Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door goudroes » 07 jan 2014, 23:22

IvanB schreef: daar is zeg maar wel over nagedacht, neem dat van mij aan.
Ik denk dat je hier in gelijk hebt, er is zeer zeker over nagedacht. Maar dan niet over het welzijn van de kwetsbare mens.

Een tijdje terug is er een schrijven geweest, dat die griepprik juist geen effect heeft op de meest kwetsbare groepen. Zoals de bejaarden ( dat ben je al vanaf 60, vroeger was het 65 ), hartpatiënten enz.
Ik hoop dat ik het nog ergens terug kan vinden.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

IvanB

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door IvanB » 08 jan 2014, 07:59

Een kwetsbaar mens? En wat verstaat u daaronder?

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door goudroes » 13 jan 2014, 18:01

Zoals ik boven al schreef, maar nu dan even uitgebreider. De kwetsbare mensen die chronische ziekten hebben. Zoals reuma, nier, hart en longproblemen. Dus de mensen die al lopende medicijnkastjes zijn of aan het worden zijn.
Wat versta jij onder een kwetsbare mens?
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

gouwepeer

Re: Huisarts hervat anti-griepprikcampagne

Bericht door gouwepeer » 05 sep 2021, 16:41

Witte wel schreef:
14 okt 2012, 18:15
Thimerosal (kwik) =
desinfecteringsmiddel tast immuunsysteem aan en veroorzaakt
hersenbeschadiging
Bovenstaande komt van een oud bericht, maar het is wel iets wat elk jaar terug komt. Voor mij toch een reden om een paar feiten op de digitale tafel te gooien.
Thiomersal is geen pure kwik maar een ethylkwikverbinding (een klein verschil met gewone kwik) en zal nagenoeg volledig door het lichaam worden afgebroken. Na de jaren 20 van de vorige eeuw werd het als hulpstof toegevoegd om bacteriële infecties te voorkomen. Thiomersal word al jaren niet meer gebruikt in de rijksvaccinaties.

Het korte verhaal (uit 2013):
https://www.rivm.nl/thiomersal-in-vaccins

De uitgebreidere versie (pdf):
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... accins.pdf

Ook wat aluminium betreft gaan er spookverhalen rond. Aluminium in vaccins zouden bijvoorbeeld alzheimer veroorzaken.

Het werkelijke verhaal is dat aluminium overal voor komt. We krijgen het binnen via voedsel en ademen het zelfs in. Het lichaam is prima in staat om aluminium af te scheiden uit het lichaam. Alzheimer wordt niet veroorzaakt door aluminium in de hersenen maar is juist de oorzaak dat het lichaam het niet meer uit kan scheiden. Aluminium in de hersenen wordt dus veroorzaakt door alzheimer.

Plaats reactie