Aanrader - Radar Extra The Implant Files: De resultaten

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Aanrader - Radar Extra The Implant Files: De resultaten

Bericht door taigitu » 21 aug 2019, 10:25

Via onderstaande link kunt de video van het programma bekijken:

https://www.npostart.nl/AT_2123936

Radar Extra The Implant Files: De resultaten

Radar nam begin dit jaar, samen met dagblad Trouw, het initiatief voor een wereldwijd onderzoek naar medische implantaten.
Meer dan 250 journalisten werkte aan het project met de naam: The Implant Files. De resultaten waren schokkend; meer dan 1,7 miljoen mensen
met blijvend letsel en maar liefst 83.000 doden door toedoen van een implantaat kwamen aan het licht. Voor het eerst werd inzichtelijk
welke implantaten wel werken en vooral ook welke niet. Radar liet zien dat je geen informatie krijgt over de veiligheid en kwaliteit van je implantaat,
zoals een pacemaker, een kunstheup of siliconen borstimplantaten. Dat ze nauwelijks worden getest en dat als het mis gaat,
gewonden en doden niet worden gerapporteerd of verstopt worden in data. Nu zijn we negen maanden verder. Wat heeft het onderzoek opgeleverd?
Wereldwijd, maar vooral ook in Nederland? Krijgt Radar nu wel meer informatie en welke actie heeft de overheid inmiddels genomen?

Bron: TROS

Afbeelding

Deze aflevering gaat over implantaten. Maar iedereen zou deze video moeten kijken.
Het toont aan hoe roekeloos er wordt omgegaan met mensen die een implantaat nodig hebben.
Het wordt op camera gewoon toegegeven dat bepaalde implantaten niet veilig zijn.
Ik heb met gekromde tenen gekeken hoe zelfs wordt bevestigd dat iets gewoon levensgevaarlijk is,
en dat het gewoon op de markt komt. Ook artsen die dit weten werken hieraan gewoon mee.
Zo wordt vertelt dat bepaalde borstimplantaten in Frankrijk en Canada verboden zijn omdat ze gevaarlijk zijn.
Dan wordt minister Bruins van Medische Zorg en Sport gevraagd waarom deze implantaten gewoon hier nog toegestaan zijn.....
Hij zegt dat hij heel veel berichten heeft ontvangen, o.a. de Ver. Borstkanker, om niet de implantaten te verbieden die in Frankrijk
verboden zijn.....

Volgende week krijgen we het tweede deel van dit wereldwijde onderzoek.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Aanrader - Radar Extra The Implant Files: De resultaten

Bericht door Osiris » 21 aug 2019, 19:14

Had de uitzending al gekeken.
Bedroevend hoe de 'medische sector' in deze overal mee wegkomt en levens vernietigd.
Valse 'wetenschappelijke' onderzoeken naar deugdelijkheid en gevolgen , artsen voor hun propaganda en verkoopkarretje spannen, indekken tegen schadeclaims etc etc

Zoals zo vaak trekt Radar weer een beerput open, over lijken en alles voor het geld en geen instantie die er wat aan doet ,ook de politiek niet.
Alles voor het grote geld, business as usual...... [burn]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Aanrader - Radar Extra The Implant Files: De resultaten

Bericht door gusteman » 21 aug 2019, 19:22

Wat mij opvalt, los van alle ellende die wordt bloot gelegd in de reportage: plots leveren de Mainstream Media (in dit geval TROS) wèl informatie die betrouwbaar wordt geacht door mensen die doorgaans deze informatiebron wantrouwen. :shock:

Vanwaar de ommekeer? Waarom nu geen scepsis? Waarom wordt nu niet gevraagd of die onderzoeken wel op een degelijke manier werden uitgevoerd?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Aanrader - Radar Extra The Implant Files: De resultaten

Bericht door univers » 21 aug 2019, 19:25

Goeie vraag.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Aanrader - Radar Extra The Implant Files: De resultaten

Bericht door Osiris » 21 aug 2019, 19:28

gusteman schreef:
21 aug 2019, 19:22
Wat mij opvalt, los van alle ellende die wordt bloot gelegd in de reportage: plots leveren de Mainstream Media (in dit geval TROS) wèl informatie die betrouwbaar wordt geacht door mensen die doorgaans deze informatiebron wantrouwen. :shock:

Vanwaar de ommekeer? Waarom nu geen scepsis? Waarom wordt nu niet gevraagd of die onderzoeken wel op een degelijke manier werden uitgevoerd?
Duidelijk dat je de uitzending niet gekeken hebt, waar toch glashelder ( en zelfs met verborgen camera ) aangetoond word hoe kinderlijk makkelijk een CE keurmerk word afgegeven.
En hoe gerotzooid word met die onderzoeken om het voor elkaar te krijgen.

Dus weer eens shoot the messenger, zonder het gekeken te hebben [doh]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Aanrader - Radar Extra The Implant Files: De resultaten

Bericht door Vitharr » 21 aug 2019, 19:43

Osiris schreef:
21 aug 2019, 19:28
gusteman schreef:
21 aug 2019, 19:22
Wat mij opvalt, los van alle ellende die wordt bloot gelegd in de reportage: plots leveren de Mainstream Media (in dit geval TROS) wèl informatie die betrouwbaar wordt geacht door mensen die doorgaans deze informatiebron wantrouwen. :shock:

Vanwaar de ommekeer? Waarom nu geen scepsis? Waarom wordt nu niet gevraagd of die onderzoeken wel op een degelijke manier werden uitgevoerd?
Duidelijk dat je de uitzending niet gekeken hebt, waar toch glashelder ( en zelfs met verborgen camera ) aangetoond word hoe kinderlijk makkelijk een CE keurmerk word afgegeven.
En hoe gerotzooid word met die onderzoeken om het voor elkaar te krijgen.

Dus weer eens shoot the messenger, zonder het gekeken te hebben [doh]
Wat gusteman volgens mij bedoelt heb ik zelf ervaren met Zembla. Ter illustratie van vermeende milieuvervuiling werden schuimkoppen op zee getoond. De bevolking was zo gedresseerd dat het zonder morren aan werd genomen. Het betrof echter een natuurlijk fenomeen.

Toen heb ik dus zelf ervaren hoe MSM manipuleert terwijl degenen die dat riepen de MSM ineens volledig vertrouwde. Dat is best apart toch?

Ik weet inmiddels hoe dat werkt en wil er niets mee te maken hebben in ieder geval.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Aanrader - Radar Extra The Implant Files: De resultaten

Bericht door Osiris » 21 aug 2019, 20:05

Vitharr schreef:
21 aug 2019, 19:43

Toen heb ik dus zelf ervaren hoe MSM manipuleert terwijl degenen die dat riepen de MSM ineens volledig vertrouwde. Dat is best apart toch?

Ik weet inmiddels hoe dat werkt en wil er niets mee te maken hebben in ieder geval.
In dat specifieke geval misschien wel.

Ik zie beide kanten , mainstream en alternatieve nieuwsverspreiding, niet als een zwart-wit gebeuren.
Kwestie van filteren.
Ik zie niet alle mainstream als 'duister' en ook niet alle alternatieve als 'heilig'.
Iets wat Gusteman in het algemeen wel impliceert, als je voor het ene kiest,dan niet voor het andere....

Heb zelf wel vaker Radar uitzendingen aangewezen ( mainstream dus ) om zaken eens in een licht te zetten, wat wel eens onder de aandacht gebracht mag worden.
En door die uitzendingen is meestal dezelfde rode draad en achtergronden van duistere zaken terug te vinden ; bedrijven , politiek en instanties die zich bedienen van dezelfde manipulatie,leugens,bedrog,propaganda met als enig doel ; geld en macht vergaren ten koste van alles.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Aanrader - Radar Extra The Implant Files: De resultaten

Bericht door Vitharr » 21 aug 2019, 20:49

Ik geloof niet meer in het concept altruïstische informatie. En alleen in ruwe data zit geen 'kleur'. LeMaitre deed zijn best om als objectief wetenschapper de oerknal te postuleren maar het was zijn geloof wat hem hielp het scheppingsmoment te herdefiniëren. Gewild of ongewild, de oerknaltheorie ontstond mede door zijn Christelijke visie.

Ook al is iets waar, in het geval van Radar zie je de waarheid met een ander's visie. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie