Dit is wat er met je gebeurt als je dagelijks gevlekte bananen eet

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Dit is wat er met je gebeurt als je dagelijks gevlekte bananen eet

Bericht door taigitu » 01 jul 2020, 10:59

Dit is wat er met je gebeurt als je dagelijks gevlekte bananen eet

Bananen met vlekken gooit men meestal weg.
De bruine vlekken op deze bananen zijn juist een teken dat ze rijper worden.
Ze bevatten veel meer gezondheidsvoordelen dan bananen die helemaal geel zijn.

Gevlekte bananen verlagen de bloeddruk

Bananen bevatten veel kalium en weinig natrium.
Deze combinatie maakt bananen zeer gezond voor je hart.
Ook helpt het je bloeddruk laag houden en beschermt het tegen een beroerte of hartaanval.

Gevlekte bananen zijn een goede bron van ijzer
In gevlekte bananen vind je een hoog gehalte aan ijzer.
IJzer stimuleert de productie van hemoglobine.
Hierdoor zal het bloed sterker door je lichaam stromen.

Lees verder via de link:
https://www.goednieuws.com/gevlekte-bananen.html



Ik denk dat mensen gelijk afhaken als ze gevlekte bananen zien. Normaal worden die vaak weggegooid.
Of er wordt bananenbrood van gebakken.
Ik koop gele bananen en daarbij vaak tegelijk hele groene bananen omdat je die langer kan bewaren.
Zo heb ik altijd voldoende bananen in huis want ik eet iedere dag banaan, 1 of 2 dat
ligt aan de grote van de bananen, en soms zelfs 3 stuks.
Hier dus een paar artikelen over gevlekte bananen waar je ook mee kunt afvallen.

Afbeelding

Dit is wat er met je gebeurt als je 2 gevlekte bananen per dag eet en dat een maand lang

Onderzoekt toont aan dat de toenemende aantal bruine vlekken op een banaan een teken is voor dat de banaan rijper wordt, maar ook dat het betere kwaliteiten bevat
om je immuunssysteem te versterken. Deze kwaliteiten vinden we terug in Tumor Necrose Factor of TNF, die te vinden is in bananen.
Het is een stof die kanker bestrijdt door te helpen bij het verplaatsen van onze lichaamscellen in de richting van geïnfecteerde of ontstoken gebieden in ons lichaam.
Met als gevolg dat deze cellen worden vernietigd en daarmee voorkomen wordt dat tumorcellen verder groeien en verspreiden.

In combinatie met een hoog niveau van antioxidanten, die bananen tevens bevatten, helpen ze bij het verhogen van witte bloedcellen
en dat versterkt het immuunsysteem eveneens. Het is dus zinvol om zelfs die bananen te eten in plaats van ze te weggooien.

Lees verder via de link:
https://healthbytes.me/dit-is-wat-er-me ... aand-lang/





Afvallen met banaan, succes verzekerd

Afvallen met banaan? Als jij denkt dat het hoge suikergehalte van de vrucht die bewering tegenspreekt, zul je versteld staan. Banaan immers, wordt algemeen beschouwd als de caloriebom onder de vruchten. De banaan is zacht fruit met een erge zoete smaak. Die bevat weliswaar weinig vet, maar met 22,8 gram koolhydraten in 100 gram, veel suiker en pakweg 90 calorieën, zou je banaan eigenlijk moeten vermijden als je wil afvallen. Toch is het een vrucht die niet alleen een hoge voedingswaarde bezit, maar waarmee men kilo’s kan afvallen, mits verstandig gebruikt. Deskundigen menen dat het succes van het bananendieet niet zozeer bij de banaan zelf ligt. Het zijn de regels rondom het dieet die de kilo's doen verdwijnen. Mijd je alcohol of desserts, dan praktiseer je automatisch een gezonder dieet. Bovendien wordt bij veel diëten vroege nachtrust en genoeg slaap aanbevolen. Eet je ‘s middags en ‘s avonds lichte maaltijden (rijst, groenten, vis) dan is succes verzekerd!


Lees verder via de link:
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/di ... ekerd.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Dit is wat er met je gebeurt als je dagelijks gevlekte bananen eet

Bericht door Gast1 » 01 jul 2020, 17:57

Grappig om te lezen, het fitness-centrum wat ik weer mag gaan bezoeken, heeft altijd fruit klaar staan.
De bananen met de vlekken gooien ze altijd weg, behalve als ik er ben.
Ik eet ze altijd op en soms wel 2 maximaal 3 achter elkaar en ik neem (als er over zijn) er ook mee naar huis.
Eten weggooien verfoei ik ...

Thuis eet ik elke dag minimaal 2 appels per dag en minimaal 1 banaan per twee dagen.
Cherry-tomaatjes zijn mijn snoepjes en mijn vrouwtje neemt nu regelmatig blauwe bosbessen mee vanuit haar werk.
Kiwi's daarentegen eet ik helemaal niet meer ...

Discussieonderwerp voor onder het eten dadelijk.
Boodschappen doen we altijd samen, maar in corona-tijd wandelt enkel mijn vrouwtje naar binnen ...

Plaats reactie