Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door taigitu » 13 okt 2012, 14:13

Het gezondheidsspel gaat weer beginnen.....
Het is herfst dus kunnen we gaan 'griepen' en dan is de vraag weer of je je laat
inenten of niet. Ik ben benieuwd of ze weer een epidemie gaan aankondigen.
Huisarts hervat anti-griepprikcampagne
Gepubliceerd: 4 oktober 2012 Nu.nl

MIDDELBURG - Nu de rechtbank heeft geoordeeld dat er geen reden is om huisarts Hans van der Linde op de vingers te tikken over zijn uitspraken over het RIVM en diens topman Roel Coutinho, heeft de Zeeuwse huisarts zijn strijd hervat.

In het oktobernummer van Huisarts en Wetenschap (H&W), het maandblad van het Nederlands Huisartsen Genootschap, roept Van der Linde nogmaals op om te stoppen met de grootschalige vaccinatie tegen de griep.

''De werkelijke sterfte is niet eens bij benadering bekend en is mogelijk zelfs
zo laag dat alleen al op grond daarvan massale vaccinatie niet aan de orde is'', betoogt hij.


Griepprik

Daarnaast zou niet bewezen zijn of de griepprik ook echt werkt. Van der Linde vindt dat zonder goede onderbouwing geen preventieve behandeling van gezonde mensen wenselijk is. ''En al helemaal niet ten koste van 60 miljoen euro gemeenschapsgeld per jaar.''

Van der Linde ageert al jaren tegen de griepprik. Na de uitspraak van de rechtbank vorige week in de zaak die de Staat tegen hem had aangespannen, zei hij dat de discussie over het medische nut van de griepprik door deze rechtszaak op de achtergrond was geraakt en dat hij blij was nu weer terug te kunnen naar de academische discussie over de vaccinatie.
Door: ANP
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door Zoë » 13 okt 2012, 15:40

De griepprik: heb er geen vertrouwen in.
Steeds meer ga ik twijfelen of alle entingen daadwerkelijk wel goed zijn en nuttig zijn of dat het voor het sponseren van de farmica is..

Zo heb je tegenwoordig al voor de meide rond de 14 een enting.
Me meid is nog niet zo oud maar twijfel nu al of ik dit wil laten doen.
ik heb me er nog niet helemaal in verdiept maar ga dat zeker doen.
Voor eer ik een spuit in mijn dochter laat zetten.
En als je dan misschien te ver door wil twijfelen en denken.
Er gaan ook geruchten dat er in de entingen meer zit als waarvoor je denkt geënt te worden..

Wie zegt dat ik het juiste spul ingeent krijg?
We moeten het maar kwakkeloos aannemen dat alles goed is??
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door shaffy » 13 okt 2012, 15:49

Al meer dan 10 jaar krijgen we een oproep voor een griepprik. We hebben niet een keer daar gehoor aan gegeven. Dus gaat meteen de prullenbak in.
In de afgelopen tien jaar niet eens ziek geweest.

Mijn oom vertelde me in het verleden dat hij 7 dagen ziek werd van een griepprik i.p.v. een week zonder griepprik. :grin:
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Agaat

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door Agaat » 13 okt 2012, 16:03

Reeds eerder zag ik al hoe ziek mijn vader werd van de prik waar hij normaliter met de griep zonder prik 4 dagen echt beroerd op bed lag, en dan nog 2 dagen nodig had om rustig aan te doen, lag hij juist met prik meer dan 2 weken plat. en was benauwder dan voorheen.

Ik heb datzelfde ervaren, zieker door de prik dan zonder. En drink wel extra sinaasappel sap en eet lekker mijn groentjes en fruit.. lekker frisse neuzen halen en de natuur de rest laten doen, dan je zelf vol te spuiten met gif. want er word ieder jaar maar zo'n beetje gegokt...

Nee ik wil het kreng niet...

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door taigitu » 13 okt 2012, 16:18

Ik krijg hem ook al jaren aangeboden omdat ik zogezegd in de risicogroep zit.
Maar ik laat me niet inenten en heb al jaren geen griep gehad, zelfs geen fikse verkoudheid.
Ik ben wel benieuwd hoe ze het dit jaar gaan regelen, dus hoeveel slaan ze in en
hoeveel houden ze weer over........ en natuurlijk welke verhalen er worden verteld.
Of zullen ze vanwege de bezuiniging en de grote financiële strop van vorig jaar iets
verstandiger handelen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door Tammy » 14 okt 2012, 13:41

Mijn man is net ziek naar bed gegaan.
3 Dagen geleden een griepspuit gehad.
Hij moet die innemen zeggen ze i.v.m zijn ziekte MCTD.
Al een paar jaar krijgt hij oproep.
En doet hij dat.

Ik weet niet of het door de spuit komt of niet, maar ik vind het ook niks eerlijk gezegd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door taigitu » 14 okt 2012, 14:11

Tammy schreef:Mijn man is net ziek naar bed gegaan.
3 Dagen geleden een griepspuit gehad.
Hij moet die innemen zeggen ze i.v.m zijn ziekte MCTD.
Al een paar jaar krijgt hij oproep.
En doet hij dat.

Ik weet niet of het door de spuit komt of niet, maar ik vind het ook niks eerlijk gezegd.
Het is so wie so vervelend om ziek te zijn, beterschap gewenst.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door Witte wel » 14 okt 2012, 18:15

In een griepprik zitten de volgende gifstoffen:
Ethyleen glycol = antivries; Phenol = een
desinfecteringsmiddel; Formaldehyde = kankerverwekkende stof;
Aluminium = deeltjes die je hersencellen aantasten; Thimerosal (kwik) =
desinfecteringsmiddel tast immuunsysteem aan en veroorzaakt
hersenbeschadiging; Neomycin & Streptomycin = anti-biotisch en
geeft allergische reacties.


Kwik, aluminium en formaldehyde staan erom bekend dat ze kankerverwekkend/-bevorderend zijn en tot hersendegeneratieve aandoeningen leiden zoals Alzheimer; Parkinson, ALS, autisme, e.d. maar ook tot vele tientallen aspecifieke klachten als ADHD, slecht zien/horen, chronische vermoeidheid, allergieën, nierziektes, geboorteafwijkingen, geheugenverlies en schade aan het zenuwstelsel enz., enz. Fenoxyethanol (antivries) heeft extreem neurotoxische bijwerkingen.

Kwik veroorzaakt schade aan de hersenen.

Onderzoek aan de Universiteit van Galgary toont aan dat kwik in vaccinaties ernstige schade toebrengt aan uw hersenen.
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=CVmXPR6L ... r_embedded[/youtube-2]

Thimerosal (kwik)
Allereerst thimerosal, een product dat hoofdzakelijk uit kwik bestaat, kwik is zo'n beetje de meest giftige stof voor de mens. Mensen die met kwik werken (dimethyl kwik) hebben speciale handschoenen aan die voorkomen dat er kwik op hun huid komt, een druppel op je huid is al genoeg om binnen een paar maanden te sterven. Een ander zeer nare eigenschap van kwik is dat hoeveelheden die je niet doden zich ophopen in je hersenen en daar letterlijk je hersenweefsel wegvreten. Dit proces stopt ook niet, eenmaal in je hersenen blijft het kwik jaar in jaar uit zijn vernietigende werk doen. Wat doet dit in hemelsnaam in een vaccin? Als reden wordt opgegeven dat het er is om bacterie groei tegen te gaan in het vaccin. Inmiddels blijkt uit jarenlange studies dat kwik bovenaan de lijst staat als de veroorzaker van ziekten als Alzheimer. Een vooraanstaand onderzoeker stelt zelfs dat het opeenvolgend nemen van drie griepprikken je kans op Alzheimer met een factor TIEN toeneemt. Dit kan ook verklaren waarom er de laatste 10 jaar een explosie is en het aantal gevallen van Alzheimer en de aanwezigheid van Thimerosal in vaccins. Thimerosal staat ook als hoofdverdachte in de lijst als het gaat om de explosieve toename van Autisme. Alleen al in de Staat California tonen officiële cijfers aan dat 10 jaar geleden 1 op de 2000 kinderen aan Autisme leed, terwijl dat getal inmiddels ligt op 1 op de 165. Kinderen die door een vaccinatie Autistisch zijn geworden verslechteren met de jaren alleen maar, dit komt omdat het kwik zijn vernietigende werking in de hersenen blijft doen.
Er zijn alternatieve voor Thimerosal, maar vaccinaties zonder Thimerosal zijn nog steeds zeer beperkt beschikbaar.

Formaldehyde
Nog zo'n bizarre stof die zijn weg vindt in de cocktail van een vaccin. Formaldehyde is bekend in het gebruik om dode mensen of dieren te conserveren. De bekende kikker in het glas met vloeistof in het laboratorium op school of universiteit ligt dus in een bad van Formaldehyde. Wat doet dit in een vaccin en wat heeft dit in hemelsnaam te maken met het voorkomen van een griep? Onderzoek naar de werking van Formaldehyde hebben aangetoond dat het een kankerverwekkende stof is.

Ethyleen glycol
Een chemische stof die we gebruiken als koelvloeistof in de radiator van uw auto of motorfiets. Bekend is dat 30 milliliter al dodelijk is, het is dus een zeer giftige stof. Tja, wat moet ik hier nog aan toevoegen?

Aluminium
Afhankelijk van de hoeveelheid die we binnen krijgen, kan aluminium kanker aan long, borst en blaas veroorzaken en is er een relatie met Alzheimer.

bron: EQgen.nl vaccinaties

Ik heb totaal niet de bedoeling iemand met deze informatie de stuipen op het lijf te jagen maar wil hiermee wijzen op de feiten.
De feiten die overigens ook meespeelden in het proces van huisarts Hans van der Linde.
Een goed vitamine D3 gebruik blijkt veel effectiever te zijn dan welke griepprik dan ook. Een minimale dagdosering D3 van 2000 IE is noodzakelijk om het immuunsysteem de juiste boost te geven het lichaam hiertegen te beschermen.
Het probleem echter is dat dergelijke doseringen nauwelijks te koop zijn of men moet 10 tot 20 pilletjes tegelijk nemen.
Een goede speurtocht op het net zal resulteren in enkele internet winkels waar deze wél te verkrijgen zijn in nederland.
De overweging zeker waard.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Agaat

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door Agaat » 14 okt 2012, 18:31

@ Witte wel, pracht stuk! dank voor het plaatsen

@ Tammy, he getjakke! beterschap voor je husbie zeg..en ik durf bijna voor de 95 % te beweren dat het wel degelijk door de griepprik komt...

@ Taigitu Groot gelijk heb je! ik zie het nut er ook niet van in..

Lekker sinaasappeltjes eten, en lekker de natuur in.. kippensoep en een het grog! hoppa en klaar...heel wat beter dan mega beroerd op bed, door het gifprikje.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door Determinist » 14 okt 2012, 22:20

Uiteraard is het een risico analyse om te bepalen of je zelf wilt laten inenten voor het griepvirus.
En uiteraard zitten er ook risico's aan de inenting zelf.

Maar je moet goed begrijpen waarom de gezondheidsorganisaties zoveel actie ondernemen tegen het griep virus.
Wat veel mensen heden ten dage niet weten of maar zo zijdelings van gehoord hebben is dat het griepvirus in het verleden
tot zeer grote problemen heeft geleid. Als je alleen al kijkt naar de afgelopen 100-150 jaar, dan zijn er miljoenen mensen in epidemieën om het leven gekomen.

De beruchtste was inderdaad de epidemie in 1918, waar geschat zeker 40-50 miljoen mensen zijn gestorven.
Hele families tegelijkertijd. Het dodental lag hoger dan alle doden van de 1e wereldoorlog bij elkaar en dat binnen enkele maanden !!!

Het angstige is dat juist de groep welke men denkt de beste kansen te hebben tegen het virus juist getroffen waren.
Dus niet de ouderen en de heel jonge kinderen, maar gezonde mensen van middelbare leeftijd.

Uiteraard speelt weerstand een grote rol, maar vergeet niet het is en blijft een virus die actief je lichaam tracht aan te vallen en elk virustype doet dat
op een andere manier.

Griep kan alleen overleven als er veel mensen zijn die het oplopen en verspreiden. Een epidemie is te stoppen als de actieradius zoveel mogelijk verkleind wordt.
Dat doe je door actie te ondernemen door mensen niet teveel in aanraking met elkaar te laten komen, contact met dieren te vermijden en de zieken af te zonderen.
Tevens zal er in de populatie een groot aantal mensen moeten zijn die resistent zijn tegen het virus om een soort buffer te vormen.
Vergeet niet. Als jij als gezond persoon het virus draagt, maar niet erg ziek bent je het wel kunt verspreiden naar mensen in je omgeving, je gezin, je opa/oma en mensen
op je werk die minder resistent zijn.

Zo zullen mensen die werken met kinderen, ouderen of in het ziekenhuis een buffer moeten vormen. Dat inenting bij dit soort mensen tot minder doden leidt is in de wetenschap aangetoond.
Dat inenting dus helpt is evident.

Vergeet niet, dat als je ziek wordt van inenting, waarbij je weerstand tijdelijk in gevecht raakt met een kleine hoeveelheid virus waar je last van hebt vele malen minder zwaar is
dan als je een volle laag krijgt, waarbij je gehele afweer compleet in de aanval/verdediging moet.
Mensen met een verhoogt risico kunnen een gedoseerde aanval wel aan, worden weliswaar ziek, maar zijn in de meeste gevallen weer up-and-running als het lichaam de slag gewonnen heeft.
Na deze slag is je lichaam voorzien van de juiste receptoren om bij een full blown aanval tijdens een epidemie deze veel makkelijker en met minder schade aan te kunnen.
je zou dus kunnen zeggen dat mensen in de risicogroepen gecontroleerd ziek gemaakt zijn (wat uiteraard niet prettig is) maar wel daarna voorzien zijn van een sterke afweer tegen het type virus. Mensen die niet dood gaan bij deze gedoseerde aanval en het overleven (met de last van een ziekte periode) zouden wellicht bij een volle aanval in een epidemie deze aanval niet kunnen afslaan en het loodje kunnen leggen. Het is de afweging van risico op gecontroleerde ziekte of het risico dat het lichaam zonder voorbereiding het virus niet de baas kan.

Gezien over de gehele wereldpopulatie is inenting de betere keuze als je puur kijkt naar aantal doden.
Op persoonlijk niveau is dit wellicht lastiger te bepalen.

Vergeet niet. Een griep lijkt erg onschuldig en mensen in de huidige tijd zijn de periodes uit het verleden vergeten, maar er zijn families tegelijkertijd binnen weken de kling over gejaagd.
En dat is niet een griepje zoals wij een griepje zien. Het is een vreselijke manier om dood te gaan, waar je lichaam van binnen wordt opgevreten en je langzaam aan je einde komt.

En vergeet ook niet, virussen zijn constant bezig te evolueren om zich te kunnen vermenigvuldigen in een populatie.
Een onvoorbereide populatie, daar heeft een virus vrij spel. Met de acties van de gezondheidsorganisaties trachten we deze virussen een stapje voor te zijn, wellicht genoeg
om epidemieën zoals van nog niet lang geleden te voorkomen en het aantal doden beperkt te houden.

Het is aan je zelf om te bepalen, maar kennis over deze materie is wel handig om een juiste keuze te maken en te kiezen tussen twee kwaden.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door Witte wel » 15 okt 2012, 00:05

Natuurlijk is het aan je zelf te bepalen of je wel of geen vaccin neemt tegen de griep. En zeker is de kennis over de materie daarvoor doorslaggevend.

Maar waarom nemen dan de meeste artsen en doktoren dan zelf géén vaccinatie tegen griep? Het is een bekend gegeven dat mensen die medische kennis hebben van zaken betreffende vaccinaties zelf géén vaccinaties toepassen bij hunzelf. Vergeet niet dat er in de vaccins stoffen zitten die zeer gevaarlijk zijn voor de gezondheid waardoor wellis waar de griep bestreden wordt maar ook daarbij een legio van neveneffecten kan ontstaan en vaak ook ontstaan.
Vergeet niet dat de medische kennis en de farmaceutische kennis dusdanig hoog is dat deze toepassing van gevaarlijke stoffen totaal niet nodig behoeft te zijn.

Het is ziekelijk te noemen dat de hulpstoffen toegepast in vaccins gevaarlijker zijn dan de ziektes waar het vaccin tegen gebruikt wordt.

Een historische vergelijking met een omstandigheid van honderd jaar geleden als referentie vindt ik niet kloppen als argument. Honderd jaar geleden waren de sanitaire en hygienische omstandigheden dusdanig slecht vergeleken met nu en was het risico van een epidemie velen malen groter dan in de huidige tijd waarin op het toilet vochtige doekjes gebruikt worden en de handen regelmatig gewassen worden.
Vergeet daarom niet dat onze omstandigheden aanzienlijk zijn verbeterd wat op zich al de remedie tegen griep is voor het grootste deel. Wij hebben daarom die killer-vaccins niet eens nodig maar worden wel opgedrongen aan de "risicö groepen".

En dan spreken we hier nog enkel over het normale griepprikje.
We hebben het nog niet eens over het varkensgriep vaccin, een bewezen laboratorium virus, en nog helemaal niet over het HPV vaccin dat nog niet eens afdoende is uitgetest maar nu al bewezen blijvende destructieve schades toebrengt.

"Zo zullen mensen die werken met kinderen, ouderen of in het ziekenhuis een buffer moeten vormen. Dat inenting bij dit soort mensen tot minder doden leidt is in de wetenschap aangetoond.
Dat inenting dus helpt is evident."


Dit is een aanname maar geen bewezen feit. Als de wetenschap de neveneffecten van de diverse vaccins niet eens afdoende in kaart gebracht heeft kan daarom de wetenschap niet aantonen dat dit leidt tot minder doden. Mensen in deze doelgroep behoren een goed immuunsysteem te hebben en niet een door vaccinaties, dus kunstmatig, opgebouwd geheel. Een vaccin maakt de mens zwak en afhankelijk maar niet gezonder.

Vergeet daarom zeker niet dat in de wereld van vaccins andere kaarten in het spel gespeeld worden dan dat wij denken. Big pharma is big business. De WHO is een zakenpartner van de farmaceutische industrie. Iets wat niet zou moeten zijn maar helaas wel werkelijkheid is.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door Determinist » 15 okt 2012, 00:46

Maar waarom nemen dan de meeste artsen en doktoren dan zelf géén vaccinatie tegen griep?
Heb je daar een reverentie van?
Het is ziekelijk te noemen dat de hulpstoffen toegepast in vaccins gevaarlijker zijn dan de ziektes waar het vaccin tegen gebruikt wordt.
Werkelijk? Gevaarlijker?
Een historische vergelijking met een omstandigheid van honderd jaar geleden als referentie vindt ik niet kloppen als argument.
Je weet niet waar je het over hebt. Besmettelijke ziektes (waar griep onder valt) is DE killer onder het leven. Altijd geweest en zal altijd zo blijven.
Evolutie van virussen en bacteriën stopt niet met het wassen van handen en je dagelijkse sinaasappel.

Wees blij dat HIV nog niet airborne is, daar heeft de mens (nog) geen vaccinatie voor.

Ga eens naar http://en.wikipedia.org/wiki/Influenza en bezie dat ook een paar decennia geleden aardig wat mensen de dood hebben gevonden.
En dan hebben we het hier alleen nog maar over influenza.

Je onderschat de vindingrijkheid van micro organismen om je weerstand plat te leggen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door taigitu » 16 okt 2012, 22:29

Griepprik of groene thee?
datum 23 november 2011 | door Petra

Groene thee supplementen beter dan griepprik

(Naturalnews) Het griepseizoen is in volle gang en vanuit elke hoek worden seizoensgebonden vaccinaties aangeboden. Niettemin toont een recente klinische studie aan dat groene theesupplementen het risico op de griep met 75% verlagen. Dit is een hoger percentage dan de 60% risicoreductie die de Lancet onlangs meldde over vaccinaties. Gezien het feit dat groene thee ook een groot aantal andere voordelen voor de gezondheid biedt waarbij tevens de risico’s van een vaccinatie wordt vermeden, lijkt groene thee een veel beter alternatief dan een vaccinatie.

Groene Thee, een natuurlijke immuun versterker en een antivirusmiddel.

Al jaren is bekend dat polyphenol, een bestanddeel van groene thee, actief de ontwikkeling van bacteriën, schimmels en virussen onderdrukt. Als we ons richten op virussen dan onderdrukt groene thee het adenovirus, Epstein-Barr, herpes simplex, HIV-1 en influenza virussen. De stof EGCG, een van de belangrijkste polyphenolen in groene thee, is voornamelijk verantwoordelijk voor deze onderdrukking. ECGC bindt zich aan het influenza virus (via hemagglutinine) zodat de doelreceptor cellen worden geblokkeerd en er geen infectie kan optreden. EGCG verandert ook het celmembraan van het virus, zodat er ook geen andere cellen geïnfecteerd worden. Een ander belangrijk onderdeel van de groene thee is het aminozuur L-theanine, waarvan is aangetoond dat deze de groei van de menselijke gamma-delta-T-lymfocyten activeert. Tevens zorgt deze stof voor de aanmaak van interferon-gamma, dit is een krachtige antimicrobiële cytokine. Deze lymfocyten worden beschouwd als de eerste verdediging tegen infectie. In tegenstelling tot een vaccinatie biedt groene thee daarom een tweeledige bescherming tegen de griep. Maar om dit definitief te kunnen bewijzen hebben we klinische studies nodig.

Groene thee verlaagt risico griep volgens eerder klinisch bewijs.

In één van de eerste proeven met groene thee tegen de griep moesten de proefpersonen drie keer per dag gorgelen met een zwakke oplossing van groene thee (50 mg catechines per kopje, waarvan 60% EGCG). Het idee was dat gorgelen de griepinfectie in de keel kon stoppen. Die theorie bleek correct te zijn: maar 1,3% van gorgelaars bleef griep houden tegen 10% van de controlegroep.

In een meer geavanceerd onderzoek op 97 gezonde volwassenen werd een melange van theanine en groene thee polyphenolen ingenomen (een waarde van ongeveer 10 kopjes groene thee per dag, exacte hoeveelheden zijn niet bekend gemaakt). Deze studie vond plaats in de 3 maanden van het griepseizoen. Deze studie was gerandomiseerd, dubbelblind en placebo gecontroleerd. De proefpersonen die het supplement innamen ervaarden 32% minder ziekten en 35% minder “symptoom dagen.”

Het verbluffend resultaat van 75% minder griep bij het laatste klinische onderzoek.

Kort geleden is er een gecontroleerde studie uitgevoerd op 198 medewerkers binnen de gezondheidszorg. Deze studie was gerandomiseerd, dubbelblind en placebo gecontroleerd (dit is de gouden standaard voor klinische studies). De behandelde groep kreeg dagelijks een dosis van 378 mg groene thee catechinen (met 270 mg EGCG) en 210 mg theanine toegediend in de periode van november 2009 tot en met april 2010. 93% van de behandelde groep nam supplementen in volgens plan. Van degenen die het groene thee supplement nam kreeg 75% minder een klinisch gedefinieerde griepinfectie en dit was statistisch gezien significant (p = 0,022). Maar niet alle geconstateerde infecties vielen onder de influenza-infectie. Om de echte influenza-infectie te bevestigen werden er laboratoriumtests gebruikt. Hieruit bleek dat groene thee het geweldige resultaat leverde van 83% vermindering van het griep risico. Maar als gevolg van het kleine aantal daadwerkelijke influenza gevallen was deze uitslag niet statistisch significant (p = 0,112)

Kort samengevat, de laatste studie toont aan dat het groene thee supplement met gemak de griep vaccinatie verslaat als het gaat om voorkoming van griep. Dit kan een schok zijn voor de meeste mensen met een geïndoctrineerde mind-set voor wat betreft vaccinaties, maar voor diegenen die verder kijken en de principes van natuurlijke gezondheid kennen is het echt geen verrassing.

Bronnen voor dit artikel zijn onder meer:

http://www.naturalnews.com/033998_i
http://www.thelancet.com/journals/l
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
http://www.naturalnews.com/030772_g
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

http://www.zoalsjijwilt.nl/griepprik-of-groene-thee/
Dit is toch een makkelijke manier om het eens te proberen.........
Groene Thee - Bijwerkingen Cafeïne
Neveneffecten of bijwerkingen van groene thee kunnen veroorzaakt worden door de cafeïne die in groene thee zit. De cafeïne kan een stimulerende werking hebben, maar ook eventueel leiden tot slapeloosheid, onrust en nervositeit. Groene thee bevat echter minder cafeïne dan koffie. Een kop groene thee bevat gemiddeld 50 mg cafeïne, terwijl een kop koffie gemiddeld tot zo'n 150 mg cafeïne kan bevatten. Andere neveneffecten van groene thee zijn nooit geconstateerd. In het 5000 jarig gebruik van groene thee zijn verder geen bijwerkingen naar voren gekomen.
Lees nog meer over groene thee en uw gezondheid: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... idant.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door Witte wel » 16 okt 2012, 23:23

Heb je daar een reverentie van?

Jazeker, en die had ik ook geprobeerd te posten. Statistieken van 2008, 2012 betreffende de huisartsen en verpleging. Statistieken uit 2009 over de twijfels betreffende het HPV vaccin en daarnaast ook een opmerkelijke reactie vanuit artsennet.nl .

Ik ben al dagen bezig die proberen te uploaden maar om een of andere reden is dat niet mogelijk. Er ontstaat een zeer vreemd conflict met de gebruikte forum software omdat waarschijnlijk één van de links een codering bevat. Ik ben al diverse malen door de forumsoftware geblokked geweest door deze upload pogingen. Heb dit ook met het forum beheer besproken. Oorzaak tot op heden onbekend.

Als je even de moeite wilt nemen de volgende sites te bezoeken en via de zoekoptie naar de artikelen te gaan kan je lezen dat wat ik schrijf onderbouwd is.

medischcontact.artsennet.nl, Slechts-17-zorgverleners-gevaccineerd-tegen-griep
henw.org, id1186-nog-weinig-huisartsen-ingent-tegen-griep
dokterdokter.nl, aantal-artsen-boycot-hpv-vaccinatie
artsennet.nl, Gevaar-van-arts-die-zich-niet-laat-vaccineren.


Ik weet verdraaid goed waar ik het over heb Determinist, maar je moet wel realistisch blijven. Als artsen en medisch personeel zelf twijfels hebben over de betreffende medicatie, dan vraag ik mij af of we wel op de goede weg zijn beland.
Ik onderschat ook zeker niets en ook zeker niet het mutatieproces van schimmels, virussen en bacteriën wat wel degelijk nauwlettend in de gaten gehouden dient te worden. Ik zeg ook nergens dat hiertegen niet bestreden of ingedamd dient te worden. Die conclusie trek jij zelf blijkbaar en wimpelt het af met “je weet niet waar je het over hebt. Een ego-trekje van deze tijd denk ik.
Ik begrijp ook niet waarom er zo vaak zo agressief gereageerd wordt tegenwoordig als je iets post wat niet meteen past in het volksstraatje. Zeer zeker is de noodzaak het volk te beschermen aanwezig.
Als je zelf even verder had gezocht dan wikipedia dan had je deze conclusies ook zelf kunnen trekken die ik in mijn voorgaande post heb geschreven.

Maar de bestrijding en het indammen kan middels de huidige kennis en wetenschap velen malen beter dan hoe het huidige toegepaste systeem. Als een arts of dokter zegt dat iets goed is wil dat niet altijd zeggen dat dat ook daadwerkelijk de eerste prioriteit betreffende het middel is.

Doe maar eens een zoektochtje op het net naar de artsenpraktijken en hoe deze hun inkomsten veilig stellen en bezie maar eens welke dealtjes artsen afsluiten met hun leveranciers. En dat valt op geen enkele wijze te ontkennen.

Nogmaals, even ter verduidelijking, ik probeer enkel realistische informatie te tonen en aan te geven dat het huidige vaccineren als preventie middel vele malen beter kan en dat we daar ook naar moeten streven. Het huidige systeem velen kantlijnen kent en daardoor zijn bedenkingen opwerpt. Er blijkbaar vaak een economisch belang boven het volksbelang gesteld wordt.

Dat is wat ik bedoel te zeggen maar je moet wel lezen wat er staat en niet de eigen draai eraan geven door zelf te bedenken wat er staat.
Als je iemand weg zet als een nietsweter of een vakjesdenker dan is dat niet echt een filosofische methodiek te noemen. Een filosoof zoekt toch naar alle mogelijke ingangen een waarheid te verkrijgen bij mijn weten. Dus ik begrijp je directe reactie niet echt Determinist.
En ik wil zeker niemand aanvallen of wegzetten. In tegendeel.
We moeten gezamenlijk nadenken en niet iedere keer de ik weet het beter strijd voeren. Daar schieten we niets mee op.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door Determinist » 16 okt 2012, 23:43

Je hebt gelijk dat je altijd kritisch moet blijven en moet blijven kijken naar verbeteringen.
Als daar wat te halen valt is dat uiteraard een doel om naar te streven.

Maar het feit blijft dat onder de huidige (westerse) bevolking de noodzaak voor bescherming steeds minder wordt en men laks wordt.
Je zou zelfs denken dat personeel in ziekenhuizen, artsen etc zich bewust zijn van de onzichtbare gevaren. Maar zelfs deze groep kan laks zijn.
Ik ga het opzoeken, maar een onderzoek naar het belangrijke en verplichtte handen wassen bij medisch personeel laat een schrikbarend cijfer zien.
Dat is gewoon ondenkbaar dat juist bij deze groep mensen de urgentie niet doordrongen is.

Gelukkig hebben ziekenhuizen nu veel meer aandacht voor hygiëne, gezien de doden die vallen.

Ook wij zelf zijn laks. Toch vreemd te noemen dat HIV zo verdwenen is uit de belangstellingssfeer in het westen.
We hebben nog steeds geen vaccin, maar gelukkig wel goede medicijnen bij AIDS.
Het aantal mensen in het westen die weer langzaam onveilige sex hebben groeit. Waar dat vandaan komt weet ik niet.

Dat artsen zich niet laten inenten vindt ik een slechte zaak.

Waar ik in verweer kom is de houding van mensen dat het allemaal wel meevalt. Als je gezond bent dan heb je weinig te vrezen.
Lastige is, dat als er weer een epidemie uitbreekt zoals de Spaanse De griep dat we allemaal anders gaan piepen. Het lijkt erop dat we eerst flink door elkaar geschud moeten worden
bij een ramp om actie te ondernemen. Vraag aan de gemiddeelde Nederlander over de Spaanse griep en ze zullen weinig kunnen vertellen.
Wellicht de oudere generatie die nog familie heeft gehad die eraan gestorven is.

Mijn doel met mijn posts is niet om mijn gelijk te halen, maar om bewustwording te bevorderen.
Dat mensen weten waarom we uberhaupt inenten en dat ze de gevaren goed kunnen evalueren.
En maak ik mensen bang? Wellicht is dat de beste manier om ze te beschermen en dat ze erover nadenken.
Er is niets mis mee om te wijzen op gevaren die reëel zijn en waar je zelf kan bijdragen om het gevaar trachten te minimaliseren (voor jezelf of voor anderen).

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door Witte wel » 16 okt 2012, 23:51

Determinist schreef:Mijn doel met mijn posts is niet om mijn gelijk te halen, maar om bewustwording te bevorderen.
Dat mensen weten waarom we uberhaupt inenten en dat ze de gevaren goed kunnen evalueren.
En maak ik mensen bang? Wellicht is dat de beste manier om ze te beschermen en dat ze erover nadenken.
Er is niets mis mee om te wijzen op gevaren die reëel zijn en waar je zelf kan bijdragen om het gevaar trachten te minimaliseren (voor jezelf of voor anderen).
:hands:
Geldt ook voor mij.

Jammer dat zo nu en dan een onbegrip ontstaat over bepaalde inhoudelijkheid, dat is dan ook weer een normale zaak, maar het stemt mij goed dat dit bespreekbaar is. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door taigitu » 16 okt 2012, 23:54

Witte wel schreef:
Ik ben al dagen bezig die proberen te uploaden maar om een of andere reden is dat niet mogelijk. Er ontstaat een zeer vreemd conflict met de gebruikte forum software omdat waarschijnlijk één van de links een codering bevat. Ik ben al diverse malen door de forumsoftware geblokked geweest door deze upload pogingen. Heb dit ook met het forum beheer besproken. Oorzaak tot op heden onbekend.
Dit probleem heb ik de afgelopen dagen ook gehad.
Ik denk dat deze negatieve artikelen een bepaalde codering hebben die niet zichtbaar is waardoor die geweigerd wordt door de server(s). Zelfs als je een tekst zelf overtikt gebeurd dat, dus de codering zou in de manier van de samenstelling van woorden of zo.
Ik kon ook geen linken neerzetten omdat daarmee hetzelfde gebeurde.
Daarna kon ik een uur lang niet meer op het forum komen terwijl ik voor de rest wel mijn computer kon gebruiken. Die verbinding met het forum was gewoon geblokkeerd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door Witte wel » 17 okt 2012, 00:04

Exact datzelfde had ik ook. :grin:
Ik ging zelfs verder want als je dan in google een indirecte pagina van het forum bezocht kreeg je de melding dat je gebanned was.
Ik wist niet wat ik zag. :shock:
Ik heb hier heel mijn systeem gereboot tot mijn modem toe. Niets hielp.

Maar als ik dan even dieper denk dan valt inderdaad de conclusie te trekken dat er in die linken vergelijkbare waardes zitten die lijken op codes die gebruikt worden in de forum software. Ik heb heel wat ervaring met Vbulletin software en daar heb ik zo'n conflict in het verleden ook wel eens gezien. Dan beschermd de software zichzelf en blokked de "inbreker".
Daar dacht ik dus ook al aan. En is zeker niet ondenkbaar.

Een leuke bezigheid voor Paulus denk ik, dit uit te zoeken. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door Tammy » 17 okt 2012, 06:47

Ook hier mijn excuses voor de overlast.

Ik heb dit zelf jaren geleden 1 keer meegemaakt .
Ik plaatste een link ( engelstalig ) en kon een uur niet op mijn forum.
Daarna weer die link geplaatst, hetzelfde probleem.
Het schijnt iets te maken te hebben met die link dus die geblokkeerd word .

Heel vervelend.
Hoe we dit kunnen oplossen weet ik niet.
Wie weet dat Paulus dat weet.

Witte wel dacht dat hij geband was.
Daar is dus geen sprake van.
Om hier geband te worden moet je echt wel iets uitgevreten hebben, daar is hier dus geen sprake van.

Nogmaals excuses voor de overlast.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door Susan » 17 okt 2012, 07:23

Ook met muziek clips plaatsen,kreeg ik de mededeling
dat het vanwege de onveilige inhoud geweigerd werd...Mozart onveilig..? :grin:
Ook vandaag weer traag en niet te bereiken tijd lang.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie