Fruit en onze gezondheid, maar ook gewoon lekker.

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Fruit en onze gezondheid, maar ook gewoon lekker.

Bericht door taigitu » 16 apr 2021, 17:14

De zomer komt eraan en ik zie weer veel mango's op de marktkramen liggen.
Ik vind ze erg lekker en koop dus elke week mango's, niet alleen omdat ik ze lekker vind maar ook
omdat ik op die manier gezonde zoetigheid eet.
Zo lijkt het me leuk om info over diverse soorten fruit te plaatsen met daar info bij over
gezondheidsvoordelen van een vrucht en die je eventueel kan helpen met het verbeteren van je gezondheid.
Als eerste de mango en wat deze kan betekenen voor jou.

Afbeelding

Hoe gezond is mango?

Ontdek hier de 8 voordelen
Mango’s zijn een ware traktatie en een feest voor je smaakpapillen. Bovendien krijg je met deze vrucht een heleboel gezonde voedingsstoffen binnen.
In dit artikel lees je welke acht gezondheidsvoordelen mango’s jou kunnen bieden.
Ook kom je te weten of het eten van mango’s helpt als je gezond wilt afvallen.

Feitjes over mango
Mango’s werden voor het eerst verbouwd in India, zo’n 5000 jaar geleden [1].
De zaden van de mango zijn rond 400 voor Christus meegenomen naar andere delen van de wereld, zoals het Midden-Oosten, Oost-Afrika en Zuid-Amerika [1].
Er bestaan nu wel 1000 verschillende mangosoorten [2].

Waarom mango gezond is
Mango is bijzonder rijk aan vitamine C en bevat daarnaast veel B-vitamines en ook diverse mineralen. Vezels vind je eveneens rijkelijk in mango.
Deze vrucht heeft vele voordelen voor onze gezondheid. We zetten ze hieronder voor je op een rijtje.

1. Kan de kans op astma helpen verkleinen.......

Lees verder via de link:
https://www.puurfiguur.nl/mango/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Fruit en onze gezondheid, maar ook gewoon lekker.

Bericht door taigitu » 17 apr 2021, 12:49

Heel de winter heb ik elke dag blauwe bessen gegeten in de yoghurt.
Je kan ze ook in je gebak doen, of smooties. Gezond en lekker.


Afbeelding


10 bewezen voordelen van blauwe bessen

4 maart 2015 door Juglen Zwaan

Blauwe bessen zijn zoet, voedzaam en heel populair. Ze bevatten weinig calorieën, zijn heel goed voor je en worden daarom vaak als ‘superfood’ aangeduid.
Ze zijn zo lekker en makkelijk dat ze voor veel mensen favoriet zijn als het om fruit gaat. Hier volgen 10 gezondheidsvoordelen van blauwe bessen
die door onderzoek zijn bevestigd.

1. Blauwe bessen bevatten weinig calorieën maar veel voedingsstoffen
De blauwe bes is een bloemdragende struik die blauw-tot-paarsgekleurde bessen produceert. Ze zijn sterk verwant aan soortgelijke struiken,
zoals de cranberry en de bosbes . Blauwe bessen zijn tussen de 5 en 16 mm in diameter en hebben een uitwaaierende kroon aan de onderkant.
Ze zijn eerst groen en veranderen dan naar blauw-paars tijdens het rijpen. Dit zijn de twee meest voorkomende types (in de VS):

de ‘highbush blueberry’ (Vaccinium corymbosum). Deze wordt ook in Nederland geproduceerd.
de ‘lowbush blueberry’ (Vaccinium angustifolium), die bekend staat als de ‘wilde’ blauwe bes. Ze zijn kleiner en bevatten een hoger gehalte aan bepaalde antioxidanten.

Lees verder via de link:
https://www.ahealthylife.nl/10-bewezen- ... we-bessen/

Afbeelding

5 recepten met blauwe bessen
https://www.baknieuws.nl/2018/08/29/5x- ... we-bessen/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie