Hoe kunt u uw lichaamstemperatuur verhogen?

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Hoe kunt u uw lichaamstemperatuur verhogen?

Bericht door taigitu » 22 nov 2021, 18:57

Hoe kunt u uw lichaamstemperatuur verhogen? Hier leest u alles wat u moet weten

13-okt-2020 - by Wellcare Netherlands

Weet u wat daalt en stijgt zonder dat u in beweging hoeft te komen? Iets wat we hebben, maar waar we zelden op letten?

In de drukte van ons dagelijks leven houden we ons vaak uitsluitend bezig met zaken die we belangrijk vinden of als prioriteit beschouwen.
Het bewaken van onze lichaamstemperatuur staat niet altijd op de eerste plaats wanneer we onze gezondheid willen verbeteren en het is niet iets
waar we dagelijks aan denken. Het enige moment dat we aandacht besteden aan onze lichaamstemperatuur, is wanneer we ons lichaam voelen huiveren
vanwege een opkomende koorts.
Velen weten niet dat onze lichaamstemperatuur een van de meest doorslaggevende graadmeters is bij het bepalen van het welzijn van ons lichaam.
Misschien herinnert u zich dat het opnemen van uw lichaamstemperatuur een veelvoorkomende procedure is tijdens doktersafspraken.
Om te leren wat we kunnen doen om ons lichaam te ondersteunen, is het goed te begrijpen welke factoren invloed hebben op onze lichaamstemperatuur
en waarom dit belangrijk is.

Wat zegt uw lichaamstemperatuur?


Uw lichaamstemperatuur is een signaal voor uw lichaam om warmte te genereren of af te voeren. Wanneer uw lichaamstemperatuur stijgt,
zetten de bloedvaten in uw huid uit om de overtollige warmte kwijt te raken aan de oppervlakte. Ook zweet u en verdampt het zweet,
waardoor uw lichaam afkoelt. Omgekeerd worden onze bloedvaten nauwer wanneer de temperatuur daalt, zodat de bloedtoevoer
naar onze huid afneemt om warmte te besparen. Dit is de reden dat we rillen. Het is een instinctieve reactie van uw spieren,
bedoeld om uw lichaam te helpen meer warmte te ontwikkelen en het bloed weer op te warmen.
Uw lichaamstemperatuur zegt ook iets over uw gezondheid. Het vertelt bijvoorbeeld iets over:

• Hoe snel uw stofwisseling is
Wanneer mensen besluiten gewicht te verliezen en een intensief dieet volgen, daalt hun lichaamstemperatuur als reactie op de
nieuwe stofwisselingssnelheid van hun lichaam. Omdat hun lichaam energie probeert te besparen, kunnen mensen die
aan het afvallen zijn het vaker koud hebben. Door uw lichaamstemperatuur regelmatig te meten terwijl u een dieet volgt,
kunt u erachter komen hoe uw metabolisme op uw nieuwe voedingspatroon reageert. Als uw temperatuur plotseling daalt,
kunt u het beste een andere aanpak proberen

Lees meer via de link:
https://blog.wellcare-global.com/nl/blo ... moet-weten
Hier nog meer info via deze link:
https://www.vitakruid.nl/blog/wat-is-ee ... gezondheid
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe kunt u uw lichaamstemperatuur verhogen?

Bericht door Witte wel » 22 nov 2021, 21:10

Allemaal erg dure producten en cursussen.
Kan je niet beter in het water van een geiser in IJsland gaan zitten als je zoveel geld wilt uitgeven?
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe kunt u uw lichaamstemperatuur verhogen?

Bericht door univers » 22 nov 2021, 22:43

Zitten gratis mineralen in. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hoe kunt u uw lichaamstemperatuur verhogen?

Bericht door taigitu » 23 nov 2021, 10:00

Wat is onderkoeling?

Bij onderkoeling is de lichaamstemperatuur te laag. Men spreekt doorgaans van onderkoeling als de centrale lichaamstemperatuur (de hoogste temperatuur midden in de romp) zover daalt dat de normale stofwisseling in gevaar komt. Dit wil zeggen dat bepaalde processen in het lichaam verstoord kunnen raken.

De normale lichaamstemperatuur van een gezond mens varieert tussen de 35,5 en de 37,5 graden Celsius. Toch krijg je bij een lichaamstemperatuur van 36 °C al een rillerig gevoel.

Symptomen bij onderkoeling

De eerste onderkoelingsverschijnselen beginnen als de lichaamstemperatuur zakt naar 35 °C, je kunt dan last krijgen van desoriëntatie, verlaagde hartslag en verwardheid. Wanneer de temperatuur verder daalt naar 33°C krijg je last van spierstijfheid, grote pupillen en kramp. Op de grens van 31°C zijn er geen peesreflexen, en kan het slachtoffer bewusteloos raken door zuurstofgebrek. 29°C wordt toch al snel een kritieke toestand, bewusteloosheid slaat toe, er zal geen reactie meer zijn op pijnprikkels en een hartstilstand kan het gevolg zijn. Een lichaamstemperatuur onder de 27°C is zonder medisch ingrijpen bijna altijd dodelijk, hoewel er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn.

Pagina laatst aangepast op 02-05-2019
Auteur: Redactie Gezondheidsplein
Deze informatie is gecontroleerd door: H. Vrij-Mazee, arts.

Lees verder via de link aangegeven IN het artikel hoe verder.....
Eerst deze link aanklikken: https://www.gezondheidsplein.nl/aandoen ... /item37455
Ik heb pas gelezen wat een lage lichaamstemperatuur met je lichaam doet.
Ik heb heel mijn leven momenten dat ik een lage lichaamstemperatuur had. Ik dacht dat dat aan de glazen
temperatuur meter lag. En de laatste tijd met corona meet je vaker en nu met de moderne temperatuurmeter.
Ik ben werkelijk geschrokken van wat ik hierover lees. Mijn temperatuur is vaak laag. Koude handen en voeten
is iets wat ik heel de hete zomer in 2020 heb gehad. Daarna een periode van een paar maanden weer niet.
Ik heb het artikel geplaatst omdat ik nooit gehoord heb hoe die lage temperatuur zelfs gevaarlijk kan zijn.
En misschien geeft het, net als bij mij, helderheid over hoe dit in je dagelijks leven kan uitwerken bij je functioneren.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie