“Het is geen droom, het is echt”: dit gebeurt als je aardbeien echt goed wast

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

“Het is geen droom, het is echt”: dit gebeurt als je aardbeien echt goed wast

Bericht door taigitu » 22 mei 2020, 10:32

“Het is geen droom, het is echt”: dit gebeurt als je aardbeien echt goed wast, maar wil je dat wel weten?

21 mei 2020

Coupe aardbei, gemarineerde aardbeien met een scheutje limoen, een aardbeientaartje of gewoon lekker uit het vuistje: op een hete zomerdag smaakt het allemaal.
Maar je moet de lekkernij echt goed wassen voor je ervan smult. Dat bewijst een Amerikaanse vrouw op TikTok, al kijken mensen die van de vrucht willen blijven genieten,
beter niet naar bovenstaande video. “Ik ga overgeven”, aldus de vrouw tijdens het experiment. “Het is geen droom, het is echt.”

Voor u dat bakje aardbeien in de koelkast ritueel verbrandt: geen paniek. Ongezond zijn de beestjes niet.
Sterker nog: het is in feite onvermijdelijk dat je af en toe een klein beestje opeet. Concreet gaat het hier om de larven van een Aziatische fruitvlieg,
ook wel bekend als ‘Suzuki’s fruitvlieg’. In tegenstelling tot de ‘gewone’ fruitvlieg kan de Aziatische eitjes leggen in onrijp en onbeschadigd fruit.
De wijfjes kunnen de eitjes diep in de vrucht leggen omdat ze een soort ‘zaagje’ hebben aan hun legbuis.

Lees verder en zie de video via de link:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200521_04967087



Afbeelding

Ik ga het eens controleren want ik eet redelijk vaak aardbeien momenteel.
Gelukkig ben ik een vleeseter dus zondig ik niet.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: “Het is geen droom, het is echt”: dit gebeurt als je aardbeien echt goed wast

Bericht door gusteman » 22 mei 2020, 16:39

Dat mens mag eens leren dat 25% van haar lichaam (haar eigenste zelf dus) bestaat uit bacteriën.
Als ze dus in de spiegel kijkt moet ze beseffen dat een kwart van wat ze ziet bestaat uit bacteriën en meer dan de helft daarnaast bestaat uit water.
Enkel 15% van wat ze ziet bestaat uit (haar) lichaamseigen celstof.

Ze bestaat dus voor een kwart uit beestjes :mrgreen:

En laat haar nu maar lekker gaan kotsen tot haar hersenen eindelijk beginnen te werken. ;P!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: “Het is geen droom, het is echt”: dit gebeurt als je aardbeien echt goed wast

Bericht door univers » 22 mei 2020, 16:42

Goed advies, niet voor de spiegel gaan staan. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: “Het is geen droom, het is echt”: dit gebeurt als je aardbeien echt goed wast

Bericht door taigitu » 28 mei 2020, 10:39

Afbeelding


Ik heb gekeken of de aardbeien die ik eet ook 'beestjes' bevatten.
Ik heb kleine Hollandse aardbeien en die heb ik in het zuur gegooid, maar niets te zien.
Misschien dat dit eerder bij buitenlandse aardbeien voorkomt omdat die in een heter en vochtiger
klimaat groeien.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: “Het is geen droom, het is echt”: dit gebeurt als je aardbeien echt goed wast

Bericht door Gast1 » 29 mei 2020, 04:44

Ik heb het filmpje van die theatrale meid inmiddels bekeken. :roll:

Gisterenmiddag heb ik nog een half bakje met aardbeien gegeten en dat smaakte prima.
En daar blijf ik dan ook lekker mee doorgaan, waarbij ik het met gusteman eens ben.

Ze moest eens weten wat ze binnen krijgt als ze ander fruit of groenten eet: tada ...
Sommigen (en dat zijn er steeds meer) gaan zelfs bewust over tot wat grotere exemplaren

Maar er zijn er ook die overdrijven, waarbij ik adviseer niet te kijken.


Plaats reactie