Kabinet trekt portemonnee: miljoenen voor onderzoek en herstelzorg long covid

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Kabinet trekt portemonnee: miljoenen voor onderzoek en herstelzorg long covid

Bericht door Tammy » 02 jun 2023, 07:29

Afbeelding

Kabinet trekt portemonnee: miljoenen voor onderzoek en herstelzorg long covid.

DEN HAAG - Er wordt de komende jaren ruim 32 miljoen euro gestoken in onderzoek naar de oorzaken en behandeling van long covid en het instellen van een nationaal expertisecentrum dat alle verzamelde kennis daarover moet gaan delen.
Dat meldt minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) aan De Telegraaf.

Lees verder via kink :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2065400 ... long-covid

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Gelukkig gaat men toch door met onderzoeken en hulp aanbieden aan long covid patiënten.
Want ik las eerder dat men al long covid klinieken enzo aan het sluiten waren.
En dat kan natuurlijk niet, mooi dat men verder gaat.
Zo hoort het ook.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Kabinet trekt portemonnee: miljoenen voor onderzoek en herstelzorg long covid

Bericht door Tammy » 29 jun 2023, 08:25

Afbeelding
Nicole Beerda met haar zoon Luuk.

Gezondheid van duizenden longcovidpatiënten nauwelijks verbeterd: ‘Mijn zoon heeft een andere moeder gekregen’

De gezondheid van duizenden patiënten met langdurige coronaklachten is het afgelopen jaar nauwelijks vooruitgegaan, blijkt uit nieuw onderzoek. Ze moeten dagelijks meerdere malen naar bed om bij te komen, hebben gemiddeld vijftien klachten en hadden vorig jaar 42 keer een afspraak met een zorgverlener. En long covid, dat heb je niet alleen, maar met je hele gezin, weet Nicole Beerda (35). „Mijn zoon mist de moeder van twee jaar geleden, en ik mis veel van zijn leven.”

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/gezond/gezondheid-van ... ~a6daf742/

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Deze vrouw is pas 35 jaar, wat een drama zeg.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie