Nog maar eens klimaat

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Plaats reactie
Barrel

Nog maar eens klimaat

Bericht door Barrel » 26 sep 2007, 23:32

Stel dat ik kan bewijzen dat er een heuse global meltdown gaat komen nog deze eeuw, en dat we die kunnen voorkomen door massaal in te grijpen.

Zijn we dan bereid om onze huidige leefwijze drastisch te veranderen?








Vrees van niet. Oei.

Gijs

Bericht door Gijs » 27 sep 2007, 15:19

Nee deze eeuw is nog te vaag. En te lang bovendien deze eeuw ga ik namelijk al dood. Maar ik denk dat we gewoon "schonere" vormen van energie moeten gaan gebruiken en niet met zijn allen matigjes gaan doen. Dat is 1 slecht voor de economie en 2 houd niet iedereen dat even lang vol. Dus het idee om te matigen vind ik niet zo goed. Meer geld in wetenschap voor praktische schoon genoege energie pompen vind ik een betere oplossing. En onze wetenschappers nog beter opleiden. Dat lijkt me beter.

PS. Met te lang bedoel ik dat het ook nog te lang kan duren.

Barrel

Bericht door Barrel » 27 sep 2007, 16:00

Punt is een beetje dat het niet veel zin heeft om uit te proberen te zoeken wat ons nu echt te wachten staat, als we niet bereid zijn om te veranderen op basis van onze bevindingen. Dat laat slechts hoop over ...

En ik hoop al heel lang, zonder succes, de Lotto te winnen ...

Gijs

Bericht door Gijs » 27 sep 2007, 16:17

is onze bevinding dan dat we tegen volgende eeuw de aarde kapot gemaakt hebben?

Barrel

Bericht door Barrel » 27 sep 2007, 17:33

Gijs schreef:is onze bevinding dan dat we tegen volgende eeuw de aarde kapot gemaakt hebben?
Ligt eraan wie je gelooft. Verschillende scenarios waar het deze eeuw al helemaal fout zal gaan met zeespiegelsteigingen van 20 meter.

Plaats reactie