Vaccingate

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 03 sep 2019, 18:16

MetalPig schreef:
03 sep 2019, 16:26
Mypos schreef:
03 sep 2019, 14:00
Je gaat niet in op mijn punt dat bij de theorie van de dekkingsgraad er totaal geen rekening wordt gehouden met het feit dat de meeste volwassenen ongevaccineerd rondlopen.
Bedoel je dat het vaccin na een aantal jaar 'uitgewerkt' raakt? Of dat de meeste 40-plussers niet ingeënt zijn? Iets anders?
Dat eerste bedoel ik inderdaad.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vaccingate

Bericht door MetalPig » 04 sep 2019, 09:58

Mypos schreef:
03 sep 2019, 18:16
MetalPig schreef:
03 sep 2019, 16:26
Bedoel je dat het vaccin na een aantal jaar 'uitgewerkt' raakt? Of dat de meeste 40-plussers niet ingeënt zijn? Iets anders?
Dat eerste bedoel ik inderdaad.
Ik heb gezocht maar kon er niets over vinden; kun jij me vertellen waar ik moet zijn voor mee info hierover?

Het strookt namelijk niet met wat ik dacht te weten, dus als ik mijn beeld met bijstellen doe ik dat graag.


Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccingate

Bericht door Fenna » 04 sep 2019, 18:19

:post: gouwepeer.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 04 sep 2019, 19:07

Het is niet de bedoeling om alle Pro vax berichten hier te gaan copypasten wat mij betreft. Dit topic is aangemaakt om de strijd van Frank Ruessink te beschrijven. Als er af en toe een relevant bericht (pro of anti) wordt geplaatst prima maar gelieve niet volspammen met dit soort berichten.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vaccingate

Bericht door univers » 04 sep 2019, 19:22

Heb jij het alleen recht, om nonsens te verspreiden.
Je hebt nogal een hoge dunk van je zelf, Frank.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vaccingate

Bericht door Determinist » 05 sep 2019, 07:49

Mypos is niet Frank, beste univers.
De startpost is inderdaad een beginpunt voor dit topic met Frank Ruessink als aanknopingspunt, gestart door Mypos.

Echter wordt er tevens een bredere discussie gevoerd over de inhoud van de beweringen van Frank (de vragen die door hem gesteld worden).
Openbaar beschikbare informatie en zeker die informatie die door Frank Ruessink zelf openbaar zijn gemaakt kunnen hier geplaatst en besproken worden.
Maar tegenargumenten zijn ook onderdeel van de brede discussie die hier gevoerd wordt. Na meer dan 100 posts blijkt men van beide kanten prima on-topic te blijven.

Laten we afzien van ad-hominems en het beperken tot de inhoud. Daarbij is info van beide kanten nodig.

gouwepeer

Re: Vaccingate

Bericht door gouwepeer » 05 sep 2019, 09:45

Aan de reactie van Mypos te zien is tegengeluid niet gewenst, tenzij mijn post echt als spam word gezien.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccingate

Bericht door Fenna » 05 sep 2019, 09:52

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vaccingate

Bericht door MetalPig » 05 sep 2019, 10:23

Determinist schreef:
05 sep 2019, 07:49
Mypos is niet Frank,
Dan is mijn tip aan Mypos om wat onderscheid aan te brengen tussen wat hij zelf schrijft en wat hij van Frank kopieert.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccingate

Bericht door Fenna » 05 sep 2019, 10:25

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 05 sep 2019, 10:55

Update van Frank op Facebook (dus niet geschreven door mijzelf)

MINISTER VAN VOLKSGEZONDHEID HUGO DE JONGE - ZULLEN WE SAMEN HET RIVM GELOOFWAARDIGER GAAN MAKEN?

Beste Minister Hugo de Jonge,

Het is nu precies 2 maanden na onze eerste ontmoeting https://tinyurl.com/yyz3p44e

Ik ben wel benieuwd of deze ontmoeting voor u net zo geslaagd was als voor mij.

Ik vond het bemoedigend om te horen dat de heer Klaas Dijkhoff, ook bij u navraag had gedaan naar de twee door hem toegezegde bewijzen. https://tinyurl.com/y4jyqx7w

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken, dat het ook u niet gelukt is om de heer Klaas Dijkhoff te helpen.

Net zoals het de heer Rens Raemakers nog niet gelukt is om hem te helpen https://tinyurl.com/y2om2ra2

Het is namelijk nog steeds heel stil van de kant van de heer Klaas Dijkhoff.Daarom wil ik u graag in dit bericht een aanbod doen.

