Bloeddonoren laten zien: groepsimmuniteit is een onrealistisch streven

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80584
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bloeddonoren laten zien: groepsimmuniteit is een onrealistisch streven

Bericht door Tammy » 03 jun 2020, 14:01

Tardis, jij had toch als ik het goed heb aan dit onderzoek meegedaan ?
Dan zal dit artikel je zeker interesseren en ook voor anderen leden die in groepsimmuniteit geloven aangaande dit virus.
En virologen zeggen dat dat waarschijnlijk ook niet blijvend is dus we zijn er nog lang niet.
Hopelijk ontwikkelen ze een goed medicijn en ook vaccin.
>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

Bloeddonoren laten zien: groepsimmuniteit is een onrealistisch streven.

Een miljoen Nederlanders hebben het nieuwe coronavirus gehad. Groepsimmuniteit is nog ver weg.

Ongeveer één op de twintig bloeddonoren heeft antistoffen tegen het coronavirus ontwikkeld. Dat blijkt uit de meting die bloedbank Sanquin bij 7.000 donaties tussen 10 en 20 mei heeft uitgevoerd. De gemeten 5,5 procent is een lichte stijging ten opzichte van de drie procent die in april is gemeten en laat het effect van de lockdown-maatregelen zien.

Eens te meer maakt deze meting duidelijk dat groepsimmuniteit een onrealistisch streven is. Pas als meer dan zestig procent van de bevolking immuun is voor het virus, kunnen alle lockdown-maatregelen worden afgeschaft.

Lees het volledige artikel op onderstaande link :

https://www.trouw.nl/wetenschap/bloeddo ... ~b1b3f883/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Bloeddonoren laten zien: groepsimmuniteit is een onrealistisch streven

Bericht door Tardis » 03 jun 2020, 14:19

Ja Tammy, ik heb ook gedoneerd en ben dus getest. Maar helaas kregen geteste donoren de uitslag niet te horen omdat de test niet voldoende betrouwbaar zou zijn. Wel kon de test gebruikt worden om een beeld te krijgen van de hoeveelheid besmettingen en antistoffen binnen een groep van 7000. Waar de schrijver de wijsheid vandaan haalt dat de meting duidelijk maakt dat groepsimmuniteit geen realistisch streven is, is me een raadsel. Is groepsimmuniteit vanaf dit jaar een onzinnig fenomeen geworden en geen we voortaan bij iedere griepgolf de maatschappij op slot zetten? Dat geloof ik niet. Als er iets onrealistisch is, is dat het wel. We kunnen ons zo'n lockdown niet permitteren vanwege de economische crisis die er mee wordt veroorzaakt. Die is nog maar net begonnen zich te ontwikkelen, het ergste moet nog komen. Over groepsimmuniteit en lockdowns is het laatste woord nog lang niet over gesproken.

Het nut van groepsimmuniteit is een evolutionair principe dat zich over de millennia bewezen heeft. Vaccinaties verminderen de weerstand van de mensheid tegen ziektes en maken de mensheid langzaamaan afhankelijk van vaccinaties. Ik ben zelf een voorstander van de natuur zijn gang te laten gaan. Iedereen doet er goed aan de eigen weerstand op peil te houden door gevarieerd te eten en voldoende lichaamsbeweging te krijgen en zo de conditie in orde te houden. Ik slik vanaf de lockdown werd afgekondigd (wat toen een verstandige maatregel was) een paar keer in de week een multivitaminepil. Artsen adviseren om je weerstand tegen het coronavirus te vergroten met voldoende zink inname en vitamine C en D. Vitamine D hebben we de afgelopen lente meer dan genoeg kunnen aanmaken vanwege alle zonneschijn.
Laatst gewijzigd door Tardis op 03 jun 2020, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80584
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bloeddonoren laten zien: groepsimmuniteit is een onrealistisch streven

Bericht door Tammy » 03 jun 2020, 14:28

Aha dan had ik het toch goed van jou in deze zaak Tardis. :grin:
Ik heb geen idee waar de schrijver de wijsheid vandaan haalt dat de meting duidelijk maakt dat groepsimmuniteit geen realistisch streven is zoals jij schrijft.
Ik neem aan dat hij dat ergens vandaan heeft middels dit onderzoek.
Waarom sluit jij dat idee uit ?
Zou het niet mogelijk kunnen zijn dat het niet realistisch is ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Bloeddonoren laten zien: groepsimmuniteit is een onrealistisch streven

Bericht door Tardis » 03 jun 2020, 14:30

Tammy, ik heb er nog een tekst onder gezet. Groepsimmuniteit is een evolutionair gegeven en ik heb nogal vertrouwen in de kracht van de evolutie.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80584
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bloeddonoren laten zien: groepsimmuniteit is een onrealistisch streven

Bericht door Tammy » 03 jun 2020, 14:37

Bedankt voor de aanvulling op je bericht Tardis. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Bloeddonoren laten zien: groepsimmuniteit is een onrealistisch streven

Bericht door Vitharr » 03 jun 2020, 14:50

@Tammy

Volgens recente berichtgeving zou COVID-19 een vitamine K tekort blootleggen. Dat zou hoopvol zijn.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Bloeddonoren laten zien: groepsimmuniteit is een onrealistisch streven

Bericht door Determinist » 03 jun 2020, 14:59

Tardis schreef:
03 jun 2020, 14:19
Vaccinaties verminderen de weerstand van de mensheid tegen ziektes en maken de mensheid langzaamaan afhankelijk van vaccinaties.
Waar haal jij dit vandaan?

gusteman

Re: Bloeddonoren laten zien: groepsimmuniteit is een onrealistisch streven

Bericht door gusteman » 03 jun 2020, 15:02

Tammy schreef:
03 jun 2020, 14:28
Zou het niet mogelijk kunnen zijn dat het niet realistisch is ?
Natuurlijk is dat niet realistisch, en dit wordt trouwens gestaafd door de geschiedenis: toen de Conquistadores Zuid Amerika binnen vielen brachten zij een griepvirus mee waarvoor elke Europeaan door de eeuwen heen antistoffen had aangemaakt en waarbij hooguit verkoudheidsymptomen vielen waar te nemen.

De oorspronkelijke bewoners van het Amerikaanse continent echter waren nog nooit in contact gekomen met dit griepvirus en gingen er massaal aan dood. Nochtans hadden zij een door de eeuwen heen opgebouwde groepsimmuniteit, maar dan wel tegen de door hen gekende vormen van besmetting.
De dodentol was dermate hoog dat zo goed als de volledige bevolking het loodje heeft gelegd, de economie ingestort is en de cultuur het onderspit heeft gedolven.

Het SARS-CoV-2 virus is van dezelfde orde ... de enige reden waarom er niet massaal ganse bevolkingsgroepen zijn aan overleden bestaat uit de social distancing maatregelen aangevuld met een door de jaren heen stevig uitgebouwd zorgsysteem met ziekenhuizen en IC-afdelingen.

Het is trouwens niet voor niks dat virologen wereldwijd reeds tientallen jaren verwittigen voor een dergelijke uitbraak ... en er staan er nog aan te komen.

En dit is geen bangmakerij of angst zaaien, dit is het logische gevolg van een aantal factoren ... waarvan de evolutie van de planeet niet één van de minste is.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Bloeddonoren laten zien: groepsimmuniteit is een onrealistisch streven

Bericht door taigitu » 03 jun 2020, 15:44

Vitharr schreef:
03 jun 2020, 14:50
@Tammy

Volgens recente berichtgeving zou COVID-19 een vitamine K tekort blootleggen. Dat zou hoopvol zijn.
Ik las dat ook vanmorgen. Hier het artikel van de Zorgwijzer:

Is vitamine K dé oplossing voor het coronavirus?

3 juni 2020 - Koen Kuijper

Patiënten met corona die erg ziek worden, terecht komen op de IC of overlijden hebben een beduidend laag gehalte vitamine K in hun bloed.
Dat blijkt uit onderzoek van artsen van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen onder ruim 120 mensen.


Een gezonde vitamine K-spiegel zou dus mogelijk een ernstig verloop van corona kunnen voorkomen.
De Nijmeegse artsen spreken van een mogelijke internationale doorbraak.

Belangrijke functie

Vitamine K speelt een belangrijke rol voor gezonde bloedvaten en longen.
Het is daarom niet gek dat er een verband is met het verloop van Covid-19, de ziekte die het coronavirus (SARS-CoV-2) veroorzaakt.

Hoe lager het vitamine K-gehalte, hoe meer problemen je lijkt te krijgen als je het coronavirus onder de leden hebt.
Rob Jansen van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis


Corona veroorzaakt ontstekingen aan de longen en kunnen de elastische vezels beschadigen waardoor ademen moeilijker wordt.
Als reactie hierop maakt het lichaam een speciaal beschermend eiwit aan, maar daarvoor heeft het wel vitamine K nodig.
“Als je dat niet hebt, dan mis je die bescherming, dus loop je meer risico”, stellen de artsen.

Lees verder via de link:
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeri ... oronavirus


Hier uitgebreide info over vitamine K:
https://www.naturafoundation.nl/kennisc ... k-k1-en-k2
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80584
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bloeddonoren laten zien: groepsimmuniteit is een onrealistisch streven

Bericht door Tammy » 03 jun 2020, 17:20

Bedankt Vitharr en Taigitu voor deze informatie. ;P!

Gusteman schreef:
Het SARS-CoV-2 virus is van dezelfde orde ... de enige reden waarom er niet massaal ganse bevolkingsgroepen zijn aan overleden bestaat uit de social distancing maatregelen aangevuld met een door de jaren heen stevig uitgebouwd zorgsysteem met ziekenhuizen en IC-afdelingen.
Kijk jij snapt het, bravo Gusteman. :post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Bloeddonoren laten zien: groepsimmuniteit is een onrealistisch streven

Bericht door Tardis » 07 jun 2020, 13:44

Determinist schreef:
03 jun 2020, 14:59
Tardis schreef:
03 jun 2020, 14:19
Vaccinaties verminderen de weerstand van de mensheid tegen ziektes en maken de mensheid langzaamaan afhankelijk van vaccinaties.
Waar haal jij dit vandaan?
O.a. van de site van NVKP.
In het rapport van het RIVM, serologisch onderzoek naar het effect van de kinkhoestvaccinwisselingen in het RVP van 2004 tot 2008, (rapport 240012001/2008) staat vermeld bij de conclusies: Er treedt interferentie op tussen het Pediacel- en Prevenar-vaccin. Tegelijk toedienen van deze twee leidt tot hogere titers voor FIM2, Hib en difterie en tot lagere titers voor Ptx, FHA en Tetanus. Dit geeft aan dat het combineren van vaccins en/of vaccincombinaties zijn limieten kent en majeure veranderingen in het RVP een degelijke serologische evaluatie verdienen. Zo wordt ook gezegd dat het bekend is dat uitbreiding van combinatievaccins ten koste gaat van de hoogte van sommige antistoffentiters (blz 47). “Wel geeft het aan dat er niet straffeloos steeds meer verschillende vaccins en/of vaccincombinaties simultaan kunnen worden toegediend zonder te boeten in de hoogte van de antistoffenrespons!!”
Je zult het er vast niet mee eens zijn. Mijn redenering is dat een goed werkend afweersysteem creatief omgaat met de afweer tegen nieuwe ziekteverwekkers. De zwakkeren sterven, de sterken vermenigvuldigen zich. Zo blijft de soort vitaal. Door vaccins toe te passen wordt een deel van de zwakkeren in staat gesteld zich te vermenigvuldigen. Dat heeft verzwakking van de soort als geheel tot gevolg. Men kan dan aanvoeren dat de mens geen deel meer uitmaakt van de natuur, er als het ware boven staat, maar dat is een misvatting.

De hele tekst staat hier: https://www.nvkp.nl/veelgestelde-vragen ... ccinaties/

edit: Overigens, ik ben niet tegen vaccinatie in zijn algemeenheid. Beperkte uitbraken van een ziekte, b.v. polio, zijn uitstekend te beteugelen door te vaccineren. Dat men dat in Staphorst niet wilde vond ik als kind al schandalig omdat er zoveel kinderen onnodig slachtoffer werden gemaakt. Maar een structurele inenting voor de wereldbevolking is naar mijn mening principieel onjuist om bovengenoemde redenen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

gusteman

Re: Bloeddonoren laten zien: groepsimmuniteit is een onrealistisch streven

Bericht door gusteman » 07 jun 2020, 14:17

Tardis schreef:
07 jun 2020, 13:44
Mijn redenering is dat een goed werkend afweersysteem creatief omgaat met de afweer tegen nieuwe ziekteverwekkers. De zwakkeren sterven, de sterken vermenigvuldigen zich. Zo blijft de soort vitaal. Door vaccins toe te passen wordt een deel van de zwakkeren in staat gesteld zich te vermenigvuldigen. Dat heeft verzwakking van de soort als geheel tot gevolg.
Die verzwakking betreft enkel een deel van de soort, niet de soort als geheel op zich; er zullen altijd entiteiten zijn die sterker zijn en die besmettingen overleven.
Maar het probleem met jouw zienswijze is dat je hiermee in feite een punt zet achter de 'zorgmaatschappij' en het weer 'ieder voor zich' wordt, zoals in de oertijden dus.
Hoe denk je hiervoor een breed draagvlak te vinden?
Tardis schreef:
07 jun 2020, 13:44
Men kan dan aanvoeren dat de mens geen deel meer uitmaakt van de natuur, er als het ware boven staat, maar dat is een misvatting.
Volgens jou is dat een misvatting, en ik ben het wel mee eens met jouw visie waar je stelt dat vaccins zorgen voor een verminderde weerstand tegen infecties ..... maar daar een punt achter zetten betekent ook dat je een rem gaat zetten op de evolutie en ik denk niet dat dit jouw bedoeling is.

Evolutie, zijnde "survival of the fittest" ... nogal vaak foutief vertaald als 'de meest fitte overleeft' waar de correcte vertaling behoort te zijn 'diegene die zich het beste weet aan te passen overleeft'.
En geen ander biologisch wezen heeft zich zo goed weten aan te passen aan zijn omgeving als de mens ... de mens die zelfs zo ver gaat om, wanneer het omgekeerde niet haalbaar is, de omgeving aan te passen aan de mens.

Plaats reactie