Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80371
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Tammy » 17 jul 2019, 16:46

Voor Duitse kinderen wordt een inenting tegen de mazelen verplicht. Vanaf maart 2020 moeten alle kinderen de prik hebben gehad voordat ze voor het eerst naar school of de opvang gaan, zo besloot het Duitse kabinet woensdag.

Ouders die de oproep weigeren, riskeren een boete van tot 2.500 euro. Hun kind kan daarnaast geweigerd worden op school of de crèche, meldt Der Spiegel. Ook voor personeel op scholen, gastouders, zorgpersoneel en medewerkers in vluchtelingenkampen wordt de inenting verplicht.

Kinderen die al naar school gaan als de wet volgend jaar in werking treedt, hebben nog even de tijd om de prik te halen: zij moeten uiterlijk 31 juli 2021 een bewijs van vaccinatie laten zien. Een doktersverklaring waaruit blijkt dat ze al eens de mazelen hebben gehad, telt ook.

"We willen zo veel mogelijk kinderen behoeden voor een mazeleninfectie", legde minister van Volksgezondheid Jens Spahn (CDU) uit. In Duitsland werden vorig jaar 543 mazelengevallen gemeld. In de eerste maanden van dit jaar waren het er al meer dan vierhonderd.

In 2017 had 97,1 procent van de Duitse schoolkinderen hun eerste mazelenprik gehaald, en 92,8 procent ook de tweede vaccinatie. Om het virus volledig onder controle te hebben, is een vaccinatiegraad van minstens 95 procent nodig, aldus de wereldgezondheidsorganisatie WHO.

In Nederland is de mazeleninenting niet verplicht. De inentingsgraad verschilt hier per regio, maar is gemiddeld zo'n 92 procent.

https://www.nu.nl/gezondheid/5966567/du ... lk_wrapper

<<<<<<<<<<<.

Kwestie van tijd voordat het hier ook verplicht gaat worden.
Ik begrijp het wel , het is niet zo onschuldig als sommige denken.
Dus geen probleem deze verplichting.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door taigitu » 17 jul 2019, 18:32

In principe heb ik niets tegen vaccinaties mits we zelf de keuze houden die we hebben
of we wel/niet ingeënt willen worden, of voor degenen waarvoor we verantwoordelijk
voor dragen zoals onze kinderen of eventueel ouders wanneer die niet meer kunnen
kiezen in deze door bijvoorbeeld een geestelijk onvermogen.

Afbeelding


Wat we nooit mogen vergeten:
De Universele Verklaring over Bio-ethiek en mensenrechten van Unesco in 2005
http://portal.unesco.org/en/ev.php-URL_ ... N=201.html


Artikel 6 van deze Universele Verklaring – Toestemming

1. Elke preventieve, diagnostische en therapeutische medische interventie mag alleen worden uitgevoerd met voorafgaande, vrijwillige en
geïnformeerde toestemming van de betrokken persoon, gebaseerd op waarheidsgetrouwe informatie.
De toestemming moet, waar passend, worden gegeven, en mag worden teruggetrokken door de betrokken persoon op elk willekeurig moment
en om wat voor reden dan ook zonder het benadelen of bevooroordelen van de persoon.

2. Wetenschappelijk onderzoek mag alleen worden uitgevoerd met voorafgaande, vrijwillige en geïnformeerde toestemming van de betrokken persoon.
De informatie moet waarheidsgetrouw zijn, worden gegeven in begrijpelijke taal en het moet de mogelijkheid geven om de toestemming in te trekken.
Toestemming moet, wanneer dan ook en om wat voor reden dan ook, ingetrokken kunnen worden zonder het benadelen
of bevooroordelen van de betrokken persoon.

Uitzonderingen hierop mogen alleen gemaakt worden in overeenstemming
met ethische en wettelijke regelgeving aangenomen door landen, overeenkomstig de beginselen en voorwaarden opgenomen in deze Verklaring,
in het bijzonder in artikel 27, en internationale mensenrechten.

3. Voor onderzoeken van een groep of gemeenschap, kan aanvullende toestemming van wettelijke vertegenwoordigers van de betrokken groep
of gemeenschap nodig zijn. In geen geval mag een collectieve groeps- of gemeenschapstoestemming of toestemming van een vertegenwoordiger
van die groep of gemeenschap, de toestemming van het individu vervangen.

https://www.wanttoknow.nl/gezondheid/va ... opgeprikt/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Witte wel » 17 jul 2019, 18:54

Nog maar een paar meer vluchtelingen opvangen dan. Zo erg voor die mensen. Kom maar.
Europa vangt jullie wel op. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door taigitu » 17 jul 2019, 19:31

Afbeelding





Afbeelding


De eerste inenting op het consultatiebureau

Als je baby 1 maand oud is, ga je voor het eerst zelf naar het consultatiebureau.
Hier wordt een preventief gezondheidsonderzoek gedaan, maar voor prikjes hoeft je kleine nog niet bang te zijn.
Als je ervoor kiest deel te nemen aan het Rijksvaccinatieprogramma (dit wordt aanbevolen, maar is niet verplicht),
krijgt je baby na 2 maanden zijn eerste inenting.

De eerste inenting is een DKTP-HIB-HepB vaccinatie.
Je baby wordt hierdoor beschermd tegen tegen difterie, kinkhoest, tetanus, polio, Hib-ziekten.
Je kleine mag zich meteen opmaken voor 2 prikken.
Spannend!
De injecties worden meestal gezet in het dijbeen, en soms in de bovenarm.

https://www.24baby.nl/baby/ontwikkeling ... tiebureau/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door gusteman » 17 jul 2019, 21:43

Wanttoknow.nl schreef:
17 jul 2019, 18:32
Wat we nooit mogen vergeten:
De Universele Verklaring over Bio-ethiek en mensenrechten van Unesco in 2005
http://portal.unesco.org/en/ev.php-URL_ ... N=201.html


Artikel 6 van deze Universele Verklaring – Toestemming

1. Elke preventieve, diagnostische en therapeutische medische interventie mag alleen worden uitgevoerd met voorafgaande, vrijwillige en
geïnformeerde toestemming van de betrokken persoon, gebaseerd op waarheidsgetrouwe informatie.
De toestemming moet, waar passend, worden gegeven, en mag worden teruggetrokken door de betrokken persoon op elk willekeurig moment
en om wat voor reden dan ook zonder het benadelen of bevooroordelen van de persoon.

2. Wetenschappelijk onderzoek mag alleen worden uitgevoerd met voorafgaande, vrijwillige en geïnformeerde toestemming van de betrokken persoon.
De informatie moet waarheidsgetrouw zijn, worden gegeven in begrijpelijke taal en het moet de mogelijkheid geven om de toestemming in te trekken.
Toestemming moet, wanneer dan ook en om wat voor reden dan ook, ingetrokken kunnen worden zonder het benadelen
of bevooroordelen van de betrokken persoon.

Uitzonderingen hierop mogen alleen gemaakt worden in overeenstemming
met ethische en wettelijke regelgeving aangenomen door landen, overeenkomstig de beginselen en voorwaarden opgenomen in deze Verklaring,
in het bijzonder in artikel 27, en internationale mensenrechten.


3. Voor onderzoeken van een groep of gemeenschap, kan aanvullende toestemming van wettelijke vertegenwoordigers van de betrokken groep
of gemeenschap nodig zijn. In geen geval mag een collectieve groeps- of gemeenschapstoestemming of toestemming van een vertegenwoordiger
van die groep of gemeenschap, de toestemming van het individu vervangen.
Universal Declaration on Bioethics and Human Rights schreef:Article 27 – Limitations on the application of the principles

If the application of the principles of this Declaration is to be limited, it should be by law, including laws in the interests of public safety, for the investigation, detection and prosecution of criminal offences, for the protection of public health or for the protection of the rights and freedoms of others. Any such law needs to be consistent with international human rights law.
Kijk, dat die lui van Wanttoknow de mensen willen informeren, dat vind ik prima;
Nou moeten ze enkel nog leren om dit niet op een éénzijdige manier te doen, want zoals ze het nu doen zijn ze nog slechter bezig dan de MSM.

gusteman

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door gusteman » 17 jul 2019, 21:55

taigitu schreef:
17 jul 2019, 19:31
Afbeelding
Ik weet niet waar het plaatje met dr. Boyd Haley vandaan komt en ik kan het hier ook niet quoten, dus ter info: mijn reactie gaat over de uitspraken die in het plaatje worden toegeschreven aan die meneer Haley.
Wikipedia/Boyd Haley schreef:Haley argues that mercury exposure via dental amalgams and vaccinations may cause neurological impairments and diseases, such as autism and Alzheimer's disease. The United States Public Health Service and the American Dental Association reject these claims.

Haley has appeared in court as an expert witness against vaccine manufacturers, stating his belief that thimerosal causes autism, but his testimony has not been accepted. In 2008 a judge ruled that his "lack of expertise in genetics, epidemiology, and child neurology make it impossible for him to supply the necessary factual basis to support his testimony".
Dit zegt natuurlijk niet alles maar het zou toch moeten aanzetten tot enige bedachtzaamheid vooraleer de uitspraken van deze meneer Haley ernstig te nemen ..... laat staan ze te gebruiken als argument om mensen aan te raden een bepaald gedrag te volgen waaraan zekere risico's verbonden zijn.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 08:29

Waanzin dit. Zo zie je maar hoe rap we verder afglijden richting totalitaire dictatuur. Er worden steeds meer mensen of platforms de mond gesnoerd. Mensen worden verplicht gesteld om zich te laten inenten. En de eerste mensen worden in Zweden gechipt. We gaan ook snel richting in een wereld zonder cash geld wat de volgende stap is aangezien je dan als dissident van het systeem ook geen eten meer kunt kopen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door MetalPig » 13 aug 2019, 08:48

Mypos schreef:
13 aug 2019, 08:29
Waanzin dit. <...> Mensen worden verplicht gesteld om zich te laten inenten.
Ja erg he, volksgezondheid.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 09:09

MetalPig schreef:
13 aug 2019, 08:48
Mypos schreef:
13 aug 2019, 08:29
Waanzin dit. <...> Mensen worden verplicht gesteld om zich te laten inenten.
Ja erg he, volksgezondheid.
Alles wat ten koste gaat van vrijheid is erg inderdaad.

En de meningen mbt de gezondheid van vaccins lopen sterk uiteen. Daarom is het verplichten van vaccinaties waanzin.

p.s. Was jij niet een VVD-er? Het liberalisme is echt totaal aan het verdwijnen en de meeste mensen vinden dat totaal niet erg. Zo zie je hoe geniepig dit soort dingen erdoor gedrukt worden. Hoe mensen gemanipuleerd worden.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Fenna » 13 aug 2019, 09:13

Verplichten is dictatuur.
De keuze moet vrij blijven.
Maar dan moeten de niet in enters niet zeuren als hun kinderen niet welkom zijn op crèches, omdat zij besmettelijke kinderziektes bij zich kunnen dragen waar andere kinderen die nog niet volledig beschermd hebben vatbaar voor zijn.
Laten ze daar dan maar speciale crèches voor anti vaxxers opstarten.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door MetalPig » 13 aug 2019, 09:38

Fenna schreef:
13 aug 2019, 09:13
Laten ze daar dan maar speciale crèches voor anti vaxxers opstarten.
En als ze ouder dan 4 worden? Aparte scholen, aparte universiteiten, aparte werkplekken, aparte winkels, aparte ziekenhuizen?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door MetalPig » 13 aug 2019, 09:42

Mypos schreef:
13 aug 2019, 09:09
En de meningen mbt de gezondheid van vaccins lopen sterk uiteen.
Gelukkig wordt beleid niet alleen gebaseerd op meningen.

Persoonlijk ben ik er geen voorstander van om tientallen mazelendoden per jaar te zien als prijs die we betalen voor vrijheid.
Mypos schreef:
13 aug 2019, 09:09
p.s. Was jij niet een VVD-er?
Ik ben niet verbonden aan welke politieke partij dan ook.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 09:48

MetalPig schreef:
13 aug 2019, 09:38
Fenna schreef:
13 aug 2019, 09:13
Laten ze daar dan maar speciale crèches voor anti vaxxers opstarten.
En als ze ouder dan 4 worden? Aparte scholen, aparte universiteiten, aparte werkplekken, aparte winkels, aparte ziekenhuizen?
Die vaccinaties die jij gehad hebt zijn al lang uitgewerkt. Vandaar dat die dekkingsgraag van 95% ook zo belachelijk is.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door univers » 13 aug 2019, 09:49

Ik ben niet verbonden aan welke politieke partij dan ook.
Verstandig. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 09:50

MetalPig schreef:
13 aug 2019, 09:42
Mypos schreef:
13 aug 2019, 09:09
En de meningen mbt de gezondheid van vaccins lopen sterk uiteen.
Gelukkig wordt beleid niet alleen gebaseerd op meningen.

Persoonlijk ben ik er geen voorstander van om tientallen mazelendoden per jaar te zien als prijs die we betalen voor vrijheid.
Mypos schreef:
13 aug 2019, 09:09
p.s. Was jij niet een VVD-er?
Ik ben niet verbonden aan welke politieke partij dan ook.
Dus jij bent voor verplicht inenten ten koste van de vrijheid? Ik vraag me af op welk moment jij deze mening gaat betreuren.

Eerst kwamen ze voor de Joden
en ik zei niets
want ik was geen Jood

Toen kwamen ze voor de communisten
en ik zei niets
want ik was geen communist

Toen kwamen ze voor de vakbondslieden
en ik zei niets
want ik was geen vakbondslid

toen kwamen ze voor mij
en er was niemand meer over
die iets kon zeggen

https://www.tilburgers.nl/toen-kwamen-ze-voor-mij/

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Fenna » 13 aug 2019, 10:04

MetalPig schreef:
13 aug 2019, 09:38
Fenna schreef:
13 aug 2019, 09:13
Laten ze daar dan maar speciale crèches voor anti vaxxers opstarten.
En als ze ouder dan 4 worden? Aparte scholen, aparte universiteiten, aparte werkplekken, aparte winkels, aparte ziekenhuizen?
Om mijn part zet je ze op een appart eiland.
Zij vinden met hun ideologie dat andere gerust risico's mogen lopen en daar heb ik moeite mee.
Maar verplichten?
Nee!
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Mypos » 13 aug 2019, 10:08

Fenna schreef:
13 aug 2019, 10:04
MetalPig schreef:
13 aug 2019, 09:38
Fenna schreef:
13 aug 2019, 09:13
Laten ze daar dan maar speciale crèches voor anti vaxxers opstarten.
En als ze ouder dan 4 worden? Aparte scholen, aparte universiteiten, aparte werkplekken, aparte winkels, aparte ziekenhuizen?
Om mijn part zet je ze op een appart eiland.
Zij vinden met hun ideologie dat andere gerust risico's mogen lopen en daar heb ik moeite mee.
Maar verplichten?
Nee!
Ik zou heel graag met gelijkgestemden op een eiland een samenleving beginnen! :hands:

En wie weet gaat dat er ooit van komen. Ben nu de eerste stappen aan het zetten. :peace:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Fenna » 13 aug 2019, 10:15

Ik ook.
Succes Mypos.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door MetalPig » 13 aug 2019, 10:16

Mypos schreef:
13 aug 2019, 09:50
MetalPig schreef:
13 aug 2019, 09:42
Persoonlijk ben ik er geen voorstander van om tientallen mazelendoden per jaar te zien als prijs die we betalen voor vrijheid.
Dus jij bent voor verplicht inenten ten koste van de vrijheid?
Ik ben voor verplicht inenten ten gunste van de volksgezondheid.
Ik zou liever zien dat het niet nodig is, maar ja.

Er zijn talloze wetten waar ik mij aan hou om schade aan mijzelf en anderen te voorkomen. Ik ervaar dat niet als inbreuk op mijn vrijheid.

Gast1

Re: Duitsland verplicht inenting tegen mazelen

Bericht door Gast1 » 13 aug 2019, 10:19

Fenna schreef:
13 aug 2019, 09:13
Verplichten is dictatuur.
Serieus Fenna?
Volgens mij staat dictatuur toch écht ergens anders voor.

Daarnaast denk ik dat wij mensen verplichtingen nodig hebben, het zou werkelijk een grote rotzooi worden zonder verplichtingen.
Maar het lijkt mij dat je dat wel begrijpt.

Plaats reactie