Je computer leest je gedachten.

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Je computer leest je gedachten.

Bericht door Tammy » 07 okt 2007, 13:30

Ze bestaan al, 'telepathische' computers die gedachten kunnen lezen. Uiterst stuntelig weliswaar, maar de techniek gaat vooruit. Wordt de gsm binnenkort verdrongen door elektronische telepathie, en moeten we ons zorgen gaan maken over hackers die inbreken in onze intiemste gedachten?

Uw computer heeft nog geen idee wat uw plannen voor de avond zijn, maar onderzoekers van de Human Computer Interaction group hebben dankzij een schenking van $450,000 gekregen van de National Science Foundation, een idee bedacht om ongecompliceerd uw computer te laten vertellen als u overwerkt bent, of helemaal niet werkt. Dit rapport zal volgende week worden gepresenteerd bij het Association of Computing Machinery symposium.

Dit zal er toe bijdragen om eens op een subtiele manier te kijken hoe wij efficiënter kunnen gaan werken.

Het gedachten lezen impliceert eigenlijk het meten van het volume en het zuurstofniveau van het bloed rond de hersenen. Dit wordt gedaan met technologie die functional near-infrared spectroscopy (fNIRS) heet.

De gebruiker draagt een soort van futuristische hoofdband die licht in het spectrum in de weefsels van het hoofd zendt waardoor het actieve, bloed-gevulde weefsels wordt geabsorbeerd. De hoofdband meet dan de hoeveelheid licht die niet is geabsorbeerd. De resultaten worden vaak vergeleken met een MRI scan.



De technologie gaat natuurlijk heel snel en het zal niet lang meer duren voordat onze hersenen een collectieve gedachten hebben, aangestuurd door de grootmachten, nieuwe wereldorde. Denk maar aan alle SF films. Het eerste apparaatje van Captain Kirk in Star trek was voor ons ook nieuw, het was een communicator, je kon er mee bellen ,draadloos en op verre afstanden. Het was gewoon een mobiele telefoon. En nu kunnen we er niet meer zonder. Maar wat als het zover komt als we straks allemaal net zo gaan denken als De Borg, ook uit Star trek.

De Borg opereren als een groot geheel, waarbinnen de individuele Borg geen eigen wil of persoonlijkheid meer hebben. Alle Borg zijn onderling verbonden en denken hetzelfde. Een Borg kan zijn kennis doorgeven aan anderen, waardoor ze zich razendsnel kunnen aanpassen aan iedere situatie. Als een Borg bijvoorbeeld wordt aangevallen door wapens zoals een phaser van een bepaalde sterkte zal de toegerekende schade meteen worden berekend en verwerkt zodat de rest van het Collectief zich aanpast en dezelfde phasersterkte geen schade meer kan aanrichten bij de overige Borg. Borg kunnen ook bijvoorbeeld in de ruimte functioneren zonder hulpmiddelen buiten hun synthetische componenten om, zoals een ruimtepak.

De gemeenschap van samendenkende Borgs heet “Het collectief”.

Ik hoop het niet...................



Computers kunnen tegenwoordig alles (zei de verkoper). Zelfs gedachten lezen. Op de website van 20Q heeft de computer aan ongeveer 20 vragen voldoende om te raden wat u in gedachten heeft. Het is frappant om te zien hoe door een ogenschijnlijk eenvoudige vraagstelling de computer begrippen als kerk en vliegtuig feilloos weet te raden. Probeert u het maar!


Je eigen computer kan je gedachten lezen!
Klik hier voor een testje met kaarten, bij mij lukte het, gek hoor. :shock:

Leven als Borg, zal het er ooit van komen?
Ik vind deze ontwikkeling niet echt fijn.
Het individu verdwijnt.
Wat denken jullie, kicken of gauw weg ermee?


Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 07 okt 2007, 16:25

Dit zou handig zijn bij poker als je kaarten erbij wilt denken 8) :mrgreen:.

Het werkt echt, ook al denk ik er niet lang over na. Gezichtsbedrog?!

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 07 okt 2007, 16:26

O...


Maar we houden je maar voor de gek.

Probeer nu maar eens uit te vinden hoe!

Wil je het nog eens een keer doen, klik dan hier.

Wil je naar een andere gedachtenlezen pagina klik dan hier...

nutz

Bericht door nutz » 07 okt 2007, 16:27

FoX schreef:O...

...
Alle kaarten zijn anders dan de eerste kaarten die je te zien kreeg

nutz

Bericht door nutz » 07 okt 2007, 16:29

Op de website van 20Q heeft de computer aan ongeveer 20 vragen voldoende om te raden wat u in gedachten heeft. Het is frappant om te zien hoe door een ogenschijnlijk eenvoudige vraagstelling de computer begrippen als kerk en vliegtuig feilloos weet te raden. Probeert u het maar!
Bij mij geef die altijd een verkeerd andwoord.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 07 okt 2007, 16:30

nutz schreef:
FoX schreef:O...

...
Alle kaarten zijn anders dan de eerste kaarten die je te zien kreeg
Zoiets dacht ik al :) .

Ik heb je quote van mij even weggemoffeld zodat men er zelf achter kan komen.
Laatst gewijzigd door FoX op 07 okt 2007, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

nutz

Bericht door nutz » 07 okt 2007, 16:32

U hebt het antwoord laten staan.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 07 okt 2007, 16:33

nutz schreef:U hebt het antwoord laten staan.
Ik verklein het even ;).

Aenimaxequal

Bericht door Aenimaxequal » 07 okt 2007, 17:14

Ik bij een collectief? [think]
De technologie gaat natuurlijk heel snel en het zal niet lang meer duren voordat onze hersenen een collectieve gedachten hebben, aangestuurd door de grootmachten, nieuwe wereldorde.
Dacht het niet, Ik zal altijd een outsider blijven. Tot aan de dood. Over mijn lijk.
Trouwens, er bestaat al een collectief onbewuste waar ik maar niet van kan loskomen.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 07 okt 2007, 21:00

Nou dan weet ik zeker dat die computer bij mij crasht [joker]

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 07 okt 2007, 22:26

De computer had geen idee dat ik een drilboor in gedachten had.

Logisch dat de kaart uit het rijtje verdwenen is, want ALLE kaarten zijn uit het rijtje verdwenen [joker]
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 07 okt 2007, 22:43

raar (dom) dink :roll: [joker]
Plato roeleert

Gijs

Bericht door Gijs » 07 okt 2007, 23:37

laat maar ik zie dat anderen al een soortgelijk antwoord hadden gegeven.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 okt 2007, 12:43

Aangezien ik die kleine lettertjes niet kan lezen wil iemand mij uitleggen waarom de goede kaart uit het rijtje verdwijnt? :roll:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 08 okt 2007, 13:43

Tammy schreef:Aangezien ik die kleine lettertjes niet kan lezen wil iemand mij uitleggen waarom de goede kaart uit het rijtje verdwijnt? :roll:
Als je de kleine lettertjes wilt lezen, moet je op edit of quote klikken Tammy :mrgreen: .

De oplossing is dat alle kaarten veranderen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 okt 2007, 15:02

Och ben ik weer gefopt :?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Maan

Bericht door Maan » 08 okt 2007, 17:28

het spel had er 30 vragen voor nodig om tot het juiste antwoord te komen....

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 08 okt 2007, 18:31

FoX schreef:Dit zou handig zijn bij poker als je kaarten erbij wilt denken 8) :mrgreen:.

Het werkt echt, ook al denk ik er niet lang over na. Gezichtsbedrog?!
De laatste 5 kaarten zijn totaal anders dan de eerste 5 plus de kaart die je gelozen hebt. dit is een truuk.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 08 okt 2007, 18:32

Lijkt mij tof om een borg te zijn. Zou het meteen doen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 okt 2007, 18:56

Tofu schreef:
Lijkt mij tof om een borg te zijn. Zou het meteen doen.
Waarom?
Kan je dat uitleggen?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie