Wat is gevoel

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Plaats reactie
Leon

Wat is gevoel

Bericht door Leon » 17 okt 2008, 22:40

Als iemand verlamd is voelt die niks. Als je verdoofd bent, voel je niks. Toch voelen we als we niet verlamd zijn of als we niet verdoofd zijn. Dan is het gevoel weer aanwezig. Dus gevoel is iets op zich dat zich doet onderscheiden van niks, want de verlamde of verdoofde raakt de tafel aan en voelt hem niet. Het kan niet door de tafel worden voortgebracht die je aanraakt, dus moet de huid dat doen. Dat gevoel zou door zenuwen worden gemaakt. Een logische bewerking binnen die zenuw wekt dat gevoel op. Moet ik dan op atomair niveau kijken. Zijn het de atomen uit die zenuwconstructie die zo gerangschikt moeten zijn dat het op een nog steeds onverklaarbare wijze ons gevoel voortbrengen= Ik denk van wel. Als het de moleculen uit de cel zouden zijn, dan moeten toch de atomen juist gerangschikt zijn. En dat hele zenuwsysteem wekt jouw gevoel op. Datgene dat uiteindelijk jouw gevoel opwekt is de zenuw, maar die zenuw bestaat uit vele atomen en als die atomen allen geen gevoel opwekken, dan ontstaat er ook geen gevoel. En als die atomen wel het gevoel opwekken, dan zijn het jouw atomen die toevallig in precies de juiste verhoudingen en constructies op de juiste plaatsen terecht zijn gekomen en niet ergens anders in het heelal. Jij zou in een fictieve atoomrealiteit eigen hoogstpersoonlijke atomen moeten hebben. God simuleert dat gevoel. Hij voelt wat wij voelen, want Hij is ons. Ben mij maar dankbaar. Ik ben te goed voor deze wereld. The son is shining.



Adios,



Iron Lion.

Plaats reactie