Z y b a n

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Z y b a n

Bericht door Tet » 03 jun 2023, 21:09

Z y b a n is een medicijn dat gebruikt wordt om mensen te helpen stoppen met roken door de zin in een sigaret en de ontwenningsverschijnselen te verminderen. Het bevat de werkzame stof b u p r o p i on, die ook een antidepressivum is. Z y b a n werkt alleen als u echt gemotiveerd bent om te stoppen met roken en als u ook ondersteuning krijgt, zoals binnen een rookstopprogramma.
Ik overweeg om te stoppen met roken met behulp van Z y b a n.
Heeft iemand ervaring hiermee?
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Z y b a n

Bericht door taigitu » 03 jun 2023, 21:35

Tet schreef:
03 jun 2023, 21:09

Ik overweeg om te stoppen met roken met behulp van Z y b a n.
Heeft iemand ervaring hiermee?

Ik zet hieronder de link waar verschillende vragen over dit middel beantwoord zijn.
De link van een ziekenhuis met meer inzicht over dit middel.

Veelgestelde vragen over Z y b a n
Bekijk hier de antwoorden op veelgestelde vragen over Z y b a n.
Mag je dit medicijn combineren met andere middelen?
En waar moet je op letten als je Z y b a n gebruikt?
Bekijk snel of het antwoord op jouw vraag ertussen staat.


Lees verder via de link:
Ik heb hetzelfde probleem als jij , de naam van dit middel blokkeert de boel.
Misschien als ik het adres ook per letter+spatie plaats dat het wel lukt.

https://www.ziekenhuis.nl/medicijnen / z / z y b a n / v e e l g e s t e l d e - v r a g e n / i t e m 2 9 0 2 4

Ik zie dat de link er nu wel staat met tussen alle letters een spatie, dus probeer het.
Het is een goede site voor je voor info. En ze bieden meer hierover.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Z y b a n

Bericht door Tet » 03 jun 2023, 21:50

Bedankt voor de moeite Taigitu.

Ik ben zelf ook al op allerlei sites terechtgekomen, ook met ervaringen van gebruikers.
De verhalen variëren van positief (gestopt met roken zonder een centje pijn), tot horrorstories (zelfmoord).
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Z y b a n

Bericht door taigitu » 04 jun 2023, 00:21

Tet schreef:
03 jun 2023, 21:50
Bedankt voor de moeite Taigitu.

Ik ben zelf ook al op allerlei sites terechtgekomen, ook met ervaringen van gebruikers.
De verhalen variëren van positief (gestopt met roken zonder een centje pijn), tot horrorstories (zelfmoord).
Ik heb de huiver van dit soort 'medicijnen'.
Ik ben zelf gestopt met roken toen ik 35 jaar oud was en nooit meer gerookt.
Ik weet niet precies meer hoe ik dit deed maar niet via een verslavend of riskant middel.

Je kan ook eens op deze site kijken.
https://www.zorgwijzer.nl/zorgwijzers/stoppen-met-roken

Wat ook een, niet gevaarlijke, optie is om het via acupunctuur te proberen.
Over heel Nederland zijn er acupuncturisten, even specifiek roken aanklikken.
Het kost geld per behandeling, maar je koopt geen sigaretten meer....
https://www.artsacupuncturist.nl/stoppe ... upunctuur/

Hier nog wat opties om te bekijken:
https://www.zorgwijzer.nl/zorgwijzers/stoppen-met-roken

https://www.unitedconsumers.com/blog/ge ... -roken.jsp

https://www.ikwilstoppenmetroken.nu/26- ... pen-roken/

https://www.natuvitaal.nl/slimme-gedrag ... kkelijker/

Afbeelding

Succes er mee, en sterkte hierbij.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Z y b a n

Bericht door Tammy » 04 jun 2023, 05:40

Heel veel succes Tet.
Als je echt wilt stoppen dan lukt het je ook.
Maar je moet er 100 procent achterstaan.
Ik ben cold turkey gestopt.
Geen centje pijn, zo kan het ook zonder alle pillen.

Zet hem op Tet. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Z y b a n

Bericht door Tet » 04 jun 2023, 10:20

Bedankt beiden ;P!
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Z y b a n

Bericht door Witte wel » 04 jun 2023, 11:12

Een vraagje vooraf Tet.
Hoe lang rook je al, wat denk je met het stoppen te bereiken, ben je ook bereid je eetgewoontes aan te passen?
Niet meer roken is gemakkelijker dan je denkt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Z y b a n

Bericht door Tet » 04 jun 2023, 12:44

Ik rook een kleine 30 jaar, ik hoop een gezonder leven te leiden en eetgewoontes wil ik hetzelfde houden.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Z y b a n

Bericht door Witte wel » 04 jun 2023, 16:12

Dertig jaar lang is je lichaam gewend aan het genot van tabak. Alle systemen in je lichaam zijn hieraan gewend geraakt. Dat roken niet echt een gezonde bezigheid is mag duidelijk zijn al vraag ik mij af dat het inademen van sommige buitenlucht dat wel is. De vele toegevoegde suikers, ook waarbij wij het niet weten, consumeren in voedingswaar ook niet. Denk zelfs dat die slechter zijn voor het welzijn van het menselijk lichaam dan het roken. Maar goed, dat even terzijde. Het menselijk lichaam past zich aan aan de gebruiken van de mens. Zo ook bij alcohol gebruik door de mens.
Het totale lichamelijk systeem weet niet beter en neemt de ongemakken voor lief en is blijvend actief ongehoorde systeemindringers te elimineren. Zo gebeurt dat ook met virussen en bacteriën die het lichaam in proberen te dringen en processen te verstoren. Dat is op zich een stabiel systeem en al je gebruiken zijn daar ingepast en alle processen zijn hieraan gewend geraakt, ze worden immers dagelijks met regelmaat hieraan onderworpen en zien het gebruik van bepaalde terugkerende middelen als normaal. Ons menselijk brein niet, dat is iets anders.
Men spreekt over een verslaving bij roken. Dat is lichamelijk na een week of soms twee weken over. Bij de psyche van de mens werkt dat anders, die gewoonte blijft nog hangen in het hoofd en dát is de werkelijke verslaving. Men moet en zal roken maar dat is een hersenspinsel en ons denken vertelt ons dat wij verslaaft zijn aan de tabak maar in feite zijn wij verslaaft aan het gebruik.
Natuurlijk heeft iemand die niet rookt een proces verstorend element minder in het systeem waardoor het lichaam ietsje minder hoeft in te grijpen, dat moge duidelijk zijn. Echter bij iemand die rookt is het hele systeem daaraan gewend en als je dan, en dat geldt bij langdurig gebruik, die verstoring er ineens tussenuit haalt dan zal het lichaam hierop reageren. Een veel voorkomend bijverschijnsel is, en daarom staat dat ook in mijn vraagstelling, is dat de spijsvertering hierop reageert. Roken, en nog diverse overige genotmiddelen, versnelt de spijsvertering in het lichaam en als je dan stopt met roken is de kans dat deze vertraagt erg groot. Het verteringssysteem verandert waardoor voedingsstoffen op een andere, voor het lichaam ongewoon, wijze worden verwerkt. Verbranding van vetten, eiwitten, aminozuren e.d. gebeurt anders en daardoor ook de afvoer en opslag van overbodige stoffen. Toename van gewicht is dan vaak het gevolg en dat blijft niet vaak bij enkele kilootjes en die zijn dan weer moeilijk weg te krijgen. Daarom zeg ik dat als je het gebruik van het genotmiddel roken wil stoppen je ook je voeding aandacht zal moeten geven anders gaat er iets niet zoals je gehoopt had. Een onbewust effect bij stoppen met roken is dat je het gemis van de gewoonte gaat compenseren met gebruik van overbodigheden, vaak producten met vet of suiker, die het prettige gevoel compenseren maar je spijsvertering volledig overhoop gooien. Als je stoppen met roken niet goed uit voert is het helemaal niet zo gezond als men zegt.
Wat is dus de grootste verslaving, de tabak of het gebruik, en wat houdt die verslaving in stand? Het antwoord is de gewoonte van het gebruik. Klinkt allemaal erg ongeloofwaardig maar het is wel zo. En waarom ondervindt men zoveel hinder bij het willen stoppen met roken? Het is de barrière die men zelf opwerpt door te stellen dat iets moet. Ergens mee stoppen of het gewoon niet meer doen zijn twee verschillende benaderingsmethodes. Bij het stoppen moet een obstakel overwonnen worden en bij het niet meer doen pas je een handelswijze toe. Deze zelfde handelswijze pas je dagelijks toe in het leven, het doen, in plaats van iedere keer een afweging maken. Herkenbaar, is het niet. Het niet meer doen is het niet uitvoeren van een handeling, ergens mee moeten stoppen is een dwangmaatregel en kost veel meer moeite. Dat veel meer moeite komt voort uit de regelmatige confrontatie die je voor jezelf hebt opgeworpen te moeten stoppen, daar wordt je moe van. Het is een mindset die eenvoudiger is dan het lijkt. Stel jezelf in iets te doen in plaats van iets te moeten doen. Train jezelf hierop en op een gegeven moment heb je de aan/ uit schakelaar te pakken en heb je geen enkel chemisch middeltje nodig om je gewoontegebruik te keren.
En ik spreek uit ervaring. In mijn veertig jaren roken ben ik 4 keer gestopt en 5 keer begonnen. Toen ik mijzelf ingesteld had dit gebruik te doen of niet te doen is mijn mindset hierin verandert. Ik kan dagen, of weken, niet roken maar op een moment, als ik daar zin in heb, een sigaret aansteken en gewoon genieten. In de stoppen periode ben ik ca 12 kilo aangekomen en dat bouwt nu weer langzaam af. Het overgaan op niet meer roken als je in een stress situatie verkeerd is niet echt slim te noemen. Stress heeft een grote invloed op je spijsvertering en zal bij stoppen met roken de gewichtstoename alleen maar verergeren.
Je hebt die middelen helemaal niet nodig Tet, het is een mindset. Door middelen toe te passen simuleer je een bestaande situatie maar als je je mindset niet verandert gebeurt er niets. Sterker nog, het kan averechts werken.

Misschien heb je hier wat aan Tet. Ik zou zeggen, probeer het en je zal zien dat het werkt. En diezelfde insteek van mindset kan je op nog vele overige situaties toepassen wat het leven vaak gemakkelijker maakt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Z y b a n

Bericht door Tet » 04 jun 2023, 16:27

Bedankt voor je uitgebreide respons Witte wel. ;P!

Er zijn veel gezondheidsvoordelen van het stoppen met roken. Hier zijn enkele voorbeelden:
- Je bloeddruk en hartslag dalen naar normale waarden na 20 minuten .
- Je bloedcirculatie verbetert na 2 uur, waardoor je handen en voeten warmer worden.
- Je koolmonoxidegehalte in je bloed daalt tot normale waarden na 12 uur , waardoor je meer zuurstof krijgt.
- Je risico op een hartaanval vermindert na 24 uur , doordat je hart beter functioneert.
- Je reuk- en smaakvermogen herstellen na 48 uur , doordat je zenuwuiteinden aangroeien.
- Je longfunctie verbetert na 72 uur, doordat ontstekingen in de longen afnemen.
- Je conditie verbetert na 2 weken tot 3 maanden , doordat je makkelijker kunt ademen en bewegen.
- Je huid wordt mooier na 1 maand tot 9 maanden, doordat je minder rimpels krijgt en een betere doorbloeding hebt.
- Je tanden worden witter na 1 jaar, doordat je minder aanslag en verkleuring hebt.
- Je vruchtbaarheid verbetert na 1 jaar, doordat je minder kans hebt op impotentie, miskramen of vroeggeboortes.
- Je humor verbetert na 1 jaar, doordat je minder stress hebt en meer zelfvertrouwen krijgt.
- Je levensverwachting stijgt na 5 tot 15 jaar , doordat je minder risico hebt op kanker, beroerte, hartziekten en longziekten .
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Z y b a n