IK KOM U GEWOON HELPEN

In elk groot systeem ontstaan vaak ziektes, die lijden tot onbalans en machtsmisbruik.

Dit is in de afgelopen jaren zichtbaar geworden in het financiële systeem maar natuurlijk ook in het systeem van de katholieke kerk.

En laat duidelijk zijn dat de ziekte in de farmaceutische industrie, niet langer gaat om een verkoudheid.

De farmaceutische industrie en daarmee de vaccin-industrie is doodziek. In mijn Politiek Zomer Vakantie boek stond ik natuurlijk stil bij een aantal grote problemen. https://tinyurl.com/y2juazsq

Hopelijk heeft u de tijd genomen om langs het zwembad deze zomer, het boekje eens rustig te lezen. Dit boekje had een wat ludieker karakter, dan de video die ik later speciaal voor u had gemaakt. https://tinyurl.com/y2gbmb2p

Terwijl ik deze video aan het opnemen was, ontstonden er zoveel vragen in mijn hoofd, dat ik ze vandaag gewoon eens met u moest gaan delen.

En de hoofdvraag was wel:

BENT U AL BIJGEKOMEN VAN ALLE MISSTANDEN IN DE VACCIN-INDUSTRIE?

✨ Hoe was het voor u om te ontdekken, dat uw Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport niet de waarheid had verteld aan alle jonge ouders over het aantal (levend) geaborteerde foetussen in het ontwikkelen en gebruik van vaccins?

✨ Vond u het als vader van twee kinderen ook niet een verschrikking om te horen, op welke grote en misdadige schaal er vaccin-experimenten zijn uitgevoerd door de heer Plotkin, de Godfather in vaccinatieland?

✨ Was u niet geschokt toen u las in de gerechtelijke uitspraak in de rechtbank van Rotterdam, dat het RIVM stelt, dat het algemeen bekend is dat je kan komen te overlijden na een vaccinatie?

✨ Hoe is het om als Minister echt te beseffen, dat de farmaceuten al 32 jaar hun afspraken schenden bij de Amerikaanse overheid en geen onderzoek overleggen t.a.v. de veiligheid van vaccins?

✨ Heeft u al eens echt goed het onderzoek gelezen van de ASN Bank, naar alle ethische misstanden in de farmaceutische industrie en specifiek van Merck & Co, de leverancier van het BMR vaccin?

En terwijl ik dit aan het typen en er voor kies om niet cynisch te zijn, denk ik terug aan een vrouw, die mij gisteren een heel opmerkelijk bericht stuurde.

Zij omschreef hoe zij mijn brieven had gebruikt in de rechtbank, dit om te voorkomen dat haar kind gevaccineerd moest worden. (haar ex was net als ik 13,5 jaar geleden bang om niet te vaccineren omdat we allebei niet van de verzwegen waarheid hadden gehoord)

En ik dacht hoe diep kunnen we als land zinken?! Een overheidsinstantie, die de meest elementaire feiten niet meer vermeld, waardoor deze vrouw uiteindelijk middels o.a. mijn brieven voorlopig in het gelijk is gesteld.

U weet net zo goed als ik, dat deze hele rechtszaak onnodig was geweest als de waarden eerlijkheid, transparantie en waarheid beter waren toegepast door het RIVM, want:

✨ haar ex is niet geïnformeerd door het RIVM over bovenstaande feiten.

✨ haar ex is niet geïnformeerd door het RIVM, dat Merck & Co het pijnlijke onderzoek naar de veiligheid van het BMR vaccin 40 jaar lang onder de pet heeft gehouden.

En dit alles is een keus geweest. Het is altijd een keus of je transparant en eerlijk bent en dat het RIVM dit niet is, valt onder uw verantwoordelijkheid.

Maar misschien had de topman van ProRail wel gelijk toen hij vorige week op de voorpagina van het AD kopte: "De overheid is te bang"

Daarom wil ik u met alle plezier komen helpen.

Want u weet ondertussen ook dat 90% van de bevolking niet volledig is geïnformeerd.

U weet net zo goed als ik dat u als minister verantwoordelijk bent, voor het feit dat zoveel jonge vaders en moeders in Nederland zo onwetend zijn over de grootschalige misstanden in deze industrie.

Het is niet voldoende als alleen banken zoals de ASN Bank en de Triodos de noodklok luiden. http://tiny.cc/94jw9y. Het is aan uw ministerie om nu keihard in te grijpen.

U weet ook dat de bankencrisis is veroorzaakt door een gebrek aan transparantie.

De huidige misstanden in de vaccinindustrie worden veroorzaak door eenzelfde gebrek aan transparantie.

U heeft de sleutel in handen, maar daar heeft u wel mensen met lef en moed voor nodig om deze status qua te doorbreken.

En ik wil dit met alle plezier voor u doenI

ZULLEN WE ER SAMEN FLINK WAT PR BUDGET TEGENAAN KNALLEN?

In mijn allereerste brief aan de heer Klaas Dijkhoff van 5 mei jl. haalde ik zijn statement aan "laten we er maar eens flink wat PR Budget tegenaan knallen". https://tinyurl.com/y6ytaqp8

Voor mij is wel duidelijk geworden dat hij helemaal gelijk heeft.

We moeten er flink wat PR budget tegenaan knallen om al deze inzichten te delen met mensen.

U heeft vast meegekregen op welke schaal mijn berichten worden gedeeld, dus zonder euro's kom je al heel ver maar volgens mij moeten we samen de massa gaan bereiken.

IK KOM HET MINISTERIE VAN VOLKSGEZONDHEID GRAAG HELPEN

Ik heb besloten om mij één dag in de week volledig in te zetten voor dit onderwerp. Een dag in de week, dat ik niet bezig ben om voor mijn kinderen te zorgen.

Een dag in de week, dat ik niet besteed aan mijn onderneming.

Een dag in de week, dat ik nu belangeloos inzet om de verzwegen waarheid zichtbaar te maken.

U wilt de christelijke waarden herwaarderen las ik.

Ik kom de waarden transparantie, eerlijkheid en waarheid graag bij het RIVM implementeren.

Ik ben niet anders gewend dan organisaties te helpen om de balans te herstellen. En na al mijn brieven mag duidelijk zijn, dat de balans in de "gezondheidsindustrie" nogal in onbalans is.

Ik initieer graag een aantal vernieuwende marketingcampagnes om het RIVM weer geloofwaardig te maken.

Laten we in de reclamecampagnes, de waarden transparantie en eerlijkheid weer opnieuw leven inblazen.

Ik zie reclamecampagnes voor me, waarin we alle jonge ouders duidelijk maken dat:

✨ farmaceuten al 32 jaar lang hun afspraken met de overheid niet nakomen en geen onderzoeksresultaten delen naar de veiligheid van vaccins; http://tiny.cc/8ejw9y.

✨ Merck & Co 40 jaar lang het pijnlijke onderzoek naar de veiligheid van het BMR vaccin heeft verzwegen;

✨ er veel meer (levend) geaborteerde foetussen zijn gebruikt dan het Ministerie van VWS heeft gesteld en dat we niet weten wat de impact van de gebruikte cellijnen zijn op het menselijk lichaam;

✨ zelfs banken niet meer willen samenwerken met de BMR vaccin leverancier Merck & Co vanwege hun onethische praktijken;

✨ we na zeker 36 sterfgevallen over een periode van twee jaar en 825 verschillende complicaties blij mogen zijn dat het vaccin Infranix Hexa (6-in-1) paediatric vaccine van Gsk van de markt wordt gehaald https://tinyurl.com/y5mvbfqb

✨ we vanaf nu de discussie vanuit Den Haag echt op een vrouwvriendelijker manier gaan uitvoeren dan nu het geval is https://tinyurl.com/yyrup3c3

✨ de Nederlandse Media, zoals De Telegraaf, best op een objectievere manier aandacht mag besteden aan dit onderwerp https://tinyurl.com/y3doeol2

✨ we nooit mogen vergeten in dit herdenkingsjaar van de tweede wereldoorlog, dat de farmaceutische industrie (IG Farben ondertussen beter bekend als Bayer) deze oorlog heeft gefinancierd. https://tinyurl.com/y55lva6n

✨ farmaceuten juridisch onschendbaar zijn voor vaccinatieschade, maar dat de Amerikaanse burger al 4 miljard dollar aan vaccin schadevergoeding heeft moeten meebetalen http://bit.do/eRxyj

✨ het bewijs van de 95% dekkingsgraad volledig onvindbaar is dus dat niemand weet waar dit percentage op gebaseerd is.

Ik heb creatieve ideeën genoeg hoe we deze verschillende boodschappen wijd kunnen verspreiden onder de Nederlandse bevolking.

Ik geloof dat we hiermee het RIVM echt veel geloofwaardiger kunnen maken.

En wanneer het RIVM geloofwaardiger wordt, dan wordt u ook geloofwaardiger.

En als u geloofwaardiger bent, hoe goed zou dat niet voor uw carriere zijn. Ik gun het u maar ik gun het vooral alle Nederlandse jonge ouders, die nu door en gebrek aan Christelijke waarden onnodig onwetend worden gehouden.

In de loop van de volgende week neem ik zeker telefonisch contact op om te kijken of we tot en afspraak kunnen komen.

Mijn gesprek met uw partijgenoot Evert Jan Slootweg was al veelbelovend https://tinyurl.com/y6jk4pyq, dus ik kijk uit naar een mooie ontmoeting.

Met gezonde groet,
Frank Ruesink

ps: Graag bedank ik nogmaals alle mensen, die mijn berichten hebben gedeeld. Weet dat het echt invloed heeft, afgelopen zaterdag heb ik dit weer ontdekt.

Als mensen kunnen wij echt het verschil maken door niet te stemmen met een rood potlood maar door onze eigen stem te gebruiken.

Ik weet hoeveel mensen sceptisch zijn of wij als mensen echt het verschil kunnen maken tegenover giganten als Bayer/Monsanto, GSK, Merck & Co Etc.

Maar we zijn het verplicht aan onze kinderen om de droom op een vrije en eerlijke wereld NOOIT los te laten.

Met dank aan Eefje de Geus.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 05 sep 2019, 11:00

gouwepeer schreef:
05 sep 2019, 09:45
Aan de reactie van Mypos te zien is tegengeluid niet gewenst, tenzij mijn post echt als spam word gezien.
Tuurlijk wel maar het gaat mij wel een beetje om de hoeveelheid en om de inhoud. De meeste mensen hier zullen Pro vaccinaties zijn dus je hebt dat grote kans dat de meesten hier Pro vaccinatie berichten gaat neerplempen om tegenwicht te geven aan de kritiek van de enkele Anti vaccinatie mensjes.

En daar heb ik niet zoveel trek in want dan wordt het een jungle. Het probleem met veel van die berichten, ook die van jou, is dat het heel moeilijk is om te onderscheiden wat nou waarheid is en wat niet. Er zit bijna altijd wel een bepaalde gedachte achter. Zeker in deze discussie. Of je bent enorm voor of je bent enorm tegen. Er zullen er weinig zijn die er neutraal naar kunnen kijken.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccingate

Bericht door Fenna » 05 sep 2019, 11:31

@Mypos.
Maar dan heeft gouwepeer toch gelijk Mypos?
Je plaatst hier ellenlange berichten over waarom je eigenlijk beter niet kan vaccineren, maar zin in pro vaccinatie berichten wil je hier liever niet zien want daar heb je geen zin in.
Mypos schreef:
05 sep 2019, 11:00
De meeste mensen hier zullen Pro vaccinaties zijn dus je hebt dat grote kans dat de meesten hier Pro vaccinatie berichten gaat neerplempen om tegenwicht te geven aan de kritiek van de enkele Anti vaccinatie mensjes.

En daar heb ik niet zoveel trek in want dan wordt het een jungle.
Waarom niet?
Omdat er misschien zaken aangedragen worden die de theoriën van antivaccers waar jij ook toe behoort kunnen doen wankelen?
Er zijn zoveel voorbeelden genoemd o.a. door Determinist dat de nadelen van vaccineren niet opwegen tegen de voordelen.
En dat wil je blijkbaar niet horen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vaccingate

Bericht door MetalPig » 05 sep 2019, 13:18

Hier wat wetenschap over herd immunity en het waarom van de 95%

https://academic.oup.com/cid/article/52/7/911/299077

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 07 sep 2019, 11:51

Het begint steeds engere vormen aan te nemen. We weten allemaal dat de monsterbedrijven als Facebook en Google tegenwoordig veel meer macht en invloed hebben dan regeringen. Nu beginnen ze dus ook steeds meer mensen de mond te snoeren. Het was eerst de beurt aan Alex Jones en nu is het de beurt aan Antivaxxers. En ik weet dat velen van jullie dit prima vinden aangezien je Provax bent maar wat is de volgende stap die Facebook gaat nemen? Mensen die kritiek hebben tegen de opvang van vluchtelingen? Of mensen die niet in de manmade klimaatverandering geloven? We worden de mond gesnoerd. Hele enge ontwikkeling.....


FACEBOOK NEEMT ZWARE MAATREGELEN TEGEN ANTI-VAXXERS
De GGD geeft een meisje haar '9-jaarprik' /ANP

Foto van 'Jelmer Visser'
JELMER VISSER

4 SEP 2019


Het sociale medium Facebook wil een vuist maken tegen de verspreiding van nep-informatie over vaccinaties.

Zo krijgt de zoekfunctie van het platform een aanpassing waardoor gebruikers die zoeken naar informatie over vaccins of bepaalde hashtags worden doorverwezen naar pagina's van volksgezondheidsorganisaties, meldt The Guardian. Deze wijziging zal wereldwijd uitgerold worden.


Sociale media willen hun gebruikers beschermen tegen onjuiste informatie /ANP

PAGINA'S EN GROEPEN
Niet alleen de zoekfunctie gaat doorverwijzen naar voorlichtingsmateriaal. Ook binnen besloten groepen en op publieke pagina's en Instagram-profielen waar berichten rondgaan die de werking van vaccinatieprogramma's in twijfel trekken gaan er zaken veranderen.

Zogenaamde anti-vaxxers en mensen die op zoek zijn naar informatie krijgen in de toekomst een educatieve module over de veiligheid van inentingen te zien. De links verwijzen voor Amerikaanse gebruikers door naar het Amerikaanse ministerie voor volksgezondheid en gebruikers van buiten de VS krijgen informatie van de World Health Organization voorgeschoteld in meerdere talen.

Facebook neemt deze maatregelen omdat ouders steeds vaker besluiten om hun kinderen niet in te enten. Een groep anti-vaxxers is zeer talrijk aanwezig op sociale media en probeert anderen met hun berichten te overtuigen om ook vraagtekens te zetten bij inentingen.

Terwijl de informatie in deze berichten doorgaans aantoonbaar onjuist is, blijven ze zich toch wereldwijd verspreiden. Met als gevolg dat besmettingen met ziektes als de mazelen, die bijna niet meer voorkwamen in westerse landen, de laatste jaren in rap tempo toenemen. Deskundigen op het gebied van volksgezondheid wijten dit aan de dalende dekkingsgraad onder de jongste generatie.


Een infectie met de mazelen bij een jong kind /Wikimedia Commons

ANTI-VAXVIRUS
Uit een onderzoek dat in januari verscheen zou de helft van de ouders met jonge kinderen in het Verenigd Koninkrijk wel eens foutieve informatie over het onderwerp hebben gezien op internet. De initiator van dit onderzoek, The Royal Society for Public Health, deed hierop een beroep op sociale media-platformen om meer te doen tegen deze virale onzinverhalen.

YouTube nam al eerder maatregelen, zij voerden een wijziging in hun algoritme door. Dit heeft als gevolg dat filmpjes, waarvan vermoed wordt dat ze schadelijke informatie verspreiden, minder vaak in de zoekresultaten verschijnen. Pinterest liet vorige week al weten dat ze mensen gaan doorverwijzen naar sites van erkende volksgezondheidsorganisaties.

Directeur-generaal Tedros Adhanom Ghebreyesus van de Wereldgezondheidsorganisatie ziet de beslissing van Facebook als een grote overwinning. Volgens hem heeft de maatregel grote impact vanwege de miljarden gebruikers wereldwijd van de verschillende platformen die onder het concern vallen.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... ti-vaxxers

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vaccingate

Bericht door MetalPig » 09 sep 2019, 09:17

Mypos schreef:
07 sep 2019, 11:51
Het begint steeds engere vormen aan te nemen.
<...>
Het sociale medium Facebook wil een vuist maken tegen de verspreiding van nep-informatie over vaccinaties.
Waarom is het tegengaan van nep-informatie eng?

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vaccingate

Bericht door Determinist » 09 sep 2019, 13:25

MetalPig schreef:
09 sep 2019, 09:17
Mypos schreef:
07 sep 2019, 11:51
Het begint steeds engere vormen aan te nemen.
<...>
Het sociale medium Facebook wil een vuist maken tegen de verspreiding van nep-informatie over vaccinaties.
Waarom is het tegengaan van nep-informatie eng?
Ik snap Mypos wel. Het is namelijk geen simpel punt die je zo even moet negeren.

Allereerst moet gemeld worden dat er in dit geval geen mensen de mond gesnoerd worden. Het gaat om het feit dat deze informatie niet prominent in de zoekresultaten terugkomt.
De pagina's en info is nog steeds aanwezig en wordt niet verbannen. Alleen zullen links naar die info geen prioriteit krijgen in zoekresultaten.

Het promoten of demoten van links in zoekresultaten lijkt mij een prima methode om "sociaal wenselijk" gedrag te sturen, zonder informatie volledig in de ban te doen.
Zo lijkt het mij redelijk dat als men zoekt op "bleekmiddel" dat de links naar sites die aanraden bleekmiddel te drinken niet prominent worden gepresenteerd.
Zoekresultaten voor "holocaust" zouden niet prominent websites moeten oproepen die info geven aangaande "holocaust-ontkenning".
Luie "zoekers" dienen dus meer moeite te doen om alle gepresenteerde links door te zoeken.
Mensen die niet lui zijn en echt geldige info willen evalueren zullen het niet houden bij de eerste x resultaten, maar verder graven.
Juist de luie zoeker die op de eerste paar links klikt en niet verder kijkt kan dan in de val lopen als die eerste links verwijzen naar niet zo frisse informatie en meteen daaruit hun conclusies trekken.

Maar ik begrijp het punt van Mypos. Waar ligt de grens en wie bepaalt dat?

Zo zou het problematisch kunnen worden dat bepaalde politieke stromingen "weggedrukt" worden.

En vergeet nooit: wat jij op dit moment een goede actie vindt dat bepaalde info weggedrukt wordt zal morgen met jouw informatie gebeuren waarvan jij niet vindt dat het weggedrukt dient te worden.

Dus, een goed discussiepunt van Mypos.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vaccingate

Bericht door MetalPig » 09 sep 2019, 14:22

Determinist schreef:
09 sep 2019, 13:25
Maar ik begrijp het punt van Mypos. Waar ligt de grens en wie bepaalt dat?
Op Facebook ligt de grens waar Facebook bepaalt dat hij ligt.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vaccingate

Bericht door Determinist » 09 sep 2019, 14:55

MetalPig schreef:
09 sep 2019, 14:22
Determinist schreef:
09 sep 2019, 13:25
Maar ik begrijp het punt van Mypos. Waar ligt de grens en wie bepaalt dat?
Op Facebook ligt de grens waar Facebook bepaalt dat hij ligt.
Dan pak ik even de opmerking van Mypos hier nog even bij:

Mypos schreef:
07 sep 2019, 11:51
We weten allemaal dat de monsterbedrijven als Facebook en Google tegenwoordig veel meer macht en invloed hebben dan regeringen.

Dit is een feit. Deze bedrijven zijn gigantisch geworden en hebben producten die door vrijwel iedereen op Aarde gebruikt wordt.
Het moderne fenomeen "sociale media", wat slechts enkele jaren in deze mate bestaat, is ongekend in de geschiedenis.

Dat één enkel bedrijf in staat is een dergelijk aantal mensen te bereiken en daarmee "eigen" normen en waarden kunnen promoten buiten de invloed van regeringen om is zorgwekkend.
Dit is trouwens een eigen topic waard en valt buiten de discussie. Maar om even snel het probleem te duiden: laten wij het toe dat dergelijke bedrijven in staat zijn zelf te bepalen welke informatie wel dan niet wordt gecontroleerd? Wil je als samenleving dergelijke bedrijven in toom houden of niet?

Google en Facebook en Twitter zijn zodanig groot dat ze wat mij betreft zich niet meer kunnen verschuilen achter de oude kapitalistische regel dat het prive ondernemingen zijn en dat ze eigen regels voor normen en waarden mogen kiezen (zolang ze zich maar aan de wet houden).

Daarbij moet je niet vergeten dat deze bedrijven van regeringen bepaalde status gekregen hebben dat ze niet verantwoordelijk zijn voor uitingen op hun platforms.
Het zijn dus in feite nutsbedrijven geworden. Maar met die status dienen ze zich wel te houden aan dat het beschikbaar moet zijn voor iedereen.

Het kan niet zo zijn dat een holocaust ontkenner opeens geen telefoonabo meer kan nemen omdat de nutsbedrijven vinden dat deze mensen geen gebruik mogen maken van hun netwerk.
Dit is in de wet geregeld.

Dus ze moeten kiezen: ze verliezen de speciale status en hebben zelf-beschikking over de inhoud van hun platforms maar zijn dan wel verantwoordelijk voor uitingen op hun platform.
Of ze nemen de speciale status wel, maar mogen niet zelf bepalen wie wel of niet gebruik mag maken van hun platform.

Plaats reactie