lichttherapie

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

lichttherapie

Bericht door taigitu » 15 jan 2022, 14:07



.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Softlaser -Photobiomodulation – Low Level Laser Therapie

Bericht door taigitu » 16 jan 2022, 13:37

Uitleg werking Softlaser -Photobiomodulation – Low Level Laser Therapie


Photobiomodulatie (PBM) is eigenlijk het enige juiste woord voor deze vorm van lasertherapie.
Low Level Laser Therapie (LLLT), coldlaser of de veel gebruikt term ‘Softlaser’ zijn hetzelfde. Het produceert straling, photon energie, in het zichtbare
en onzichtbare rood-infrarood gebied van het electromagnetisch spectrum. Het veroorzaakt biostimulatie in de lichaamscellen met name in de mitochondria
(de energiecentrales in de cellen). maken gebruik van photon energie, geven geen hitte af en zijn werkzaam in de rode en infrarode helende golflengtes.
Laserlicht kan wel tot 6 cm of meer doordringen en heeft effect op gewrichten, weefsel, spieren en pezen. Daardoor is het te gebruiken voor een groot scala
aan gezondheidsklachten. Dit omvat Wondheling – Gewricht- en spierklachten. Dermatologische-Cosmetische-Neurologische problemen.

Bij de therapie doen zich twee verschillende reakties voor.

A – Het korte termijn effect, cellen maken stoffen aan (zoals endorphine en cortisol) die voor pijnvermindering zorgen.
De sterkte van de reactie verschilt per persoon.

B – Veel belangrijker echter is het lange termijn effect, het progressieve genezingsproces, dat sterker wordt door elke volgende behandeling.

Afhankelijk van de klacht merkt u meestal na 2 tot 3 keer al enige verbetering. Over het algemeen is een behandeltijd van 3 tot 6 weken nodig.
Studies laten zien dat lasertherapie in 70 tot 90 % van de gevallen positief resultaat heeft.

Genezing verloopt aanzienlijk sneller (bij sportblessures kan dat wel in de helft van de normale hersteltijd zijn).
De pijnklachten worden minder of verdwijnen helemaal, u kunt beter bewegen, littekens vervagen.

De behoefte aan pijnstillers wordt minder of verdwijnt. Soms kan een operatie voorkomen worden.Wanneer na een operatie softlaser wordt toegepast,
onstaat er veel minder littekenweefsel. Littekenweefsel zier er niet mooi uit maar is ook vaak de oorzaak van blijvende pijnklachten.
Het maakt het lichaamsweefsel stijver en minder elastisch. Doordat ook de doorbloeding gestimuleert wordt kan softlaser een belangrijke hulp zijn
bij moeilijk helende wonden.

Laserlicht uit het infrarood spectrum dringt dieper door dan uit het rode spectrum. Vaak wordt een combinatie van rood en infrarood toegepast.

Bij lasertherapie wordt het lichaam gestimuleerd tot zelfgenezing.
Aanvullende vitaminen en mineralen supplementen zijn belangrijk om de effectiviteit van een behandeling te versterken.
Hierbij zijn ook anti-oxidanten van groot belang.

Lees verder via de link: https://www.essentialelements.nl/prakti ... -therapie/
Afbeelding

Ik was gisteren bezig met dit onderwerp met het idee dit later te plaatsen. Maar ging er iets mis, ik lette niet goed op.
Ik dacht de twee video's weg te zetten in 'concepten' maar ik blijk ze gewoon verzonden te hebben.
Dat was niet mijn plan, maar omdat ze er al staan zet ik er een ander artikel onder met uitleg over deze methode van healing.

Ik gebruik namelijk al jaren kleurenlichttherapie, met het meest simpele apparaat wat niet meer te koop is.
Ik was net op tijd jaren geleden om er nieuw te kopen. Ik gebruik onder andere het blauwe licht voor pijnverlichting.
In dit apparaat zitten ledlampjes en die worden niet heet, dus kan ik dit apparaat gewoon op mijn huid leggen terwijl ik
tv kijk of lig te ontspannen. Er zit een boekje bij met de gebruiksaanwijzing waarin staat vermeld welke problemen je er mee
kan behandelen, met welke kleur, het aantal minuten. Je kan kleuren mengen en ze kunnen pulseren.
Ik heb er in ieder geval baat bij en ben blij dat ik zelden aan de pijnstillers moet.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: lichttherapie

Bericht door Tammy » 16 jan 2022, 13:43

Als je wilt verwijder ik de video’s, geen probleem Taigitu.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: lichttherapie

Bericht door taigitu » 16 jan 2022, 14:04

HET GEBRUIK VAN DE KLEUREN-THERAPIE:

In combinatie met gebruik van de Infrarood-therapie kan men de ingebouwde kleuren lampen individueel inschakelen. De eerste maal zal men tijdens het verblijf in de cabine de geselecteerde kleur niet langer gebruiken dan 15 minuten. Na enkele beurten kan men de tijd verlengen tot maximaal 30 minuten.

KLEUREN/LICHTTHERAPIE:

ROOD: Activeert het hart en de bloedsomloop. Huidziekte en reuma worden vermindert door rood licht, ook de hersenen, verwondingen, koorts, zuren, longen en spieren worden behandelt en andere spanningen en infecties. De kleur rood werkt rustgevend.

GEEL: Maakt hongerig en werkt eetlustversterkend en helpt bij maag, blaas, bloedarmoede, duizeligheid en darm klachten. Verzacht hoofdpijn en helpt tegen stemband, long en ademhalingsproblemen. Geel zorgt voor een goede werking van de klieren en activeert het huidslijm. Ideaal voor stress, en vermoeidheidproblemen. De kleur geel verschaft, een warm en behaagelijk gevoel en een gunstige werking op het humeur.

BLAUW: Werkt verkoelend en verfrissend, tegen slapeloosheid onrust en angst. De kleur blauw zorgt voor een goede doorbloeding, werkt gunstig op de celdeling en helpt bij chronische ziektes.

GROEN: Tegen maag, darm, longen, bronchitis en blaasproblemen. Werkt rustgevend, verschaft zelfvertrouwen en geeft energie, helpt bij zenuwkwalen, hoofdpijn, jicht, hoesten, koorts en abcessen. Het beinvloed de hersenen en de longen. Betere ademhaling. Helpt bij alle spijsverteringsproblemen.


Afbeelding


Blauw
Basiseigenschappen lichamelijk:

Blauwe stralen verhogen de stofwisseling en de vitaliteit.

Blauwe stralen bevorderen de groei.

Blauwe stralen vertragen de werking van het hart en zijn daarom goed toepasbaar bij hartkwalen.

Blauw werkt in het bijzonder op het bloed in en heeft een opwekkend effect.

Blauw heeft antiseptische eigenschappen en doodt bacteriën, het vermindert en beheerst ettervorming.

Blauw vermindert zenuwachtige opwinding.

Blauwe stralen zijn zeer fijn, hebben een groot doordringend vermogen en zijn bij uitstek geschikt bij ontstekingen, waarop ze een kalmerende en verkoelende invloed hebben.

Blauw trekt slagaderen, aderen en haarvaten samen en verhoogt daarmee de bloeddruk.

Blauwe stralen zijn zeer fijn, hebben een groot doordringend vermogen en zijn bij uitstek geschikt bij ontstekingen.

Blauw is de harmoniebrengende evenwichtherstellende kleur die de bloedstroom weer op een normaal niveau kan brengen wanneer het bloed overactief en ontstoken is.



Blauw
Basiseigenschappen psychisch:

Blauw werkt verkoelend, kalmerend en ontnuchterend.

Blauw is koud, elektrisch en heeft samentrekkende invloeden.

Blauw is heilzaam bij te grote opwinding.

Blauw is heilzaam in gevallen van manische depressiviteit in de manische fase (rood voor de depressieve fase).

Blauw werkt bij emotionele klachten kalmerende dan groen.

Blauw ontspant de geest en geeft creativiteit.

Blauw werkt gunstig bij lichamelijke en psychische bijziendheid, want het richt het ik naar buiten, waardoor
het individu zich bewuster van zijn omgeving wordt en in betere harmonie met zijn omgeving kan leven.

het wordt gebruikt om de introverte persoon uit zijn schulp te halen.

Blauw is de kleur van de waarheid, toewijding, rust en oprechtheid.

Blauw is de kleur van de intuïtie en de hogere geestelijke vermogens.

Blauwe stralen kunnen na een behandeling van 10 minuten vermoeien en lichte depressie veroorzaken.

Lees het hele artikel via de link: https://www.ropol.com/nl/dept_40.html#Rood
Het is een zeer uitgebreid artikel met veel info over wat kleuren voor je kunnen doen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: lichttherapie

Bericht door taigitu » 16 jan 2022, 14:29

Tammy schreef:
16 jan 2022, 13:43
Als je wilt verwijder ik de video’s, geen probleem Taigitu.
Dank je Tammy.
Het is niet helemaal gegaan zoals ik van plan was.
Maar het is wel info waar men wat aan kan hebben dus het mag van mij blijven.
Laatst gewijzigd door taigitu op 16 jan 2022, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: lichttherapie

Bericht door Tammy » 16 jan 2022, 14:32

Dan laat ik ze staan Taigitu.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: lichttherapie

Bericht door taigitu » 16 jan 2022, 14:34

Tammy schreef:
16 jan 2022, 14:32
Dan laat ik ze staan Taigitu.
Bedankt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie