Mensen kunnen 150 jaar leven

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
4l13N

Mensen kunnen 150 jaar leven

Bericht door 4l13N » 29 mei 2021, 07:52

Nieuw onderzoek heeft aangetoond dat 150 misschien wel de oudste leeftijd is die een mens realistisch zou kunnen bereiken. De oudste mens in de opgetekende geschiedenis was Jeanne Calment uit Frankrijk, die in 1997 stierf op de hoge leeftijd van 122 jaar en 164 dagen, maar hoeveel langer dan dit is het mogelijk om te leven? Sciencefiction worstelt al lang met het idee om wetenschap te gebruiken om het verouderingsproces te stoppen, waardoor iemand in theorie eeuwig kan leven zonder dood door ongeval of ziekte, maar als we technologische interventie uitsluiten, geloven wetenschappers nu dat er een grens is hoe lang een persoon op natuurlijke wijze kan overleven en het heeft allemaal te maken met de veerkracht van het menselijk lichaam tegen verwondingen en stress. In een recente studie gebruikten onderzoekers van het in Singapore gevestigde biotechbedrijf Gero de bloedcel tellingen van een grote groep mensen om het herstelvermogen voor verschillende leeftijdsgroepen te bepalen. Een tiener die valt, kan bijvoorbeeld gewoon opstaan en doorgaan alsof er niets is gebeurd, terwijl een zwak persoon van in de tachtig maanden nodig heeft om volledig te herstellen. Volgens het onderzoek verdwijnt dit herstelvermogen volledig tussen 120-150 jaar. Dit suggereert dat 150 de absolute bovengrens van de natuurlijke menselijke levensduur kan zijn.

"Dit werk... verklaart waarom zelfs de meest effectieve preventie en behandeling van leeftijds gerelateerde ziekten alleen de gemiddelde, maar niet de maximale levensduur zou kunnen verbeteren, tenzij er echte anti-aging therapieën zijn ontwikkeld," zei co-auteur Andrei Gudkov.

https://translate.google.nl/translate?h ... &sandbox=1

https://www.cnet.com/news/humans-probab ... rch-finds/
Laatst gewijzigd door 4l13N op 29 mei 2021, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mensen kunnen 150 jaar leven, claimt onderzoek

Bericht door univers » 29 mei 2021, 08:04

150 jaar, Dan moet je nog langer de ellende op deze wereld mee maken.
geef mijn portie maar aan fikkie.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Mensen kunnen 150 jaar leven, claimt onderzoek

Bericht door Kristof Piessens » 29 mei 2021, 08:25

univers, dat staat los van de mogelijke ellende in de wereld meemaken, 1 van de duurzaamheidsdoelen is een lichaam te hebben waarmee je zo lang mogelijk kan leven zelfs tot een eeuwigheid, net wat je wenst, maar er is hierover geen grens te bepalen, alleen het besef is voldoende dat je je lichaam dan ook op de juiste wijze dient te onderhouden (voeding) en in beweging houdt....maar dan is de betekenis van de dood hierbij ook bij te stellen want als de ziel eeuwig is waarom zou ik me dan zorgen hoeven te maken als ik na bvb 200 jaar het lichaam wens te verversen met een nieuwe jonge lichaam...

Duurzaamheid betekend ook met wijsheid beslissingen nemen die invloed kunnen hebben op de stabiliteit van het menselijk gedrag, vragen durven stellen die de meeste mensen uit de weg gaan in de hoop dat de mensheid het grootste gedeelte van hun leven kunnen 'OVERLEVEN' wat in de kern van de zaak zelfs geen noodzakelijk actie/gedrag is...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mensen kunnen 150 jaar leven, claimt onderzoek

Bericht door univers » 29 mei 2021, 08:50

Alles in het Universum is op 'OVERLEVEN' gebaseerd.
Niets is eeuwig, zelf sterren niet.
.maar dan is de betekenis van de dood hierbij ook bij te stellen want als de ziel eeuwig is waarom zou ik me dan zorgen hoeven te maken als ik na bvb 200 jaar het lichaam wens te verversen met een nieuwe jonge lichaam...
De ziel staat los van het lichaam, (vraag me af of sterren ook een ziel hebben)
Misschien kom je als een grijs mannetje weer terug in het land der levenden. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mensen kunnen 150 jaar leven, claimt onderzoek

Bericht door Fenna » 29 mei 2021, 10:18

univers schreef:
29 mei 2021, 08:04
150 jaar, Dan moet je nog langer de ellende op deze wereld mee maken.
geef mijn portie maar aan fikkie.
;P!
Ook mijn idee.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Mensen kunnen 150 jaar leven

Bericht door Kristof Piessens » 29 mei 2021, 11:15

Ieders idee, akkoord, weinig aan toe te voegen, maar weiger wel dat je ziel en lichaam los van elkaar kunt zien...beide kunnen in principe niet zonder elkaar bestaan en zeker niet losgekoppeld als naast elkaar bestaande elementen die het geheel vertegenwoordigen...

Mensen denken onterecht dat lang genoeg leven gepaard gaat met condities die juist de duurzaamheid vergroten, de verspillingszucht van de mens wordt hiermee ook zichtbaar door de snelle bevolkingsgroei, maar houdt wel in het achterhoofd dat duurzaamheid eigenlijk de cirkel van de ecologie ondersteunt, iets wat lang kan meegaan kan behouden blijven maar iets wat zijn limieten kent aan gebruik is per definitie niet meer opneembaar in de cirkel van de ecologie...wetten kunnen niet veranderen aan wat buiten het bestek van die wetten valt, die zijn onveranderlijk vast, eeuwigheid en vergankelijkheid is daarom geen goede combinatie om een circulaire duurzaamheid in stand te kunnen houden.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Mensen kunnen 150 jaar leven

Bericht door Kristof Piessens » 29 mei 2021, 11:25

normaal gezien is een mens in staat zelfs veel langer te leven dan die luttele 150 jaartjes, de wil tot leven is ingebed in de manier waarop de mensheid denkt dat iedereen maar 1 leven kan hebben, op dit moment weet niemand dat er andere mogelijkheden zijn om de dood op een totaal andere manier te zien en te weten dat de uiterlijke herinnering er niet toe doet, de ervaring om 1 leven gelijk te stellen met 1 kans om in dat leven een succesvol verhaal te maken dat wereldwijd invloed kan hebben op de gedachten van de mensen zelf...alleen de meeste mensen leven te graag op automatische piloot om maar zelf niet hoeven na te denken over wat ze aan het doen zijn en/of die daden dan ook terecht waren of niet...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie