Signalen dat kinderen steeds vroeger in puberteit komen, kinderartsen dringen aan op onderzoek

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80664
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Signalen dat kinderen steeds vroeger in puberteit komen, kinderartsen dringen aan op onderzoek

Bericht door Tammy » 03 mar 2024, 11:33

Afbeelding

Signalen dat kinderen steeds vroeger in puberteit komen, kinderartsen dringen aan op onderzoek.

Al jong zweten, borstvorming en haargroei in oksels en schaamstreek: er zijn signalen dat kinderen in ons land steeds eerder in de puberteit komen. Onwenselijk, want zowel mentaal als fysiek kan dat tot klachten leiden. De vereniging van kindergeneeskundigen wil dat dit onderzocht wordt.

Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... nderartsen

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Er is iets wat ik mis bij dit artikel en de voorbeelden die worden genoemd die misschien voor de vervroegde puberteit kan zorgen.
Namelijk het woord Evolutie.
Waarom heeft niemand het daar over ?

De menselijke soort kan zonder de voorbeelden van plastic en andere redenen ook gewoon langzaam verder gaan met evolueren.
Bij dieren gebeurt dat ook dus kan dat ook bij de mens.
Wie weet hoe de mens over een paar duizend jaar eruit ziet vergeleken met nu.

Dus waarom heeft men het ook niet over eventuele Evolutie van de menselijke soort ?
Want dat is namelijk bij mij het eerste waar ik aan denk als oorzaak.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Signalen dat kinderen steeds vroeger in puberteit komen, kinderartsen dringen aan op onderzoek

Bericht door Witte wel » 03 mar 2024, 11:57

Dat is eenvoudig te verklaren, men loopt de realiteit voorbij. Dat heb ik al vaker duidelijk gemaakt, bij sommigen valt dat kwartje niet. Dat geldt voor de media en ook voor de wetenschap. Men probeert vanalles te verklaren, accepteer gewoon wat er is. Processen gaan zoals het gaat, niet alles kent een oorzaak, en doe het daar mee.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Signalen dat kinderen steeds vroeger in puberteit komen, kinderartsen dringen aan op onderzoek

Bericht door Fenna » 03 mar 2024, 14:23

In de middeleeuwen werden vrouwen omstreeks hun achttiende pas ongesteld.
Dat is nu ook veel eerder.
Dat het puberen ook eerder begint lijkt mij niet anders dan een normale gaan van zaken in de evolutie.

Dertig jaar geleden toen mijn zoon 11 was sprak men over pré puberen, dus of deze ontdekking nou echt zo nieuw is ????
Ik betwijfel het.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie