(zout)water heeft de toekomst

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
The Return

Bericht door The Return » 12 sep 2007, 13:39

ERm.... je hebt toch ook weer energie nodig om het spul op te wekken en dat moet toch ook een constante blijven?

The Return

Bericht door The Return » 12 sep 2007, 13:40

Ik had het trouwens al op digg voorbij zien komen, maar ik dacht dat zal wel weer een halve oplossing zijn.

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3450
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Bericht door lowlandsrouter » 12 sep 2007, 14:42

The Return schreef:ERm.... je hebt toch ook weer energie nodig om het spul op te wekken en dat moet toch ook een constante blijven?
Er staat van wel, maar als de persoon in kwestie er patent op aanvraagt (wat ook een slodder geld kost) dan zal hij heus wel weten dat er voldoende rendement te behalen valt.
https://starthemel.nl

De singulariteit is nabij :grin: This is the way.

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

The Return

Bericht door The Return » 12 sep 2007, 15:06

Bij verbrandingsmotoren is het zo dat je er meer energie uitkrijgt dan dat er in gaat. Ik vraag me dus af of dat hier ook voor geldt.

Gijs

Bericht door Gijs » 12 sep 2007, 15:35

Je bedoelt andersom? Want hoe kan dat nou? Maare je kan die energie opwekken met zonnenpanelen. En het is mischien efficiënter om water te elektrolyseren dan dat je het op een elektromotor laat lopen. Daarbij kan een waterstof motor volgens mij harder.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 12 sep 2007, 17:17

The Return schreef:Bij verbrandingsmotoren is het zo dat je er meer energie uitkrijgt dan dat er in gaat.
Nee, dat is niet het geval. De energie die er in gaat is de bindingsenergie in de moleculen die je verbrandt.

The Return

Bericht door The Return » 12 sep 2007, 17:21

Ja oke dat is ook weer waar. Verkeerd geformuleerd.

Plaats reactie