Homogenezingsboeken in Nederland te koop: 'Dit is schadelijk en moet zo snel mogelijk stoppen'

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Homogenezingsboeken in Nederland te koop: 'Dit is schadelijk en moet zo snel mogelijk stoppen'

Bericht door taigitu » 07 sep 2019, 16:08

Homogenezingsboeken in Nederland te koop: 'Dit is schadelijk en moet zo snel mogelijk stoppen'

RTL Nieuws - 5-9-2019

Afbeelding

Omstreden boeken waarin wordt uitgelegd hoe homoseksualiteit zogenaamd genezen kan worden, zijn in Nederland eenvoudig te bestellen
via onder meer Bol.com. In de boeken wordt bijvoorbeeld beschreven hoe ouders homoseksuele gevoelens bij hun kinderen zouden
kunnen bestrijden. En dat zijn 'fabels, is schadelijk en kan zelfs tot suïcide leiden'.

Dat zegt COC Nederland tegen RTL Nieuws. De organisatie voor homobelangen doet dan ook een dringende oproep om de verkoop
van dit soort boeken 'zo snel mogelijk te stoppen'. Ook LKP, de landelijke koepelorganisatie van de christelijke LHBT-beweging,
ziet de advertenties voor de boeken het liefst vandaag nog offline gaan.

In Amerika verschillende boeken op zwarte lijst

In Amerika heeft webwinkelgigant Amazon twee maanden geleden na veel ophef verschillende homogenezingsboeken uit hun assortiment gehaald.
Onder meer de boeken van Joseph Nicolosi, Anne Paulk, Gerard van den Aardweg, Alan Medinger en Joe Dallas staan sindsdien op de zwarte lijst.

In Nederland zijn al die boeken wel te koop, onder meer via Bol.com. Zo is het boek 'Shame and Attachment Loss:
The Practical Work of Reparative Therapy' van Nicolosi voor zo'n 45 euro verkrijgbaar. Hij beschrijft in het boek verschillende behandelingen
om de seksuele geaardheid van iemand te veranderen van homo- of biseksueel naar heteroseksueel.

De op Amazon verwijderde boeken van Joe Dallas en Alan Medinger zijn naast Bol.com ook op de website van boekenwinkel Libris te koop.

Philip Tijsma van COC Nederland zegt dat de argumenten uit de boeken gebaseerd zijn op fabels. "Het is nepwetenschap,
er is geen enkel degelijk onderzoek dat aantoont dat je homoseksualiteit zou kunnen genezen. Homo zijn, is geen ziekte.
Er zijn tal van onderzoeken die aantonen hoe schadelijk de zogenaamde genezingen zijn."

'Mensen zijn zoals ze zijn'

Mensen worden depressief en worden soms zelfs tot suïcide gedreven, stelt Tijsma.
"Dat is gewoon wat er gebeurt als je dit soort onzin gaat uitproberen op mensen die nou eenmaal zijn zoals ze zijn."

Kees Goedegebuur, woordvoerder van de landelijke koepelorganisatie van de christelijke LHBT-beweging (LKP), zegt dat de informatie
uit de boeken de gezondheid van mensen schaadt. "De boodschap van die boeken is: je kunt niet zijn wie je bent.
Dat is niet goed en schadelijk voor je persoonlijkheid."

Het is schadelijk dat dit soort boeken zo eenvoudig te koop zijn in Nederland, stellen beide partijen.
Tijsma: "Dat geeft de indruk dat het een keurig boek is, dat je het gewoon makkelijk kan bestellen.
Ik wil zeggen tegen Bol.com en alle anderen: werk hier niet aan mee. Neem je verantwoordelijk en stop de verkoop zo snel mogelijk."

Goedegebuur: "Het zou heel erg helpen als dit soort boeken uit de wereld verdwijnen.
Ook wij doen daarom een moreel appel: haal de boeken uit de verkoop."

Homogenezing niet verboden

Homogenezing is niet verboden in Nederland, maar de partijen VVD, D66, PvdA en GroenLinks gaven eerder dit jaar
wel aan dat ze willen dat het strafbaar wordt.

Bol.com heeft in een reactie aan RTL Nieuws laten weten de boeken niet uit de verkoop te halen.
"Wij willen de vrijheid van meningsuiting via boeken dan ook niet in de weg staan. Daarom halen we geen boeken uit onze winkel,
uiteraard met uitzondering van boeken die volgens de wet niet verkocht mogen worden."

De hele verklaring van Bol.com:

Bol.com verkoopt miljoenen boeken. We hebben als doel om alle boeken te kunnen bieden die beschikbaar zijn in de wereld en hiermee toegankelijkheid
en gemak in lezen te stimuleren. Boeken kunnen op verschillende manieren en voor verschillende doeleinden gelezen worden en daarin is het wat ons betreft
niet aan bol.com om te bepalen wat goed of fout is. Wij willen de vrijheid van meningsuiting via boeken dan ook niet in de weg staan.
Daarom halen we geen boeken uit onze winkel, uiteraard met uitzondering van boeken die volgens de wet niet verkocht mogen worden.

De keuze om iets aan te schaffen, bepaalt de klant dus voor zich zelf. Wel vragen we actief aan onze klanten om reviews te schrijven om andere klanten
te helpen door het delen van hun mening over het betreffende artikel. Waar mogelijk bieden we via de productomschrijving ook meer informatie
over de inhoud of toepassing van een boek. Daarnaast kunnen we ervoor kiezen om bepaalde boeken (of andere artikelen die controversieel zijn)
geen extra aandacht in onze winkel te geven door ze niet op te nemen in marketingacties of andere vormen van promotie. Wel blijven ze beschikbaar.

We beseffen ons dat hierin keuzes maken altijd tot discussie kan leiden. Daarom blijven wij als organisatie ook continu kijken naar onze rol als retailer
bij deze vraagstukken. Dit heeft er in het verleden toe geleid dat we meer informatie over toepassing/inhoud (zoals aangegeven) of een melding
bij een artikel zijn gaan geven. Of en hoe we dit bij bij boeken moeten doen, staat nog niet vast.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerk ... ar-AAGQYZd
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Homogenezingsboeken in Nederland te koop: 'Dit is schadelijk en moet zo snel mogelijk stoppen'

Bericht door gusteman » 07 sep 2019, 17:20

Eén van de randfenomenen die boven de modder komen drijven in tijden waar extremistische strekkingen zich sterker wanen.

Hier in Vlaanderen zie ik het ook, mensen gedragen zich opvallend meer racistisch dan voorheen, nu het Vlaams Belang bij de laatste verkiezingen grote winst heeft geboekt.
Het lijkt alsof de schroom is overwonnen nu de indruk is gewekt dat extreem rechts gesteund wordt door een behoorlijk groot deel van de massa.
We zitten nog niet aan een Kristalnacht en/of boekverbrandingen maar we gaan wel snel die kant op ... en de grens is snel overschreden.

Iedere goedmenende democraat zal zich moeten kenbaar maken en in het openbaar aangeven dat dergelijk racistisch en/of discriminerend denken niet, en nooit, zal getolereerd worden.

En de overheid zou op zijn minst moeten de boodschap laten uitgaan dat indien extreem rechts zou gaan dreigen met enige vorm van gebruik van macht of geweld zij dit ook kunnen krijgen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Homogenezingsboeken in Nederland te koop: 'Dit is schadelijk en moet zo snel mogelijk stoppen'

Bericht door Tammy » 07 sep 2019, 17:44

Gusteman schreef :
Hier in Vlaanderen zie ik het ook, mensen gedragen zich opvallend meer racistisch dan voorheen, nu het Vlaams Belang bij de laatste verkiezingen grote winst heeft geboekt.
Het lijkt alsof de schroom is overwonnen nu de indruk is gewekt dat extreem rechts gesteund wordt door een behoorlijk groot deel van de massa.
Heb je je nooit afgevraagd Gusteman waarom het Vlaams Belang zo groot is geworden ?
Dat komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen.
Men kan natuurlijk achteraf heel boos zijn dat ze zo veel winst hebben behaald, maar veel belangrijker is te kijken naar de reden.

In mijn vaderland heeft Salvini zich in de voet geschoten.
Maar hij komt terug.
Want de twee partijen die nu een regering halsoverkop hebben gevormd zijn in wezen elkaars aartsvijanden.
Maar omdat ze weten dat bij nieuwe verkiezingen ze worden weggevaagd en Salvini zo groot gaat winnen volgens allerlei kanalen dat hij alleen kan regeren zijn ze in paniek geraakt.
Deze regering heeft niks met democratie meer te maken, dit is een schijndemocratie.
Want de Italianen willen Salvini en rechts beleid en niet links.
En ook dat heeft een reden.
Deze regering zal het ook niet lang uithouden.
Maar dit even terzijde als antwoord op jouw situatie in Belgie.

Er is weinig tolerantie tegenwoordig naar de medemens en dat heeft vele oorzaken.
Deze homogenezingsboeken zijn natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Hoe bestaat het in vredesnaam dat zoiets word geschreven.
Maar Bol.com heeft wel gelijk met hun reactie op het verbieden ervan.
Alleen als het wettelijk niet mag verkopen ze het niet.
Maar anders moet iedereen het zelf weten of ze die verwerpelijke boeken kopen.
Men heeft altijd de mond vol over vrijheid van meningsuiting enz en dat is ok.
Maar boeken gaan verbieden, dat is een gebied waar je toch voorzichtig mee moet zijn.

Want waar is de grens en wie bepaalt dat ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Homogenezingsboeken in Nederland te koop: 'Dit is schadelijk en moet zo snel mogelijk stoppen'

Bericht door gusteman » 07 sep 2019, 18:15

Tammy schreef:
07 sep 2019, 17:44
Heb je je nooit afgevraagd Gusteman waarom het Vlaams Belang zo groot is geworden ?
Dat komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen.
Inderdaad, lieve Tammy, dat komt niet zomaar uit de lucht vallen.

En wie de voorbije jaren aandachtig mijn posts over politiek heeft gelezen zal weten dat ik dit niet verwonderlijk vind.
De reden waarom (voornamelijk rechtse) populistische partijen zo veel bijval oogsten ligt in het feit dat meer dan de helft van de bevolking te dom is om op een verstandige wijze mee te bepalen wie het land mag besturen.

En zoals de meeste niet zo schrandere mensen hebben zij niet eens door dat het falende beleid van de afgelopen vijftig jaar er enkel kon komen door hun eigen domheid en gebrek aan inzicht ..... waardoor die eigen domheid en gebrek aan inzicht zich vertalen in een keuze die nog dommer is en nog meer gebrek aan inzicht vertoont.

Een neerwaartse spiraal die, zo vrees ik toch, zal doorbroken worden door het optreden van een 'grote leider' die uiteindelijk zal blijken een dictator te zijn.
Tammy schreef:
07 sep 2019, 17:44
Maar boeken gaan verbieden, dat is een gebied waar je toch voorzichtig mee moet zijn.
Want waar is de grens en wie bepaalt dat ?
Een dilemma dat het logisch gevolg is van tolerant bestuur.
Onze ouders en voorouders kenden dit al: zegt het spreekwoord immers niet 'geef kinderen een vinger en ze nemen een hand''?
Tolerantie zal onvermijdelijk leiden tot misbruik en het is aan de bestuurders van een natie om die tolerantie niet te laten ontaarden in een excuus tot misbruik.
Elke democratie heeft een grondwet en daaruit voortvloeiende wetten. Een democratie die naam waardig zal die wetten implementeren, met andere woorden zal zij er voor instaan dat die wetten ook worden nageleefd, desnoods met gebruik van macht en geweld.
Wanneer iemand een boek publiceert waarin discriminerend gedrag wordt aangeraden dan is het aan de democratie om hiertegen in te gaan.
Indien de bestuurders van de democratie het vertikken dan ontlopen zij hun verantwoordelijkheid en verdienen zij het vertrouwen van het volk niet meer.
Het is dan aan het volk om de nodige stappen te zetten om die bestuurders ter verantwoording te roepen.
Er bestaat nog altijd zoiets als de 'soevereine macht van het volk'.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Homogenezingsboeken in Nederland te koop: 'Dit is schadelijk en moet zo snel mogelijk stoppen'

Bericht door Tammy » 07 sep 2019, 18:44

Gusteman schreef :
En wie de voorbije jaren aandachtig mijn posts over politiek heeft gelezen zal weten dat ik dit niet verwonderlijk vind.
De reden waarom (voornamelijk rechtse) populistische partijen zo veel bijval oogsten ligt in het feit dat meer dan de helft van de bevolking te dom is om op een verstandige wijze mee te bepalen wie het land mag besturen.
Dat is nogal wat om meer dan de helft van de Belgische bevolking dom te noemen.
Nooit aan gedacht dat de mensen het spuugzat zijn hoe het het al jaren gaat ?
Waarmee ik kom op jouw volgende bericht:
En zoals de meeste niet zo schrandere mensen hebben zij niet eens door dat het falende beleid van de afgelopen vijftig jaar er enkel kon komen door hun eigen domheid en gebrek aan inzicht ..... waardoor die eigen domheid en gebrek aan inzicht zich vertalen in een keuze die nog dommer is en nog meer gebrek aan inzicht vertoont.
Dus dat falende beleid komt dus als ik het goed begrijp door hun stemkeuze de laatste 50 jaar ?
Dus alle vorige regeringen bakten er niks van ?
Waardoor men nu dus compleet naar de andere kant trekt.
Lijkt mij niet de domheid van de burgers beste Gusteman maar de domheid van de regeringen die niet hebben geluisterd naar het volk en hebben weggekeken van grote problemen misschien van dat volk.
En dan komt het punt dat het volk zegt genoeg is genoeg.
Iets wat ik al jaren zeg over Europa.

Ik denk dat je je blik eens moet richten op de regeringen die zeer dom zijn bezig geweest , de Belgische burger zijn niet voor de helft allemaal dom Gusteman.
Men heeft er gewoon genoeg van en dat kan jouw regering zichzelf aanrekenen.

Maar laten we ontopic blijven.
Wanneer iemand een boek publiceert waarin discriminerend gedrag wordt aangeraden dan is het aan de democratie om hiertegen in te gaan.
Indien de bestuurders van de democratie het vertikken dan ontlopen zij hun verantwoordelijkheid en verdienen zij het vertrouwen van het volk niet meer.
Het is dan aan het volk om de nodige stappen te zetten om die bestuurders ter verantwoording te roepen.
Er bestaat nog altijd zoiets als de 'soevereine macht van het volk'.
Ok, hoe kan het volk de bestuurders ter verantwoording roepen als er een discriminerend boek uit komt.
Wat als dat dus niet word verboden en in dit geval Bol.com geeft het gewoon uit.
Hoe kan je dat tegen houden ?
Want dat weet ik dus niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Homogenezingsboeken in Nederland te koop: 'Dit is schadelijk en moet zo snel mogelijk stoppen'

Bericht door taigitu » 08 sep 2019, 09:41

Fanatieke ‘homogenezer’ komt na 20 jaar zelf uit de kast

Afbeelding

McKrae Game, een 51-jarige Amerikaan die in de Verenigde Staten al twintig jaar op christelijke grondslag controversiële therapieën geeft om homo’s, lesbiennes en transgenders te ‘genezen’ van hun geaardheid of gedachten over geslachtsverandering, is opmerkelijk genoeg nu zelf uit de kast gekomen. De ooit bloedfanatieke ‘priester’ biedt in een uitgebreid bericht op Facebook zijn nederige excuses aan.

,,Vergeef me alsjeblieft.’’


04-09-19

Game stelt in zijn excuus dat hij per direct is gestopt met het door hem opgerichte ‘homo-genezingscentrum’ Hope for Wholeness en dat hij alle boeken die hij schreef en de afgelopen decennia verzamelde over het door hem uitgedragen onderwerp de deur uit heeft gedaan. ,,Ik heb er geen spijt van dat ik 20 of 25 jaar van mijn leven heb gegeven aan de genezingen waar ik, bezien vanuit christelijk perspectief, altijd voor honderd procent achter heb gestaan. Maar dat laat ik nu allemaal achter me’’, aldus Game die niet meer als ‘alternatief geneesheer’ actief is en een baan als tuinman heeft aanvaard.

Hij beseft dat zijn coming-out door de wereld zal worden gezien als spraakmakend, omdat hij bijna de helft van zijn leven alles op alles zette om zijn doelgroep nadrukkelijk op andere gedachten te brengen. Game – getrouwd en twee kinderen – stelt dat zijn homoseksuele gevoelens ‘langzaam maar zeker’ zijn ontstaan. ,,Ik zat gewoon fout’’, meldt hij in zijn bericht. Hij realiseert zich dat hij mensen veel pijn heeft gedaan door bijvoorbeeld homo’s met psychologische methoden en religieuze motieven richting heteroseksualiteit te sturen. ,,Ik weet dat ik veel mensen pijn heb gedaan. Er zijn mensen die ik behandelde die me vertelden dat ze door mij, mijn idealen en therapie, uit het leven wilden stappen. Voor die mensen rest niks anders dan een gemeend sorry.’’

Torso


In South Carolina, de staat waar de man nog altijd woont, is conversietherapie niet verboden. In veel andere staten en landen wel. In Nederland is het formeel nog altijd toegestaan, maar komt het zelden voor. Game treedt in zijn bericht overigens niet in details. ,,Wel ben ik dankbaar dat in dit allemaal achter me kan laten’’, meldt hij op Facebook in een korte filmpje waarin hij niet alleen uit de kast komt maar ook zijn blote torso aan de wereld laat zien. Volgens Game wordt hij door zijn echtgenote gesteund. Maar of de twee nog samen zijn, is onduidelijk.

Hij stelt bij herhaling dat hij zich ‘diep schaamt’ voor wat hij ooit propageerde. ,,Ik weet nu dat het veel belangrijker is om een open, eerlijk en authentiek leven te hebben.’’ Hij raadt de therapieën die hij jarenlang gaf nadrukkelijk af. ,,Veel mensen denken dat er iets mis met ze is. Het tegendeel is waar, zo weet ik nu. De cirkel van ontkenning moet stoppen en homo’s, lesbiennes en alle anderen moeten, zonder druk van buitenaf, gelukkig zijn met wie ze zijn. Eventuele tegenstanders moeten stoppen te proberen mensen op andere gedachten te brengen’’, besluit Game. ,,Het voornaamste is leren lief te hebben.’’ Zijn ‘ministerie van de waarheid’ Hope for Wholeness blijft, nu Game weg is, overigens wel bestaan en zal door anderen worden geleid.

De Nederlandse Wouter (28) kwam er al op jonge leeftijd achter dat hij homo is. Hij onderging homogenezing maar kwam erachter dat hij niet kon veranderen.
Zie de video van Wouter via onderstaande link:

https://www.ad.nl/buitenland/fanatieke- ... ~abb79098/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Homogenezingsboeken in Nederland te koop: 'Dit is schadelijk en moet zo snel mogelijk stoppen'

Bericht door Fenna » 08 sep 2019, 09:54

Echt waar, ik vind het ongelofelijk dat er heden ten dage nog mensen bestaan die denken dat homoseksualiteit te genezen is.
In welk jaartal zijn die mensen blijven hangen?
De middeleeuwen, toen ze ook nog in hekserij geloofden?
Er lopen blijkbaar nog steeds veel idioten rond.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Homogenezingsboeken in Nederland te koop: 'Dit is schadelijk en moet zo snel mogelijk stoppen'

Bericht door Mypos » 08 sep 2019, 09:55

taigitu schreef:
08 sep 2019, 09:41
Fanatieke ‘homogenezer’ komt na 20 jaar zelf uit de kast

Afbeelding

McKrae Game, een 51-jarige Amerikaan die in de Verenigde Staten al twintig jaar op christelijke grondslag controversiële therapieën geeft om homo’s, lesbiennes en transgenders te ‘genezen’ van hun geaardheid of gedachten over geslachtsverandering, is opmerkelijk genoeg nu zelf uit de kast gekomen. De ooit bloedfanatieke ‘priester’ biedt in een uitgebreid bericht op Facebook zijn nederige excuses aan.

,,Vergeef me alsjeblieft.’’


04-09-19

Game stelt in zijn excuus dat hij per direct is gestopt met het door hem opgerichte ‘homo-genezingscentrum’ Hope for Wholeness en dat hij alle boeken die hij schreef en de afgelopen decennia verzamelde over het door hem uitgedragen onderwerp de deur uit heeft gedaan. ,,Ik heb er geen spijt van dat ik 20 of 25 jaar van mijn leven heb gegeven aan de genezingen waar ik, bezien vanuit christelijk perspectief, altijd voor honderd procent achter heb gestaan. Maar dat laat ik nu allemaal achter me’’, aldus Game die niet meer als ‘alternatief geneesheer’ actief is en een baan als tuinman heeft aanvaard.

Hij beseft dat zijn coming-out door de wereld zal worden gezien als spraakmakend, omdat hij bijna de helft van zijn leven alles op alles zette om zijn doelgroep nadrukkelijk op andere gedachten te brengen. Game – getrouwd en twee kinderen – stelt dat zijn homoseksuele gevoelens ‘langzaam maar zeker’ zijn ontstaan. ,,Ik zat gewoon fout’’, meldt hij in zijn bericht. Hij realiseert zich dat hij mensen veel pijn heeft gedaan door bijvoorbeeld homo’s met psychologische methoden en religieuze motieven richting heteroseksualiteit te sturen. ,,Ik weet dat ik veel mensen pijn heb gedaan. Er zijn mensen die ik behandelde die me vertelden dat ze door mij, mijn idealen en therapie, uit het leven wilden stappen. Voor die mensen rest niks anders dan een gemeend sorry.’’

Torso


In South Carolina, de staat waar de man nog altijd woont, is conversietherapie niet verboden. In veel andere staten en landen wel. In Nederland is het formeel nog altijd toegestaan, maar komt het zelden voor. Game treedt in zijn bericht overigens niet in details. ,,Wel ben ik dankbaar dat in dit allemaal achter me kan laten’’, meldt hij op Facebook in een korte filmpje waarin hij niet alleen uit de kast komt maar ook zijn blote torso aan de wereld laat zien. Volgens Game wordt hij door zijn echtgenote gesteund. Maar of de twee nog samen zijn, is onduidelijk.

Hij stelt bij herhaling dat hij zich ‘diep schaamt’ voor wat hij ooit propageerde. ,,Ik weet nu dat het veel belangrijker is om een open, eerlijk en authentiek leven te hebben.’’ Hij raadt de therapieën die hij jarenlang gaf nadrukkelijk af. ,,Veel mensen denken dat er iets mis met ze is. Het tegendeel is waar, zo weet ik nu. De cirkel van ontkenning moet stoppen en homo’s, lesbiennes en alle anderen moeten, zonder druk van buitenaf, gelukkig zijn met wie ze zijn. Eventuele tegenstanders moeten stoppen te proberen mensen op andere gedachten te brengen’’, besluit Game. ,,Het voornaamste is leren lief te hebben.’’ Zijn ‘ministerie van de waarheid’ Hope for Wholeness blijft, nu Game weg is, overigens wel bestaan en zal door anderen worden geleid.

De Nederlandse Wouter (28) kwam er al op jonge leeftijd achter dat hij homo is. Hij onderging homogenezing maar kwam erachter dat hij niet kon veranderen.
Zie de video van Wouter via onderstaande link:

https://www.ad.nl/buitenland/fanatieke- ... ~abb79098/
:rolfl:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13644
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Homogenezingsboeken in Nederland te koop: 'Dit is schadelijk en moet zo snel mogelijk stoppen'

Bericht door Fenna » 08 sep 2019, 09:56

Ben het een keer met je eens Mypos ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Homogenezingsboeken in Nederland te koop: 'Dit is schadelijk en moet zo snel mogelijk stoppen'

Bericht door univers » 08 sep 2019, 10:00

Ik bel de krant. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie