De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door Tammy » 01 feb 2019, 15:06

Ik kreeg verleden week bericht vanuit Amerika van mijn vrienden daar dat de Democraten een wet willen waardoor abortus tot 9 maanden kan worden uitgevoerd.
Dit kan toch niet waar zijn.
Mijn vrienden kunnen het amper geloven en zijn verbijsterd.
Het gaat over New York.
Ik heb hier niks over in het nieuws of andere media gehoord.
Deze informatie heb ik net gevonden :

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

Horror-wet in New York: Amerikanen kunnen kinderen aborteren tót hun geboorte.

De baarmoeder zal een nóg onveiligere plek worden voor ongeboren baby’s in New York. De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte. Tot nu toe was een abortus alleen toegestaan tot 24 weken. Zelfs na 24 weken zijn de ledematen van een baby al volledig aangegroeid.
De Reproductive Health Act zegt: “Elk individu dat zwanger wordt, heeft het fundamentele recht om ervoor te kiezen om de baby geboren te laten worden of het te laten aborteren.” Er is wel een voorwaarde aan, namelijk wanneer de gezondheid van de moeder ermee geholpen is om het weg te halen. Het woord ‘gezondheid’ wordt niet verder gedefinieerd en is daarmee iets waar je je volgens critici zeer eenvoudig achter kunt verschuilen. Voorheen was een abortus in die fase alleen toegestaan, als het leven van de moeder op het spel stond.

Aangezien de Republikeinen in New York hun meerderheid in het Huis van Afgevaardigden zijn kwijtgeraakt in november, is het de verwachting dat de wet er doorheen gaat komen, met steun van de Democraten.

BRON.

Wil je meer weten over deze situatie?

Ondermeer het Amerikaanse CBN schrijft er uitgebreid over.

Hier te lezen :

http://www1.cbn.com/cbnnews/us/2019/jan ... se-outrage

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte.

Bericht door Berjan » 01 feb 2019, 15:36

Jullie weten wel de juiste bronnen aan te halen zeg. CIP.nl.. Een christelijke site, gebaseerd op zogenaamde recht om te leven. Die zijn in hun eerste leugen nog niet gestikt, vooral omtrent abortus en euthanasie.

Zoals ik het heb gegoogled zijn het vooral de christelijke conservatievelingen die beweren dat de abortus tot 12 maanden mogelijk is. De rest van de bronnen geven aan dat men de abortuswet weer op 1 lijn met een andere wet brengen. New York was nogal conservatief, en hadden strengere wetten dan andere staten/steden.

https://tonic.vice.com/en_us/article/yw ... act-passed

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-46994583

Als je dit leest is het ook anders dan wat cip.nl ervan maakt. Er zijn strikte regels verbonden aan wanneer je een abortus kan uitvoeren na de 24 weken. Namelijk als de moeder haar leven in gevaar is. Of als het kind niet levensvatbaar is. Dit was in de tijd voor de nieuwe wet verboden blijkbaar. Dan gingen moeders dood omdat men niet meer mocht aborteren.
absence of foetal viability, or the abortion is necessary to protect the patient's life or health".
Eigenlijk wel schandalig hoe cip erover bericht en hoe eenzijdig dit belicht wordt. Doet mij denken aan meer van die "pro-life" organisaties. Toen ik nog kerkelijk was hadden we als jongeren eens een prolife vrouw uitgenodigd. Werden we ook gehersenspoeld met allerlei eenzijdige filmpjes over foetussen die al leven hadden en dat het lichaampje bewoog toen het geaborteerd werd, alsof het pijn leed. Pas veel later kwam ik erachter dat het een stuiptrekking was, en dat een foetus geen pijn lijdt omdat de hersenen nog niet voldoende gegroeid zijn.
Ook de term pro-life is overigens nogal vreemd. Ze kunnen beter anti-"choice" genoemd worden.

https://restkerk.net/2019/01/23/twee-da ... e-toelaat/

Ook dit is een christelijke site die het over de kwestie heeft. En weer zo eenzijdig als de pest. Dat het enkel en uitsluitend gaat over levensbedreigende situaties schrijven ze er niet bij. Dat een vrouw niet kan zeggen, vlak voor de bevalling "ik zie er tegen op, aborteer maar". Maar dat het gaat om foetussen die geen leven hebben buiten de baarmoeder, of de patient/moeder haar leven is in gevaar.
En zo blijft fake news maar bestaan. Berichten die puur en alleen bedoeld zijn voor de eigen parochie, voor mensen die hun mening gestaafd zien worden en dus niet verder kijken dan hun neus breed is.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door Tammy » 01 feb 2019, 15:41

Berjan ik heb nog nooit van CIP.nl gehoord.
Ik googelde en pikte een link eruit die hier over ging.
Het bericht heb ik van mijn vrienden uit Amerika waar het volop in het nieuws was.
Daar word ook gesproken over abortus zonder medische redenen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door Berjan » 01 feb 2019, 16:03

Tammy schreef:
01 feb 2019, 15:41
Berjan ik heb nog nooit van CIP.nl gehoord.
Ik googelde en pikte een link eruit die hier over ging.
Het bericht heb ik van mijn vrienden uit Amerika waar het volop in het nieuws was.
Daar word ook gesproken over abortus zonder medische redenen.
Dan hebben ze dat laatste verkeerd. Staat toch duidelijk in die wet, waar ik het linkje van heb gegeven? En ik heb die wet bekeken dankzij zo'n christelijke site die er naar verwees. Misquoten noemen ze dat geloof ik.

Alleen als het kindje niet levensvatbaar is of als de moeder het niet zou overleven.
Het is gewoon fake news, door christelijke sites en dergelijke in het leven geroepen. Om stemmen te winnen? Of om democraten belachelijk te maken..

Het is ook belachelijk om te denken dat foetussen tot 12 maanden kunnen worden geaborteerd zonder medische redenen. Alleen gelovigen trappen hierin. Die republikeins zijn.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door Fenna » 01 feb 2019, 17:28

Berjan schreef:
01 feb 2019, 16:03
12 maanden
:rolfl:
Beweren die sneuneuzen dat echt?
Na 9 maanden is het wel klaar hoor en werken wij zo'n kind er wel uit.
Afbeelding
Afbeelding

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door Berjan » 01 feb 2019, 18:03

Fenna schreef:
01 feb 2019, 17:28
:rolfl:
Beweren die sneuneuzen dat echt?
Na 9 maanden is het wel klaar hoor en werken wij zo'n kind er wel uit.
O ja, foutje mijnerkant :D

Dus negen maanden mag er geaborteerd worden, als dat medisch nodig is. Of als het kind niet levensvatbaar is. Dit heeft met moord, mijn inziens, niets te maken. Maar dat was wel in de wet van New York tot aan nu. En dat is rechtgezet. Vandaar dat het gehuil van die christelijke kliek schrikbarend is. Ze snappen er weinig van, als je het mij vraagt.

Vrouwen die omkomen terwijl dit met een abortus voorkomen had kunnen worden. Lijken wel de jaren 50 van de vorige eeuw.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door Fenna » 01 feb 2019, 19:58

Berjan schreef:
01 feb 2019, 18:03
O ja, foutje mijnerkant :grin:
Ik vermoede al zoiets :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door univers » 01 feb 2019, 21:20

Ik dacht, nou dat is er 1 van een olifant. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door MetalPig » 05 feb 2019, 09:15

Tammy schreef:
01 feb 2019, 15:06
Ik kreeg verleden week bericht vanuit Amerika van mijn vrienden daar dat de Democraten een wet willen waardoor abortus tot 9 maanden kan worden uitgevoerd.
Dit kan toch niet waar zijn.
Mijn vrienden kunnen het amper geloven en zijn verbijsterd.
En kunnen die vrienden dan niet zelf even uitzoeken hoe het zit? Als een paar Nederlandse forummers de waarheid boven tafel kunnen krijgen, waarom zij dan niet?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door Fenna » 05 feb 2019, 09:28

Ik twijfel hier ook sterk aan, dat word een slachting.
Je moet zo'n kind haast in stukken snijden eer je het eruit kan halen, want als de geboorte nog niet is ingezet dan is het geboorte kanaal niet ruim genoeg voor zo'n kind om in een geheel te passeren.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door MetalPig » 05 feb 2019, 09:30

Fenna schreef:
05 feb 2019, 09:28
Ik twijfel hier ook sterk aan, dat word een slachting.
Je moet zo'n kind haast in stukken snijden eer je het eruit kan halen, want als de geboorte nog niet is ingezet dan is het geboorte kanaal niet ruim genoeg voor zo'n kind om in een geheel te passeren.
Mja, hoe dat precies in zijn werk gaat daar wil ik niet te lang over nadenken :-|

Ik dacht zelf aan een keizersnee-achtig iets.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door Fenna » 05 feb 2019, 09:52

MetalPig schreef:
05 feb 2019, 09:30
Ik dacht zelf aan een keizersnee-achtig iets.
Maar dan word het levend uit de baarmoeder gehaald en is het moord, of ze moeten het kind voor de tijd al doden.

Ik vind die wet maar een luguber voorstel. Brrrrrrr
Binnen drie maanden kan je toch ook al een besluit nemen of je het wil behouden of niet en anders sta het af voor adoptie.
Dan maak je iemand anders gelukkig die geen kinderen kan krijgen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door MetalPig » 05 feb 2019, 10:12

Fenna schreef:
05 feb 2019, 09:52
Binnen drie maanden kan je toch ook al een besluit nemen of je het wil behouden of niet en anders sta het af voor adoptie.
Mja, maar hier gaat het dus om medische noodzaak.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door MetalPig » 05 feb 2019, 10:15

MetalPig schreef:
05 feb 2019, 09:30
Mja, hoe dat precies in zijn werk gaat daar wil ik niet te lang over nadenken :-|
Okee ik heb op wikipedia gekeken en dat had ik niet moeten doen [neenee]

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door Berjan » 06 feb 2019, 18:58

MetalPig schreef:
05 feb 2019, 09:15
En kunnen die vrienden dan niet zelf even uitzoeken hoe het zit? Als een paar Nederlandse forummers de waarheid boven tafel kunnen krijgen, waarom zij dan niet?
Tegenwoordig kun je overal je nieuws vandaan halen. Veel mensen kijken op sites die hen mooi uitkomt en staaft in hun wereldbeeld. Veel van die sites doen aan misquoten, dus is het belangrijk om bij de bron/in dit geval wet zelf te kijken. Maar dat is blijkbaar te veel gevraagd.

Terwijl ik zelf binnen 10 minuten (!) bij de betreffende wet uitkwam die gewoon vrij op internet te vinden is.
Zo kom je op bepaalde websites de term "Roe VS Wade" tegen. Dan kun je googlen en kom je achter wat het betekend. En dan is het niet zo moeilijk om bepaalde ideen te hebben.

https://en.wikipedia.org/wiki/Roe_v._Wade

Het gaat dus heel duidelijk om kampen pro-life en pro-choice. Waarbij vooral de kamp van pro-life hier met de ene leugen na de andere komt om maar hun zin te blijven krijgen..
Die pro life kampen zie je terug in de republikeinse sfeer en bij complotachtige sites. Vooral bij veel christenen. Geen wonder dus dat CIP.nl met een heel ander verhaal komt dan het objectievere verhaal door middel van misquoten. Andere sites nemen dit over zonder de bronnen te verifiëren en dan weet je als leek al snel door de bomen het bos niet meer te vinden.
Pro-life is overigens ook een misleidende naam. Alsof men voor het leven is. Men is voor het leven van een foetus, maar niet voor de moeder die misschien sterft doordat de bevalling niet goed afloopt.
In disallowing many state and federal restrictions on abortion in the United States,[7][8] Roe v. Wade prompted a national debate that continues today about issues including whether, and to what extent, abortion should be legal, who should decide the legality of abortion, what methods the Supreme Court should use in constitutional adjudication, and what the role should be of religious and moral views in the political sphere. Roe v. Wade reshaped national politics, dividing much of the United States into pro-life and pro-choice camps, while activating grassroots movements on both sides.
Wat ik vreemd vind is dat men religie en moraliteit zo veel input geeft en een grote rol geeft in een zaak dat vooral medisch is. Abortus zal men religieus gezien altijd verbieden en als moord zien, en moreel gezien is abortus veelal verkeerd. Maar als je dit gewoon medisch beziet is het soms wel noodzakelijk. Men moet in Amerika gewoon een landelijk beleid gaan voeren omtrent dit gebeuren. Niet dat elke staat zijn eigen wetten heeft.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De Democraten hebben een wet opgesteld om abortus te legaliseren tot het moment van de geboorte

Bericht door Tammy » 07 feb 2019, 13:42

MetalPig ik zal aan mijn vrienden vragen hoe de berichtgeving daar is.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie