De 14 beste voedingsmiddelen voor een goede bloedsomloop ... vervolgd

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
gusteman

De 14 beste voedingsmiddelen voor een goede bloedsomloop ... vervolgd

Bericht door gusteman » 08 aug 2019, 23:08

Naast de 14 beste voedingsmiddelen voor een goede bloedsomloop zijn er natuurlijk nog meer spullen die goed zijn voor de bloedsomloop.

Zoals Witte wel had opgemerkt in het oorspronkelijke onderwerp hierover (dat nu nog enkel te raadplegen is in het Zwarte Gat)
is diegene die het meest baat heeft bij goede voedingsmiddelen de handelaar die ze verkoopt ... en die zal er dan ook alles aan doen om de positieve eigenschappen van die produkten dik in de verf te zetten.

Houd er toch rekening mee dat niet iedereen gelijk reageert op het innemen van bepaalde voedingsmiddelen.
Zo zijn bijvoorbeeld allergische reacties bij knoflook, uien en kurkuma geen zeldzaamheid, om er maar enkele te noemen.

En dan zijn er, zoals ik reeds schreef, ook nog heel wat andere voedingsmiddelen die goed zijn voor die bloedsomloop.

Zoals bijvoorbeeld de kolanoot die kan gebruikt worden om een systematische lage bloeddruk wat op te krikken.

De raad van Tante Kaat is hier dan ook: vooraleer af te gaan op wat je leest op één of andere website, laat je dan eerst adviseren door een ervaren voedingsdeskundige. Die zal rekening houden met jouw specifieke metabolisme en je op basis daarvan aanraden wat wel en wat niet te gebruiken.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De 14 beste voedingsmiddelen voor een goede bloedsomloop ... vervolgd

Bericht door taigitu » 09 aug 2019, 11:20

gusteman schreef:
08 aug 2019, 23:08
Naast de 14 beste voedingsmiddelen voor een goede bloedsomloop zijn er natuurlijk nog meer spullen die goed zijn voor de bloedsomloop.
En dan zijn er, zoals ik reeds schreef, ook nog heel wat andere voedingsmiddelen die goed zijn voor die bloedsomloop.
Zoals bijvoorbeeld de kolanoot die kan gebruikt worden om een systematische lage bloeddruk wat op te krikken.

De raad van Tante Kaat is hier dan ook: vooraleer af te gaan op wat je leest op één of andere website, laat je dan eerst adviseren door een ervaren voedingsdeskundige. Die zal rekening houden met jouw specifieke metabolisme en je op basis daarvan aanraden wat wel en wat niet te gebruiken.
Voedingsdeskundige????

.........
De gevaren

Bijwerkingen van colanoot
De bijwerkingen zijn

- een verhoogde hartslag
- moeilijk kunnen slapen
- misselijkheid
- nervositeit
- gele tanden als je op de noot kauwt


Deze bijwerkingen treden pas op wanneer te hoge dosissen colanoot genomen worden. Meer hierover onder hoe gebruiken. (zie via link)

Colanoot mag zeker niet gebruikt worden wanneer je:
- nervositeitsproblemen hebt
- een bloedziekte hebt
- diabeet bent
- diarree hebt, omdat het de ziekte zou versterken
- drugs gebruikt hebt

Het hoge cafeïnegehalte kan een invloed hebben op het niveau van de bloedsuikerspiegel. Neem ook zeker geen colanoot wanneer je drugs gebruikt hebt. De interactie kan zorgen voor een te hoge hartslag. Wees hoe dan ook voorzichtig met het combineren van colanoot met andere medicatie of alcohol. Colanoot kan een verslavend effect hebben wanneer te veel voor een te lange periode gebruikt.[/b]

Hoe gebruiken
Colanoot is een harde noot. Je kan er op kauwen, maar daar krijg je gele tanden van. In poedervorm, als gemalen noot, kan je het toevoegen aan thee of koffie. Het smaakt een beetje bitterzoet, maar koffie maskeert de smaak behoorlijk. Het lost het beste op in warme dranken, daarom is het aangeraden deze te gebruiken. Neem een halve tot een hele theelepel per dag voor een matig effect. Meer dan anderhalve theelepel per dag wordt niet aangeraden.

Vele van deze geneeskrachtige noten en kruiden die je kan aankopen via het internet, hebben ook een geconcentreerde versie.
Let dus goed op wanneer je je aankoop doet, zodat je niet per ongeluk x10 extracten koopt. Deze zijn 10 keer sterker en daar moet je dus maar een tiende van gebruiken.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ge ... noten.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: De 14 beste voedingsmiddelen voor een goede bloedsomloop ... vervolgd

Bericht door Gast1 » 09 aug 2019, 13:23

En zo zie je maar ...

Even terug naar het eerder (gesloten) topic:

Hieronder vind je de 14 beste voedingsmiddelen voor een optimale (goede/gezonde/geen slechte/aanbevelenswaardige) bloedsomloop uit andere bronnen:

1. Cayennepeper.

bron en nog een bron.

2. Granaatappel.

bron.
Ik ontdek nog veel meer bronnen, maar laat het nu bij een enkele ...

3. Uien.

bron.

4. Kaneel.

bron.

5. Knoflook.

bron.

6. Vette vis.

bron.

7. Bieten.

bron.

8. Kurkuma.

Een beetje een lastige geloof ik, daar het afgeraden wordt met het tevens innemen van bepaalde medicijnen.
Het internet staat echter bol met positieve adviezen.

9. Groene bladgroenten.

bron.

10. Citrusvruchten.

Ook een beetje een lastige, maar ik heb niet erg mijn best gedaan om verder te zoeken ...

11. Walnoten.

bron.

12. Tomaten.

bron.

13. Bessen.

bron.

14. Gember.

bron

Andere methodes:

Naast het toevoegen aan je voedingspatroon van de genoemde voedingsmiddelen kunnen andere leefstijlveranderingen een grote invloed hebben. Leefstijlaanpassingen die de bloedsomloop kunnen optimaliseren zijn o.a.:

- Stoppen met roken: Roken, een risicofactor voor veel chronische ziektes waaronder kanker, kan ook een nadelige invloed hebben op de bloedsomloop (41).
- Meer bewegen: Sporten en bewegen stimuleert de bloedsomloop en bloedvatverwijding. Regelmatig bewegen vermindert bovendien het risico op hartziektes (42).
- Afvallen: Overgewicht of obesitas heeft een negatieve invloed op de bloedsomloop en kan gevaarlijke complicaties geven, zoals ophoping van plaque in de aderen (43).
- Gezond eten: In plaats van gewoon doorgaan met het inslaan van bepaalde soorten sterk bewerkte, geraffineerde voeding is het beter om over te gaan op een dieet met veel gezonde, volwaardige en onbewerkte voedingsmiddelen zoals groenten, gezonde vetten en vezelrijke voeding, die kunnen zorgen voor een betere bloedcirculatie.
- Voldoende vocht innemen: Een goede vochthuishouding is van cruciaal belang voor alle gezondheidsaspecten, waaronder ook de bloedcirculatie. Vochtgebrek kan de endotheelcellen beschadigen en ontstekingen in je lichaam bevorderen, wat zorgt voor problemen met de bloedsomloop (44).
- Stress verminderen: Onderzoek wijst uit dat het stressniveau een significante invloed heeft op de bloeddruk. Zorg voor stressbeheersing door middel van yoga, meditatie, tuinieren of tijd doorbrengen in de natuur (45).

Kortom: Een gezond dieet, beweging, gewichtsverlies, stoppen met roken, een goede vochthuishouding en stressvermindering zijn natuurlijke manieren om de bloedcirculatie te verbeteren.

Conclusie:

Er zijn allerlei natuurlijke manieren om je bloedsomloop te bevorderen, waaronder kiezen voor voeding die de bloedstroom stimuleert. De antioxidanten, nitraten, vitamines en andere stoffen die in de bovengenoemde voeding aanwezig zijn kunnen een positieve invloed hebben op je bloedcirculatie. Daarnaast kan het veel helpen om een gezonde leefstijl te volgen door niet te roken, actief te blijven, een gezond gewicht te behouden en een evenwichtig dieet te volgen zodat je je bloedstroom en algehele gezondheid een boost geeft (met toestemming vertaald).

gusteman

Re: De 14 beste voedingsmiddelen voor een goede bloedsomloop ... vervolgd

Bericht door gusteman » 09 aug 2019, 15:46

Gewoonweg zaaalig zeg, dit soort voorval kan je niet zelf bedenken.

Ik schreef dus: vooraleer af te gaan op wat je vindt op één of andere website of in een andere publicatievorm neem je best eerst contact op met een voedingsdeskundige.

taigitu reageerde met
taigitu schreef:
09 aug 2019, 11:20
Voedingsdeskundige????
om daarna verder te gaan met een hele hap raadgevingen vanop ..... een website. :shock:

Want onder advies van een voedingsdeskundige kan je gerust producten innemen die gekend zijn voor onaangename bijwerkingen bij foutief gebruik.

De lijst met producten die bij verkeerd gebruik nadelig tot zelfs dodelijk kunnen zijn is zowat eindeloos: zo ongeveer alles wat je kan bedenken kan een dodelijk effect hebben ... zelfs een te hoge zuurstofconcentratie in de longen (annex bloedbaan) kan dodelijk zijn ... van te lang in water liggen krijg je oedeem, kan dodelijk zijn ... te lang wakker blijven kan dodelijk zijn ... te veel inspanning leveren kan dodelijk zijn ... ach, vul zelf maar aan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De 14 beste voedingsmiddelen voor een goede bloedsomloop ... vervolgd

Bericht door taigitu » 10 aug 2019, 09:15

Gast1 schreef:
09 aug 2019, 13:23
En zo zie je maar ...

Even terug naar het eerder (gesloten) topic:

Hieronder vind je de 14 beste voedingsmiddelen voor een optimale (goede/gezonde/geen slechte/aanbevelenswaardige) bloedsomloop uit andere bronnen:
.........
Pierre, heel lief van je dat je dit zo hebt omgezet.
Het grappige is dat ik hetzelfde idee had toen mijn topic in de problemen kwam.
Ik heb diezelfde avond op gelijke wijze de topic omgezet door ieder voedingsmiddel
te voorzien met een link met uitleg en dan naar een site waar geen reclame stond.
Alleen jij hebt de moeite genomen, waar ik alleen de link vermeld, jij dit netter hebt
afgewerkt door daar de 'bron' te vermelden.
Mijn omgebouwde topic staat nog opgeslagen bij mijn andere concepten.
Ik wacht nog gewoon af wat of hoe het verloopt met mijn originele topic.
Het is nog onder beraad.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: De 14 beste voedingsmiddelen voor een goede bloedsomloop ... vervolgd

Bericht door Gast1 » 10 aug 2019, 10:18

o ... dank je wel taigitu, wat een heerlijke reactie.
Het zijn niet de grote vuren die me verwarmen, maar de kleine vonkjes die het doen.
Die kleine vonkjes zijn mijn grote vuren ...

Ik ga een nieuw topic openen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De 14 beste voedingsmiddelen voor een goede bloedsomloop ... vervolgd

Bericht door Tammy » 10 aug 2019, 12:17

Taigitu ik heb Determinist PB gestuurd, heb nog geen contact gehad.
Ik wil even zijn mening horen en hoe we misschien wat dingen kunnen aanpassen.
Ik neem meteen contact op met je als ik met hem gesproken heb. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De 14 beste voedingsmiddelen voor een goede bloedsomloop ... vervolgd

Bericht door taigitu » 10 aug 2019, 12:23

Tammy, ik wacht het rustig af. Geen probleem.
Iedereen heeft zijn bezigheden en Determinist uiteraard ook.
Fijne dag.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De 14 beste voedingsmiddelen voor een goede bloedsomloop ... vervolgd

Bericht door Tammy » 10 aug 2019, 12:26

Bedankt voor je begrip. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: De 14 beste voedingsmiddelen voor een goede bloedsomloop ... vervolgd

Bericht door Gast1 » 10 aug 2019, 13:48

Tammy schreef:
10 aug 2019, 12:26
Bedankt voor je begrip. ;P!
Van mij ook zeer zeker begrip hoor, graag wil ik je toch nog even meenemen naar mijn laatste twee posten in dit topic (13:29 en 13:44) ...

Wijsheid Tammy ...

Plaats reactie