De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door taigitu » 16 apr 2013, 12:38

Afbeelding

De aanhoudende winterkoude heeft ons gedwongen om wat langer stil te staan. Misschien was het een intuïtief signaal van de natuur om ons te helpen 'te verinnerlijken', tijd te geven aan ons lichaam en onze gedachten om voor te bereiden op het komende seizoen.

De Lente.....het moment om lichaam en geest te zuiveren

“Een gezonde geest in een gezond lichaam”

In de lente komt alles in de natuur weer tot leven. Het is
hét moment bij uitstek om uw lichaam te zuiveren en uw
geest een adempauze te geven. Voelt u zich loom, moe en
futloos? De typische lentemoeheid is een signaal dat uw
lichaam toe is aan ontgifting.

We kunnen ons lichaam niet zuiveren als onze geest angsten, zorgen, stress, enz. ons vasthoud, en zo zullen we ook geen innerlijke vrede en geluk kunnen vinden als onze lichamen zijn vergiftigd.
We wassen ons lichaam wel alle dagen, maar evenzeer is het belangrijk dat de geest, het denken en voelen, gereinigd en gezuiverd wordt.

Alle onzuiverheid veroorzaakt ziekte en onregelmatigheid in de functionering van het lichaam. Het zelfde geldt voor de geest. Er zijn onzuiverheden die in het geestelijk vlak liggen, welke de oorzaak kunnen zijn van verschillende ziekten en, door de geest te zuiveren, werkt men er toe mede gezondheid te scheppen in zowel lichaam als geest.

Hieronder vind je enkele tips:
- Drink voldoende water, water is de eerste natuurlijke hulp bij ontgiftiging.
- Geniet regelmatig van een massage, afvalstoffen worden beter afgevoerd, je gedachten komen tot rust. Massage herstelt de harmonie tussen lichaam en geest.
- Beweeg en geniet van de natuur, het is één van de goedkoopste en gezondste manieren om te ontgiften.
- Neem regelmatig tijd om tot rust te komen. Wanneer je de kans geeft aan je lichaam om stil te staan, genieten jouw gedachten extra om te zuiveren en weer open te staan voor nieuwe creativiteit.
- Geniet van de zon.
- Zorg dat je veel kwaliteitszonlicht krijgt, op je huid en via je ogen.
- Draag geen zonnebril want je klieren hebben, door je ogen, het volle kleurenspectrum van licht nodig om te functioneren en correct en efficiënt hormonen aan te maken.
- Leer iedere dag minstens 10 minuten naar de zon te staren.
- Gebruik geen zonnebrandcrème op je huid, UV licht is zeer belangrijk, naast andere voordelen creëert het onder meer vitamine D, een hormoon waaraan 90% van de westerse samenleving een tekort heeft. Zonnebrandcrèmes bevatten chemische stoffen die giftig worden onder de hitte van de zon en gemakkelijk geabsorbeerd worden door uw huid in je bloedbaan.

Zuivering van geest kan op drie verschillende manieren gebeuren.
De eerste manier is door de geest tot rust te brengen, want het is dikwijls de activiteit van onze geest die onzuiverheden voortbrengt. Door de geest tot rust te brengen verwijdert men die onzuiverheden: het is of men de geest dan op zijn natuurlijke toonhoogte afstemt.

Men kan de geest met een vijver vergelijken: wanneer het water in de vijver onberoerd is, is de weerkaatsing helder en zo is het ook met de geest.
Wanneer de geest in beroering is kan er geen intuïtie noch inspiratie helder in worden opgevangen. Maar zodra de geest tot rust is gekomen, vangt hij een helder beeld op, evenals de vijver wanneer het water onbewogen is. Deze toestand kan teweeg worden gebracht door het lichaam tot rust te brengen.
Door in een bepaalde houding te gaan zitten, wordt een bepaald resultaat bereikt. Mystici weten van verschillende manieren van in stilte te zitten en iedere manier heeft een bepaalde betekenis.

De tweede manier om de geest te zuiveren is door middel van de adem. Onzuiverheden van de geest kunnen uitgebannen worden door op de juiste manier adem te halen; daarom combineren de mystici ademhaling met een bepaald houding. De houding helpt de geest tot rust te brengen en de ademhaling helpt de geest te zuiveren; deze twee gaan samen.

De derde manier om de geest te zuiveren is door de geesteshouding, door de juiste houding ten opzichte van het leven.
Dit is de morele weg en de Koninklijke weg naar de zuiverheid. Een mens mag dan ademhalen en in stilte zitten in ik weet niet hoeveel verschillende houdingen, maar als hij niet de juiste levenshouding (gezindheid) heeft, zal hij niet verder komen; want dit is de hoofdzaak.

Bron: OceaanvanLicht.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door Vitharr » 16 apr 2013, 17:35

Ik was al begonnen Taigitu. :wink:

Afbeelding
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door Gast1 » 16 apr 2013, 19:19

Hahahaha ... Vitharr :grin:

Taigitu ... Je weet het hé?

Afbeelding

Bijzonder weer wat ik over de zon, de ogen en zonnebrandcrème lees ...
Ik gebruik zelf nooit zonnebrandcrème en ben in no time zo bruin als wat ...
Ik staar inderdaad wel vaker in de opkomende en de ondergaande zon ...

Oké ...

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door taigitu » 16 apr 2013, 19:32

Vitharr schreef:Ik was al begonnen Taigitu.


Ja, ja, achter de computer zeker......
Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door taigitu » 16 apr 2013, 19:38

Gast1 schreef: Ik staar inderdaad wel vaker in de opkomende en de ondergaande zon ...
Kijk even naar dit artikel:
Inspiratie: ‘Sungazing’.. Een nieuwe trend in 2011?
http://www.wanttoknow.nl/inspiratie/sun ... d-in-2011/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door Gast1 » 16 apr 2013, 22:02

taigitu schreef:
Vitharr schreef:Ik was al begonnen Taigitu.


Ja, ja, achter de computer zeker......
Afbeelding
Hahaha, prachtig!
Ik ga het artikel bekijken Taigitu en ben erg nieuwsgierig en vind het nog steeds heel vreemd.

Maar eerst aan de wijn en lekker chillen.
Morgen is weer een nieuwe (lente) dag en deze afbeelding uit het artikel ken ik:

Afbeelding

Mieterse foto. Aquarius had er laatst ook zo een:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door Tammy » 17 apr 2013, 03:39

Leer iedere dag minstens 10 minuten naar de zon te staren.

Men bedoeld toch niet recht in de zon te kijken he?
Want als je dat heel lang doet zie je nooit meer iets.

We kunnen ons lichaam niet zuiveren als onze geest angsten, zorgen, stress, enz. ons vasthoud, en zo zullen we ook geen innerlijke vrede en geluk kunnen vinden als onze lichamen zijn vergiftigd.
We wassen ons lichaam wel alle dagen, maar evenzeer is het belangrijk dat de geest, het denken en voelen, gereinigd en gezuiverd wordt.

Dat is allemaal heel leuk en aardig maar zo werkt het dus niet altijd.
Soms gebeuren er dingen in iemands leven die niet zomaar weg gaan.

Met alle respect voor het artikel, maar ik word soms een beetje moe dat men in deze tijd dit soort oplossingen aandraagt om fris en fruitig de lente in te gaan.
Voor sommige werkt het misschien maar niet voor iedereen.
Sommige gebeurtenissen in iemands leven zijn niet weg te wassen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door Gast1 » 17 apr 2013, 04:11

Men bedoeld toch niet recht in de zon te kijken he? Want als je dat heel lang doet zie je nooit meer iets.
Toch wel Tammy, inmiddels heb ik de link van Taigitu gelezen. Maar er staat wel iets heel duidelijks bij:
De techniek is namelijk niet zonder gevaren. ‘Wie het echter goed doet, kan er enorm veel baat van ondervinden.
en
WAARSCHUWING: GA NIET ONVOORBEREID AAN HET ‘SUNGAZEN’ BEGINNEN; HET KÁN HEEL GEVAARLIJK ZIJN, WANNEER JE HIER ‘ZOMAAR’ MEE GAAT BEGINNEN!
Lees het stuk maar eens. Zelf ga ik er niet aan beginnen. Ik vind het wel vaak mooi om naar de ochtend- en avondzon te kijken. Ik herinner mij nu ook dat ik graag tegen het licht inkijk en dat ik eens een programma heb gezien op tv dat dat gevaarlijk was, ook als je op het strand lag zonder zonnebril. Inmiddels ben ik al een paar jaar brildragend en moet er niet aan denken mijn ooglicht te verliezen... :-|
Dat is allemaal heel leuk en aardig maar zo werkt het dus niet altijd. Soms gebeuren er dingen in iemands leven die niet zomaar weg gaan.
Dat hoeft ook niet Tammy en sterker; het zal nooit weggaan als je een échte band met een dierbaar iemand hebt gehad. Het is de wijsheid om hier mee om te kunnen gaan. Een rouwproces is altijd nodig en soms begrijpen wij de dingen niet zoals ze gaan, maar helaas gaan ze wel vaker zo en dat is heel moeilijk te accepteren. Ik geef je van hieruit wederom een digitale knuffel en je zus is bij je ...

:loveU:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door Tammy » 17 apr 2013, 04:18

Ik begin daar ook niet aan Gast1.

En dank je voor je laatste berichtje. :loveU:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door Gast1 » 17 apr 2013, 04:24

Ik dank dat ik danken kan en dat ik danken mag. :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door taigitu » 17 apr 2013, 09:57

Tammy schreef:
We kunnen ons lichaam niet zuiveren als onze geest angsten, zorgen, stress, enz. ons vasthoud, en zo zullen we ook geen innerlijke vrede en geluk kunnen vinden als onze lichamen zijn vergiftigd.
We wassen ons lichaam wel alle dagen, maar evenzeer is het belangrijk dat de geest, het denken en voelen, gereinigd en gezuiverd wordt.
Dat is allemaal heel leuk en aardig maar zo werkt het dus niet altijd.
Soms gebeuren er dingen in iemands leven die niet zomaar weg gaan.

Met alle respect voor het artikel, maar ik word soms een beetje moe dat men in deze tijd dit soort oplossingen aandraagt om fris en fruitig de lente in te gaan.
Voor sommige werkt het misschien maar niet voor iedereen.
Sommige gebeurtenissen in iemands leven zijn niet weg te wassen.
Tammy, ik begrijp wat je bedoelt. Je gaat door een dal van rouw met alle pijn en verdriet die daar bij wordt gevoeld. En die is niet weg te masseren met wat dan ook, het is het pad wat je loopt. Dat is niet alleen je recht maar ook gezond zodat er een moment komt waarop het scherpe er van af gaat totdat je berusting of vrede kan ervaren. Het gemis zal blijven maar het vooruitzicht van weerzien staat daar tegenover. Dat is ook 'je lichaam en geest zuiveren' omdat er een evenwicht wordt aangebracht in lichaam en geest.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door Vitharr » 17 apr 2013, 11:09

Inderdaad Tammy, lieverd. Taigitu en Gast1 leggen het mooi uit.

Ik herken je reactie zelf ook. Toen mijn moeder was overleden kwam iedereen met het cliche "Het slijt wel" en ik werd daar razend over. Alsof de herinnering aan mijn moeder aan slijtage onderhevig zou kunnen zijn. Tot een wijs iemand me zei "Het slijt niet, maar je leert er mee leven. Het verdriet van het verlies blijft altijd maar wordt verzacht door de mooie herinneringen die je aan je moeder hebt verbonden. Het rouwproces verlegt de focus van verdriet om het tragische verlies naar waardering omdat jullie een tijd hier samen hebben mogen brengen."

En zo wordt "de zuivering van de geest" dan hier ook ongeveer bedoelt.

:loveU: :knuffie:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door Vitharr » 17 apr 2013, 12:36

taigitu schreef:
Vitharr schreef:Ik was al begonnen Taigitu.


Ja, ja, achter de computer zeker......
Afbeelding
Hi hi, ik snap de hint. Dit was mijn laatste voor vandaag. Ik ga schapen zoeken voor de bokkensprong. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door univers » 17 apr 2013, 17:23

Ik ga schapen zoeken voor de bokkensprong.
zit er hier wat voor je bij :mrgreen:

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door Gast1 » 17 apr 2013, 18:51

Hahaha, ik vraag me af wie het werkelijk (meteen) ziet ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door univers » 17 apr 2013, 21:30

Ik moest ook eerst goed kijken, ik dacht; dat is er één voor het inkoppen :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door Gast1 » 17 apr 2013, 22:23

Grinnik, inderdaad :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door Tammy » 18 apr 2013, 03:02

Dank je Vitharr en Taigitu. :grin:

Ik herken je reactie zelf ook. Toen mijn moeder was overleden kwam iedereen met het cliche "Het slijt wel" en ik werd daar razend over. Alsof de herinnering aan mijn moeder aan slijtage onderhevig zou kunnen zijn. Tot een wijs iemand me zei "Het slijt niet, maar je leert er mee leven. Het verdriet van het verlies blijft altijd maar wordt verzacht door de mooie herinneringen die je aan je moeder hebt verbonden. Het rouwproces verlegt de focus van verdriet om het tragische verlies naar waardering omdat jullie een tijd hier samen hebben mogen brengen."
Dat is heel mooi gezegd, misschien gaat het ooit wel zo.
Thanks. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De Lente.... het moment om lichaam en geest te zuiveren

Bericht door Tammy » 18 apr 2013, 03:03

Hahaha leuk die foto Univers. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie