Wetenschappers creëren kunstmatige embryo, zonder sperma, eicellen en baarmoeder

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Wetenschappers creëren kunstmatige embryo, zonder sperma, eicellen en baarmoeder

Bericht door Tammy » 07 sep 2023, 12:33



Wetenschappers creëren kunstmatige embryo, zonder sperma, eicellen en baarmoeder.

Wetenschappers zijn erin geslaagd om een kunstmatig embryo van een mens te creëren. Een allereerste vorm van leven, zonder gebruik te maken van sperma, eicellen of een baarmoeder. De onderzoekers hopen met hun 'model-embryo' meer te weten te komen over de allereerste, cruciale fase in de ontwikkeling van een mensenleven. Het onderzoek is gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Nature.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2489553-wetensch ... baarmoeder

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Wetenschappers creëren kunstmatige embryo, zonder sperma, eicellen en baarmoeder

Bericht door Fenna » 07 sep 2023, 12:56

Wetenschappers die voor God spelen.
Is dan niets met heilig?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wetenschappers creëren kunstmatige embryo, zonder sperma, eicellen en baarmoeder

Bericht door Tammy » 07 sep 2023, 13:05

God bestaat niet dus deze wetenschappers doen gewoon hun werk.
Namelijk zaken onderzoeken en dingen uitvinden op allerlei gebied.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1557
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Wetenschappers creëren kunstmatige embryo, zonder sperma, eicellen en baarmoeder

Bericht door Kristof Piessens » 07 sep 2023, 14:10

Tammy schreef:
07 sep 2023, 13:05
God bestaat niet dus deze wetenschappers doen gewoon hun werk.
Namelijk zaken onderzoeken en dingen uitvinden op allerlei gebied.
Bestaat niet inderdaad maar het is de taak van de mens om te beseffen dat wat de mens doet consequenties/gevolgen heeft die niet te vermijden zijn, net zo min de klimaatverandering het gevolg is van menselijk handelen...

Bestaat niet maar het besef/evolutie dat wij niet uit willekeur zijn ontstaan, zal er in hakken, immers als er niets is om te onderzoeken omdat iedereen weet hoe het in elkaar steekt bewijst net het doel van de mens waarbij er geen behoefte zal bestaan om tegen elkaar te zijn, de eenheid maakt het feit zichtbaar dat er geen noodzaak zal zijn voor de behoefte, simpelweg is er geen noodzaak om te vertellen wat 'god' in werkelijkheid is/ zal zijn...immers iedereen weet dat 'God' de vader is van de schepping en dus de mens als kinderen heeft....maar weten dat wij de mens zelf god zijn maakt het besef des te groter dat er niets te leren/onderzoeken valt, alleen is het weten voldoende...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Wetenschappers creëren kunstmatige embryo, zonder sperma, eicellen en baarmoeder

Bericht door Fenna » 07 sep 2023, 15:25

Tammy schreef:
07 sep 2023, 13:05
God bestaat niet dus deze wetenschappers doen gewoon hun werk.
Namelijk zaken onderzoeken en dingen uitvinden op allerlei gebied.
Ik geloof ook niet in God, zo bedoel ik het ook niet, maar dat begrijp jij toch ook wel?
Het is "bij wijze van spreken"
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Wetenschappers creëren kunstmatige embryo, zonder sperma, eicellen en baarmoeder

Bericht door Tammy » 07 sep 2023, 17:20

Ik kan jou niet echt volgen Kristof wat je schrijft in dit topic maar dat ligt compleet aan mij.
Anderen zullen wel begrijpen denk ik wat je bedoelt. :wink:

Fenna, aangezien ik een geheugen als een zeef heb wist ik het niet helemaal zeker meer over jouw geloof in god.
Doordat ik jouw uitspraak las twijfelde ik even.
Maar is inderdaad bij wijze van spreken. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie