Het einde van de couveuse? Onderzoekers aan de TU Eindhoven ontwikkelen kunstbaarmoeder

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Het einde van de couveuse? Onderzoekers aan de TU Eindhoven ontwikkelen kunstbaarmoeder

Bericht door Tammy » 02 jan 2022, 11:21

Afbeelding

Het einde van de couveuse? Onderzoekers aan de TU Eindhoven ontwikkelen kunstbaarmoeder.

In Nederland wordt ongeveer zeven procent van alle baby's te vroeg geboren. Een premature geboorte kan levensgevaarlijk zijn. Onderzoekers aan de TU Eindhoven werken daarom aan een ‘kunstbaarmoeder’, een soort couveuse 2.0 die de overlevingskansen en levenskwaliteit van extreem vroeggeboren baby’s moet vergroten. ,,Binnen acht jaar willen we de eerste extreem vroeggeboren baby’s helpen.”

Lees verder via link :

https://www.ed.nl/gezin/het-einde-van-d ... haring_web

>>>>>>>>>>>>>>>

Heel toevallig had ik het over kunstmatige baarmoeders met iemand een paar maanden geleden.
En ik wist niks van dit onderzoek.
Het gesprek ging erover dat kunstbaarmoeders de mens kan helpen als we ons op andere planeten gaan vestigen.
Dat idee kwam van mij , alleen ik had het over de volle 9 maanden zwangerschap en via kunstmatige inseminatie.

Leven op andere planeten zal waarschijnlijk zwaar zijn voor een zwangerschap dus leek mij dit een prima idee.
Ook geen bevallingen meer, gewoon in een kunstmatige baarmoeder laten groeien.
Ik zou als een soort ode het in de vorm van een ei doen.

De ouders kunnen komen kijken wanneer ze maar willen en het kindje groeit veilig op en zo helpen we de mensheid in de toekomst op andere planeten.
De vrouw zal uiteindelijk evolueren tot een persoon zonder baarmoeder en maandelijkse menstruaties.
Kortom, beter voorbereid voor een leven buiten deze aarde.
Maar eerst de kunstmatige baarmoeders.

Dus dit artikel vond ik erg leuk om te lezen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het einde van de couveuse? Onderzoekers aan de TU Eindhoven ontwikkelen kunstbaarmoeder

Bericht door univers » 02 jan 2022, 14:01

Onderzoekers aan de TU Eindhoven ontwikkelen kunstbaarmoeder.
In Space bestaat het al ontelbare jaren.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het einde van de couveuse? Onderzoekers aan de TU Eindhoven ontwikkelen kunstbaarmoeder

Bericht door Tammy » 02 jan 2022, 14:13

Wat bedoel je precies Univers ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het einde van de couveuse? Onderzoekers aan de TU Eindhoven ontwikkelen kunstbaarmoeder

Bericht door univers » 02 jan 2022, 14:48

Dat er al jaren ge experiment wordt met de homosapien en andere levensvormen.
Mooi voorbeeld, " The Man in Black ".
Hoe kunnen ze bij een crash, gelijk ter plekke zijn, uit het niets.
Stof tot nadenken.
En voordat je de vraag stelt, stond er midden in.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het einde van de couveuse? Onderzoekers aan de TU Eindhoven ontwikkelen kunstbaarmoeder

Bericht door Tammy » 02 jan 2022, 18:04

The Man in Black associeer ik daar niet mee.
Maar ieder zijn kijk erop.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie