De 34-jarige Mohammad Abul Bazadar, uit Bangladesh, staat bekend als de 'boomman'

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

De 34-jarige Mohammad Abul Bazadar, uit Bangladesh, staat bekend als de 'boomman'

Bericht door taigitu » 29 okt 2021, 16:36

They Call Me 'The Tree Man' | BORN DIFFERENT

9 okt. 2021

Tekst onder de video + vertaling:


De 34-jarige Mohammad Abul Bazadar, uit Bangladesh, staat bekend als de 'boomman', vanwege een ongelooflijk zeldzame aandoening waardoor zijn handen en voeten op schors lijken. Hij heeft Epidermodysplasia verruciformis, een huidaandoening die ervoor zorgt dat wratachtige laesies delen van het lichaam bedekken. Het is een erfelijke aandoening die de patiënt zeer vatbaar maakt voor infecties veroorzaakt door het humaan papillomavirus (HPV). Mohammad vertelde Truly: “Ik sta bekend als de ‘boomman’. Mijn ziekte is zeer zeldzaam en wordt bijna nergens gezien.” Mohammad heeft een behandeling ondergaan voor zijn aandoening, maar de wratten groeien altijd terug. "Ik heb traditionele geneeskunde geprobeerd, maar het had geen zin", legde hij uit. "Mijn handen en voeten zijn wortels geworden."

34-YEAR-OLD Mohammad Abul Bazadar, from Bangladesh, is known as the ‘tree man’, due to suffering an incredibly rare condition which makes his hands and feet look like bark. He has Epidermodysplasia verruciformis, a skin condition which causes wart-like lesions to cover parts of the body. It's an inherited condition that makes the sufferer highly susceptible to infections caused by the human papillomavirus (HPV). Mohammad told Truly: “I am known as the ‘tree man’. My disease is very rare and it is hardly seen anywhere.” Mohammad has undergone treatment for his disorder, but the warts always grow back. “I tried traditional medicine but it was no use”, he explained. “My hands and feet have turned into roots.”
Wat een lijdensweg voor deze man. En omdat het zo zeldzaam is (vermoedelijk ook door de mate waarin deze man gevangen zit in deze woekering van zijn huid) is er weinig
tot geen kans om hier ooit bevrijd van te worden. Ik vraag me af hoe hij zijn leven kan leven, en of er momenten zijn waarin hij oprecht kan genieten?
Zou het geen mooie geste zijn vanuit de medische wetenschap om hier collectief eens tijd aan te besteden....... of kan Mohammed wat dat betreft 'de boom in'.....
Ik ga ervan uit dat 'de wonderen de wereld nog niet uit zijn'. Dus wie weet.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie