Vaticaan zet deur op een hele kleine kier voor euthanasie, maar spreekt niet van compromis

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Tammy
Forumbeheerster

Vaticaan zet deur op een hele kleine kier voor euthanasie, maar spreekt niet van compromis

Bericht door Tammy » 09 aug 2024, 08:31

Afbeelding

Vaticaan zet deur op een hele kleine kier voor euthanasie, maar spreekt niet van compromis.

ROME - Het Vaticaan heeft in een document opnieuw euthanasie veroordeeld, maar zet toch de deur op een zeer kleine kier. Er wordt gesproken over een ’aanvaardbare bemiddeling tussen verschillende standpunten met betrekking tot hulp bij zelfdoding’ en ’de mogelijkheid om voeding en het toebrengen van vocht aan stervende patiënten te stoppen.’

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/9028503 ... -compromis

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Er komt eens een dag maar dat duurt nog heel lang dat religie zijn plek heeft gevonden waar het thuis hoort, namelijk in de geschiedenisboeken.
En dat mensen gewoon zonder schuldgevoelens enz euthanasia kunnen plegen.
Men wilt niet zomaar euthanasie , daar zijn redenen voor en elke volwassen mens heeft het recht zijn of haar leven te beëindigen.

Zelfs hele zware zieke kinderen maar die groep moet met de allergrootste zorg en begeleiding begeleid worden.
Ik heb heel lang geleden een documentaire over zo’n kindje gezien, heeft toen zoveel indruk om mij gemaakt.
Het was een jongetje, ik denk tussen 8 a 10 jaar.

Ik hoop dat de mensheid eens in volle vrijheid kan leven zonder de kettingen van religie.
Want als men in volle vrijheid kan leven dan kan men ook in volle vrijheid sterven wanneer men dat wilt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie