Dominee David (37) doet het anders: niet-gelovige millennials helpen met 'hun shit'

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80578
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Dominee David (37) doet het anders: niet-gelovige millennials helpen met 'hun shit'

Bericht door Tammy » 28 mei 2023, 16:23

Afbeelding

Dominee David (37) doet het anders: niet-gelovige millennials helpen met 'hun shit'

"Mensen worstelen met allerlei shit en zijn niet gemaakt om dat alleen te doen." David van der Meulen (37) wilde niet per se dominee worden zoals zijn vader en opa dat ook waren. Hij werd het na een bijzondere ervaring tóch, maar doet het wel op zijn eigen manier. Hij is een dominee zonder kerk, voor millennials die niet in God geloven. "Iemand jouw geloof door de strot willen duwen is harteloos en liefdeloos."

Lees verder via link :

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... s-oud-zuid

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Dominee David (37) doet het anders: niet-gelovige millennials helpen met 'hun shit'

Bericht door Tet » 28 mei 2023, 17:12

Zoals hij zelf zegt:
De problemen voor hen oplossen kan hij niet.
Dus waarom zou je in gesprek gaan met deze man?
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Dominee David (37) doet het anders: niet-gelovige millennials helpen met 'hun shit'

Bericht door taigitu » 29 mei 2023, 16:14

Tet schreef:
28 mei 2023, 17:12
Zoals hij zelf zegt:
De problemen voor hen oplossen kan hij niet.
Dus waarom zou je in gesprek gaan met deze man?

"Goede keuzes maak je door ervaring
en ervaring krijg je door verkeerde keuzes."


Je leert om je eigen problemen op te lossen, mocht je inzicht krijgen
door een toevallig gesprek met deze man....?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1550
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Dominee David (37) doet het anders: niet-gelovige millennials helpen met 'hun shit'

Bericht door Kristof Piessens » 29 mei 2023, 16:46

Je moet toch al een behoorlijke inzicht hebben in de menselijke actie/reactie patronen...

Maar laat me stellen dat een gesprek altijd wel kan leiden tot oplossingen dat je zelf dient op te lossen, anderen lossen die problemen niet op, kunnen enkel fungeren als lichtpuntjes om iemands probleem te helpen aan een probleem te werken op basis van diens ervaring..

Maar het belangrijkste is uiteindelijk toch geen belang hechten aan wat een persoonlijke indirecte claim vormt voor het gelijk van de overtuiging, ik ben niet overtuigd bvb dat het probleem vanzelf oplost maar als iemand mij uitlegt om zus en zo te zijn, ontneem je in principe mijn basismotivatie om zelf ook problemen te leren op te lossen als je vanuit gaat dat ik door handicaps niet in staat ben logisch na te denken en uit te zoeken hoe ik dat probleem het best kan oplossen met garantie dat het probleem niet weerkeert.
Vaak gaat het om mijn vertrouwen dat soms te veel neigt in een lichte wantrouwen naar anderen toe en juist dat maakt het mij moeilijk bereikbaar omdat ik nooit weet hoe anderen gaan reageren als ik met een plan kom dat ik zou willen realiseren in de toekomst...
Vrouwen reageren daar iets anders op dan mannen...ik weet dat ik zelf ook schuldig ben aan verzuim op communicatie met mijn buren, maar weet zelf al enkele dingen die indirect echter wel het wantrouwen verdiept tussen mijn buren en dat is doorgaans te wijten aan de relatie die ik heb met mijn ouders...
Ik wil graag in de toekomst iets veranderen aan mijn woonsituatie, het gebouw is al oud en heb geen zin om dubbel te betalen aan bewijs bij verkoop dat mijn woning asbest vrij is...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Plaats reactie