WAAROM is dit nieuwe corona virus zo gevaarlijk?

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
gusteman

WAAROM is dit nieuwe corona virus zo gevaarlijk?

Bericht door gusteman » 24 apr 2020, 10:06

In de dagelijkse omgang (die tot nog toe beperkt blijft tot winkelen) stel ik vast dat het gros van de burgers er totaal geen benul van heeft hoe gevaarlijk dit virus wel is.
Mensen houden wel anderhalve meter afstand tot diegene die zich recht voor hen bevinden maar passeren anderen probleemloos op 30 centimeter.
Eén man reageerde zelfs op mijn opmerking daarover met "het is helemaal niet erg hoor, het is niet als vlooien die over springen".

Dat het virus dus (zoals Fenna schreef) 'airborne' is en zich verspreidt via onzichtbare microdruppels die in de lucht blijven hangen, daar snappen ze geen zak van.

Maar wat nog veel erger is, hoe het virus er in slaagt om iemand de dood in te jagen daar begrijpen ze zeker niks van.

Want het afschrikwekkende aan dit virus is dat het niet ZELF de dood tot gevolg heeft maar dat het wel zo erg tekeer gaat dat het eigen immuunsysteem sterk gaat over-reageren en zodoende het individu eigenlijk tot zelfmoord wordt gebracht.

Zeer duidelijk uitgelegd in de video op deze pagina.

200 extreem leerzame seconden ... zeker bekijken, zou ik zeggen. ;P!

Gast1

Re: WAAROM is dit nieuwe corona virus zo gevaarlijk?

Bericht door Gast1 » 24 apr 2020, 10:29

En gedaan!
En inderdaad erg goed en zeer begrijpelijk uitgelegd.

Misschien raar waar ik meteen aan moest denken, is de (niet besmettelijke) hooikoorts waar ik last van heb.
Het schijnt blijkbaar zo te zijn dat ik zelf geen last heb -net als alle anderen- van de pollen zelf, maar van mijn antistoffen die feitelijk 'te goed' hun best doen ...
Zoals geschreven is hooikoorts niet besmettelijk en kun je er in meer of mindere mate -erg- veel last van hebben.

Bij corona echter is dat wél het geval, het is zeer besmettelijk én je kunt er wel aan doodgaan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13675
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: WAAROM is dit nieuwe corona virus zo gevaarlijk?

Bericht door Fenna » 24 apr 2020, 10:35

Duidelijk.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WAAROM is dit nieuwe corona virus zo gevaarlijk?

Bericht door Witte wel » 24 apr 2020, 14:09

Chapeau gusteman, voor deze informatie.
Als je niet weet wat er werkelijk gebeurd door het virus is dit een prachtige vertelling die vele mensen uit de onderklasse zal overtuigen. Echter als je dat kennisgebied ook maar een beetje overstijgt dan zijn die 200 seconden ineens minder veelzeggend. Één van de vele dwaal verhalen. Het dametje weet het wel op een spannende wijze te vertellen, dat wel. Ik zeg overigens niet dat het geheel onzin is wat gezegd wordt maar of dit bijdraagt meer benul te verkrijgen overstijgt het betwijfelen zelfs.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: WAAROM is dit nieuwe corona virus zo gevaarlijk?

Bericht door gusteman » 24 apr 2020, 17:26

Ik heb het hier al elders geschreven vandaag, je opmerkingen van de laatste 24 uren slaan echt nergens op.

Je begint met te stellen
Witte wel schreef:
24 apr 2020, 14:09
Chapeau gusteman, voor deze informatie.
En daarna ga je datgene wat je net opgehemeld hebt stukje bij beetje afbreken tot de grond.
Witte wel schreef:
24 apr 2020, 14:09
Als je niet weet wat er werkelijk gebeurd door het virus is dit een prachtige vertelling die vele mensen uit de onderklasse zal overtuigen.
Dit doet vermoeden dat jij meer (of beter) weet dan wat in de video wordt aangebracht ..... en daar blijft het dan bij.
Nou, ik verwacht van mensen die wijzen op onvolledigheid dat ze dan toch op zijn minst aangeven WAT er ontbreekt; anders heeft het echt geen zin om zo'n argument aan te voeren.
Ook een beetje pijnlijk om te lezen dat naar jouw mening de video eigenlijk bedoeld lijkt om het plebs gerust te stellen. Ook dit laat uitschijnen dat jij over meer informatie beschikt, informatie die je wel achter de hand wenst te houden.
Witte wel schreef:
24 apr 2020, 14:09
Echter als je dat kennisgebied ook maar een beetje overstijgt dan zijn die 200 seconden ineens minder veelzeggend.
En kijk, ook hier laat je uitschijnen dat je over informatie beschikt die het waarheidsgehalte van de video overstijgt ... en opnieuw houd je die info netjes voor jezelf.

Je laat dit trouwens volgen door
Witte wel schreef:
24 apr 2020, 14:09
Één van de vele dwaal verhalen.
Wat niet overeenkomt met mijn persoonlijke kennis ... maar die is natuurlijk ook maar beperkt.
Witte wel schreef:
24 apr 2020, 14:09
... of dit bijdraagt meer benul te verkrijgen overstijgt het betwijfelen zelfs.
En weer laat je uitschijnen dat je over heel specifieke info beschikt die je hier niet wenst te delen.

Jouw keuze, ben je vrij in .... maar je geeft jouw tussenkomsten hiermee wel een behoorlijk hoog 'Trump speech' gehalte.
Wat me zeker niet zal aanzetten om halsreikend naar je reacties uit te kijken.

Pluspunt: je schrijfstijl (zinsbouw, formulering, woordkeuze) spreekt me wel aan; als ik de inhoud even niet laat mee tellen kan ik echt genieten van je stukjes.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: WAAROM is dit nieuwe corona virus zo gevaarlijk?

Bericht door Witte wel » 24 apr 2020, 18:42

Kijk eens rond op het forum gusteman. Moet alles keer op keer in iedere topic herhaalt en opnieuw uitgelegd worden. Lees je dan niet wat er in andere topics staat of moet men in iedere topic alles weer opnieuw uiteen zetten. Wat ik de laatste week, weken, zie hier op het forum mbt het SARS virus is dat er herhaling op herhaling volgt. Er komt geen nieuwe informatie bij en als je nieuwe informatie post reageert er niemand op. Op de oude koek moet men blijvend uitleg geven maar wat nieuw is daar stapt men over heen. De informatie waar ik over spreek is allemaal te vinden op het forum.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie