“Een halve eeuw cholesterolverdwazing”

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

“Een halve eeuw cholesterolverdwazing”

Bericht door taigitu » 19 jun 2022, 13:07

“Een halve eeuw cholesterolverdwazing”

By Hans van der Linde | 31/05/2017

Een halve eeuw lang heb ik een generatie artsen zien ontstaan met opvattingen en richtlijnen over cholesterol die niet ontleend zijn
aan wetenschappelijk onderzoek, maar aan farmamarketing. De sturing door financieel belanghebbenden is bepalend geworden
voor de cholesterolverlagende behandeling van patiënten.

Door: Hans van der Linde, huisarts te Capelle aan den IJssel

LINK: https://www.apothekersnieuws.nl/een-hal ... erdwazing/



Ik kreeg alleen dat hele korte stukje tekst van dit artikel geplaatst.
De 'beveiliging' stond niet meer toe, dus probeerde ik nog een stukje tekst, en dat lukte ook.
Dus hieronder de hele tekst, en die Nederland, na controle, ook gaat volgen.

Afbeelding


................
Hoe lang zal deze cholesterolhype nog aanhouden? Hij brokkelt gelukkig af en in Amerika hebben wetenschappelijk organisaties
in 2013 al afstand genomen van de obsolete LDL-verlaging met geneesmiddelen. Dat lijkt nog niet echt doorgedrongen tot Nederland.


Hieronder een stukje tekst en de link naar deze gezonde voeding waarmee je je lichaam een plezier doet op het gebied van cholesterol:
37 Natuurlijke Cholesterolverlagers

Iedereen weet dat een hoog cholesterol gevaarlijk is. Het kan zorgen voor beschadigingen, plaque, trombose en het zodanig vernauwen
van bloedvaten dat er geen bloed meer doorheen komt. In dat geval kun je last krijgen van een beroerte of hartaanval.

Daarom is het belangrijk om een hoog cholesterol te voorkomen of te verminderen. Bijvoorbeeld door je HDL cholesterol (goed cholesterol)
te verhogen zodat het je LDL cholesterol (slecht cholesterol) kan verlagen.

Om je te helpen heb ik 37 thuisremedies bedacht die je daarbij helpen. Het gaat om remedies met kruiden, groenten, fruit, drinken
en andere handige ingrediënten om je cholesterol met dingen die je gewoon in de supermarkt of een speciaalzaak kunt kopen te verlagen.


https://www.optimalegezondheid.com/37-n ... verlagers/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: “Een halve eeuw cholesterolverdwazing”

Bericht door Fenna » 19 jun 2022, 13:18

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie