Honing is o.a. een natuurlijke antibiotica voor mens en dier.

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Honing is o.a. een natuurlijke antibiotica voor mens en dier.

Bericht door taigitu » 07 dec 2020, 12:23

10 natuurlijke antibiotica uit je keukenkastje

Verborgen chronische ontstekingen liggen ten grondslag aan vrijwel alle chronische ziektes, waaronder diabetes 2, hart- en vaatziektes, kanker,
obesitas, reuma, artritis, botontkalking en Alzheimer. We zien en voelen ze niet totdat ons immuunsysteem zo verzwakt is –
of juist zo overprikkeld – dat ze onze zwakke plekken zoeken en dan echte schade gaan aanrichten.

Chronische ontstekingen kan je “chronisch behandelen” met allerlei heerlijke producten uit je keuken.

Ontdek hieronder mijn tien favorieten.

Antibiotica helpen om schadelijke bacteriën op te ruimen

Antibiotica zijn stoffen tegen infecties in je lichaam, die ontstaan doordat bacteriën je lichaam zijn binnengedrongen
en daar schade aanrichten. We noemen dat een ontsteking. Als je weinig weerstand hebt is het moeilijk voor je lichaam
om deze infectie zelf te bestrijden.

Antibiotica komen voor in de natuur; de farmaceutische industrie heeft medicijnen gemaakt met dezelfde functie.

Deze kunnen levensreddend zijn, zoals bij een ernstige longontsteking.
Ze worden door artsen voorgeschreven bij verschillende ontstekingen of infecties.
Antibiotica werken niet tegen virussen, uitsluitend tegen bacteriën.
Nadeel: je darmflora in complete chaos

Er zit een aantal nadelen aan het gebruik van antibiotica in de vorm van een medicijn.
Ten eerste kunnen bacteriën resistent worden tegen een antibioticum (antibioticaresistentie).
Dit betekent dat de bacteriën niet meer gevoelig zijn voor het antibioticum en het dus niet meer helpt
om de bacterie daarmee te bestrijden.

Ten tweede bestaat de werking van antibiotica uit het doden van de bacterie, maar kunnen ze geen onderscheid maken
tussen goede en slechte bacteriën. In je darmflora, waar miljarden bacteriën wonen, betekent dit dat zowel de slechte
als de goede bacteriën worden gedood. Dit heeft tot gevolg dat de slechte bacteriën de overhand kunnen krijgen.
Dit verzwakt je immuunsysteem, wat weer kan leiden tot allerlei vervelende nieuwe problemen, waaronder
een candida infectie die veel voorkomt bij vrouwen. Het herstellen van je darmflora kan wel vier jaar duren

Uit onderzoek blijkt dat het na een antibioticakuur wel vier jaar kan duren voordat de darmflora zich weer heeft hersteld
(klik op de link naar het artikel voor meer informatie over dit onderzoek (1)).

Het is dan ook aan te raden om terughoudend te zijn met het gebruik van een farmaceutisch antibioticum en bij een lichte ontsteking
eens in je keukenkastje te kijken of er geen natuurlijk antibioticum te vinden is.

Lees de 10 natuurlijke middelen via onderstaande link:
https://energiekevrouwenacademie.nl/10- ... kenkastje/


Afbeelding

Het artikel beschrijft als afsluiter hoe het drankje met honing en kaneel gemaakt kan worden.
Echter mag je nooit honing met kokend water overgieten, het vernietigd de goede stoffen die
in de honing zitten. Ook mag honing niet in de magnetron daarom.
Zelf gebruik ik kaneel en honing. Ik schenk kokend water in een groot glas en daar doe ik
een theelepeltje kaneel in. Dat laat ik afkoelen voor ongeveer een kwartier of 20 minuten.
Dan pas doe ik er een lepel honing bij en roer het goed door. Daarna drink ik dit glas leeg.

Uit het artikel:
Mijn magische toverdrankje
Toen ik dit lijstje zag, bedacht ik het volgende toverdrankje: meng een halve theelepel kaneel met een theelepel honing en vermeng
dit met wat water tot een papje. Voeg hier wat stukjes gember aan toe en giet hier royaal heet of lauw water overheen.
het af met een halve theelepel kokosolie.


De aanleiding waarom ik dit artikel plaats is o.a. dat er problemen met je gezondheid zijn die met natuurlijke middelen opgelost
kunnen worden. Anti-biotica, de medische, is te ondervangen en brengt geen schade aan de darmflora.
Ik heb vroeger ontdekt, toen mijn zoontje een drie maal, kort achter elkaar, anti-biotica kreeg voorgeschreven, dat die flinke
bijwerkingen heeft zoals in het artikel staat beschreven. Vanaf dat ik dat wist heeft niemand in mijn gezin meer medische anti-biotica gekregen.


Nu heb ik de afgelopen week mijn kat Lot behandeld met honing.
Ik dacht dat zij vlooien had (het is een binnenkat) maar zij bleek haarballen
te hebben en daardoor had zij met het vele likken en aan de haren bijten+trekken een kale
rode plek op haar rug, vlak bij haar staart. Door die haarballen in haar maag en darmen
kreeg zij jeuk en bleef likken en bijten. Die plek op de rug werd heel rood, vochtig en kaal.
Nu, na een week haar rug ingesmeerd te hebben met honing, is die niet rood en vochtig meer.
Ik heb gewone honing gebruikt die ik in huis had. Niet de superdure die vaak aangeraden wordt.
Het ziet er nog niet mooi uit maar de jeuk is weg. Ze eet weer goed en ook de trap af lopen
gaat beter. Het is al een oude kat met beperkingen maar honing werkt goed bij haar.
Ik verwacht dat ze met een week geen behandeling meer nodig heeft. Wel heb ik ook brokjes
voor haar gekocht die zorgen voor een betere huid en vacht. Die vermeng ik met elkaar.
Ook door de kattenbrokjes die zij nu elke dag krijgt, speciaal voor een haarbal probleem zijn.

Zodoende plaats ik bovenstaand artikel en vul het aan met wat honing ook voor dieren kan doen.

Afbeelding

Hier een artikel over dieren en honing voor genezing:
https://dierencompleet.nl/honing-geneest-wonden/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie