Nederlands onderzoek: mazelen tasten afweersysteem aan

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Nederlands onderzoek: mazelen tasten afweersysteem aan

Bericht door Tammy » 31 okt 2019, 21:28

Afbeelding

Nederlands onderzoek: mazelen tasten afweersysteem aan.

Dat kinderen met mazelen vatbaarder zijn voor andere infectieziektes, wist de medische wereld al. Maar onderzoekers van Amsterdam UMC en het Wellcome Sanger Institute in Cambridge hebben nu achterhaald hoe dat kan: het mazelenvirus blijkt het immuunsysteem tijdelijk lam te leggen.

De onderzoekers kwamen erachter dat het mazelenvirus de geheugencellen van het afweersysteem wist. Daardoor 'vergeet' het immuunsysteem hoe het andere ziekteverwekkers moet bestrijden en is een patiënt dus vatbaarder voor andere ziektes.

In de meeste gevallen herstelt het afweersysteem zich snel. Maar dat gebeurt volgens professor Colin Russell, een van de onderzoekers van Amsterdam UMC, in tien procent van de gevallen niet: "Die kinderen zijn vijf tot tien jaar bezig om hun immuunsysteem te herstellen en zijn al die tijd sterk verhoogd vatbaar. Je kunt het effect vergelijken met een kind dat medicijnen krijgt om het immuunsysteem te onderdrukken, bijvoorbeeld na een longtransplantatie."

Biblebelt.

Voor het onderzoek maakten de wetenschappers gebruik van bloedmonsters van kinderen uit de Nederlandse Biblebelt. In de strenggelovige regio's wordt vaak niet gevaccineerd en komen de mazelen dus nog relatief veel voor. De kinderen hebben twee keer bloed afgestaan: eerst voordat ze mazelen kregen en de tweede keer zo'n vijftig dagen na hun genezing.

Volgens de onderzoekers pleiten hun conclusies nog eens extra voor vaccinatie tegen de mazelen. "Die inenting beschermt dus niet alleen tegen mazelen maar tegen veel meer infectieziektes", zegt professor Russell.

In veel westerse landen waren de mazelen verdwenen, maar de laatste jaren neemt het aantal gevallen weer toe doordat het verzet tegen vaccinaties toeneemt. Eerder dit jaar was er nog een grote uitbraak in New York.

https://nos.nl/artikel/2308501-nederlan ... m-aan.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Nederlands onderzoek: mazelen tasten afweersysteem aan

Bericht door Tammy » 01 nov 2019, 11:04

Op onderstaande link nog meer informatie over hoe gevaarlijk mazelen zijn :

https://www.ad.nl/gezond/belangrijke-do ... ac3563491/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nederlands onderzoek: mazelen tasten afweersysteem aan

Bericht door Determinist » 01 nov 2019, 11:52

Dit wisten we inderdaad al een tijd. Mooi dat er nu bevestigende studies gepubliceerd worden waarom dit het geval is.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nederlands onderzoek: mazelen tasten afweersysteem aan

Bericht door univers » 01 nov 2019, 12:40

Is toch maar goed dat er een vaccine tegen is.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Nederlands onderzoek: mazelen tasten afweersysteem aan

Bericht door Fenna » 01 nov 2019, 12:42

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Nederlands onderzoek: mazelen tasten afweersysteem aan

Bericht door taigitu » 01 nov 2019, 12:45

https://www.ninefornews.nl/amerika-stie ... n-mazelen/

22 januari 2019

In Amerika stierven er in 15 jaar tijd 2 mensen aan de mazelen.

Zoveel mensen stierven in dezelfde periode door het mazelenvaccin
Op 18 maart 2017 getuigde arts en professor Alvin H. Moss van de West Virginia University voor een Senaatscommissie over kindervaccinaties.
Tijdens de hoorzitting merkte dr. Moss op dat er tussen 2003 en 2017 in de Verenigde Staten twee mensen zijn overleden aan de mazelen.
Wat daarbij niet wordt vermeld is dat er in dezelfde periode 127 mensen zijn gestorven door het vaccin tegen mazelen, aldus de arts.

Griepvaccin

Moss baseerde zich op cijfers die zijn gepubliceerd door het Vaccine Adverse Event Reporting System, een programma dat gericht is
op het verzamelen van informatie over bijwerkingen na vaccinatie.

“Ik heb het nog niet gezegd, maar zoals u weet leidt ook het griepvaccin tot sterfgevallen,” zei hij.
In steeds meer landen gaan stemmen op om kinderen verplicht te laten vaccineren.

Bangmakerij
Volgens de professor moeten mensen zelf kunnen beslissen en moeten ze niet worden gedwongen om vaccins te halen
die mogelijk schadelijk of zelfs dodelijk zijn.

Ondertussen gaat de bangmakerij rond mazelen in de media gewoon door.
Wie zoekt op nieuws over de mazelen komt artikelen tegen met koppen als ‘Wacht niet tot mazelen slachtoffers maakt’,
‘Minder vaccinaties, veel meer mazelen in Europa’ en ‘Langdurige schade bij kind na mazelen’.

Bekijk het filmpje hieronder:




Als ik kinderen had in de leeftijd dat ze zouden gevaccineerd moeten worden,
dan zou ik het alsnog niet doen. Eén van mijn zoons heeft van die meervoudige vaccinatie tot
zijn derde jaar last van gehad. Hij was goed gezond toen en het kwam later goed.
Maar als ik de enorme druk lees en hoor vooral over de mazelen...... NEE.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Nederlands onderzoek: mazelen tasten afweersysteem aan

Bericht door gusteman » 01 nov 2019, 13:39

taigitu schreef:
01 nov 2019, 12:45
Als ik kinderen had in de leeftijd dat ze zouden gevaccineerd moeten worden,
dan zou ik het alsnog niet doen. Eén van mijn zoons heeft van die meervoudige vaccinatie tot
zijn derde jaar last van gehad. Hij was goed gezond toen en het kwam later goed.
Maar als ik de enorme druk lees en hoor vooral over de mazelen...... NEE.
Dus één van je kinderen heeft tijdelijk last gehad van een vaccinatie ... maar het is uiteindelijk toch goed gekomen en nu is hij gezond.
Het auto-immuunsysteem heeft zich dus aangepast aan de besmettingsvormen waartegen het vaccin dient te werken. Dat doet vermoeden dat jouw éne zoon sindsdien dus immuun is voor dergelijke besmettingen.
Dat is toch positief?
Ik bedoel maar: heb je ooit al eens laten uitzoeken hoe het jouw zoon zou vergaan zijn indien hij in plaats van dat vaccin een effectieve besmetting met één van die virussen had gekregen?
Hoe groot waren zijn kansen, met een duidelijk zwakker dan gemiddeld auto-immuunsysteem, om zo'n besmetting te overleven?

En ik veronderstel uit jouw tekst dat jouw andere kinderen dan weer géén hinder hebben ondervonden van de vaccinatie ... of heb je die gewoon niet laten inenten of zo?

Dat een persoon nevenreacties vertoont bij vaccinatie is heel gewoon ... geen enkel lichaam blijft onaangeroerd, het gaat per slot toch om een milde vorm van infectie.
Maar aangezien er geen twee identieke mensen bestaan zal ook elk lichaam (lees: elk immuunsysteem) anders reageren.
En net zoals sommigen na het drinken van één biertje al dronken zijn zullen er ook mensen zijn die na een vaccinatie vervelende tot zelfs levensbedreigende reacties ondergaan, dit in tegenstelling tot 99,999% van de bevolking.
Dat vertelt veel over het immuunsysteem van die persoon maar het vertelt helemaal niks over het vaccin.

Jij eindigt, beste taigitu, met te verwijzen naar de 'enorme druk' die volgens jou wordt uitgevoerd voor wat betreft vaccinatie.
Die druk is terecht, hoor, vaccinatie zal in de toekomst bepalen of zekere bevolkingsgroepen al dan niet zullen overleven, zeker wanneer de wereldwijde exodus op gang komt van bewoners van kustgebieden die de wassende zeeën proberen te ontvluchten ... en die staat er gegarandeerd aan te komen.

Dus ik vrees voor jou dat die druk alleen maar zal toenemen, en je weet: de geschiedenis toont maar al te duidelijk aan dat wanneer een meerderheid van de bevolking van mening is dat hun overlevingskansen in gevaar komen door de houding van een minderheid het niet lang duurt vooraleer die meerderheid tot het besluit is gekomen dat de beste overlevingskansen schuilen in het uitroeien van die minderheid.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nederlands onderzoek: mazelen tasten afweersysteem aan

Bericht door univers » 01 nov 2019, 16:52

dat de beste overlevingskansen schuilen in het uitroeien van die minderheid.
Gebeurd al eeuwen, is nooit gestopt, en zal niet stoppen ook.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie