C Clarck daarin vertelden hij dat er in Z.Afrika een grot (mogelijk goudmijnen van de Ellohiem of Nefiliem??) met daarin over blijfselen van modern Europeese mensen de datering ging 112000 jaren terug dus stel dat we in onze geschiedenis 10000jaren terug kunnen dan missen we toch nog 102000 jaren en die missing link moet naar mijns inziens van voor die tijd zijn
Dit is nu nog een raadsel

Barrel

Re: De oorsprong van de mens.

Bericht door Barrel » 27 okt 2008, 11:01

Bij mijn weten stammen wij niet af van de Neanderthalers. Neanderthalers is een neef van de mens, en als zodanig uitgestorven. Er zijn wel eens aanwijzigingen naar boven gekomen dat er een correlatie is tussen de opkomst van de huidige mens (Homo Sapiens, afstammend van Homo Erectus), en de ondergang van de Neanderthaler. Er was concurrentie om voedsel, etc.

Zou dus kunnen dat bijv. de Homo Sapiens het destijds heeft gewonnen, omdat de Homo Sapiens een veel medogenlozere afstamming kent.

Er zijn veel onderzoeken geweest of er wellicht kruisbestuiving heeft plaatsgevonden, maar bij mijn weten is dit nog nooit aangetoond.

billy bonny

Re: De oorsprong van de mens.

Bericht door billy bonny » 27 okt 2008, 13:47

Volgens Arthur C Clarck toen wij modern europeanen in europa aan kwamen en in contact met de Neanderthalers bleek dat zij ongeveer dezelfde wapens hadden als wij alleen die van ons zaten technisch better in elkaar en zij begroeven hun doden ook met bloemen en geschenken zoals eten en drinken  voor de reis naar het hiernamaals en zouden wij sexueel niet compatibel zijn geweest met elkaar en door een of andere reden zijn zij uitgestorvenEn wat de Cro-magnonman betreft naar mijns inziens bestaat die nog en is die ook duizenden jaren geisoleerd geweest nl. de Australische Aborigine, deze mensen lijken op geen een heden daags volk zelfs pijl en boog was ze onbekend,(in Nieuw Guinea en de eilanden Indie e.d. was die wel bekend )en om het nog gekker te maken de aborigines zijn uit Azie gekomen en met boten verder gegaan.Een groep is naar het zuiden gegaan en een andere groep is naar het oosten gegaan en waren de eerste bewoners van Zuid Amerika (later zijn deze uitgemoord door de mongolieden die via Noord Amerika zijn binnen gedrongen De groep die naar Australie zijn gegaan die zijn +- 70.000 jaar geleden aangekomen dit is gebleken via de rots tekeningen die zijn gevonden in de lesgrotten (leergrotten zijn grotten waar de jongeren leren over hun geschiedenis,er zijn een paar bekend door blanken maar de meesten zijn geheim, en maar goed ook ). Het lijkt mij dat wij van geen van beiden afstammen misschien is het verhaal van de Elohiem en de Nefholiem  toch waar, wie zal het op dit moment kunnen zeggen

Gijs

Re: De oorsprong van de mens.

Bericht door Gijs » 27 okt 2008, 16:39

Laat maar

Plaats reactie