Nanomites oplossing overgewicht, spiertraining en botbreuk

Het basisidee achter nanotechnologie is dat het mogelijk moet zijn, als de chemische samenstelling en het driedimensionale bouwplan van een stof bekend is, deze stof te maken door de juiste bouwstenen op de goede plaats samen te voegen.
Plaats reactie
Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Nanomites oplossing overgewicht, spiertraining en botbreuk

Bericht door Cardassian » 25 okt 2009, 12:02

Naar aanleiding van de Nanomites uit de film GIJOE heb ik het volgende afgevraagt.

Kleine toelichting van de Nanomites:
In de film worden deze microscopische robotjes gebruikt om het gif van een cobra slang uit het lichaam te verwijderen. Verder worden ze ook nog gebruikt om sommige soldaten te "programmeren" tot moordmachines die bijna ongevoelig zijn voor pijn.

Terug naar het slangegif: In hoeverre zou het ooit mogelijk zijn die technologie ook te gebruiken om :
Vetten in het lichaam af te breken?
Spiercellen in het lichaam te trainen?
Botbreuken sneller te herstellen?

Hier is meer over http://gijoe.wikia.com/wiki/Nanomites

Gijs

Re: Nanomites oplossing overgewicht, spiertraining en botbreuk

Bericht door Gijs » 25 okt 2009, 12:58

Nou ik zou zo zeggen gebruik je fantasie^^
Want nanomites bestaan natuurlijk (nog) niet echt. Dus alles wat theoretisch eventueel mogelijk zou zijn zou dus kunnen. Ik bedoel misschien kunnen nanomites wel een soort microliposuctie doen aan de vetcellen en dan het lichaam verlaten. Spieren groeien omdat er miniscule scheurtjes ontstaan tijdens het spannen ervan. Nanomites zouden die scheurtjes misschien ook op één of andere manier kunnen creeëren. Dus tja dit is meer een kwestie van fantasie dan wetenschap.

Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Re: Nanomites oplossing overgewicht, spiertraining en botbreuk

Bericht door Cardassian » 25 okt 2009, 17:11

Tja, das ook zo.

Fantasie is vooralsnog een essentieel element in de wetenschap om nieuwe dingen te creeeren. Aldus Jules Verne

We zullen zien.

Plaats reactie