Harvard-onderzoekers beweren middel tegen veroudering te hebben gevonden

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Harvard-onderzoekers beweren middel tegen veroudering te hebben gevonden

Bericht door Tammy » 16 jul 2023, 13:11

Afbeelding

Harvard-onderzoekers beweren middel tegen veroudering te hebben gevonden.

Onderzoekers aan de universiteit van Harvard hebben mogelijk een middel gevonden dat veroudering kan tegengaan.
Zo wordt er gesproken over een chemische cocktail die verjonging van het hele lichaam mogelijk maakt.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1270836 ... n-gevonden

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1557
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Harvard-onderzoekers beweren middel tegen veroudering te hebben gevonden

Bericht door Kristof Piessens » 16 jul 2023, 14:48

Ben er sceptisch over, waarom ?

Omdat de mens oorspronkelijk voorzien is om duurzaam om te gaan met je lichaam, maar gedurende een mensenleven krijgt je lichaam van alles binnen dat er niet binnen mag/kan hierdoor veroorzaak je ook vervroegde veroudering dat je dat kan omkeren met een middel eigenlijk zinloos is...

Duurzaam ouder worden terwijl je veertig jaar van je leven een aanslag pleegt op je lichaam door te 'werken' en hierdoor ook nog eens vervroegde veroudering veroorzaakt...

Met een gezonde balans kan een mens mits goede onderhoud van zijn/haar eigen lichaam, gemakkelijk ouder worden dan de oudste bewoners ooit waren iets van een kleine 122 jaar...maar de periode dat je langer kunt rekken om de roofbouw op je lichaam te milderen is juist tussen 20 en 50 jaar en dat is de periode waarin roofbouw op je lichaam het grootst is...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Harvard-onderzoekers beweren middel tegen veroudering te hebben gevonden

Bericht door Tammy » 16 jul 2023, 15:31

Kristof schreef :
Met een gezonde balans kan een mens mits goede onderhoud van zijn/haar eigen lichaam, gemakkelijk ouder worden dan de oudste bewoners ooit waren iets van een kleine 122 jaar...maar de periode dat je langer kunt rekken om de roofbouw op je lichaam te milderen is juist tussen 20 en 50 jaar en dat is de periode waarin roofbouw op je lichaam het grootst is...
Ik heb mensen gekend Kristof die wat men noemt gewoon leefden.
Daar bedoel ik het volgende mee :

Geen uitspattingen met eten en roken en drinken en drugs en nog veel meer .
Eentje noemde ik zelf het nonnetje, ( in mijn gedachte nooit hardop gezegd ) zo keurig netjes leefde die.
Ze zijn dood Kristof.
Ze hebben de 60 nog geeneens gehaald.

Twee maanden geleden ben ik mijn beste vriendin verloren na 45 jaar vriendschap door ziekte.
Veel te jong en zij leefde “gewoon” zeg maar zonder roofbouw.
Natuurlijk zijn er mensen met roofbouw op hun lichaam die eerder overlijden.
Maar ook mensen die gigantische roofbouw plegen al tientallen jaren en gewoon heel oud worden.

Ik persoonlijk ken zo iemand, was een vriend van me al 30 jaar maar doordat hij alcoholist is en veel drugs gebruikt is de vriendschap toch geklapt.
Hij huppelt nog steeds rond, dat contrast met mijn beste vriendin die zo anders was maar wel overleden is vind ik soms heel moeilijk.
Ik gun hem ondanks alles een lang leven natuurlijk maar het verschil is zo groot en lijkt oneerlijk.

Ikzelf zie het lichaam niet als een sterk omhulsel.
Het zit vernuftig in elkaar dat wel maar zo ontiegelijk kwetsbaar en breekbaar.
1 verkeerde celdeling of virus/bacterie ( allemaal niet te zien met het blote oog ) en velen kunnen het leven goodbye zeggen.

Dus wat hulp wat de Havard onderzoekers hebben ontdekt ?
Waarom niet , alle beetjes helpen misschien.
Maar dat moet iedereen zelf weten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3451
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Re: Harvard-onderzoekers beweren middel tegen veroudering te hebben gevonden

Bericht door lowlandsrouter » 19 jul 2023, 18:25

https://starthemel.nl

De singulariteit is nabij :grin: This is the way.

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Harvard-onderzoekers beweren middel tegen veroudering te hebben gevonden

Bericht door Determinist » 20 jul 2023, 09:53

Altijd handig om het originele onderzoek te linken.

https://www.aging-us.com/article/204896/text

Plaats reactie