Moderna COVID-vaccin toont 94,5% effectiviteit

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Moderna COVID-vaccin toont 94,5% effectiviteit

Bericht door Fenna » 05 jan 2021, 15:18

Ik neem hem voorlopig in ieder geval niet.

Ik heb net de GGD gebeld over het vaccin omdat ik op veel medicatie en allergische reactie heb en er werd mij geadviseerd dit niet te doen en eerst te overleggen met mijn huisarts.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Moderna COVID-vaccin toont 94,5% effectiviteit

Bericht door Tammy » 05 jan 2021, 15:38

Dat is dan het beste wat je kan doen Fenna.
En ik hoop dat ze er eens achter komen voor welk stofje je allergisch bent.
Want dat is heel belangrijk om te weten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Moderna COVID-vaccin toont 94,5% effectiviteit

Bericht door taigitu » 05 jan 2021, 16:28

Virussen zijn pH-gevoelig

Virussen zoals coronavirussen blijken gevoelig te zijn voor verschillen in pH-waardes. In een zure omgeving zijn ze sterk actief, terwijl ze in een pH-neutrale of basische omgeving nauwelijks of geen nieuwe infecties meer veroorzaken.

Infectie vindt plaats in een zure omgeving

Virussen infecteren lichaamscellen door zich te binden met eiwitten in het cellulair membraan en zo de gastheercel binnen te dringen om zich daar vervolgens te vermenigvuldigen. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat dit proces vooral bij lage pH-waardes, ofwel in een zure omgeving, plaatsvindt. Naarmate de pH-waarde basischer wordt, neemt de activiteit en het vermogen van virussen om cellen binnen te dringen sterk af.

Wetenschappers hebben dit in diverse studies bij tal van virussen bij zowel mens als dier vastgesteld. De relatie tussen pH-waarde en infectieverhogende activiteiten is o.a. aangetoond bij influenza1, corona2, hepatitis-C3, mond- en klauwzeer4 en andere virussen bij dieren.5,6

Corona

In een zuur milieu, bij een pH-waarde van 5,0, is de infectiviteit van coronavirussen maximaal. Bij een lichtzure pH-waarde van 6,0 infecteert corona nog steeds lichaamscellen, maar wel duidelijk minder. Zodra de pH-waarde neutraal (7,0) of nog basischer wordt, kan er geen activiteit door corona meer worden vastgesteld.2

Lees verder via de link:
https://www.zuurbasekennis.nl/Virussen-zijn-ph-gevoelig



Hier onder nog een link naar info over verzuring:

Afbeelding
https://jessevandervelde.com/zuur-base- ... erstellen/
Afbeelding


Eventueel kan je iets meer op je voeding letten qua pH-waarde.
En wel op een gezonde manier door te weten welke pH-waarde je voeding en drinken heeft.
Strippen om je pH-waarde te meten heb ik gekocht bij de apotheek.
Er zijn er voor urine en speeksel.
Laatst gewijzigd door taigitu op 05 jan 2021, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Moderna COVID-vaccin toont 94,5% effectiviteit

Bericht door Fenna » 05 jan 2021, 16:57

Ben ik blij dat ik geen zuurpruim ben :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kijk naar mijn avavatar.
Zo gek als een deur :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Moderna COVID-vaccin toont 94,5% effectiviteit

Bericht door Tammy » 05 jan 2021, 17:28

:rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Moderna COVID-vaccin toont 94,5% effectiviteit

Bericht door Tammy » 14 apr 2021, 17:48

Afbeelding

Europese Commissie heeft bij inkoop nieuwe vaccins voorkeur voor mRNA-technologie.

De Europese Commissie wil bij toekomstige bestellingen van coronavaccins vooral inzetten op vaccins die gebruikmaken van de zogeheten mRNA-techniek, zoals bij Pfizer/BioNTech en Moderna. Dat heeft voorzitter Ursula von der Leyen gezegd.

Dit voornemen betekent niet dat farmaceuten die deze techniek niet gebruiken bij een nieuwe inkoopronde geen kans maken. Von der Leyen zei ook dat de commissie een voorkeur heeft voor vaccins die in Europa worden gemaakt.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2376723-europese ... logie.html

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dit is interessant.
Er zit dus verschil in techniek tussen de vaccins en men geeft de voorkeur voor de mRNA-techniek,
En die gebruiken Pfizer en Moderna met hoge bescherming percentage en minder bijwerkingen.
Aangezien we wereldwijd al een jaar bezig zijn met dit virus zou ik alles op dat soort vaccins inzetten.

AstraZeneca en Johnson afschaffen.
Tijd om alle pijlen te richten op die andere twee vaccins.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Moderna COVID-vaccin toont 94,5% effectiviteit

Bericht door Tammy » 12 jul 2021, 21:36

Afbeelding

Krant: VS-waakhond ziet nieuwe ernstige bijwerking Janssen-vaccin.

De Amerikaanse gezondheidswaakhond FDA ziet een nieuwe, ernstige bijwerking bij het coronavaccin van Janssen (Johnson & Johnson). Volgens de autoriteiten gaat het om een zeldzame bijwerking, het Guillain-Barré-syndroom, meldt de krant The Washington Post.

Lees verder via link :

https://www.lc.nl/buitenland/Krant-VS-w ... 36508.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Moderna COVID-vaccin toont 94,5% effectiviteit

Bericht door Kristof Piessens » 12 jul 2021, 22:08

De relatie ph (zuurtegraad) in het lichaam en infectieziektes was toch al bekend geraakt, als het neutrale ph waarde van 7.0 een bepaald frequentiegebied bestrijkt maken bij een lage zuurtegraad virussen en bacteriën meer kans om iemand ziek te krijgen, dan bij iemand die een een neutraal tot hoge zuurtegraad heeft...ik geloof dat hierover een wetenschapper zelfs heeft ontdekt dat bepaalde frequentiegebieden juist virussen en dergelijke kunnen bevatten en de mens kans maakt om ziek te worden bij lage frequenties, wanneer een lichaam hogere frequenties ontvangt en/of produceert neemt de kans op ziek worden af...die relatie is best wel combineerbaar (zuurtegraad en de frequentiehoogte) aangezien beide bij een lage peil al voldoende is om al een snotvalling te krijgen, iemand die dit opmerkt weet vanaf dan dat er iets loos is in zijn of haar lichaam en dat het immuunsysteem hierop reageert om ziekteverwekkers naar buiten te werken, maar het feit is wel dat de relatie frequentie-voedsel de zuurtegraad in het lichaam bepaald en veel eten is namelijk juist zuurtegraad verlagend in plaats van verhogend...interessant is het wel.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie