Waarom je iedere dag even moet gaan liggen - Na 15 tot 20 minuten is het effect optimaal

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Waarom je iedere dag even moet gaan liggen - Na 15 tot 20 minuten is het effect optimaal

Bericht door taigitu » 15 feb 2023, 12:21


Waarom je iedere dag even moet gaan liggen - Na 15 tot 20 minuten is het effect optimaal


2 februari 2023

Iedere dag even languit op de bank of op bed gaan liggen. Dat is goed advies voor iedereen, of je nu gezond bent of iets mankeert.
Gezondheidszorg-psycholoog Annemarieke Fleming legt uit hoe het zit op de Nationale Gezondheidsbeurs.

Zelf heeft zij op haar werk bij Reade Revalidatie in Amsterdam een matje liggen, waarop ze tijdens een werkdag even gaat liggen.
Annemarieke Fleming neemt de rust serieus. En niet alleen zij, er zijn ook matjes voor collega’s.
Uit onderzoek blijkt dat het goed is voor je gezondheid.

Lees verder via de link:
https://www.gezondheidsnet.nl/slapen/wa ... aan-liggen

Afbeelding


Ik heb tot nu toe gehoord dat je op de dag juist niet een 'tukje' moet doen omdat je anders 's nachts niet slaapt.
Nou heb ik bijna iedere dag, na mijn middagmaaltijd, dat mijn ogen branden van de slaap.
Ik slaap maar een paar uur 's nachts en lig verder min of meer wakker..
Dus na het middag-eten dommel ik vaak even weg, en dat kan een kwartier tot een half uur zijn.
Dat ik 's nachts niet slaap is niet op te lossen met slaap-medicijnen van de huisarts.
Ik gebruik sinds een week een recept van De Slaapgoeroe, en dat behelst APPEL-azijn met honing en water.
En dat heeft effect. Niet dat heel mijn probleem nu is opgelost, maar ik begin er net mee.
Het heeft o.a. ook effect op mijn bloedsuiker (diabetes 2) waar ik geen medicijnen voor slik.
Ik drink die combi van appelazijn-honing-water vlak voor of na het avondeten.

Voor degene die hier meer over wil weten:
https://slaapgoeroe.nl/slapeloosheid-op ... jn-honing/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom je iedere dag even moet gaan liggen - Na 15 tot 20 minuten is het effect optimaal

Bericht door Tet » 15 feb 2023, 15:31

Taigitu, heb je al melatonine geprobeerd?
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Waarom je iedere dag even moet gaan liggen - Na 15 tot 20 minuten is het effect optimaal

Bericht door taigitu » 15 feb 2023, 18:13

Tet schreef:
15 feb 2023, 15:31
Taigitu, heb je al melatonine geprobeerd?
Dank je voor het mee denken.
Die heb ik geprobeerd maar dat heeft niet geholpen.
In de afgelopen 2,5 jaar heb ik meerdere dingen geprobeerd.
Ook EFT,ook wel Tapping genoemd, waardoor ik tot 05.00 uur sliep.
En daar was ik heel blij mee. Maar dat zette toen niet door naar hele nachten.
Het is voor mij verklaarbaar waarom ik slecht slaap, het blijft zoeken naar een oplossing,
en werken aan mezelf.

Hier een heel uitgebreid artikel over EFT (Emotional Freedom Techniques).
Een kort stuk tekst uit dit artikel:
Wat is EFT?

EFT staat voor Emotional Freedom Techniques.

EFT is een bijzonder krachtige tool die je zelf kunt inzetten om je mindset positief te beïnvloeden.
Het is een techniek die ons helpt om negatieve emoties los te koppelen van een specifieke herinnering of (toekomstige) gebeurtenis
die ons in de wegstaat. Door EFT leer je eenvoudig binnen enkele minuten hoe je je zenuwstelsel tot rust brengt,
en hoe je een angst of vervelende ongewenste emotie kunt neutraliseren. EFT zorgt ervoor dat je ontspannen
en gefocust kunt blijven op het behalen van je doelen en resultaten. Vanuit een ontspannen mindset meer genieten van het leven!

Met EFT kun je op een vriendelijke, positieve, snelle en zeer effectieve manier faalangst, sociale angst, bloosangst, paniek, examenstress, negatieve emoties
en hier aan verbonden fysieke klachten zoals migraine en hoofdpijn in een korte tijd kwijt raken. Het is een veilige methode zonder nare bijwerkingen.
EFT werkt ook bijzonder effectief bij beperkende gedachten, vliegangst, spreekangst, trauma’s, slapeloosheid, stress, burnout, onzekerheid
en nog veel meer. EFT wordt niet voor niets ingezet bij mensen die onder grote druk moeten presteren zoals managers, ondernemers en topsporters.
Ook wordt EFT gebruikt door veteranen om trauma’s te verwerken.

Lees het gehele artikel via de link:
https://rachelbarnes.nl/wat-is-eft-tapp ... echniques/

Afbeelding


EFT link naar een video:
https://www.youtube.com/watch?v=LS5szJZ5AyM&t=35s
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Waarom je iedere dag even moet gaan liggen - Na 15 tot 20 minuten is het effect optimaal

Bericht door Tet » 15 feb 2023, 18:50

Ik hoop dat je er baat bij hebt Taigitu.
truth is stranger than fiction

Plaats reactie