Wetenschappers mogen kruising tussen mens en dier maken.

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80637
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Wetenschappers mogen kruising tussen mens en dier maken.

Bericht door Tammy » 15 sep 2007, 10:39

Afbeelding
De Britse overheid heeft na vele langdurige debatten besloten wetenschappers toestemming te geven om embryo's te maken die een kruising zijn tussen mens en dier.

Deze embryo's dienen om onderzoek te doen naar allerlei ziektes zoals die van Parkinson en Alzheimer. Dat melden diverse Britse media zoals The Times. Naar verwachting mogen de wetenschappers in november al aan de slag gaan.
Kruising tussen mens en koe
Twee wetenschappelijk teams proberen al een jaar toestemming te krijgen om menselijk celweefsel in geledigde eicellen van runderen in te brengen. Met deze hybride embryo's, die 99,9 procent menselijk en 0,1 procent dierlijk zijn, willen ze het tekort aan menselijke eicellen opvangen.

De wetenschappers benadrukken dat het niet hun bedoeling is een bizarre kruising tussen bijvoorbeeld mens en koe te maken. 'We willen de cellen alleen gebruiken om menselijke stamcellen te kunnen genezen.
Lees hier voor het hele artikel.

******************

Wow, ik dacht dat zoiets verboden zou worden, dus niet.
Deze techniek gaat wel heel ver.
Nu gaat het ze nog om de cellen alleen, maar je kan er de donder op zeggen dat het daar niet bij blijft.
Wat zouden de voordelen van zo`n kruising kunnen zijn naast het winnen van stamcellen?
En hoe zou een kruising tussen een mens en koe eruit zien?
Overigens is er niets nieuws onder de zon , in de mythologie komen deze wezens ook al voor.En in de bijbel lopen ook wezens rond , half mens half reus(genesis)

In die tijd waren de reuzen op aarde en vermengden zich met de aardse dochters , dus ook weer half om half (Genesis)

Zou het dan toch waar zijn dat in de oertijd er een hoogstaande beschaving is geweest die deze kennis al kende ?
Dit vind ik een hele interessante stelling.
Inderdaad ze kwamen vroeger al voor in verhalen deze kruisingen.
Zouden ze de kennis toen echt hebben gehad al?
Stel je toch voor zeg, dan is de mythologie dus iets om serieus te bekijken.
Ben benieuwd hoe jullie over dit onderwerp denken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Maan

Bericht door Maan » 17 sep 2007, 17:45

Het gaat om geledigde eicellen van koeien. Betekend dat dat het dsus puur een omhulsel is? Volgens mij als je echt een kruising tussen mens en dier wilt maken, moet je een koeiencel, een volledige, en een menselijke cel hebben.

De embryo's die ze maken zijn voor 99,9 % menselijk. Dus is de stelling kruising tussen mens en dier en de verdere gedachtengang over vroegere wezens, een beetje te ver door getrokken denk ik.

Waar ik wel over twijfel is of ik wel voor het ontwikkelen van embryo's in een laboratorium ben.
Leeft een embryo? Heeft een embryo de menselijke status al bereikt, of is het alleen nog een klompje cellen? Wie controleert of de embryo's werkelijk vernietigd worden? Is er ooit een embryo tot foetus uitgegroeid in een lab?

Dat zijn eigenlijk meer de vragen die het artikel bij mij oproept.

Gijs

Bericht door Gijs » 17 sep 2007, 17:55

Ik denk dat diegene die daar een antwoord op heeft geniaal is.

Plaats reactie