Bericht door Witte wel » 04 jun 2023, 17:02

Er zijn inderdaad diverse gezondheidsvoordelen al zijn die wel persoonsafhankelijk. Er zijn ook gezondheidsnadelen bij het stoppen van roken na langdurige periode en dat mag iedereen voor zichzelf afwegen.
Ik wordt er rustig van en mijn hartslag daalt als ik rook, koude handen en voeten heb ik geen last van, ontstekingen in de longen ook niet, vruchtbaarheidsverlies daar twijfel ik aan omdat de halve Arabische wereld rookt en fokt als konijnen en humor daar kom ik niets aan te kort. Dus ja, dat is persoonsafhankelijk.
Wie zegt dat die stofjes in de middeltjes tegen roken zo goed zijn voor het lichaam, is ook pure chemie.
Kortom, wie wil stoppen doet het gewoon niet meer. Ben je niet geheel overtuigd, en dan moet je even enkel naar jezelf luisteren, dan rook je gewoon door.
Als ik rook rook ik overigens niet binnenshuis, dat stinkt. Dat ruik ik goed.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Z y b a n

Bericht door Tet » 04 jun 2023, 17:22

Dat van humor vond ik ook een beetje overdreven.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Z y b a n

Bericht door taigitu » 04 jun 2023, 18:24

[youtube-2][/youtube-2]

Universiteit van Vlaanderen - 11 dec 2018

Waarom is roken zo verslavend?

"Deze sigaret is de allerlaatste die ik rook, daarna is het gedaan".
Als je ooit een roker was, of het nog altijd bent, ken je dat voornemen ongetwijfeld. En weet je dat het verdomd moeilijk is om je eraan te houden
en te stoppen met roken. Professor Filip Lardon heeft goed en slecht nieuws: het goeie is dat het niet aan je (gebrek aan) wilskracht ligt,
dat je niet kan stoppen. Hoe het dan wel komt, legt de professor in dit college uit! En euh... het slechte nieuws: het is écht kei-ongezond.
Dus blijf het proberen. Of begin er gewoon nooit aan!
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Z y b a n

Bericht door taigitu » 04 jun 2023, 18:44



Tomorrow Mind - 6 jan 2023

Krachtige hypnose: stoppen met roken

Stop definitief met roken dankzij deze diepe rustgevende hypnose.
Deze hypnose zal je voorgoed afhelpen van je rookverslaving door je focus te verleggen
naar een gezond energiek en rookvrij leven.

Beluister deze hypnose dagelijks ofwel 21 dagen lang ofwel tot je het gewenste resultaat hebt behaald.

Belangrijk: luister met koptelefoon of oortjes voor het beste resultaat.

Luister zeker nooit tijdens het autorijden of tijdens andere activiteiten waar je aandacht is vereist.

Stoppen met roken lukt het best via hypnose, maar vaak hebben mensen ook nood aan
persoonlijke professionele begeleiding. Zoek steeds hulp als dat nodig zou zijn.

Elk soort hypnose is in feite zelf-hypnose.
Hoe meer jij erin gelooft, hoe meer jij verwacht dat het zal werken, hoe beter het inderdaad zal werken.

Afbeelding

Proberen kan geen kwaad.
Lees hier meer over via de link:
https://hetnlpinstituut.nl/hypnose-nlp
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Z y b a n

Bericht door Tet » 04 jun 2023, 19:00

taigitu schreef:
04 jun 2023, 18:44
Proberen kan geen kwaad.
Heel aardig van je Taigitu, maar dat is niks voor mij. "nee
Alternatieve geneeswijzen zijn niet mijn cup of tea.

Ik ga het doen op wilskracht met behulp van een medicijn.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Z y b a n

Bericht door Witte wel » 04 jun 2023, 20:49

Tet schreef:
04 jun 2023, 19:00
Ik ga het doen op wilskracht met behulp van een medicijn.
Die wilskracht is je medicijn Tet, maar als je denkt daar alsnog een hulpmiddeltje voor nodig te hebben dan is dat geen probleem.
Zoals in de eerste video vertelt, het is hersenwerk en die signalen van drang kan je negeren. Ik ben benieuwd als die beste man de buitenlucht zou analyseren hoeveel gevaarlijke stoffen hij dan tegen zou komen en hoe gevaarlijk deze daadwerkelijk zijn. Een groot deel is angstcreatie.

En hypnose, Inderdaad
Hoe meer jij erin gelooft, hoe meer jij verwacht dat het zal werken. En het kost geld.
En je kan er een opleiding voor volgen, dat toont de gelinkte site.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Z y b a n

Bericht door Tet » 04 jun 2023, 22:01

truth is stranger than fiction

Plaats reactie