Nokia's Nanotech Morph / een blik in de toekomst

Het basisidee achter nanotechnologie is dat het mogelijk moet zijn, als de chemische samenstelling en het driedimensionale bouwplan van een stof bekend is, deze stof te maken door de juiste bouwstenen op de goede plaats samen te voegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3436
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Nokia's Nanotech Morph / een blik in de toekomst

Bericht door lowlandsrouter » 26 feb 2008, 14:06

Afbeelding

De Nokia morph kan zoals de naam al weergeeft bijna elke vorm aannemen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zie video voor demonstratie:



Eindelijk een meer concreet prototype. Dat er veel mag volgen.
Mij lijkt dat dit soort gsm's voorlopig meer waarde hebben dan bijvoorbeeld een telefoon die in je lichaam wordt geimplementeerd en te bedienen is via een display op je arm. Daar zijn de meesten nogal huiverig voor. Mobieltjes als de morph lijken me een logische tussenstap. Wat vinden jullie?
https://starthemel.nl

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

This is the way

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 26 feb 2008, 19:47

Zoiets hadden ze ook in de film ultra violet. Dit is echt kikken. Nu zou je alleen de kleur nog moeten kunnen veranderen. Wat misschien zou lukken als de buitenkant van kristallen gemaakt word die reageren op verschillende sterktes stroom impulsen.

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3436
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Bericht door lowlandsrouter » 26 feb 2008, 20:08

tofu_kronos schreef:Zoiets hadden ze ook in de film ultra violet. Dit is echt kikken. Nu zou je alleen de kleur nog moeten kunnen veranderen. Wat misschien zou lukken als de buitenkant van kristallen gemaakt word die reageren op verschillende sterktes stroom impulsen.
Ik ga 'm dadelijk nog eens kijken (ultraviolet) en inderdaad wisselen van kleur zal best mogelijk worden, maar ik denk niet dat dit protype dat zal kunnen, anders hadden ze het heus wel laten zien in de demo video.

[edit] Ik zie net dat in de video een foto gemaakt wordt van de tas en dat die foto vervolgens gebruikt wordt als achtergrond op de morph armband.
Misschien is kleurverandering voor de telefoon zelf dan toch ook wel mogelijk
https://starthemel.nl

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

This is the way

MMe

Bericht door MMe » 26 feb 2008, 20:43

Ik zie aan het einde van het filmpje dat het mobieltje de kleur en patroon van haar tas aanneemt dus dat behoort ook tot de mogelijkheden :)

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 26 feb 2008, 22:58

Kun je er ook gewoon mee bellen?

Plaats reactie